T
tyttö ja poika
Vieras
Meille sanottiin useasta suusta toisen synnyttyä,että hyvä että nyt tuli tyttö (eka oli poika) ettei tarvi enempää lapsia tehä!
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Missähän onnittelut ;):No joo, nyt se sitten osui omalle kohdalle, mistä tältä palstalta on aina välillä lukenut ikävämpiäkin kokemuksia... On se kumma, millaisia (ainakin osan) ihmisten reaktiot on, kun kerrot odottavasi sitä kolmatta, neljättä tai n:nettä lasta. Kerroin tänään äidille, kaverille ja siskolle, että meille on tulossa kolmas lapsi, ja vastaukset oli: EI KAI! (äiti), Ai jaa. No, mihin mä jäinkään... (sisko), No sä sitten jaksat (kaveri).
Jep jep. Ilmeisesti se on niin, että kaksi lasta on se normi, ja kaikki sen yli/alle epänormaalia tai ei ainakaan enää niin "onniteltavaa".
Alkuperäinen kirjoittaja Kaksi itellä:Onhan nuo kommentit kieltämättä vähän loukkaavia ja yleensä vauvan odotus on positiivinen asia, jos siis kyetään ja jaksetaan kaikista huolta pitämään. Mutta ootteko ajatelleet, että kun niitä lapsia sitten välillä hoitoon viette, kun pitäähän sitä omaa aikaakin joskus saada, niin onhan se tietysti se oma äiti tai anoppi, joka niitä eniten hoitaa...ja onhan esim. neljässä jo aikamoinen työmäärä, jos heillä itsellään on "vain" kaksi lasta, eikä ole eläissään tottunut tai tarvinut hoitaa neljää kerralla. Että sikäli näkisin, että nuo ehkäisyvihjailut ovat ihan oikeutettuja. Saattehan te kuitenkin tehdä itse niin monta kuin tykkäätte. Tähän toivoisin kommentteja?
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:Alkuperäinen kirjoittaja Kaksi itellä:Onhan nuo kommentit kieltämättä vähän loukkaavia ja yleensä vauvan odotus on positiivinen asia, jos siis kyetään ja jaksetaan kaikista huolta pitämään. Mutta ootteko ajatelleet, että kun niitä lapsia sitten välillä hoitoon viette, kun pitäähän sitä omaa aikaakin joskus saada, niin onhan se tietysti se oma äiti tai anoppi, joka niitä eniten hoitaa...ja onhan esim. neljässä jo aikamoinen työmäärä, jos heillä itsellään on "vain" kaksi lasta, eikä ole eläissään tottunut tai tarvinut hoitaa neljää kerralla. Että sikäli näkisin, että nuo ehkäisyvihjailut ovat ihan oikeutettuja. Saattehan te kuitenkin tehdä itse niin monta kuin tykkäätte. Tähän toivoisin kommentteja?
Ainakin minun äiti on sanonut että meidän viidestä lapsesta on paljon vähemmän vaivaa kun niistä kahdesta ensimmäisestä oli. Kun me lähdetään miehen kanssa jonnekin niin neljä lapsista katoaa yläkertaan leikkimään keskenään ja pieni vauva jää sitten mummon syliin makoilemaan. Ja jos iltapalaa pitää laittaa niin kahdelle tuli vielä laitettua kaikki itse mutta nykyään isommat laittavat aivan automaattisesti pienemmillekin iltapalat, tyhjentävät potan, auttavat vaatteiden pukemisessa jne. Eli kun niitä lapsia on monta niin ainakin meillä isommat ovat jo apuna pienempien hoitamisessa ja seuraa pitämässä vauvalle.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:ei ne välttämättä pahalla tarkoita. On munkin vaikea onnitella. Musta lapsissa on vaan niin kova työ. ja suomessa naisen pitää mennä työhön kun nuorin on 3v vaikka lapsia olisi useampi. se on loppuelämäksi hirveä työmäärä, ne läksyt ja niistä muistuttelut, kuulustelut kokeita varten, harrastuksiin kuljettelut, ruoanlaitot isolle joukolle, astiat koneesta ja koneeseen, pyykit ripustumaan, sairastelut ja se rahanmeno, mikä lapsissa on. Musta jo 2 on kovaa työtä, 1 meni siinä sivussa ja oli vielä normaalia leppoisaa elämää. Musta on vaikea käsittää, miten joku haluaa vielä enemmän työtä 2030 vuodeksi. On ne vauvat ihania, mutta ...