Kolmatta odottavat 2010

Lueskelin netistä panacodin käytöstä raskaus- ja imetysaikana ja kyllähän sieltä kaikenmoista löytyi. Panacodin pakkausselosteesta kuitenkin sain sen käsityksen, ettei aiheuta vaaraa lapselle, mikäli käytettävät määrät ovat vähäisiä. "Neonataalisten (vastasyntyneisyyteen liittyvien) vieroitusoireiden riski tulee ottaa huomioon pitkäaikaisen käytön yhteydessä raskauden aikana." Imetysajasta vaikutti olevan pidemmälti tekstiä ja varoituksia, joka oli must vähän yllättävää.

Kamalaa kyl, kun et Zeena oo saanu kunnon kivunlievitystä ekalla kertaa. Parempi tosiaan pitää oma arsenaali mukana, ettei tarvi kärsiä! Onko sulla muuten noi lonkkakivut yhtään lievempiä päiväsaikaan vai samanmoista tuskaa kellon ympäri?
 
No juu, se ekan synnytyksen jälkeinen osastolla olo aika oli kaikin puolin ihan tuskaa. Eivät tosiaan uskoneet että olin todella kipeä, vatsa ei toiminut ja sitäkään ei uskottu, että se osaltaan lisää tuskaa ja painetta. Mua pidettiin ihan hulluna :kieh: Kun pääsin kotiin niin seuraavana päivänä marssin neuvolalääkärille, haava oli tulehtunut ja sain antibiootit ja panacodit. En pystyny seisomaan enkä istumaan. Seisoessa tuli kamala paine ja kipu, samoin istuessa. Söin kaiken kaikkiaan 3 antibioottikuuria heti kotiin päästyä, sen verran oli paha tulehdus haavassa...Ja sitähän ei kukaan sairaalassa halunnut katsoa, vaikka kuinka itkin...

Näin päivällä olo on vähän siedettävämpi kun yöllä. Tää elopaino kun makaa tossa lonkan päällä yöllä niin kipeytyyhän se.

Lupaili aamupäivästä hyvää, supisteli niin kipakasti. Mutta heti kun otti kellon käteen niin ne loppu :D


Zeena 38+6
 
Täällä alkaa olla liikkeellä vaivaista porukkaa :) Mullakin särkee öisin lonkkia niin ettei saa oikeen nukuttua ja toi asennon vaihto on kyllä tuskaista... Toissa yönä supisteli joku 1,5h 20min välein, mutta viime yönä ei sit mitään. Kävin äsken käveleen 45min josko auttais häätään kaveria ulos. Tiedä sitten oliko muuta vaikutusta kuin että nyt on kädet tosi turvoksissa ja jalkoja särkee :( Mä NIIN voisin lähteä jo synnyttään!

Hilarius rv 39+0
 
Tsempitykset Zeenalle...jännää kuinka erilaisia on jokapaikassa lääkärit,mulle olisi määrätty juuri viime viikolla panacodit nimenomaan selkä ja lonkkakipuihin...en myöskään nuku ja mitkään tyynyvuoret ei auta tai asennot,painoa muuten täälläkin tullut näin loppuajasta älyttömästi....mulla on huomenna sairaalan aika jossa keskustellaan käynnistyksestä,aikaa sille ollaan jo alustavasti puhuttu 4.10 ja silloin mulla viikkoja 37+5 eli kylläpä on sairaaloilla erilaiset toiminta tavat,multa katsotaan myös paikat vielä kerran,sen tiedän että kohdunsuu on kiinni ja en usko että siellä suurempia muutoksia on viime viikosta tapahtunut...en tiedä sen näkee mitä on tohtorit mieltä huomenna....ei voi kun odotella ja kärsiä tästä hemmetin kivusta...
 
