***KOLMATTA LASTA KAIPAAVAT***

hei kaikille! tosi kiva kun on muitakin "pelkääjiä..tai ei nyt sillein kiva,no eiköhän kaik tiedä mitåä tarkotan =) meillä on lapset kipeinä :| saa nähä olenko pian itsekkin..kipeenä ei ole kiva hoitaa kipeitä lapsukaisia :/

Eli joo, mulla taitaa olla kp43/34-38 jos oikein tuosta listauksesta muistan ja ei näy kuukautisia, huoh!
Testin tein lauantaiaamuna ja negahan se oli, nyt vain ihmettelen missä ihmeessä ne kuukautiset viipyy. Olen aivan varma, että ne ei tuu nyt sitten ennen kun loppukuusta kun mulla on gyne käynti, jolle aika on varattu jo keväällä ja sitten se pitäisi perua, mikäli tää kierto nyt oikeasti venyy niin pitkälle.

Mulla nyt ei oo oikein vauvanteko ollut mielessäkään, kaikenlaista ihmeellistä tässä on mikä on vienyt ajatukset pois vauvasta, kun ei tiedä, mitä sitä tekisi yhtään minkään kanssa :D

Mutta joo, ei siis mitään uutta täältä, kuukautisia odotellessa. Jos niitä ei taaskaan kuulu niin sitten varmaan testailen taas loppuviikosta/viikonloppuna kolmannen kerran.

Tosin mä nyt epäilen, että tää saattaa olla sitä, että keho vihdoin alkaa toipumaan muutaman vuoden hormooniannoksesta (eli kun lopetin pillerit) sillä viimeksi kun pillerit lopetin niin 3kk niiden lopettamisen jälkeen tuli 64päivän kierto ja sitä ennen se oli lyhyempi (n.28pva) joten nyt on toi 3kk pillereiden lopetuksesta, niin ehkä se sitten tähän heittää tollasen pidemmän :)

toivottavasti ei sit gynekäynnillä vaan oo niitä menkkoja.

Heippa, kaalikääryleet kuulostaa tosi hyvältä! Mutta en millään jaksaisi tehdä. Laitoin tonne jotain uuniruokaa tulemaan. Mä en käsitä mikä mua vaivaa kun väsyttää, väsyttää ja väsyttää. Mikään nukkuminen ei auta. :headwall: Eilen nukahdin istualleni kun hetkeksi menin sohvalle. Heräsin sit siihen kun toinen muksuista tuli kysymään jotain... :ashamed: Vitamiineistakaan ei pitäisi olla pulaa kun olen niitä tässä pari viikkoa jo täydentänyt. Jos ei olisi niin epätodennäköistä tuo raskaus niin luulis että se väsyttää.
Ja kiitos taas mervi-elinalle listan päivittämisestä!
Plussatuulia kaikille <++++++++++++++++

J84
Terve :wave: Täällä pyöritään limaisissa tunnelmissa :p ja simppoja on laitettu matkaa ahkerasti sunnuntaina ja maanantaina. Taitaa tämä eka kierto venyä pitkäks, kun vasta nyt kp18 on ovisoireita, mut eipä tuo haittaa..ainakaa vielä :D En elättele turhia toiveita tämän kierron suhteen, sillä mun tuurilla menkat tulee ja menee ennen kuin tärppää :kieh:

rakkaimpani.. ovistesteillä vois kai alkaa jo testaileen, mut tavallisilla raskaustesteil vasta ku menkat pitäis alkaa. ja onhan niitä digitaalisia joil voi jo 4 pvä ennen menkkoja testata.
yritä olla kärsivällinen vaik tiedän kuin vaikeeta se on.

aikasin sulla ovis on ollu.. siis ovistesteillä voi testata raskauden jo ennen raskaustestiä.. en ole itse saanu plussaa mut jos ovistestissä on se toinen viiva yhtä vahva tai vahvempi kuin testiviiva niin on raskaana, en tosin tiedä miten luotettava tää testaus on.

rakkaimpani: eikös ne jotkut herkät testit lupaa näyttä raskauden jo dpo 10 ? Tosin kaikilla ne ei näytä. Mulla kakkosen tärppikierrossa ovistestitki näytti mitä sattuu, ilmeisesti hedelmöittyminen oli tapahtunu noin kp 7-9 /26-28 ja herkillä testeillä aloin testaamaan kp 24 (kun oletin ovistestin perusteella ovuloineeni vasta kp 14) ja siitä eteenpäin tein testejä parin päivän välein aina niin pitkälle, että menkat oli jo päiviä myöhässä. Aina vain sain hailakan haamuviivan testiin. Mutta toisilla ne herkät testit näyttää jo varhain raskauden.

tikruliini: ootko testannu ollenkaan?

