Kolmen lapsen vanhemmat!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LotL
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

LotL

Vieras
Täällä olis teille vähän galluppia:

-Miten asutte; omistusasunnossa, vuokralla jne?
-Mitkä ovat sinun ja miehesi ammatit?
-Onko talous mennyt tiukalle kolmannen jälkeen?
-Oletteko joutuneet luopumaan jostakin aiemmasta harrastuksesta esim. matkustelusta kolmannen lapsen jälkeen?

Pohtii täällä ajottaista vauvakuumetta poteva kahden lapsen äiti, joka miettii onko enää varaa kolmanteen lapseen...

Tilavasti omassa talossa.
Mv ja kanslisti
Oli se tiukilla jo aiemminkin...
Harrastukset ja turha humputtelu jäi jo ekan lapsen jälkeen aika vähiin eli kolmas ei muuttanut asiaa lainkaan.

-omassa, ei juurikaan lainaa kun perintöä molemmilla jolla maksettu suurinosa pois
-ravintolakokki ja miehen venevarustelija
-ei ole
-uimisesta, kuntosalista, sulkapallosta ja lentopallosta ei ole tarvinnu tinkiä.

Omistusasunnossa, rivitaloasunto.

Mies on talonrakentaja ja itselläni ei ole luettua ammattia, kotiäitinä olen ollut 6v2kk ja vielä olen reilun vuoden.

Ei ole mennyt.

-Oletteko joutuneet luopumaan jostakin aiemmasta harrastuksesta esim. matkustelusta kolmannen lapsen jälkeen? Ei olla jouduttu luopumaan yhtään mistään.

** Omakotitalo, oma, ei lainaa enää
** Minä kotiäitinä tällä hetkellä, miehen ammattia en kerro ...
** Ei oo talous menny tiukalle
** Ei oo tarvinnu tinkiä mistään

Omakotitalo
Kotiäiti (koulunkäyntiavustaja),metallimies
Ei todellakaan mennyt vaikka kakkonen ja kolmonen tuli kerralla:ostettiin kesämökki ja otettiin kolmas koira.
Edellinen vastaa myös tähän.

Alkuperäinen kirjoittaja LotL:

-Miten asutte; Omassa paritalon puolikkaassa, parin vuoden päästä ilmeisesti omassa ok-talossa

Mitkä ovat sinun ja miehesi ammatit? Sairaanhoitaja ja DI. Olen ollut kotiäitinä reilun 2v.

-Onko talous mennyt tiukalle kolmannen jälkeen? Ei

-Oletteko joutuneet luopumaan jostakin aiemmasta harrastuksesta esim. matkustelusta kolmannen lapsen jälkeen? Eipä ole tilanne muuttunut entisestä mihinkään.

Pohtii täällä ajottaista vauvakuumetta poteva kahden lapsen äiti, joka miettii onko enää varaa kolmanteen lapseen...

Asumme omistusasunnossa, paritaloneliössä, neliöitä 95,5 puoli makkareita 3, ehkä vähän ahtaasti jonkun mielestä, mutta mielle tärkeintä on hyvä sijainta, ja lähellä sijaitsevat palvelut.

Itse työskentelen it-alalla asiantuntijatehtävissä, mies sitten tietoliikennepuolella, myös asiantuntijatehtävissä

Talous on ollut tiukoilla miehen työttömyysjaksojen aikaan, ja jonkin verran sen jälkeenkin. mutta muuten tullaan ihan kohtuullisesti toimeen.

Kolmenkin lapsen kanssa ollaan matkusteltu, joka vuosi on käyty parilla laivareissulla, aiemmin Visbyssä, nyt sitten Tukholmassa, tänä kesänä käytiin autolla Kolmårdenissa ja Astrid Lindgrenin maailmassa, viime kesänä Legolandissa, sitä edellisenä vuonna Lanzarotella. Noihin pidempiin etelän matkoihin ei miehen työttömyyden vuoksi ole ollut pariin vuoteen varaa, ja hyvistä tuloista huolimatta niihin ei ole varaa joka vuosi.

