kolmen lapsen talous, asunnon koko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HaaveitaVain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun lapsuudenkodissa meitä oli äiti, isä ja 3 lasta. Lapset 5 vuoden ikäeroilla.
76,5 neliöö ja hyvin mahduttiin. Varmaan siksi kun ei ollu koskaan 3 pientä samaa aikaan yötä päivää.
Äiti oli perhepäivähoitaja että päivisin oli pari hoitolasta, minä ja pikkuveli kotona. Isoveli oli jo koulussa ja omien kavereiden kanssa.

Meillä nyt saman kokoinen ja samanlainen asunto. Meitä vain äiti, isä ja lapsi. Tää mun mielestä just sopiva kolmelle :D

Lapset on 11v, 5v, 3v, Meillä on 90 neliötä, 4 huonetta ja k. Pojat nukkuu samassa huoneessa,niillä on kerrossänky ja nuorimmaisella on jatkettava nuorisosänky. toinen huone on heidän leikki/pelihuone. Ja kolmas huone on minun ja mieheni yksityisalue. =)

kerrostalo 3h +k, 72 m2...

Muksut 2x 9v10kk ja 7v6kk - yhteinen huone muksuilla. Meillä on ihan ketun ahdasta! ollaan haettu 7 vuotta isompaa kämppää, ei tunnu vapautuvat ei, tai sitten me ei olla etusijalla kun on kuitenkin "katto pään päällä". |O

Alkuperäinen kirjoittaja jyukit:
okt, 100m2, 2v, 4v ja 6v. vain 4h+k, ei siis omia huoneita lapsille, mikä sääli... :(

Tota ei meilläkään lapsilla omia huoneita. Sitten ehkä joskus, kun koulussa ovat. Meillä on yksi huone varastona ja tämä huone työhuoneena.

Alkuperäinen kirjoittaja Panthera leo:

Muksut 2x 9v10kk ja 7v6kk - yhteinen huone muksuilla. Meillä on ihan ketun ahdasta! ollaan haettu 7 vuotta isompaa kämppää, ei tunnu vapautuvat ei, tai sitten me ei olla etusijalla kun on kuitenkin "katto pään päällä". |O

Teillä kyllä todella on ahtaanlaista. Nostan hattua kun olette noin monta vuotta tuollaista jaksanut!
Meillä vasta 1 lapsi mutta kesällä muutto ja olen jo ilmoittanut etten kolmioon lähde,ihan vain tulevaisuutta ajatellen ja kyllä neljäs huone romuista täyttyy ennen mahd vauvaa.
Miten voi olla noin huono asuntotarjonta teillä päin? Vai onko huonoa tarjolla?
Meilläpäin muutti ystävät 1 lapsen kanssa 5h+k+s,jota kyllä ihmettelinkin,nyt heillä vauvakin ja muuttavat neliöön...

Alkuperäinen kirjoittaja pepi:
Lapset on 11v, 5v, 3v, Meillä on 90 neliötä, 4 huonetta ja k. Pojat nukkuu samassa huoneessa,niillä on kerrossänky ja nuorimmaisella on jatkettava nuorisosänky. toinen huone on heidän leikki/pelihuone. Ja kolmas huone on minun ja mieheni yksityisalue. =)

Enpä ole kuullukaan vähään aikaan, että joillakin tuo nukkumahuone/leikkihuone erikseen! Ajatellut joskus itse pistää tolleen. Onko toiminu hyvin? Pysyy olohuone siistinä, kaikki saa nukuttua?

Meillä niin, että ollaan siskon ja sen miehen ja heidän lasten kanssa muuttamassa yhteen, eli parin kk päästä tilanne on: Sisko+mies yhdessä makkarissa, heidän kaks poikaa yhdessä makkarissa, ja minä ja mun tyttö yhdessä huoneessa. Tilaa on 91,5 neliötä, 4H+K. Isompaa ei lyhyellä varoitusajalla saatu ainakaan sillä hintatasolla mitä vaadittiin. Ihan hyvin me varmaan mahdutaan, varsinkin kun tiedän että toisia pääsee aina nuille isovanhemmille pakoon, eli meidän isän tai äidin luokse ollaan tervetulleita. Isälle mahtuu majoittumaan useammakskin yöks jos tulee tarve :P ja kesäsin mökkeillään!

Alkuperäinen kirjoittaja Jennan äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Panthera leo:

Teillä kyllä todella on ahtaanlaista. Nostan hattua kun olette noin monta vuotta tuollaista jaksanut!
Meillä vasta 1 lapsi mutta kesällä muutto ja olen jo ilmoittanut etten kolmioon lähde,ihan vain tulevaisuutta ajatellen ja kyllä neljäs huone romuista täyttyy ennen mahd vauvaa.
Miten voi olla noin huono asuntotarjonta teillä päin? Vai onko huonoa tarjolla?
Meilläpäin muutti ystävät 1 lapsen kanssa 5h+k+s,jota kyllä ihmettelinkin,nyt heillä vauvakin ja muuttavat neliöön...

hei meillä on lapset 1v,4v ja 5v ja asutaan 70 neliön talossa...että se siitä ahtaudesta..

Alkuperäinen kirjoittaja pepi:

Näin mekin tehtäisiin jos olisi 4h+k