KOLMATTA ODOTTAVAT kevät 2012

maijamehi Se on vissii yleinen käytäntö, et jos ei oo ku yks arvo koholla, nii sillon ei tartte ä-poli seurantaa. Mulla edellisessä raskaudessa ooli vaan yks arvo, ja sitä seurattii neuvolassa ja polille sain sit painoarvioon ajan jossain välissä. Nyt mulla oli kaks arvoo koholla, ja jouduin poliseurantaa.

vauvis ja tyty 39+3

Ok. No täytyy toivoa et pääsis sitten sinne kokoarvioon lähmpänä laskettua aikaa, viimeks en meinannut päästä mut lääkäri laittoi kuitenkin lähetteen ku hänen käteensä vauva tuntui isolta ja myös siksi että tuo sf-mitta meni koko raskauden ajan yläkäyrän yläpuolella.

Miunkin piti kirjoitella tänne jo pari päivää sitten, mutta se jotenkin jäi.

Kävin perjantaina sokerirasituksessa. Aiemmassa raskaudessa en siihen joutunu, nyt siis ekaa kertaa. Kerkesin lukemaan kaikki kauhutarinat netistä, siihen nähden ihan ok kokemus. En silti uudelleen menisi, ellei pakko.. Varottelin aiemmin miestä, et kotiin tulee sit varmaan vihanen akka, mutten mie kauheen vihanen tainnu olla..
Paastoarvo oli 4,1, eli ilmoisesti ihan hyvä. Muut arvot saan huomenna neuvolaan soittamalla. Toivottavasti nekin ois ihan ok.

Muuten olo ollut ihan ok. Selkäkään ei oo vihotellut samalla tavalla kuin viime raskaudessa. Maha kasvaa hiljalleen ja Junnu potkii jo kovasti :)

Ootteko muute miettineet jo kuin ajoissa lapsen nimeä? Meillä pohdittu jo asiaa kovasti. Etunimeksi nyt kehitelty vissiin 6 vaihtoehtoa, joista sekä mies että minä pidämme. Kaksi niistä tuntuu nyt nousevan ylitse muiden, ehkä jommasta kummasta sitten tulee nimi mein "Junnulle".

Kati ja Junnu 24+6

Sokerirasituksessa olen käynyt esikoisen aikaan ja nyt tämän raskauden aikaan myös, kuopuksen aikaan en joutunut syyniin ollenkaan.. Nämä 2 kertaa mitä olen joutunut käymään, niin arvot on ollut hyvät.. Nytkin vaikka vauva hiukan yläkäyrillä kasvaa niin, niin arvot oli hyvät sillon kun kävin joskus 24-26 rv.. Viikon 36+ painoarvio kun saatiin vauvasta, niin heti kyseli lääkäri olenko käynyt sokerirasituksessa, sanoin käyneeni ja arvot oli hyvät, niin ei siitä sen enempää, ei laittanut uusinta tutkimukseen niistä sokereista..

Me taidettiin "tosisamme" alkaa puhua nimistä joskus rakenneultran jälkeen olisko ollut rv 20+, silloin saatiin tietää mahdollinen sukupuoli :) Tietysti meillä on nimi mietittynä niin tytölle kuin pojallekin :) Nyt on aika varma nimi tiedossa molemmille, mut eihän sitä koskaan tiedä :)

Josefia rv 38+1

Pääseekö porukkaan mukaan? :) Odotan kolmatta lastani, laskettu aika vasta kuudennen päivä joulukuuta kieppeillä eli alkumetreillä mennään..
Olen pääkaupunkiseudulta.
Ensimmäinen neuvola vasta ensi kuun alussa.. ja np ultra toukokuun puolenvälin jälkeen. :)

mymosa
Meillä nimet olivat selviä jo aika pian sen jälkeen, kun oltiin nt-ultrassa käyty ja uskalsi asiaa tarkemmin miettiä.
Tytön nimihän nyt joutaa "hukkaan", mutta pojan nimi on tarkoin varjeltu salaisuus, jota miehen vanhemmat kovasti koettavat arvuutella :D

heips tännekin pinoon pitkästä aikaa.
Olo on ollut väsynyt. Kenellekkään emme ole vielä kertoneet vauvasta.
Torstaina tarvitsisi mennä verikoikeissa käymään sairaalalla. Siittä lähdetään sitten lasten kanssa mummilaan pääsiäistä viettämään.

Ultraa ei meinaa jaksaa odotella ensi kuun loppupuolelle.

15+0

Hei mammat pitkästä aikaa!

Meille syntyi 1.4 laskettuna päivänä aivan ihana tyttö :heart: :heart: Ollaan päästy jo kotiin ja aika kuluu ihastellessa uutta tulokasta ja yhdessäolosta onnellisena nauttien =) :heart:

Tähti ja Pienokainen

Ihania uutisia :heart: Onnea täsmällisestä tytöstä Tähti77! :flower:

Tervetuloa mukaan TingaTanga!

Nimiä ollaan mietitty ja ainakin tytön nimi alkaa olla jo selvä. Toivottavasti vauva on tyttö niinkuin ultrassa lupailtiin ;) On meinaan tullut hankittua vaatteita tyttö mielessä...

Täälläkin alkoi jo loma. Lekuri laittoi nimittäin saikkarille äitiyslomaan asti. Ainakin vielä tuntuu hyvältä keskittyä vain odotukseen. Saa nähdä alkaako seinät kaatua päälle ennen laskettua aikaa.

Barbbis 28+4

Onnea Tähti77!

