Kolmipyöräiset yhdistelmät - kokemuksia?

Olen superihastunut Teutonian Spirit 3-yhdistelmävaunuihin ja mieheni hannaa 3-pyöräisiä vastaan. Kertokaa käyttäjäkokemuksia puolesta ja vastaan, etenkin talvikäytöstä haluaisin kokemuksia. Em. mallissa on isot renkaat ja eturengas on lukittava.
 
Mikäs miehelläsi on kolmipyöräisiä vastaan nehän on paljon käytännöllisemmät kun nelipyöräiset.
Esim.nämä meidän on sellaiset että etummainen pyörä "taittuu" hienosti eli kääntyminen hoituu vaikka yhdellä kädellä ilman työntöaisasta painamista.
Kätevää esim. kaupassa hyllyjen välissä.
Talvella kun olen lähtenyt aikaisin kerhoon lapsia viemään eikä ole aurattu tietäkään nin hyvin on mennyt ja perille päästy.
Mä en halusi näistä luopua mutta pakko on kun vaavi syntyy ja kaksostenrattaat pitää hankkia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Homemami:
Talvella kun olen lähtenyt aikaisin kerhoon lapsia viemään eikä ole aurattu tietäkään nin hyvin on mennyt ja perille päästy.
Juuri tästä mieheni kaipaa uskon vahvistusta, että vaunut kulkevat myös lumessa ja sohjossa =) . Onko vaunuissanne lokasuoja etupyörän päällä? Kerääkö se lunta?
 
On lokasuoja , mutta se ei ole ole ollut ongelma. Enemmän se tarttuu pinnoihin jos meinaan on satanut suojalunta jota ei ole aurattu niin en usko että mikään pyörä maailmassa sitä keräisi tai tarttuisi renkaaseen, mutta vastasatanut kevyt lumi ei haittaa yhtään.
Mä jaksoin työntää meidän pikkuneitiä ja isompaa vielä seisomalaudassakin, joten hyvin meni.
Kyllä nyt miehesi ihan rauhallisin mielin voisi vakavasti ajatella kolmipyöräistä :D :wave:
 
jos teillä on tuttulla lapsi, ottakaa se talvella mukaan ja sovitatte rattaisiin ja työntelette siinä liikkeen pihalla.. siitä saa jotain tuntumaa, jos mies on ihan hukassa =D edellyttäen toki, että on aikaa hankkia rattaat talvella eikä ole kiirE =)
meidän joggereilla on mennyt talvellakin hyvin, mutta me ei harrateta mitään umpihankimaastoa muutenkaan.. vaikka olis nelipyöräset =D
 
Moikka,

Meillä kolmipyöräinen Hartan Skater X -ostettu 2005, joten tämän vuoden malli on nimeltä Skater S... Ostettiin netin kautta Saksasta ja olivat 50% halvemmat kun Suomesta!

Ovat ihan ehdottomat! Niissä on ilmakennopyörät, jotka eivät siis mene puhki! Todella vakaat ja kevyet työntää. Hyvin kulkee juostessa niin hölkkää kun nopeita sprinttejä. Tuossa meidän mallissa on pienoinen lokasuoja. Ei oikeestaan mitään häikkää ole talvisin ollut, muistan vain hämärästi että 2006 talvella oli joku semmonen märkä lumi joka kasaantui pyöränympäri, mutta se kasaantui myös kaikilla muilla. Tätä oli siis yhden ainoan päivän ja joka päivä oli käytössä.

Tuosta saa myös viileän kesämallin siitä aurinkosuojasta, kun poistaa alaosan vetskarilla. Talvella oli tosi käytännöllinen pehmeä koppa, josta sai lapselle isompana jalkapussin.

Uusi vauva tulee tammikuussa, jolloin tämä isoveli on 2v 8kk. Aiotaan pärjätä näillä kun on niin mainiot rattaat. Eli ei hankita kaksoisrattaita, vaan ostetaan seisoma-alusta. Poika on kuitenkin jo hyvin reipas kävelijä ja kotoa löytyy myös kantoreppu joten senkin voi ottaa käyttöön jos semmonen tilanne tulisi.
 

Yhteistyössä