Harrastuksista ei ole luovuttu rahan vaan ajan puutteen vuoksi, on tässä melkoista pyöritystä. Lapset ovat ainakin toistaiseksi saaneet harrastaa mitä ovat itse halunneet.

Talous on siis ajoittain ollut tiukoilla työttömyyden vuoksi, mutta silti olemme pystyneet tekemään paljon kivaa yhdessä, esim. nytkin kesällä mies oli työttömänä, mutta minun lomarahoillani pystyimme tekemään tuon lomareissun Ruotsiin. Ehkä pojat silti eniten muistelevat sitä, kun nukuimme kaikki yhdessä teltassa omalla kotipihalla.

-Miten asutte; omistusasunnossa, vuokralla jne?Omakotitalossa,omistus
-Mitkä ovat sinun ja miehesi ammatit?Kotiäiti(lähihoitaja)
-Onko talous mennyt tiukalle kolmannen jälkeen?Ei oo
-Oletteko joutuneet luopumaan jostakin aiemmasta harrastuksesta esim. matkustelusta kolmannen lapsen jälkeen?Ei olla koska jo toisen jälkeen ei enää ollu aikaa millekkä omalle jutulle,,,

Oma koti kullan kallis maaseudulla
Ope ja mv ammatteina
Talous ei ole sen kummemmin tiukilla, kolmas lapsi kierrättää sen verran isompien vaatteita, harrastusvälineitä jne
Rahan vähyyden takia ei ole luovuttu mistään, enemmän aikapulan vuoksi.
Ei kun vaan kolmas vireille...!

-Miten asutte; omistusasunnossa, vuokralla jne? Omassa omakotitalossa
-Mitkä ovat sinun ja miehesi ammatit? päikyn täti ja myyntiedustaja
-Onko talous mennyt tiukalle kolmannen jälkeen? Ei kolmonen siihen enää vaikuttanut
-Oletteko joutuneet luopumaan jostakin aiemmasta harrastuksesta esim. matkustelusta kolmannen lapsen jälkeen?Kuten edellä, arkeen vaikutti eniten ekan lapsen syntymä, seuraavat eivät tilannnetta enää juuri muuttaneet. Lapsiperheen arkea eletään oli lapsia sitten 1, 2, 3 tai enemmä.

Pohtii täällä ajottaista vauvakuumetta poteva kahden lapsen äiti, joka miettii onko enää varaa kolmanteen lapseen...[/quote]

-Miten asutte; omistusasunnossa, vuokralla jne?/Vuokralla asun
-Mitkä ovat sinun ja miehesi ammatit?/yh ja kokki ammatiltani
-Onko talous mennyt tiukalle kolmannen jälkeen?/no jaa,ei sen enempää kuin ennenkään
-Oletteko joutuneet luopumaan jostakin aiemmasta harrastuksesta esim. matkustelusta kolmannen lapsen jälkeen?/omista menoista karsin,nyt täytyy keskimmäiselle autokouluun löytyä rahat ja nuorimmasta alkaa maksamaan päivähoitomaksuja kun palaan töihin,mutta kun autokoulu käyty niin helpottaa taas
/

Omakotitalo maaseudulla, velkaa on :)
Mies inssi, vaimonaan kotiäiti 5v. (ammattia rupeaa harjoittamaan piakkoin)
Talous tiukoilla ajoittain, mut ei lasten tähden :)
Vapaa-aikaakin löytyy ko järjestää ja reissuillakin käydään

Neljäs mua enemmän mietittyttäs, menis auto ehdottomasti uusiksi :)
Mut oikeasti uskon, että ei lapsista haaveilu niinkää oo raha- vaan jaksamiskysymys. Ja loppujen lopuksi, aika vähällä pärjää ja kuinka paljon rahaa on tarpeeksi?