).( En tiiä oliko mulla tässä kierrossa jo ovis. Ihmeellinen mahakipu oli eilen, vai toissapäivänä, en muista. Kun tosiaan kakkonen olikin saanut alkunsa oletettua aiemmin, niin oliskohan mulla sitten ihan kroppa luonnostaan vähän "ajoissa" noitten hedelmällisten päivien suhteen..? No, mut miehen kans pöllyytellää peittoja ahkeraan. Tänää ei ehditty, mut huomenna aion taas tuon ukon vietellä. ;)

Hiljaisuus................................???
RoSMo.....................................kp 6/22-40
Piijuska-78.............................kp 7/28-33
Valon kantaja..........................kp 10/26-28
Vanttu80.................................kp 10/26-28
Katta2.................................... kp 15/26-29
Mantelinkukka........................ kp 17/28
Jellona84.................................kp 19/?...............yk 1
rakkaimpani............................ kp20/30.................yk 3
Jennyli.....................................kp 23/30-32
Elriina......................................kp 24/28........................KOKS
Danya..................................... kp 24/28
Marihoo.................................. kp 25/32............yk.8
Unelma3.................................kp 27/28-30............yk4......TYKS
Peipi80....................................kp 30/25
päärynärouva.........................kp 30/27-35...........yk 3
mervi-elina..............................kp 30/?
sshinä.....................................kp 31/28..............yk2
äiti 07.....................................kp 37/28-30
Tikruliini..................................kp 37/37 (51).......yk2
Leitz.......................................kp 44/34-38
Tete.......................................kp 49/35
Kumkvatti...............................kp 52/28
Seamrog.................................kp 53/?
Perhoinen84...........................kp 70/28..........
Vilijonkkis...............................kp 87/28.............
TaikaWiitta.............................kp 89/22-30.......
linneaborealis........................kp 144/32-36.......
MammaRoi..............................
Mii-Sa......................................

[/color]

Haamuilijat

[color]

Plussanneet

äippä 84
stoppis
nasu79
AnnaManna
kukikas
Isabel81
Narya
juska
Noomi
Äitee2
jontturi
Tintta80
sarbba
perämaan emäntä
aurinkoenergiaa
Adeliina
triine
Luminalle
Liina81
Silleri
Taotao-
Onnimanni84
mutzi81
Kielo81
Kukkahattu
Tulentyttö
Red Dragon
maitooo
äippä-80
MissMaisa
Pamu k
Jännä
CitrusHeights
TähtiTaika
aurinkomamma
sarabi
mammakoo
Mivi
Nonna-79
daizz
Niiskunen
leofis
Luppana
Mammutti-Mamma
sleeping
Iitanen
oinas74
Mehiläinen
Vaavimasu
enkeli05
Matonen
Tassutin

Allunmamma.............taustalla
Tanjusha82...............taustalla
Neitokeiju..................taustalla

Näiltä nimimerkeiltä odotetaan päivitystä:
Käärme, Belle76, Kaksonen 74, ritsukka, peppi7, hömpänpömppä, Swiss, Riemurasia, salmiska, MiksiSiksi, mami-03, huhkuu, samppa77, Vanilja, hulluriitta

MUKAAN LISTALLE KYLLÄ PÄÄSEE KUNHAN TULE PÄIVITTÄMÄÄN OMAN TILANTEENSA!

olen niin malttamaton,, <ruokahalu on lisääntynyt, närästys ja väsy, seksihalutkin hieman laantunu :ashamed: :whistle: ostaisin varmaan joka pvä raskaustestin jos ei köyhtyis liikaa :LOL: kuinkas tikruliinilla on mitn tuntemuksia raskaudesta? toivottavasti saat plussan, niinkuin muillekin samoja suotaisiin :hug: mitenkähän minulle niin aikasin ovis? ja se se oli kun olen niiiiin kipeä silloin..auh,,silloin kyl seksiä vähiten mieli tekee,,kun sattuu niin kovaa :ashamed: ovis siis oli 7/30 tai 7/28 kun en tie varmaks kierron pituutta.. |O

Hiljaisuus tervetuloa joukkoomme. Laitellaan niitä kiertopäiviä sitten kun on sen aika.

