Kolmekymppiset tokakertalaiset syystunnelmissa

  • Viestiketjun aloittaja Ada
  • Ensimmäinen viesti
Ada
Kolmekymppiset tokakertalaiset syystunnelmissa



-O D O T T E L I J A T-

Ada....................................L A 13.8.2011...................KOS
hapsiainen80........................LA 24.10.2011................K-SKS
Unico..................................L A 11.11.2011...........
Citrus.................................L A 4.12.2011.............
Piip.................................... .
HPM.....................................LA 20.2.2012.................TAYS


-S Y N T Y N E E T -

Y k k ö s e t

2008
Piipi79 20.2. (40+5).......................Tyttö
Soap toukokuu..............................Ty ttö
Hemuli79 21.5. (39+4)...................Poika 49cm, 3430g
HPM 5.7.2008 (38+6)................... Poika, 47cm, 2800g
Nanna81 22.9. (38+5)...................Poika 51cm, 3985g
Novelle78 19.10. (41+0)................Poika 55 cm, 3570g
Pössi joulukuu (37+6).................................. ....2580g
Sasha80 28.12. (36+1)..................Poika 45 cm, 2480g

2009
Niiskunenä-78 23.1. (37+0)...........Poika 48 cm, 2835g
Vetku 1.2. (40+4)..........................Tyttö 49cm, 3330g
Kvart Över 17.2. (41+0).................Tyttö 52cm, 3920g
Hazel 20.2.(39+2)..........................Tyt tö 49 cm, 3370 g
Epeti 27.8.................................... ..Poika ja Poika
Citrus ........................................ ....Tyttö
Piki80 26.10. (40+2)......................Tyttö 51cm, 3654g
Ada 8.12 (39+3, sektio).................. Poika 48 cm, 3475 g

2010
hapsiainen80 19.3.2010....................Tyttö 48 cm, 3580 g
Unico 24.4.2010............................... Tyttö

K a k k o s e t

2010
Nanna81 26.2. (40+5)....................Poika 51cm, 3654g
Hemuli 8.6. (40+5)..........................Tyttö 49cm, 3820g
Vetku 17.9. (41+2).........................Poika 51cm, 3600g
Epeti 29.9. (41+2)..........................Tyttö 53cm, 3860g
Kvart Över 8.10. (41+3)..................Tyttö 52cm, 3908g

2011
Piipi79 5.1. (39+3)........................Tyttö 52,5 cm, 4080 g
Hazel 13.1. (38+3)........................Tyttö 49 cm, 3100 g
Sasha80 20.2. (38+5)....................Poika 51 cm, 3770
Pössi 13.3. (36+2)........................Poika 46 cm, 2710 g
Novelle78 20.3. (40+6)..................Tyttö 48 cm, 3870 g
Niiskunenä-78 25.3. (39+2).............Poika 51,5 cm, 3350 g
Piki80 25.3. (41+1).........................Tyttö 50,5 cm, 3850g


K o l m o s e t

2011
Nanna81.............................LA 10.7.2011 (kolmas)

Kesäkuussa: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen.../#post23892094
 
Viimeksi muokattu:
Ada
Moikka,

tein uuden pinon. Eihän elokuu vissiin varsinaisesti ole syyskuukausi, mutta tästä se alkaa kohta kesä taittumaan. Toivottavasti pinoa ei jo ollut. Yritin katsoa, mutta pää ei ole enää niin skarppi... vai onkohan se muutenkaan.

No, mitä kuulu? Täällä odotellaan. Eilen tuli lupaavia supistuksia, jotka loppuivat kyllä aika nopeasti. Jännää :)
 
Kiitos Ada pinosta!

Pitäis aktivoitua tännekin suunnalle enempi. Näköjään olen jo toisena tuossa listassakin joten kääk, mihin tää raskaus on häviämässä?!?!?!

Viikkoja nyt 29, äitysloman alkuun kuutisen viikkoa. Niin se aika vaan rientää.

Töissä on ihan hyvä olla jos en istu farkuissa täällä, muunlaisissa housuissa ei supistuksia tule, mutta jos farkut jalassa istun niin johan supistelee. :(

Talokaupat tehdään perjantaina ja mikä pelottavinta on mies alkanut puhua nyt sitä että mitäs jos tehdään kolmas lapsi niin sille ei riitä siinä omaa huonetta. Voi apua sanon minä, mähän oon vannonut itse koko ajan että tää toinen jää viimeiseksi mutta mitä tuo mies nyt tuollaisia edes puhuu! :D No, kunhan nyt saadaan toinen maailmaan, lupaan ja vannon kuitenkin ettei ihan parin vuoden sisällä kolmatta tule ja piste.

