Kolposkopian tuloksista asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vainoharhainenko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vainoharhainenko

Vieras
Eli kirjottelin pari viikkoa sitten tästä asiasta.
Mulla oli keväällä papassa Ascus (eli ent 2 luokka) ja menin nyt yksityiselle kolposkopiaan.
Lääkäri näki jotain muutosta joka värjääntyi etikasta ja sanoi sen olevan ehkä keskivaikeaa.
Nyt tuli tulokset, ei dysplasiaa vaan HPV-infektio ja reaktiiviset muutokset metaplasiassa!! Olen toki tyytyväinen tähän mutta mietityttää pitäiskö ottaa vielä se näyte syvemmälät kohdunkaulasta?
Lääkäri oli kirjottanut vaan että uusi papa 6kk kuluttua...

Olenko nyt ihan vainoharhanen jne, mitä mieltä?

[QUOTE="vieras";24841795]Jos olet se sama, joka on monta kertaa aiemminkin kirjoittanut papakokeiden tuloksista, niin olet vainoharhainen![/QUOTE]

No kerran olen kirjottanut, kuten mainitsinkin.

Uskoisin että se lääkäri on ihan oikeasta kohdasta osannut näytteen ottaa! Mulla seuraillaan myös papilloomavirusta, suurin piirtein samoin väliajoin, kuin sulla..En ole sen suurempaa stressiä vielä siitä ottanut, koska papa on pysynyt 1 tai 2 :)
Ei siinä oikein muu auta, kuin odotella se 6kk siihen seuraavaan seuranta käyntiin! Tsemppistä!

Kahlan kiitti:)

Niin en tiedä mikä tässä ahdistaa...ehkä se että jossain piileekin jotain, siellä kohdunkaulankanavassa esim. Tai jonkun tulehduksentai metaplasian alla??
Mulla siis koepaloissa oli runsaasti epäkypsää metaplasiaa, koilosyyttiatypiaa, tulehdusta:/
Mietityttää että missä vaiheessa joku esiaste/syöpä sieltä tulee, miten kauan HPV on aktiivisena jne.
Kohdunpoistoki kuulostaa paremmalle kun jatkuva seuranta ja miettiminen!