).( Outoa juilimista alavatsassa, oikealla puolella. Taitaa enteillä tätiä. Nyt vaan odotellaan.

Tuolla aikasemmin oli puhetta keskenmenoista. Itsellä niitä on ollut kaksi. Ensimmäinen keskenmeno viikoilla 12+4 ja toinen noin viikolla 8. Molemmista on aikaa jo pari vuotta. Ehkä eniten on jäänyt mieleen kummittelemaan se, ettei kummastakaan ihmisen alusta ole löytynyt mitään syytä, miksi raskaus keskeytyi. Ensimmäinen keskenmeno oli sekä henkisesti että fyysisesti raskas. Lopulta kävi niin, että siihen fyysiseen toipumiseen meni reilut 5 kuukautta ja vasta sen jälkeen alkoi se surutyö.

J84
Huomenta arvon Ladyt :flower: Aiheesta josta keskutelette on pelottava...ajatuksenakin. Itse en ole kokenut keskenmenoa, mutta moni tuttavani on, yksi rv19..vauva oli kuollut kohtuun jostain selittämättömästä syystä rv16 jälkeen :( Kaikille tämän kokeneille suuri :hug:

Ja sitten omaa napaa...aamu olikin jo erittäin kuivaa eiliseen verrattuna. Ovis oli tai sitten ei tossa viikonvaihteessa ma-ti..mene ja tiedä :/ Välillä toivon suuresti, et tärppi ois käyny jo heti ekasta, mutt sit taas järki tulee ja sanoo et oottele ny hyvä nainen pari kiertoo ihan rauhassa ja ettei mun kohalla mikää käy kerrasta :whistle: :kieh: Viikonloppuna puhuinkin hyvän ystäväni (serkku) kanssa, kuinka hedelmällistä väkee meidän suku on molempien vanhempien puolelta. Hänen eka raskautensa tärppäsi yk3, joka päätyi keskenmenoon rv12 ja seuraava saikin alkunsa tästä 3kk:n jälkeen. Omalla kohdalla eka sai alkunsa vahingossa (nuoruuden tyhmyyttä ja tietämättömyyttä..jota en tosin kadu), mutta tämä toinen antoikin odottaa 7 vuotta. Vo kumpa tämä kolmas, jos nyt sitten edes suodaan niin tulisi edes vähän nopeammin. Tällä kertaa menen kyllä sit lekurin puheille, jos mitää ei tapahdu vuoden sisään...mutta onneksi tämä on vasta yk1 ja kaikkea voi tapahtua vuodessa :p

Pikaista paranemista tikruliini :hug:

Mä en muista koska oon viimeksi rustaillu?! :$
Saikulla ollaan...toinen pojista ollu sunnuntaiyöstä asti sairaalaassa kun infektioastma veti hengityksen ihan tukkoon :( Mies on urhoollisena ollut pojan kanssa sairaalassa ja minä kotona toisen pojan kanssa kun häntäkin täytyy lääkitä hengenahdistuksen vuoksi.
Meillä sairastetaan kyllä niin paljon että oon alkanu epäileen allergiaa (meillä on koira ja kissa) tai hometta!

).( Kp 23 ja toiveet tärpistä tän kierron suhteen menetetty :ashamed: Mulla alkoi tuhrutus oviksen jälkeen ja sitä on nyt jatkunu 6 päivää :| :headwall:
Oireita ei oo,paitsi rinnat älyttömän kipeet!!
Odottelen vaan kunnon vuotoa,seuraavaa lääkäriä ja mahdollisia lääkkeitä!! Toiveet olis että tänävuonna plussattais! :heart: ;)

Onko kellään muulla muuten ollut välivuoto/tuhrutteluongelmaa? Mistähän vois johtua? Ohut limakalvo?!

huomenia tääl oli testi aamulla ihan selvä nega eli ei toivoakaan plussassta. ei tainnu sit tärpätä täs kuussa. onhan täs viel 5 pvä ennen ku menkat pitää viimeistään alkaa, mut toivo on jo menny. oireita on, mut ei kyl mitään selviä, oikeastaan ne on vaan lieventyny. tuol alhaallakin on niin menkkamaisia tuntemuksia et tätiä odotellessa.

muille paljon ovisbongaus onnea ja toivottavasti jotkut sais tässäkin kierrossa plussan.