Kai tästä pitäis töiden pariin yrittää aktivoitua, ei vaan taas motivaatio oikein löydy.

- Hapsiainen ja Lyllervo 29+1
 
HPM
Ai niin, pitääkö sitä tännekin nyt tulla...? Voitte lisätä listoille, vaikken tiedäkään paljonko tulen täällä höpisemään. Tykkään tuosta Facebookista enemmän. Siellä ne tekstit ei näy kuin teille :)

LA on nyt vähän vaikea sanoa että onko se 20. vai 21.2. kun mun neuvolakortissa lukee molemmat :O Ei ne ees tiedä onko mulla tänään 12+1 vai 12+2 :D Mutta jos mennään vaikka noilla ensimmäisillä ajoilla toistaiseksi... Ja TAYS oli toimituspaikka.

Ekan tiedot 5.7.2008 (38+6), poika, 2800g, 47cm
 
Adalle voimia viimeisiin odotushetkiin ja onnea itse koetukseen! Lupaavia merkkejä onkin jo ollut ilmassa.

Hapsiainen, miehet yllättää joskus noilla käytännöllisillä ajatuksillaan! Meillä on nyt jo tuo ongelma, makuuhuoneita on varsinaisesti vain kaksi, joista toinen on ihan jättisuuri. Siellä me nyt nukutaan kaikki neljä, mutta välillä aina pähkäilen, miten ihmeessä sen saisi jotenkin järkevästi jaettua pojan ja tytön kesken sitten kun on tarpeen. Toinen vaihtoehto on, että me muutetaan miehen kanssa alakertaan ja toinen lapsista saa ison makkarin ja toinen pikkuisen. Jälkimmäinen on ehkä kolmasosa siitä isosta. Mikähän sota siitäkin syttyy, jos toinen saa isomman kuin toinen?! En tiedä...vai pitäiskö meidän myydä tää "perintötalo" ja katella jostain järkevämpi kokonaisuus? Ei onneksi ihan heti lähivuosien ongelma ole.
 
Novelle Aikoinaan mun kaverilla oli varmaan kolme kertaa isompi huone kun isoveljellään ja ne olivat itse valinneet huoneensa niin. Poika tykkäsi siitä pienemmästä huoneesta kun taas tyttö halusi ison huoneen. Näiden vanhempien makuuhuone oli välimuoto näistä huoneista. Että eihän sitä tiedä jos teilläkin vielä huonejärjestelyt menevät tulevaisuudessa ihan itsekseen. :)

Me muuten ajateltiin että vaikka tulevassa talossa olis huoneet molemmille lapsille niin pistetään ne aluksi kuitenkin samaan huoneeseen. Tai siis sitten kunhan vauva nukkuu yöt suunnilleen läpikotaisin ettei herätä sitten isosiskoaan itkulla. Saavat varmasti toisistaan edes hieman turvaa kun ovat samassa huoneessa. Jääpähän sitten tämä yksi makuuhuone meille ns. työhuoneeksi tai vierashuoneeksi näin alussa.

Adalle isot onnittelut! :heart:

Mä oon kyllä ihan höhlä. Tiedän että farkuissa (vaikkakin mammafarkut) töissä istuminen aiheuttaa tuskallisen olon niin enkö vetänyt tänään farkut jalkaan. Jo tuo ajomatka töihin tuntui epämiellyttävälle ja nyt pitäis 8 tuntia istua näissä. Voi idiootti mua! No liikunpahan työpäivän aikana ehkä normaalia enemmän enkä jumita koneella...

- Hapsiainen ja Lyllervo 30+2
 
Moikka!

Aluksi ONNEA ONNEA Adalle! :flower: Kerrohan vaikka FB:ssä tapahtumista, jos vaan jossain välissä joudat. :heart:

Ja anteeksi, en tullutkaan heti ultran jälkeen tänne takaisin. Me lähdettiin suoraan mökille, jossa oli vain kännykässä netti, eikä sillä surffailu ole kovin sujuvaa. Etenkään kirjoittaminen!