Jaa-a, täytyypä laittaa asia hautomoon vielä ja ehkä mekin sitten selvittäis kuitenkin :) Molemmat meistä perustyläisiä eli minä sairaanhoitaja ja mies ravintolapäällikkö. Kummallakin kuitenkin vakipaikat jne.... Silti tuo kolmas lapsi jotenkin tuntuu isolta muutokselta, kuvittelen että sen myötä talouteen tulee iso lovi tms. vaikkei nytkään kädestä suuhun eletä. Tietyistä asioista kun ei haluaisi luopuakaan :)

Lisäkommentteja otetaan vastaan aina vaan :)

-Oletteko joutuneet luopumaan jostakin aiemmasta harrastuksesta esim. matkustelusta kolmannen lapsen jälkeen?

-Omistusasunto
-mies myyjänä urheiluliikkeessä, minä olen kampaaja mutta olen kyllä ollut kotiäitinä kakkosen syntymästä asti eli ammatillani ei merkitystä tässä kohtaa
-ei ole mennyt talous tiukalle
-ei olla jouduttu luopumaan mistään, ikinä ei olla matkusteltu

Oma rivitaloneliö, neliöitä 93.

Mies mti, minä sh (aloitan syyskuussa kolmannen opiskeluvuoteni oikiksessa eli alanvaihto meneillään).

Pärjätään ihan hyvin omillamme, tosin opiskelijaperheessä luonnollisesti lantit lasketaan tarkkaan.

Emme, mitään extremeä emme kyllä ole koskaan harrastaneetkaan. Tylsää porukkaa olemme; lenkkeilyä, kuntosalia, uimista, hiihtoa, suunnistusta yms. harrastetaan. Kesäisin käymme viikon reissulla, joka yleensä suuntautuu jollekin rastiviikolle.

-asuminen: vuokralla. Oma talo olis kiva, mutta kun ei voi saada lainaa...
-ammatit: kääntäjä ja toimittaja. Mies rakennusalalla/sekatyömies
-talous tiukalle: no ei, kaikkihan on jo valmiina, ja vauva syö vaan tissiä :) Itse asiassa talous on nyt parempi kuin pitkiin aikoihin kun mies sai todella hyvän työn, ajaat 4000 kuussa puhtaana :D
-harrastuksesta luopuminen: no ihan samat harrastukset kuin ennenkin, eli ei mitään. Tai jos ei telkkarin katselua ja lasten viemistä harrastuksiin lasketa?

Kiva kun olette vastanneet näin kovasti. Kyllä silti ehkä alan kallistua siihen, että vois meillä kolmanteen ollakin mahdollisuus jossain vaiheessa. Miehen kanssa nyt en oo edes asiasta vielä enempää keskustellutkaan, välillä vain väläytellyt vauvakuumeasiaa :) Luulen, että olis suostuvainen kyllä kolmanteenkin kunhan saadaan häät alta ens kesänä :)

Lisää saa edelleen kommentoida, asiahan toki kiinnostaa edelleen.

okt, pankin velkaorjuus painaa päälle
mies on myyntitykki minä kokki-kotiorja
yhtä tiukkaa on ollu aina
ei olla matkusteltu kahdenkaan kanssa..

jos on pakko vaihtaa asuntoa kun lapsilla on oltava omat huoneet, ja jos on pakko ostaa isompi tila-auto kun ei näin iso perhe mahdu muuten siihen, kaalliiksi se tulee.. mutta tavara kiertää hyvin (jos kelpaa)

-Miten asutte; omistusasunnossa, vuokralla jne? Omassa rivarissa, vähän ahtaasti (112 m2)
-Mitkä ovat sinun ja miehesi ammatit? minä matkailualalla, mies yrittäjä
-Onko talous mennyt tiukalle kolmannen jälkeen? talous on ollut tiukilla, mutta johtuu ihan muusta kuin kolmannesta lapsesta
-Oletteko joutuneet luopumaan jostakin aiemmasta harrastuksesta esim. matkustelusta kolmannen lapsen jälkeen? emme ole, matkailua harrastetaan ahkerasti

Ei se rahasta ole kiinni!