Pohdintaa työajoista ja lasten hoidosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti täälläkin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti täälläkin

Vieras
Aina, kun miettii näitä omia lastenhoito-ongelmia, niin aloin miettimään vanhempia, jotka kumpikin tekevät rehellistä kolmivuorotyötä...Miten käytännössä onnistuu, jos esim. molemmat vanhemmat ovat iltavuorossa klo 21.30 asti. Jos kummallakin sattuu olemaan seuraavana aamuna aamuvuoroon meno klo 7.00, haetaanko lapset yöksi nukkumaan kotiin vai nukkuvatko tarhassa.

Entäs sitten päällekkäiset yövuorot. Kun lapset viedään illalla tarhaan nukkumaan...Seuraavana aamuna kummatkin vanhemmat nukkuvat iltapäivän puolelle ja taas mennään yöhön. Lapset ehtivät olla kotona ehkäpä 6 h.

Onko elämä jatkuvaa työvuorojen sumplimista ja vuorojen vaihtelua.

Tätä kun mietin, saan olla tyytyväinen, että vaikka isäntä onkin aina iltapainotteisesti töissä, ei meidän tarvitse edellä mainittuja ongelmia miettiä.

Nostan hattua niille perheille, joissa kumpikin tekee kolmivuorotyötä!

Minä en nosta hattua sellaisille perheille. Minä sanoisin heille että lasten varmaan olisi mukava kotonakin viettää aikaa, muutakin kuin vaan käydä nukkumassa ja niitä vanhempiakin olisi kiva nähdä ja heihin tutustua, muutakin kuin autossa istuen tarhaan ja tarhasta kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä en nosta hattua sellaisille perheille. Minä sanoisin heille että lasten varmaan olisi mukava kotonakin viettää aikaa, muutakin kuin vaan käydä nukkumassa ja niitä vanhempiakin olisi kiva nähdä ja heihin tutustua, muutakin kuin autossa istuen tarhaan ja tarhasta kotiin.

Voihan sen asian noinkin ajatella.

Yhteistyössä