Mullakin on alkanut tavallaan loma. Olen työtön ilmeisesti äitiysloman alkuun saakka. Ei sinänsä tietty hyvä, koska paperisotaa joutuu vähän käymään ja onhan se työttömyyskorvaus kuitenkin vähän palkkaa pienempi. Toisaalta en tiedä, olisinko kuitenkaan jaksanut töissäkään. Olen nytkin aivan väsyksissä huonosti nukutun yön jäljiltä! Olisi tänään ollut aika tuskainen työpäivä. Kotonakaan en tahdo jaksaa mitään!

Kävin tänään labrassa taas, vasta-aineita oli hiukan veressä. Luultavasti ne johtuvat joulukuisesta punktion jälkeisestä rokotteesta, mutta pitää kontrolloida kuitenkin. Toivottavasti niiden vasta-aineiden määrä ei siis olisi noussut.

Nimi ei meillä ole kokonaisuudessaan vielä selvillä. Ensimmäinen etunimi (ja siis kutsumanimi) ehkä on, mutta ei sekään ole varma :)

Onnea Tähti tytöstä!

Mulle vois päivittää tyttölupauksen. Kaks poikaa kun on ennestään niin oon oikein onnellinen tulevasta tytöstä. Mä toivon kans, että vauva sitte on tyttö, koska täälläkin tuli pari päivää sitten ostettua ensimmäiset pikkuiset mekot! :) Kyllä tytöille on sitte niiiiiiiiiiiiiiiiiiiin ihania vaatteita!

Tytöstä tulee varmaankin Sylvia... tai sitä ainakin tällä hetkellä käytetään ja poikien kohdalla kävi niin, ettei vauvan synnyttyä enää osannut muuta nimeä ajatella kuin sitä mitä oltiin masuasukista käytetty. Me asutaan ulkomailla ja täällä nimi yleensä julkaistaan heti lapsen synnyttyä. Nimi tarvitaan kaiken maailman virallisiin papereihin. (Papereihin voi laittaa myös "baby boy/girl", mut sit joutuu jälkikäteen tekeen hirmuisen paperisodan, että saa joka paikkaan oikean nimen.) Voishan nimen silti tietty pitää salaisuutena sukulaisilta ja kavereilta, mutta meille kun ei tule kastejuhlaa niin on sit kerrottu nimi heti.

Maukasta pääsiäistä kaikille!
Sulo-Sylvia rv 22+3

tähti77 oih ihanaa,onnnea tytöstä!

Täällä tänään käyty sokerirasituksessa,ei ollut kauheeta juomaa,meni helpolla alas,mutta maha alkoi kurnimaan puolessa välissä!

Nyt vaan odotellaan soitteleeko terkka tuloksista,ennen neuvola lääkäriä..soittaa siis jos on jtn.häikkää...
25+1

Tuli tuossa miehen kanssa puheeksi äitiyspakkaus. Oletteko miettineet otatteko pakkauksen vai sen rahan?
Itse olen rahan kannalla mutta mies haluaisi pakkauksen kun on hänelle ensimmäinen lapsi. Että katsotaan nyt mihin me päädymme :) Otin pakkaukset 03 ja 05 vuonna. Ei niistä kyl jäljel ole paljoa.
Täällä olo parantunut en ihan niin väsynyt nyt ole pariin päivään ollut. Tänään sit olis ajettava pääsiäisen vietosta kotiin. Onneks on hyvät kelit että uskaltaa kesärenkailla lähteä :)

15+6

Viimeksi muokattu:
Meillä otettiin nyt rahana, viimeks (-10) otin pakkauksen ku mun esikoinen on syntynyt -03 joten kauheesti mitään ei ollut jäljellä. Nyt noita vaatteita tuolla kaapissa näyttäisi olevan ja kai niitä lisääkin tulee jos silleen on

Tähti77: Onnea tytöstä vielä tätäkin kautta :) (huhtikuistenpinossa jo on tullut onniteltua :) )

Me otettiin raha, on saatu vauvanvaatteita ja alesta olen ostanut kun halvalla olen saanut, niin ei tarvittu silleen tuota pakkausta :) Edellinen pakkaus minulla oli v. 2004, kuopukselta en myöskään ottanut v. 2007, koska silloin oli säästössä esikoisen pakkaus ja vaatteet..

Josefia rv 39+2

mymosa
Ottanut kaikilta kolmelta rahana. On saanut sitten ostaa mieleistä ja ennenkuin kukaan kerkee viisastelee, ettei sillä 140e saa samaa kuin pakkauksessa niin kyllä saa ja enemmän kun katsoo mistä ostaa. Tietty jos vauva pitää pukea jo 100e toppapukuun niin toki se silloin mitään riitä :LOL:

vauvahaaveita: Onnea tytöstä! :flower:

mymosa: Jännää! Vähiin käy päivät =)

Me otettiin tällä kertaa raha. Edellisistä olen ottanut pakkaukset ja olen ne säästänyt. Ajattelin silloin, että vaikkei ne vaatteet tällä hetkellä ole mitenkään hienoja, ovat ehkä mieleen kun lapset saavat itse lapsia. Olen siis säästänyt lähes kaikki pakkauksissa olleet vaatteet ja vähän lisännyt sinne muistoja ja muita vaatteita. Nyt kaivelin pakkauksista vaatteita käyttöön ja uusiakin on tullut hankittua, joten raha tuli enemmän tarpeeseen. Se meni kaukalon hankintaan.

Barbbis 29+2

Yhteistyössä