kolmen lapsen äidit, tai useamman

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieläkö odotellaan?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieläkö odotellaan?

Vieras
mä odotan kolmatta lasta. viikkkoja vasta 14.
eikö mun olisi jo pitänyt tuntea liikkeitä? mä en ole tuntenut mitään.. :(
niskaturvotusultra oli yli viikko sitten ja kaikki oli hyvin.
missä vaiheessa te tunsitte lastenne liikkeet?
toisen raskauden aikana mä muistan sen että liikkeet tunsin todella aikasin, sellaista perhosen liitelyä vattassa. nyt ei mitän.
en tiedä pitäisikö olla huolissani vai onko tää ihan normaalia?

Meillä kolmonen tuntui vasta viimeisenä, reilusti päälle rv 20. Rakenneultrakin taisi olla ennen liikkeitä. Kolmosella oli istukka etuseinämässä, se kuulema vaimentaa.

ei ole ollenkaan huolestuttavaa tuo. vauva voi olla vähän eri tavalla asettunut. kaikki raskaudet on erilaisia. Mun mielestä on tosi aikasta, jos tuntee liikkeet viikolla 14.

Muistakaa että vauvakin alle 16 viikoilla on ihan hento ja liikkeet heikkoja vaikka ultrassa näyttääkin reipasta vipellystä olevan. Ei sellainen pienenpienenpieni jalka tai käsi saa aikaan niin paljon voimaa että se tuntuisi kohdun seinämän läpi vatsakalvoon asti.
Kohdussa itsessäänhän ei ole mitään hermoja jotka aistisivat liikkeen vaan liike tuntuu vasta siinä vaiheessa kun se osuu herkkään vatsakalvoon.
Kovinkaan paljoa ennen viikkoa 16 ei siis ole mahdollista tuntea oikeita sikiön liikkeitä.

Viimeksi tunsin liikkeet joskus 14 viikolla, mutta nyt 16+2, enkä ole vielä selviä liikkeitä tuntenut. Liikkeiden tunteminen vaihdellut tosi paljon sen mukaan, onko istukka ollut etu- vai takaseinämässä.

Itsekin täällä joku aika sitten samoja kyselin. Neljäs raskaus menossa ja liikkeet alkoi tuntua vasta viikolla 21! Hätäilin minäkin, kun aikaisemmista oli tuntunut reilustikin aiemmin.

Ekasta tunsin liikeet joskus viikoilla 16-18 kun istukka oli etuseinässä. Tokassa istukka oli takaseinässä ja "perhoset" alko lenteleen jo viikolla 12. Nyt viikkoja kohta tuo 12 eikä mitään vielä.. toivottavasti ei pitkään aikaan. Oli loppuajasta helpompaa kun istukka vaimenti siinä edessä potkut...

kolmannesta tunsin (eli tässä raskaudessa) viikolla 12 ekoja kuplahduksia,mutta ne loppui ja uudelleen 14 viikolla josta ne pikkuhiljaa rupes voimistuun. esikoisesta tunsin 17 viikolla. se ettet tunne liikkeitä ei ole mitenkään epänormaalia. että oo huoleti,kyllä ne sieltä rupee tuntuun ja kohta jo tuntuu kun kylkiluut menis poikki..

Yhteistyössä