Lääkäreissäkin on kyllä niin paljon eroja. Mulle sattu svo-käynnillä sama lääkäri joka oli synnytyksen suunnittelukäynnilläkin. Mun kaveri kävi sillä kanssa ja oli sanonu kaverille, jolla on 2 sektioo takana, että joo tuut sitten synnyttämään alakautta :confused:
Että tää taitaa olla "kaikki synnyttää alakautta ja ilman käynnistystä enkä määrää kenelläkään panacodia"- tyyppiä :LOL:

Nukkumaan mennessä supisteli ja ajattelin siinä pötköttää ja kellotella. No, heräsin aamuyöstä. Että ei tainnu taas supistella kovinkaan kauaa. Kyllä tää odottavan aika on piiiiiiitkä!


Zeena 39+0 POKS


synny synny synny synny synny synny synny synny synny synny synny....
 
Tulin ilmoittamaan että rv 41+3 eli 24.9 illalla meille syntyi kauan odotettu tyttö vauva. Painoa hänellä on 3780g ja pituutta 52 cm. Synnytys oli nopea, koko kesto vain neljä tuntia. Kotiuduttiin tänään. Kaikki meni todella hyvin ja olo aivan mahtava. Vauva nukkuu ja syö ja on kaikin puolin tyytyväinen.

VicHo ja vauva 3vrk
 
Onnea VicHo! :flower:

Harmi kun Zeenalla on huonoja kokemuksia Taysista. Mä taas olen aina saanut siellä erittäin hyvää ja ystävällistä palvelua ja kakkosen synnytyksen jälkeenkin särkylääkettä oikein tuputettiin kun en sitä halunnutt ottaa, koska kipuja ei ollut.

Omaan oloon ei edelleenkään mitään uutta. Neuvolassa juuri kävin ja paineet oli aika korkeat, 138/100. Sovittiin että mittaan ne joka päivä kotona ja jos alapaine menee yli sadan, niin terkka laittaa lähetteen taysiin. Muutoin odotellaan perjantaihin ja lähete lähtee silloin noiden paineiden takia. Nyt kun tulin neuvolasta niin mahaan alkoi sattumaan oikein kunnolla. Onkohan psykologinen juttu... :p Täytyy tässä nyt kuulostella omaa oloa...

marza jaa onnianni rv 39+3
 
Onnea VicHo!

Heräsin viime yönä klo 01 kun supisteli. Ja supisteli sitten 20 minsan välein klo 6 asti. Ja nyt on ollut vähän rauhallisempaa, mutta kokoajan tuntuu jotain erikoista. Ainakin oon ihan poikki jos ei muuta. En siis oo nukkunu ton yhden jälkeen yhtään.
Lupailee siis mukavasti mutta saas nähdä tuleeko tästä mitään. Tuskin, kun ei nuo supparit yhtään ottaneet tihentyäkseen. Ehkä välillä oli väli 15 minsaa, mutta siihen se jäi.

Ajattelin jo, että meneekö tää niinkun elokuvissa: aamulla viedään lapset päiväkotiin ja lähetään miehen kans synnyttämään. Ei tarvita hälyyttää lapsenvahtia jne.
Ja pöh. Eihän nää mene niinkun elokuvissa :rolleyes:

Neuvolassa kävin, kaikki muuten hyvin, mutta HB edelleen laskussa (103) vaikka syön rautaa nyt. Painon nousu tasaantunut tai ei ollut tullut siihen viime viikkoiseen yhtään lisää. Hyvä.
Svo:n epikriisissä oli, että ei tosiaan voida käynnistää epäkypsän tilanteen takia, vaikka mammalla exhaustio onkin :|
No ootellaan ootellaan.

