Kolmivuorotyö+perhe

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja --
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

--

Vieras
Te perheelliset jotka teette kolmivuorotyötä;

Miten yhdistätte työn ja perheen? Miten esim. yövuoropäivinä lapset ovat hoidossa? Mietin tässä että kannattaako mun suunnitella vanhaan työhön palaamista nyt kun on lapsia, vai kannattaako etsiä päivätyö?

Hyvin se menee, kummallakin vuorotyö ja lapsi on joskus 26 tuntiakin hoidossa, ilman ongelmia. Vastapainoksi poika saa taas olla paljon kotonakin kun vapaapäiviä on viikossa 5, joko vanhemmilla yhdessä tai erikseen.

Mun mies tekee vuorotyötä ja sanonpa vaan, että todella raivostuttavaa. On viikkoja kun ei näe koko perhettä eli illat töissä esim. 14-22 ja sit yövuorossa ollessaan tiuskii ja muiden pitää olla hiljaa sen nukkuessa. Jos on mahdollista hankkia päivätyö, suosittelen.

No meillä menee niin että mun yövuoroina mies vie pojan puoli 6:ksi hoitoon, itse olen puoli 7 kotona ja meen 7:n jälkeen nukkumaan. Herään 13.30- 14 ja haen lapsen klo 15 kotiin. Sit jos poika on kipeä niin mies menee tuntia myöhemmin töihin että mä ehdin kotiin. Silloin kerkeen nukkumaan ehkä n. tunnin aamulla, 1-1,5 päivällä ja 1,5h illalla joten se on aika tappavaa. Ja voin kertoa että se on ihan kauheaa herättää lasta ennen klo 5 aamulla että ehtii 6:ksi töihin. Suosittelen kyllä jos mahdollista niin päivätöitä, jo itsesikin vuoksi saati lapsen!

joten tahtoo kans tietää,itse vielä lapsen kans kotona,mies on myös 3vuorotyössä ja samanlaista vuoroa itekkin tarttis jossain vaihees alkaa taas tekemään

Meillä mies 3vuorotyössä ja minä sairaanhoitajana vuorotyössä ja hyvin on saatu kaikki sumplittua. Mun työnantaja on niin ihana, että pystyn muokkaamaan työvuoroja miehen vuorojen vastaisesti, eli ettei tarvitse lapsia viedä yöksi hoitoon ja iltavuorojakaan ei päälleikkäin hirveästi ole.
Miten sun mies on töissä? Ajattelin, että jos sä oot yövuorossa, ni mies varmaan vie lapset hoitoon, kun itse lähtee töihin?

Tietysti, jos työnantajan kanssa ei helposti saa sovittua, niin on sitten hankalampaa toimia.

Meillä mies 3vuorotyössä ja minä sairaanhoitajana vuorotyössä ja hyvin on saatu kaikki sumplittua. Mun työnantaja on niin ihana, että pystyn muokkaamaan työvuoroja miehen vuorojen vastaisesti, eli ettei tarvitse lapsia viedä yöksi hoitoon ja iltavuorojakaan ei päälleikkäin hirveästi ole.
Miten sun mies on töissä? Ajattelin, että jos sä oot yövuorossa, ni mies varmaan vie lapset hoitoon, kun itse lähtee töihin?

Tietysti, jos työnantajan kanssa ei helposti saa sovittua, niin on sitten hankalampaa toimia.

[QUOTE="Minka";23183644]Meillä mies 3vuorotyössä ja minä sairaanhoitajana vuorotyössä ja hyvin on saatu kaikki sumplittua. Mun työnantaja on niin ihana, että pystyn muokkaamaan työvuoroja miehen vuorojen vastaisesti, eli ettei tarvitse lapsia viedä yöksi hoitoon ja iltavuorojakaan ei päälleikkäin hirveästi ole.

Tietysti, jos työnantajan kanssa ei helposti saa sovittua, niin on sitten hankalampaa toimia.[/QUOTE]

Miehellä on siis liukuma, joten sairastumisien sattuessa on sumpliminen helppoa. Mulla olis vuorot 8-16, 14-22/23 ja 18-8.30. Mietin lähinnä että jaksaako mun mies?! Lapsilla olisi lyhyet hoitopäivät (7.30-16.30, 13.30-16.30 ja yövuoropäivinä muutama tunti että saan nukuttua..). Tietysti viikollakin olisi vapaapäiviä. Ihan vaan mielenkiinnosta kyselin miten muilla homma toimii.

No itse tein 3-vuorotyötä sillon kun lapset olivat hoidossa. Ns. nukkumapäivinä mies usein vei lapset aamulla hoitoon ja minä hain sit joskus iltapäivästä 14-15. Viimesen yön jälkeen yleensä hain vähän aikasemmin. Vapaapäivinä pidin lapset kotona. Iltaan menin klo 14, alkuun vein lapset yleensä hoitoon siinä 11:30 että pääsivät samaan aikaan toisten kanssa ja etteivät viedessä kerenneet autoon nukahtaa, myöhemmin vein sit kyllä vasta klo 13 (mulla oli tunnin työmatka).

No muuta en sano mutta kyllä ne työyöt käy pidemmän päälle raskaiksi jos ei saa nukkua kuin pari tuntia aamulla, ainakin mulla kun ei se päivällä nukkuminen muutenkaan ole samaa kuin yöllä ja siihen vielä se huono omatunto kun ei jaksa touhuta lapsen kanssa niin kuin aamuvuorojen jälkeen vaan on ihan tokkurassa niin se on kurjaa. Mutta jos katsot jaksavasi niin silloinhan se on ihan ok. Se on niin yksilöllistä miten jaksaa .

[QUOTE="vieras";23183838]No itse tein 3-vuorotyötä sillon kun lapset olivat hoidossa. Ns. nukkumapäivinä mies usein vei lapset aamulla hoitoon ja minä hain sit joskus iltapäivästä 14-15. Viimesen yön jälkeen yleensä hain vähän aikasemmin. Vapaapäivinä pidin lapset kotona. Iltaan menin klo 14, alkuun vein lapset yleensä hoitoon siinä 11:30 että pääsivät samaan aikaan toisten kanssa ja etteivät viedessä kerenneet autoon nukahtaa, myöhemmin vein sit kyllä vasta klo 13 (mulla oli tunnin työmatka).[/QUOTE]

Aika lailla näin meilläkin. Paitsi että ennen iltavuoroa vien lapset aina lounaalle ja nukkumaan hoitoon. Pienten lasten kanssa vuorotyö on luksusta. Hoitopäivät on lyhyitä ja niitä tulee vähän:)