Ultrassa oli kuitenkin kaikki hyvin. Pikkuihminen oli kaksi päivää vanhemman kokoinen kuin neuvolan laskuissa, mutta laskettu pysyi samana, on siis 11.2.2012. Ymmärrän kyllä, jollei Ada ihan heti ehdi tuota päivittää... Jouduin lopulta menemään ultraan yksin, kun ei saatu pojalle hoitajaa, mutta se oli kyllä yksinkin mullistava kokemus. Pieni näytti niin täydelliseltä. Ensi kertaa monenmoneen viikkoon mietin vauvaa vain ja pelkästään liikuttuneena, en yhtään kauhulla enkä väsyneenä. Aika pian pahoinvointi alkoi helpottaa ja samalla ruoka alkoi maistua, joten mielialat nousivat kuin taikaiskusta. Poikakin sai taas yhdet hampaat läpi, ja kiukkuviisari laski yhtäkkiä hyvin alas. Kerran oltiin koko perhe mökillä laiturilla puuhailemassa hyväntuulisina ja mietittiin miehen kanssa, että ihan kuin olisi loma!

Kirjoittelen vähän lisää fb:n puolelle kun kerkiän...

:heart: piip 14+5
 
Viimeksi muokattu:
Löydetty ja saatu jopa kirjauduttua...

Ada, onnea!

Huonejärjestelyistä, meilläkin saavat yhdessä isomman makkarin niin säilyy työhuone toistaiseksi. Sitten, kun erilliset huoneet tarvitsevat niin täytyy kattoa kumpi saa isomman mut isoinpaa me muutetaan sit takas. Näistä kahdesta pienemmästä toinen on hiukan suurempi, ei nii mahdottomia eroja.
 
Pitkästä aikaa täällä :)

Onnittelut Adalle tätäkin kautta! :flower::heart:

Ihana juttu Piip, että ultrassa kaikki kunnossa ja että mielikin tuntuu jo paremmalta! Ja miten sulla noi viikot voikin olla jo noin pitkällä, hurjaa.

Huonejärjestelyt meillä on just noin kun Unico ja Hapsiainenkin ajattelivat, eli lapset samassa huoneessa, joka meidän isoin makkari. Aikuisilla on pienin makkari ja kolmas makkari on työhuoneena ja kirjastona. Meillä tää ratkaisu on ollut tosi hyvä! Iltanukutusrumba, joka ennen huoneiden vaihtoa (kun siis aikuiset ja vauva oltiin isossa ja isompi tyttö pienessä) kesti aina pari tuntia (hyvällä tsägällä molemmilta, hyvänä päivänäkin meni vähintään puoli tuntia) vaihtui viikon totuttelun jälkeen n. viiteen minuuttiin. Tytöt nukahtavat omiin höpinöihinsä itsekseen, viikko sitten vielä käänsin sängyt niin että ovat ihan lähekkäin "kulmittain", jolloin näkevät toisensa vaikka makuulta. Rauhoitti niin iltaa kun yötäkin ihan uskomattoman paljon! Ja vaikka isompi joskus pistää äänekkäästi vastaan nukutusta, ei pienempi juuri häiriinny. Yöllä kun pienempi karjuu, ei taas isompi yleensä häiriinny. Viime viikolla "huudatin" pienempää tunnin verran yöllä kun jätettiin yömaito pois ja neiti ei sitten ihan tykännyt heti ajatuksesta. Enkä halunnut totuttaa takas siihen, mikä oli aiemmin, että nukkuu isin sylissä sohvalla puoli yötä, joten pysyttiin siellä huoneessa missä on tarkoitus nukkua, otin syliin ja rauhoitin, laitoin takas sänkyyn jolloin huuto alkoi.. jne. Ja isompi ei liikahtanutkaan koko tunnin aikana! Ja alle metrin päässä nukkuu. Eli näköjään nuo tottuvat tiettyihin ääniin. (en muuten itsekään ikinä herää Hesarin tuloon, mutta isomman lapsen tassutteluääniin herään heti :) )
Lisäbonus tuossa huonejärjestelyssä on, että lelut saa mahtumaan kaikki lastenhuoneeseen ja kun sinne mahtuu myös sohva niin äiti voi istua sohvalla ja neuloa/lukea ja samalla olla kuitenkin "läsnä". Eikä lelut oo pitkin kämppää, iltaisin pyritään keräämään kaikki muualle kämppään eksyneet tavarat paikoilleen huoneeseen. Ja sohvalla luetaan nykyään myös iltasatu, jota isompi kuuntelee ja kääntää sivut, pienempi kuuntelee ja juo maitoa.