Zeena 39+1
 
kääkkis
ONNEA VICHO :flower: Hienoa, että kaikki on sujunut hyvin :)

Tervetuloa äiti88 mukaan :)

Kävin tänään neuvolalääkärillä, kun epäilin että mulla on hiiva :( Ei sitten kuitenkaan ollut ja hyvä niin :) En tiedä mitä tää on, mutta sanoi, että ei kyllä näy hiivaa ja kaikki limakalvot siistit yms. silti on sellainen jännä tunne alapäässä. Varmaan on jokin tilapäinen epätasapaino vaan sitten. Kohdunsuu oli kiinni ja kaikki kuten pitääkin :) Viimeviikolla olin neuvolakäynnillä ja sielläkin kaikki hienosti. Paino yhä -1kg lähtötilanteeseen ja taas kerran sain sokeriarvoista kehuja. Seuraava neuvolakäynti onkin vasta ensikuun lopulla ja marraskuun alussa on käynti PHKS:ssa, jossa tarkistavat sokerit.

Marzalle ja Zeenalle peukkuja, jospa alkaisivat pikkuhiljaa vauvat syntyä :heart:

kääkkis ja "osku" 23+0
 
Onnea VicHo, koko perheelle! :heart:

äiti88 Onnittelut plussasta ja tervetuloa mukaan! :)

Käynnistymispuhuria OOOOOooooo :whistle: marzalle ja Zeenalle!! d :) b

Mä oon tässä taas valvonu jokusen yön. Illalla ei tuu uni ja jos sattuukin tulemaan, herään parin tunnin unien jälkeen valvomaan loppuyöksi. Ei mitään kummosempaa syytä, mut nukahtaminen on tosi vaikeaa. Kausiluontosesti on ollu tämmöstä ainakin 10 vuotta, eikä taida nytkään raskaudesta johtua. Viikon valvomisen jälkeen nukuin pari hyvää yötä viime viikolla, mut nyt valvotaan taas. |O Ihanat ilta- ja yöpahoinvoinnit myös seuranani aina vaan. :headwall: No mutta muutoin kaik hyvin, ihanaa kun ei selkä oo nyt vaivannu pahasti vähään aikaan!

Mukavaa viikkoa kaikille! :wave:

Pilkkis 35+0
 
:heart: Onnea vielä VicHolle tännekin pinoon prinsessasta! :heart:


:attn: Samalla päivittelin kaikki elokuiset hus pois listoilta. Meillä on kohtuullisen pieni prosenttiosuus synnyttäneitä siihen verrattuna, paljonko on ollut odottajia... :whistle: Mahtaakohan tämä pino kuihtua pian kokonaan kasaan? :(


Kuulkaas nyt lokakuiset ohituskaistalaiset, ei oo reilua lähteä jakaantumaan ennen mua. :LOL:
Tahtoo olla seuraava! Mutta tämä masun asukki se taitaa olla eri mieltä ja mä alan jo henkisesti valmistautumaan siihen, ettei se omatoimisesti sieltä olekaan tulossa pihalle. :headwall:
No, ehkä tässä viikon sisään on minullakin nyytti sylissä, tavalla tahi toisella. Vai kuinkahan pitkään ne voi sitä venyttää, jos molemmat voidaan hyvin ja kun eivät kuulemma edellisen sektion takia lähde ihan heppoisin perustein käynnistelemään?!?


Epeti 41+1
 
Täällä Epeti ollaan, yhdessä kasassa ja nukuin viime yön ilman supistuksia :vampire:
Ja mulla sama homma, edellinen sektio estää käynnistelyn, jonka olisin siis ton uupumuksen takia muuten varmaan jo saanutkin. Mulla oli viime viikolla kaulaakin jäljellä vielä ainakin 3 cm, joten eipä sieltä tosiaan tuloillaan oltu...Eikä olla nyt.

