Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
, kun on (hoitajan) omalle lapselle seuraa.
Hmmm. Moni tekee siksi vain sen 1 tai 2, kun ei ole niitä tukiverkkoja. Oletko ajatellut sitä?
Ja toisekseen, ap on työllistänyt appivanhempansa hoitamaan kaikki 3 lasta, mutta nyt on kyse siitä, että hän haluaisi lapset yöhoitoon. Kuten tässäkin ketjussa on tullut ilmi, todella harva äiti vie lapsiaan yöhoitoihin, ennen kuin ovat isompi, eli 3 vuodesta ylöspäin. Joten kyllä ap itse vaikuttaa aika laiskalta tyypiltä, ja järkyttävää toisten syyllsitämistä omista valinnoista.[/quote]
Heh eli enenkuin alkaa tekemään lapsia niin kannattaa pohtia jo etukäteen tukiverkostoa? Siis aivan naurettavia kommentteja! Useamman lapsen äidin pitäisi omistautua lapsilleen koko elämänsä ja itseään ei sais ajatella lainkaan?
Siinä ei ole laiskuuden kanssa mitään tekemistä,päinvastoin! Fiksu ihminen osaa ajatella omiakin tarpeitaan![/quote]
Ahaa. Minun mielestäni ei ole naurettavaa miettiä etukäteen omaa jaksamista, eikä niin, että minulla on oikeus tehdä niin monta lasta kuin huvittaa, ja olettaa, että tottakai kaikki sukulaiset juoksevat ilmaiseksi hoitamaan heitä. Mielestäni on todella itsekästä vain tehdä lapsia niin monta kuin huvittaa, ja sitten alkaa sättiä anoppia (ketäpä muuta) kun ei juokse hoitamaan käskystä. Todella törkeää painostamista joiltakin äideiltä.
Kun kyse ei ole siitä, että aP:n anoppi ei olisi hoitanut, vaan on hoitanut, ja vielä pieniä, vaan ei tarpeeksi ap:n mielestä, joka haluaisi 3 alle kouluikäistä yöhoitoon.
Moni nainen jaksaa vanhempana juuri ja juuri sen palkkatyön ja oman talouden hoidon, ihminen väsyy vanhemmiten, ja tuollainen mieletön lisätyö viikonlopuksi voi viedä sairaslomalle siitä palkkatyöstä.
Tuollainen asenne, että tottakai saan tehdä niin paljon lapsia kuin haluan, ja ei tarvitse miettiä tukiverkkoja, on kyllä tätä "minulle kaikki heti nyt" ajattelua parhaimmillaan.