Kolme keisarinleikkausta tai enemmän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Katjuska71
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Katjuska71

Vieras
Tänne sama kysymys, kuin mitäs nyt palstalle..

Itsellä siis kolme takana, eka oli hätäsectio, koska istukka repesi ja irtosi, hyvin onneksi päättyi. Seuraava ei lähtenyt vaan syntymään ja kolmas olikin jo pakko leikata, kun ei voi kuulemma enää synnyttää alakautta, jos kaksi leikkausta takana.

Lääkärini lupasi, että voisin vielä neljännenkin kerran synnyttää leikkauksella, mutta olen kuullut, että aika suuret riskit? Onko teillä muuten ollut kipuja haavan kohdalla, kiinnikkeitä tms. Itselläni on outoja kipuja aina välillä, kun selitystä ei löytynyt, kiinnikkeitä arveltu olevan.

Mulla esikoinen syntyi sektiolla. Meidän fysitoterapeutti sanoi, että hänellä kaikki 4lasta syntynett sektiolla. Kirurgi oli kertonut kolmannen jälkeen, että niin hyvää jälkeä teki, että voit neljänne tehdä. Sukulaiseni on saanut 4 lasta sektiolla.. Neljäs lapsi oli lääkäreiden mukaan riski, koska ´tuttavani oli keijurakenteinen ja monta sektiota oli ollut lähekkäin. Hyvin meni kaikki kuitenkin

Minulle on tehty 4 sektiota ja hyvin ovat sujuneet raskausajat sekä leikkauksien jälkeen olen parantunut nopsasti. Minulla ekan ja tokan väli 1v4kk tokan ja kolmosen 1v9kk ja kolmosen ja nelosen vajaa 3v. Sektioiden määrä riippuu ihan yksilöllisistä jutuista mm.kudostyypistä.Eli kestääkö kohtu raskautta ja uutta leikkausta miten hyvin jne.. Minulla ei ole ollut kipuja haava-alueella tms..

minulle tehdään ihan pian kolmas sektio. Kysyin synnytystapa-arvionnissa
voinkohan vielä tämän jälkeen saada lapsia...lääkäri vastasi "toki", hän tietää jollekin tehdyn 12 sektiota...lienee kyllä jo alansa ennätys tuokin..mutta sysyn tietysti leikkaavan lääkärin mielipidettä myös asiasta.
Ihan 12 ei ollut meidän haaveena alunperinkään, mutta 3-5 lasta kyllä..

Kiitos hyvistä vastauksista, oppinut paljon uutta, lääkäreistä aina ota selvää..

Hassua, mutta varmaan sit sanotaan myös tapauksesta riippuen erilaiset ajat, koska voi uudelleen synnyttää tuon leikkauksen jälkeen, kun mulle on sanottu joka kerta, että kaksi vuotta ainakin pitäis pitää seuraavaan raskauteen väliä, mun välit olleet 3v ja 9v.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.09.2006 klo 14:16 Katjuska71 kirjoitti:
Kiitos hyvistä vastauksista, oppinut paljon uutta, lääkäreistä aina ota selvää..

Hassua, mutta varmaan sit sanotaan myös tapauksesta riippuen erilaiset ajat, koska voi uudelleen synnyttää tuon leikkauksen jälkeen, kun mulle on sanottu joka kerta, että kaksi vuotta ainakin pitäis pitää seuraavaan raskauteen väliä, mun välit olleet 3v ja 9v.

Aijaa, itse olen aina kuullut puhuttavan vuodesta, joka sekin usein voi ollalyhyempi aika jos kohdun kunto sallii?
Kannattaa aina kysyä leikkaavalta lääkäriltä.
HUOM HUOM!! Yliopistosairaaloissa ainakin on niin hyvät ja tarkat ultrakoneet että niillä pystyy näkemään myös kohdun kunnon hyvinkin tarkkaan.
Näin kertoi neuvolan tätini kun olin menossa TAYSiin äitipolille.

Yhteistyössä