Mies on taas reissussa ja minä tyttöjen kanssa kotona. Alan jo tottumaan tähän tosin, eikä enää hirvitä. Ja nyt on ollut taas pari parempaa yötäkin, joten en oo ihan rättipoikkikaan. Kamala sanoa näin, mutta kyllä mä oon iloinen että tämä toinen vauvavuosi lähestyy loppuaan, ei tää mitään herkkua ole kellekään ollut, ei itselle, miehelle, parisuhteelle eikä varmaan lapsillekaan. Mutta, aikansa kutakin. Vauvakuume kuitenkin alkaa taas nostaa päätään... Mutta jos nyt ensin saisi vaikka puoli vuotta nukkua.. ;)

Neiti pienempi otti tänään ekat askeleet, siirtyi harkinnan jälkeen taaperokärryn tuesta sohvan viereen :) Yritin sitten houkutella uudestaan moiseen urotekoon, mutta neiti vaan suuttui. Kiipesi se sohvallekin, kun isompi oli ottanut tyynyn lattialle, siihen en tosiaankaan yllyttänyt uudelleen.. Ei tuo osaa vielä katsoa mihin istuu, toivottavasti ei nyt ihan heti vielä uudestaan kiipeilisi..

Nyt nukkumaan niin jaksan vielä huomisen, mies onneksi tulee sitten.

Kvartti, Panda (2,5v) ja Myyrä (10,5kk)
 
Kvartti ;) Onnea myyrälle askelista! Johan se kohta onkin pois vauvasta niin mikä ettei uusi saa tulla jos siltä tuntuu :D

Meillä on pienin makkari työhuoneena ;) ja toi toinen hoitohuoneena sekä mun ompeluhuoneena et sekalainen seurakunta on siis.

Tytsy jäi tänään hoitoon toosi kivasti, meni leikkimän suorilta. Toki sit tuli hiukan et tuunpa takas syliin, kun en heti päässyt lähtemään oli asiaa hoitajille. Mut silti jäi nätisti kun kävi sylissä. Taitaa olla paranemaan päin tuo. Mut bussissa pitää päästä mennessä nykyään aina syliin.

Mitäs särkee särkee ja särkee, noo eihän sitä oo enää kuin vain 3kk kärvisteltävää ;) toivottavasti ei ala enenpää supistella, eilen illalla tuli taas pari kipeää.

Unico ja Mötky 28+4
 
Onnea Adan perheelle!

Unicolla on alkanut tytön päiväkotiin totuttelu. Vaatiihan se aluksi aikaa, mutta tuohan kuulostaa jo hyvältä.

Huonejärjestelyistä: niin mekin ensin laitetaan lapset pieneen makkariin yhdessä. Nyt ollaan vielä kaikki isossa makkarissa.

Mä kun mietin etukäteen, miten isoveli mahtaa häiriintyä vauvan yöitkuista, mutta oikea kysymys oiskin ollut, miten vauva häiriintyy isomman yöhuudoista! Niin hyvin vauva nukkuu ja niin pajon Eki huutelee ja itkee öisin. Mitä lie unia näkee. Niin, mutta onneksi tyttö tuntuu nukkuvan hyvin Ekin huudoista huolimatta.

Meidän pallero on nyt jo 5 kk. Ja alamme opetella soseiden syömistä pikkuhiljaa. Hyvin on kasvanut rintamaidolla (8,2 kg ja 64 cm), mutta alotellaan nyt, ettei tule mitään kiirettä. Ihanasti lapdet jo viihdyttää toisiaan. Vauva katselee Ekin touhuja ja nauraa usein niille. siitä Eki innostuu vaan, nytkin tuossa pomppii ja hyörii ja vauva kikattelee ...
 
Novelle, joo hyvin on mennyt sillon kun ei ole ollu kipeänä tai siis tulossa mitä ei oo osannut vielä arvata. aamulla naama menee hymyyn kun ei meinaa jaksa aamupesuja ja sanon et sit mennään rattailla kattomaan kavereita niin heti valmiina :D Ihana kuulla et muksut ei häiritse yöllä toisiaan ja menee muutenkin kivasti siellä :)
 
Nostelen vähän. Oltiin tiputtu jonnekin sivulle 6...
Vieläkö tänne juttuja riittää vai onkohan kaikki mielummin facebookissa? Adakin tuosta on jo siirtynyt synnyttäneiden puolelle. Hapsiaisen kakkosta odotellaan jo seuraavaksi ja ihan lähiaikoina.
 

Yhteistyössä