Kolme henkiset perheet (2 aikuista ja 1 lapsi) Paljonko on ruokakauppalaskunne?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja järkyttynyt ruoka-addikti ilmeisesti!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N. 200- 300 ? menee kuussa, riippuu miten usein käyn lähikaupassa ( sieltä tarttuu aina mukaan jotain " tarpeellista").
Ostetaan paljon tarjoustuotteita ja punalappuisia pakastimeen sekä syödään yksi lämmin ateria päivässä.
Minä, mies ja yksi reilu 2-vuotias.
 
Alkuperäinen kirjoittaja .:
N. 200- 300 ? menee kuussa, riippuu miten usein käyn lähikaupassa ( sieltä tarttuu aina mukaan jotain " tarpeellista").
Ostetaan paljon tarjoustuotteita ja punalappuisia pakastimeen sekä syödään yksi lämmin ateria päivässä.
Minä, mies ja yksi reilu 2-vuotias.

Saako kysyy että siis tuo 2 vuotiaskin syö yhden lämpimän aterian päivässä?`Miksi? Ei kuulosta kovin terveelliseltä.
 
meillä menee varmaan aika lailla 400e, pyritään tekeen niin että ruokamenot hoidetaan mun tuloista ja loppukuusta sitte miehen tuloista jos tarttee vielä jotain ostaa. tuo siis vaippoineen, pesuaineineen...
 
Meillä on kolmihenkinen perhe ja ruokakauppaan (Prisma ja S-Market) menee n. 600 euroa/kk. Tuossa summassa on tosin mukana myös päivittäistavaroita, kaikki pesuaineet, satunnaisesti liina- ja lapsen käyttövaatetta jne. Lapsi syö neljänä päivänä viikossa päiväkodissa. Itse ostan lounasta S-Marketista lähes joka päivä ja arvioisin, että pelkästään näihin lounaisiin (valmista salaattia, kalaa tai broiskua tuoretiskistä, valmiskeittoja) menee viikossa jopa 25 euroa. Mies syö ehkä kerran viikossa työpaikan ruokalassa, muuten omia eväitä. Luomua ja Reilua kauppaa suositaan, samoin ekologisia vaihtoehtoja, oluttakin ostetaan viikoittain. Lapsella on maidoton ruokavalio ja soija- ym. tuotteet maksavat enemmän kuin tavalliset esim. maitotuotteet. Vaippoihin tosin ei mene rahaa kuin max. yksi paketti kuukaudessa, koska käytämme pääsääntöisesti kestoja.
 
No meillä menee 400? cittariin kuussa (plussapistelaskelman mukaan) ja muissa kaupoissa käydään tosi harvoin jotain pieniä ostoksia tekemässä. Ja meillä lapsi siis kanssa vähän reilu vuoden.
 
Huimia ruoka laskuja teillä tuntuu olevan kun vertaa perheen kokoon.
Meidän huushollissa on 9hlö ja 2koiraa ja ruokalasku n.700-800e:n luokkaa.
Ja meillä syödään usein aamupala, lounas, välipala,päivällinen,iltapala.
Tosin arkena lounasaikaan kaikki pois kotoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja milla:
meillä tulee aika usein ostettua kunnon naudan lihaa ja lohta ja ruokalaskutkin on sit 1000e luokkaa

Meillekin ostetaan lohta lähes viikottain, mutta kokolihaa ostetaan harvemmin. Kokonaisia fileitä silloin tällöin, mutta se onkin melko edullista: isosta fileestä tekee parikin eri ruokaa.
 

Yhteistyössä