Olkoot. Kai se joskus syntyy, ennen rippikouluikää viimestään :LOL:


Zeena 39+2
 
Epeti Samaa mietin minäkin.. Että kuinka pitkään ne venyttää.. Perjantaina laitetaan lähete sairaalaan niin kai se on sit alkuviikosta.. Ja keskiviikkona ( ens viikolla siis ) tulee jo 42+0. Ja LKS:ssa käynnistetään kuulemma tosi huonosti : / Että ihan kiva jos ne pistää vielä kotiin sillon, kun matkaa kuitenki se 100 km, ja viime kerralla oli jo tuskaa istua autossa se matka.. ja siitä on jo kai 4 viikkoa :headwall:
Sitä paitsi mun vanhemmat tulee viikonloppuna toiselta puolelta Suomea kattoon vauvaa, niin onpa sitä kiva kattoa jos se on vielä mahassa... :stick:

Hyväsetti 40+6
 
päiviä mammat,huh mulla oli eilen melkonen lääkäri rumba...ja olin synnärilläkin monta tuntia....tehtiin siis perusteellinen tutkimus....ja kappas vaan olen auennut n.kahdelle sormelle joten tohtori sitten kouri kovaa ja perusteellisesti kohdun suuta....sen jälkeen on tullut kaikenlaista ällötys limaa....ihanaa...mutta kovasti siellä meinattiin että tää lähtee ihan itelleen tästä tulemaan...no,nyt sitten ootellaan ja huomenna taas neuvolaan.....
 
huomasin nyt vasta että täällä on tällainenkin pino.... no kai mukaan vielä yks mahtuu (sopu sijaa antaa) Minäkin siis kolmatta odotan ja rv on nyt 37+4. alkaa aika käymään pitkäksi ja tosi tylsäksi, eipä näin aamupäivisin oikein jaksa muuta ku lukea näitä palstoja kun tuntuu että vois vaan nukkua koko ajan, tylsää tää loppu aika kun ei jaksa tehdä mitään, sais syntyä jo pikkuinen niin olis taas kädet täynnä töitä :)
 
Huomenna neuvola kuukauden tauon jälkeen. Yritän saada sen tädin nyt tunnustelemaan tuota mahaa että miten päin siellä ollaan. Ja pelkopolille en siis pääse kun pelot ei kai tarpeeksi suuria. Koskaan ei vielä neuvolassa ole kookeiltu miten päin vauva on että vain rakenneultrassa ja 4d:ssä ne perätarjonnat tuli esille. Voi olla etten taaskaan tule neuvolasta sen viisaampana kuin mitä sinne menen.... No hemppakin on mukava tietää ja sellaista ja niitä mun papereita ei edelleenkään ole Taysiin lähetetty vaikka täytin ne sähköisesti jo kohta kaksi kuukautta sitten (neuvola lähettää eteenpäin) vaikka huomenna rv 31 tulee täyteen. Supisteluja on ollut viikon verran aika lailla ja pienestäkin rasituksesta, ei tosin kivuliaita mutta sellaista että maha kovettuu eikä meinaa laueta se supistus paitsi makuulle mennessä. Yhtään en kohduunsuun tilanteesta tiedä. Eli odotukset ei huomisen neuvolan suhteen ole kovin korkealla, siinä määrin pettynyt olen neuvolatoimintaan täälläpäin.

Tänään rv 30+6
 
Onnea VicHo, koko perheelle, sekä ihanaa vauva-aikaa..

Vilttis: tervetuloa!

Mul on huomen aamuna sokerirasitus ja mässytän täällä senki edestä karkkia :D Kävin äsken nuitten meidän 2:n sankarin (2½v ja 9½kk) kans kaupassa ja "hermot menee".. tuo isompi rassaa kyl niin tosissaan, pitää saaha omat kärryt ja sit pitäs saaha kerätä niihin oman pään mukaan tavaraa, tuntuu ettei uskalla sekunniksikaan päästää katsetta pois siitä.
Nyt oottelen et mies väki tulee hirvimetiltä ja tuovat lihaa tullessaan..

