Kommentoi ruokavaliotani

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuja kaipaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuja kaipaan

Vieras
Aamu:
1.5 dl kaurapuuroa(joka aamu) + 1dl mustikkakeittoa( keitto sokeriton)
1 mukillinen maitokahvia, 2 dl vettä

Lounas: 1-1,5 perunaa ja1 dl lihakastiketta/3 lihapullaa/1,5 dl jotain kiusausta ,salaattia, juomaksi 2-3 dlvettä

Välipala:
250g maitorahkaa makeutettuna sokerittomalla mehulla/ 1 banaani/ appelsiini. kahvia ja 2 dl vettä

Päivällinen:

1 dl spagettia( täysjyvä) ja 1 dl jauhelihakastiketta tai 2 dl lohikiusausta tmv., salaattia tai kasviksia, juomaksi 2-3 dl vettä

Kuntosaliliikuntaa 3-4 kertaa viikossa 30min reipas kävely+ lihaskunto-ohjelma mikä käsittää 7 laitetta ja toistoja 3x15( tauot välissä 20s), ajassa n 45 min

Onko kuin paljon liikaa?Lihonko? Olen raskaana

Aika vähältä kuulostaa, varsinkin kun yhtälöön kuuluu kuntoilu ja raskaus. Ei ainakaan missään nimessä ole liikaa. En tiedä paljonko sulla on painoindeksi, mutta jos olet hoikka niin raskaana saakin kertyä jonkin verran kiloja (se on oikeasti terveellisempää vauvan kannalta) ja jos taas olet ylipainoinen niin raskaus ei todellakaan ole oikea ajankohta laihduttaa.

Ihmettelen myös noita sokerittomia keittoja ja juomia - jos et harrasta herkuttelua, ruokavaliossasi on sen verran vähän sokeria että pitäisin turvallisempana syödä normaaliversioita, sen sijaan että pumppaat kroppaasi keinomakeutusaineita. Tämä tosin on vain henk.koht. mielipiteeni.

[QUOTE="ruu";27921880]Muutoin kuulostaa hyvältä, mutta mä popsisin hieman enemmän proteiineja. Ei toi ainakaan liikaa ole![/QUOTE]

Proteiineja on mielestäni ihan riittävästi, mutta kalsuimia/maitotaloustuotteita ihan liian vähän. Sitten jos kaurapuuro olisi tehty maitoon, niin alkais jo menettelemään, silti olis liian vähän.

Lisäksi iltapala puuttuu, vaikka jättäisit pois sen myöhemmin, älä nyt kun olet raskaana.

Olen ylipainoinen,mutta ei ole tarkoitus laihduttaa vaan tämä on normi syöminen mitä syön noin muutekin ilman raskautta paitsi tästä on poistettu suklaa mikä on heikkouteni ja millä olen ylipainoni kerryttänyt

[QUOTE="ttm";27921909]Proteiineja on mielestäni ihan riittävästi, mutta kalsuimia/maitotaloustuotteita ihan liian vähän. Sitten jos kaurapuuro olisi tehty maitoon, niin alkais jo menettelemään, silti olis liian vähän.

Lisäksi iltapala puuttuu, vaikka jättäisit pois sen myöhemmin, älä nyt kun olet raskaana.[/QUOTE]

Iltapalaa en ole syönyt koska päivällinen venyy usein tuonne ilta seitsemään. Aloitan aamupalalla n klo 9

Kaurapuuron voisin alkaa tekee maitoon.

Syön vitamiinina multivita (raskaus/imety) tabletteja

Mulla on ollut samantyyppinen ruokavalio ravitsemusterapeutin tekemänä - hän suositteli lisäksi kalsium- ja monivitamiinipilleriä. Suosittelen siis varsinkin kalsiumia sulle, kun olet vielä raskaanakin, silloinhan kalsiumin tarve vielä kasvaa.

[QUOTE="vieras";27921924]Miksi kaikki ylipainoiset vetää puuroa, leipää, pastaa, perunaa, hedelimä ja marjoja? Tarvitset monipuolisemmin lihaa ja kalaa, hedelmien tilalle juureksia.[/QUOTE]

Leipää?? Jos et huomannut tuolla ei ole ainuttakaa leipäviipaletta. Ja nuo on esimerkki ruokia ja ihan tavallista kotiruokaa.Hedelmiä on ,mutta myös salaattia ja juureksia :)

Tulee liikaa lisäaineita (sokerittomissa aina makeutusaineita). Uskaltaisitko syöttää syntyneelle vauvallesi? Noh, nyt syötät ja vielä syntymättömälle.

Liian vähän proteiinia ja kalsiumia, niitä aineita joita vauvasi käyttää itsensä rakentamiseen. Samoin rasvaa ei juuri ole, tietysti riippuu ruokien sisällöstä mutta epäilen että et niitä ole esim. oliiviöljyyn tehnyt... Ilman rasvaa vitamiinit eivät imeydy, ja myös vauva tarvitsee rasvaa.

Sanoisin yhteenvetona että yksipuolinen ja huonosti ravitseva ruokavalio, etenkin kun olet raskaana.

Pois nuo keinomakeutetut mehut, tilalle oikeaa sokeria. reilusti lisää kasviksia, perunoiden ja pastan tilalle. Nuo kiusaukset jne ovat aikamoisia kaloripommeja, niitä ei kannata syödä ollenkaan jos laihduttaa.
Itse lisäisin täysjyväruisleipää iltapalaksi.

Tulee liikaa lisäaineita (sokerittomissa aina makeutusaineita). Uskaltaisitko syöttää syntyneelle vauvallesi? Noh, nyt syötät ja vielä syntymättömälle.

Liian vähän proteiinia ja kalsiumia, niitä aineita joita vauvasi käyttää itsensä rakentamiseen. Samoin rasvaa ei juuri ole, tietysti riippuu ruokien sisällöstä mutta epäilen että et niitä ole esim. oliiviöljyyn tehnyt... Ilman rasvaa vitamiinit eivät imeydy, ja myös vauva tarvitsee rasvaa.

Sanoisin yhteenvetona että yksipuolinen ja huonosti ravitseva ruokavalio, etenkin kun olet raskaana.

Ruuan valmistuksessa käytän aina oliivi-tai rypsiöljyä. Ja lihana ainoastaan nauta,ei possua, ja paljon kanaruokia, kalaa hieman sit vähemmän.
Voisi sit vaihtaa sokerilliseen. Lautasellani on paljon kasviksia ja salaattia, varmaan se n puolet

Alkuperäinen kirjoittaja terveellisempää;27921990:
Pois nuo keinomakeutetut mehut, tilalle oikeaa sokeria. reilusti lisää kasviksia, perunoiden ja pastan tilalle. Nuo kiusaukset jne ovat aikamoisia kaloripommeja, niitä ei kannata syödä ollenkaan jos laihduttaa.
Itse lisäisin täysjyväruisleipää iltapalaksi.

Leipää sen syö ollenkaan, en ole syönyt 10v, ihan vain siksi,että se ei maistu.

Yhteistyössä