Minulla kokemusta vain Brio Kombeista (vm. 2003), ovat olleet käytössä nyt 2 vuotta ja yhä uudenveroiset.
Tässä jotain hyvää ja huonoa:
- kova koppa tilava, kesällä viileä ja talvella mahtuu hyvin toppavaatteet sekä isokin vauva
- koppa on loistava matkasänkynä, helppo nostaa pois ja laittaa takaisin
- ratasosa on tilava, alle vuoden vanhalle jopa hurjan ison tuntuinen, mutta 5-pistevyöt pitävät lapsen paikoillaan, ainoa mitä kaipaan ovat pehmusteet vöihin
- teleskooppiaisa (en tiedä onko nykymalleissa) on hyvä ja napakka mutta vie enemmän tilaa esim. bussissa ja hississä kuin ""taittuva"" aisa
- nyky-kombeissa taitaa olla myös ""lennossa"" vaihdettava työntösuunta, siitä olen kuullut sekä hyvää että huonoa, yksi epäkuntoon menevä mekanismi lisää..
- ilmakumirenkaat ehdottomat, talvella kulkee paremmin hieman pehmeillä renkailla ja kesällä kovilla, ei ole tarvinnut muuten pumppailla
- meidän mallissamme kopan säätöruuvit löystyvät ajan kanssa, niitä on joutunut kiristämään kerran (ei iso vaiva)
- hyvät materiaalit, likaa ja kosteutta hylkivä kangas ja helpot irrottaa/pestä
- 2-vuotias ei ole vielä ainakaan saanut vaunuja kaatumaan vaikka kiipeilee ja keikkuu niissä
- isot vaunut myös kokoontaitettuina, menevät renkaiden irrotuksen jälkeen keskikokoisen automme takakonttiin sujuvasti, koppa kyydissä eivät mahdu
- suuresta koosta huolimatta kevyet työntää ja näppärät käännellä
Luulen että samoja ominaisuuksia löytyy Emmaljungistakin, aika samantyyppisistä vaunuista on kyse. Emmaljungan tuulettuvaa pohjaa ihastelin minäkin, en tiedä miten käytännössä toimii (eli onko kauheasti apua). Makuasia, käykää liikkeissä kokeilemassa miltä vaunut tuntuvat työntää ja miten menevät autoonne.
Vaunu-aitassa oli nyt Kombit hintaan 639,- Aika kamala tosiaan :/ Tarjouksia kannattaa kysellä ja katsella ja joskus kannattaa vaunut hankkia kauempaakin, osti sitten minkä merkkiset tahansa.