Anve ja 28+0
 
Onnea VicHo:flower::flower:

Mun täytyy vähän korjailla viimeisiä viestejäni eli tarkastin just että se mun neuvola-aika onkin vasta torstaina...että voihan kökkö sentään kun olin niin menossani sinne jo huomenna ja lastenvahdinkinkin olin huomiseksi sopinut. Ja rv31 täyttyy siis vasta torstaina eikä huomenna kuten vahingossa kirjoitin. huomenna vanhenen taas vuodella joten ei ihme että muisti pätkii ja menee sekaisin päivissä :LOL:
 
Onnea jääräpää syntymäpäivänäsi! :flower: =)

vilttis82 Tervetuloa!

anve Tuo kauppakäynti kuulostaa NIIN tutulta! :D Meillä tuo 1,5v haluaa myös nykyisin jo omat kärryt, mut onneks on luonteeltaan vähän rauhallisempi kuin 3,5v. Harvemmin jaksan enää yksin lähteä molempien kanssa kauppaan.

sutulii Toiv lähteee tai jopa on jo lähtenyt käyntiin sillä renkkaamisella! :)

Nyt aamupalalle ja sit avoimeen kerhoon aamupäiväksi.

Pilkkis 35+1
 
Täällä lähdetään näytille tämän illan aikana :wave: Lapsivettä alkoi lorahdella reilu tunti sitten ja sitähän tulee !!!! Jännittää ja oon innoissani josko jo vuorokauden sisällä ois pikkukäärö sylissä !!!! Oon ihan täpinöissäni :whistle: Vielä ei supistele ainakaan kivuliaasti !!!! huomenna ois aika yliaikakontrolliin jospa sitä ei tarvittais !!!!

Mukavia odotus hetkiä teille kaikille !!!!

unikeiju+sisu 41+5 jo se ois aikakin !
 
Vicholle lämpimät onnittelut :flower:

unikeijulle peukut pystyyn, että palaat takaisin vauvelin kera d :) b

Täällä vietetään ekaa äitiyslomaviikkoa. Loma näytti alkavan kreivin aikaan, koska yhtäkkiä on alkanut aivan mahoton väsymys taas. Nukun yöt edelleen tosi hyvin, mutta se ei todellakaan ole muista unista pois. Tänäänkin otin parin tunnin päikkärit ja nukuin ne täysin ulkomaailmasta tietämättömänä! :D Kai tässä tosiaan kerätään unta "varastoon" ?!

Maanantaina oli pelkopolikäynti edellisen erittäin huonon synnytyskokemuksen vuoksi. Käynti oli aivan mahtava, onneksi pääsin sinne ja käymään huonon kokemuksen läpi sekä kätilön, että synnytyslääkärin kanssa :) Molemmat olivat aivan ihania ja empaattisia ihmisiä! Nyt luotan täysin siihen, että tässä synnytyksessä kaikki tulee menemään parhain päin :) Olivat molemmat tosi pahoillaan siitä miten edellinen synnytys oli hoidettu ja kuinka pienellä "vaivalla" synnytyksestä olisi saatu hyvä kokemus, jos kätilö olisi viitsinyt nähdä vähän vaivaa....

Mitenhän on Epetin laita, jokohan päästy tositoimiin?? :)
 
kääkkis
Vilttikselle tervetuloa :flower:

Tuo anven kaupassakäynti kuulostaa kyllä erittäin tutulta :D Meidän neiti "uhma" 2v.4kk. haluaa myös omat kärryt ja lappaa niihin tavaraa. Ei suostu istumaan kärryssä ja autokärryssäkin viihtyy vain hetkittäin. Käynkin tyttöjen kanssa vaan aina aika pikaisesti, ettei ehdi mitään konflikteja tulla :/ Eipä käy aika pitkäksi parivuotiaiden kanssa.

Täytyisi tässä joku päivä kaivella tuolta ullakolta lasten vanhoja vauvanvaatteita ja vähän katsella pojalle soveltuvia hepeneitä. Tietäisi sitten mitä täytyy hankkia vai täytyykö mitään. Jännä kyllä, mulla ei ole yhtään fiiliksiä :( Tulee melkeinpä huono olo vauvanvaatteita ajatellessa. Toivottavasti menee ohi.

No, jokos on jossainpäin jakauduttu...?

kääkkis ja "osku" rv 23+3
 

Yhteistyössä