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:ei ne välttämättä pahalla tarkoita. On munkin vaikea onnitella. Musta lapsissa on vaan niin kova työ. ja suomessa naisen pitää mennä työhön kun nuorin on 3v vaikka lapsia olisi useampi. se on loppuelämäksi hirveä työmäärä, ne läksyt ja niistä muistuttelut, kuulustelut kokeita varten, harrastuksiin kuljettelut, ruoanlaitot isolle joukolle, astiat koneesta ja koneeseen, pyykit ripustumaan, sairastelut ja se rahanmeno, mikä lapsissa on. Musta jo 2 on kovaa työtä, 1 meni siinä sivussa ja oli vielä normaalia leppoisaa elämää. Musta on vaikea käsittää, miten joku haluaa vielä enemmän työtä 2030 vuodeksi. On ne vauvat ihania, mutta ...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:ei ne välttämättä pahalla tarkoita. On munkin vaikea onnitella. Musta lapsissa on vaan niin kova työ. ja suomessa naisen pitää mennä työhön kun nuorin on 3v vaikka lapsia olisi useampi. se on loppuelämäksi hirveä työmäärä, ne läksyt ja niistä muistuttelut, kuulustelut kokeita varten, harrastuksiin kuljettelut, ruoanlaitot isolle joukolle, astiat koneesta ja koneeseen, pyykit ripustumaan, sairastelut ja se rahanmeno, mikä lapsissa on. Musta jo 2 on kovaa työtä, 1 meni siinä sivussa ja oli vielä normaalia leppoisaa elämää. Musta on vaikea käsittää, miten joku haluaa vielä enemmän työtä 2030 vuodeksi. On ne vauvat ihania, mutta ...
Mutta kun kaikki ei ajattele samalla lailla. Toinen pärjää viiden tai kymmenenkin kanssa, kun toisella on "kädet täynnä työtä" jo yhden tai kahden kanssa.
Ei se ole hirveää työtä, jos omien lastensa kanssa on, elämältähän tuo kuulostaa.
Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:Alkuperäinen kirjoittaja Swing:Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:Alkuperäinen kirjoittaja Swing:Ketä nyt kiinnostaa toisten ihmisten kommentit?
Öööö, lähes kaikkia, jos ei kiinnosta niin ainakin loukkaa. Varsinkin raskausaikana nainen on usein aika herkillä ja jos niitä ikäviä kommentteja tulee lähipiiristä, niin ei siinä kovinkaan heikko tarvitse olla että se loukkaa. Siinähän tulee sellainen olo että mitä pahaa minä olen noille ihmisille tehnyt kun he eivät ole iloisia minun puolestani tästä upeasta asiasta.
Mulle riittää että mä itsen iloitsen mun vauvoista.
jaettu ilo on kaksinkertainen ilo ja jos ilon meinaa jakaa ystävän kanssa ja saakin toiselta jotain epämäärästä vastausta ei se kovin iloselta tunnu...
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:Alkuperäinen kirjoittaja Swing:Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:Alkuperäinen kirjoittaja Swing:Ketä nyt kiinnostaa toisten ihmisten kommentit?
Öööö, lähes kaikkia, jos ei kiinnosta niin ainakin loukkaa. Varsinkin raskausaikana nainen on usein aika herkillä ja jos niitä ikäviä kommentteja tulee lähipiiristä, niin ei siinä kovinkaan heikko tarvitse olla että se loukkaa. Siinähän tulee sellainen olo että mitä pahaa minä olen noille ihmisille tehnyt kun he eivät ole iloisia minun puolestani tästä upeasta asiasta.
Mulle riittää että mä itsen iloitsen mun vauvoista.
Minä ainakin nautin suunnattomasti siitä että muut rakastavat meidän lapsia, kun mummot lepertelevät ja sylittelevät lapsia niin mulla on hymy korvissa ja sydäntä lämmittää. Että ainakin mulle se on tärkeää että kaikki läheiset ihmiset pitävät meidän lapsista ja kilpailevat kuka saa pitää vauvaa sylissä![]()