Komensin kaverin lasta, oikein vai väärin?

  • Viestiketjun aloittaja "orkidea"
  • Ensimmäinen viesti
"odottaa"
[QUOTE="vieras";24815770]et ollut väärässä ja kaverillasi olisi syytä katsoa peiliin.

Ajattelepa mikä poru ja parku olisi tullut jos kissa ei olisi niin lempeä ja olisi vaistomaisesti huitaissut tassulla takaisin kynnet esillä, tai kunnolla hyökännyt ja yrittänyt taistella itsensä vapaaksi (kuten varmasti meidän kissa olisi tehnyt...)[/QUOTE]

Tätä se äiti tuskin edes ymmärtää. Kissa kun ois vetässy kynsillä lasta kasvoihin niin johan ois ollu poru. Anna asian olla niin jospa se siitä rauhottus. Turha pilata ystävyyttä tuolla, jos hän tuntee olevansa loukkaantunut niin jospa se siitä rauhottus ja vielä joku päivä kärsis jopa myöntää olleensa väärässä. Tiedät ainakin tehneesi ihan oikein.
 
"kana"
lukasin vain apeen aloituksen en muuta ;)

Jos kaverisi ei osaa pentuaan kasvattaa ettei elukoita rääkätä niin jokunhan se on puututtava peliin, eli hyvin teit.

Tavallaan ymmärrän ensireaktion tuolta äidiltä kuten kerroit tilanne tuli nopeasti, no hyvä kun kerkesit siihen väliin. Mutta sitä en tajua että äidin mielestä oma mussukka ei tehnyt mitään väärää.


p.s ja minusta ei haittasi vaikka vähän korottasikin ääntä,oppiipahan perhana ettei elukoita kiusata olkoot ne vaikka kissoja tai räkättirastaita
 
Itse en olisi suuttunut vaikka olisitkin huutanut lapselleni (tyttö 3v8kk), jos vastaavaa olisi tapahtunut. Jos multa olisi mennyt ohi, että tyttöni repii kissaa hännästä, niin todellakin toivon että joku muu puuttuu asiaan, vaikka sitten kovemmallakin äänellä. Pojan (1½v) kohdalla asia vähän eri, eli ei kyllä ymmärrä vielä jos komennetaan. Tosin jos eläimiä on kyläpaikassa niin silloin olen itse melko valpas tai toivon että eläin on esim. toisessa huoneessa vierailumme aikana.
 
"hui"
Luin vaan alotus viestin. Kuitenkin eikö kaverisi ymmärrä, että lapsen on senkin takia todellakin hyvä oppia, että eläintä ei saa miten saattuu mutistella ja puristella, koska useimiten esim. kissat sitten raapii yms tai tekee jotain muuta puolustakseen itseään. Tyyliin jos oppis vaikka, että kissoja voi tällee kohdella, menis seuraavaan kylä paikkaan ja tekis samat hommat ja siellä oiskin toisenlainen kissa ja kynsis naaman verille (näin karrikoidusti). Tollo kaveri sulla.
 
Huom harmaana
Meillä saa huutia niin omat kuin vieraatkin lapset, jos koiraa kohtelevat huonosti. Tottakai lapsia pitää ojentaa, jos eivät muuten tajua tai vanhemmat eivät tajua.
Kukaan ei ole vielä tähän päivään mennessä loukkaantunut vaikka ojennan ja komennan vieraita lapsia myös heidän vanhempiensa läsnä ollessa, jos tarve vaatii. Se on meillä jopa kaikkien lasten vanhempien velvollisuus kasvattaa omien lisäksi myös muiden lapsia :)
 
kissaihminen
No tietenkin teit oikein!
Itsekkin omistan kissan, ja kyllä huomautan, jos joku edes hipaisee sitä väärällä tavalla.
Kaverisi on ihan hullu, varmaan vaikeaa hyväksyä, että oma lapsi teki väärin.
 
Pöyristynyt
Sä teit aivan oikein.

Lapsen äiti laiminlöi velvollisuutensa, kun ei vahtinut lastaan.

En toki voi tietää, miten oikeasti komensit lasta (ts. huusitko vai olitko muuten kohtuuttoman tiukkasanainen), mutta jos kaikki tapahtui kuten kerroit niin sä et tehnyt mitään väärää.
"Lapsen äiti laiminlöi velvollisuutensa, kun ei vahtinut lastaan."


Et näköjään tiedä lapsista mitään
 
Olen komentanut kaverini lapsia ja tulen komentamaan jatkossakin. Toki omalle tulee oltua tiukempi kuin kaverin lapsille mutta tietyn pelisäännöt pitää olla kaikilla.

Samoin kaverini komentaa mun lastani. Myös tuntemattomat saavat komentaa lastani, jos hän tekee tyhmyyksiä, ja oma huomioni on jostain syystä herpaantunut.
 
Ihan oikein teit. Itse lemmikkien omistajana olen puuttunut vieraiden lasten kovakouraiseen eläintenkohteluun paitsi suojellakseni lemmikkiäni, myös siksi että samalla suojelen sitä lasta. Kun tarpeeksi satuttaa voi se kilttikin kissa/koira raapaista tai näykkäistä jo ihan reagointina kipuun.
 

Yhteistyössä