Mä odottelen vieläkin menkkoja, ne on nyt sitten jo reilusti yli viikon myöhässä, mutta eipä sille mitään mahda, ei ole niitä kyllä ikäväkään :D
Testin tosiaan teen varmaan pe tai la aamuna, saas nähdä ehtiikö kumpanakaan kun on lauantaikin on aikainen herätys ja reissuun lähtö, joten saattaa venyä sunnuntaille. Mutta voihan olla, ettei enää tarvitse testailla ollenkaan jos ne kuukautiset vaikka vihdoin suvaitsisivat alkaa.

Ovistahan en ole bongannut koko kuukautena lainkaan, mutta tää kierto on kyllä niin pitkä, ettei sitä ole varmaan ollutkaan, tosin kuopuksesta aikanaan sain plussan vasta kp 43 vaikka silloin kierto oli 28päivää, nyt oon viimeksi testannut kp 40 mut aattelin nyt venyttää.

Juteltiin eilen miehen kanssa kolmannesta ja se sitten totesi, ettei me mahduta millään taloon jos meitä olisi 5 ja se on kyllä ihan totta, eli vauvahaaveet on sen vuoksi vähän jäähyllä, mut katsotaan mikä nyt on tilanne.

:flower: !
).( Menkkamaista oloa ja päänsärkyä....eli täytyy varautua taas töihin lähtiessä. Harmi koska oviksen sain tikkuun ja se hyödynnettiin ja sen jälkeen olen ollut toiveikas. Joku sanoo ettei vielä ole toivoa menetetty kun ei ole menkat alkaneet mut jotenkin sen tuntee ettei ole raskaana mut toivottavasti tuntemukset on pielessä.

Keskenmenoista juttelitte ja minulla on ollut yksi vuonna 99 ja sen muistaa varmaan loppuelämän, viikkoja ei ollut paljon noin 8-10 mut eka neuvola oli varattu ja laskettupäivä tiedossa ja monia muita asioita ajateltu, tiedättehän mitä sitä heti plussan nähdessään ajattelee/suunnittelee ja monille tietenkin ekasta vauvasta kerrottu. Toipumiseen vaikutti se että saimme tietää että kyseessä oli tuulimuna ja sikiötä ei siis ollut ollenkaan. Sitten vuonna 2000 meille syntyi meidän eka lapsi. Toisen odotusajan alkuvaiheessa tietenkin oli varovaisempi ei kerrottu heti ja odoteltiin sydänääniä ym. Mutta raskaudet olivat aivan erilaiset ja moni arvasi minun odottavan koska wc tuli niin tutuksi ja sairaslomalla jouduin olemaan sitkeän "vatsataudin" vuoksi.

Eli nyt kolmatta haaveillessa olen vanhempi ja myös "viisaampi" siis tarkoitan että hysteriaan en toivottavasti sorru kun ja jos plussa tulee eli hiljaa ja viisaasti odottelen viikkoja kunnes uskallan kertoa ja haaveilla äitiyslomasta ja muusta.

tulipa taas kirjoitettua mutta viime kerrasta onkn taas aikaa.

Tulen sitten taas kertomaan kuinka on käynyt eli alkoiko vai ei!!!

eli 2 lasta ennestään kesäkuinen tytär-05 ja marraskuinen poika-07.Ei nyt varsinaista yritystä, lähinnä haaveilua ja kuumeilua. Ehkäisyä emme ole käyttäneet (muuta kuin keskeytetty) ja tuossa arviolta 5pv ennen ovista sattui vahinko ja mies töräytti tiedätte varmaan mitä minne :p, tässä nyt sit olen että jokohan ois onnellisesti tärpännyt. Kp on jotain 22/28? oireita ei juurikaan, jotkut liharuuat kuvottavat ja alamahaa nippailee. Tilasin jo herkkiä testejä mammaksilta, tuli tänään, vielä pitäis venailla viikon verran...

Se tässä nyt on ainakin että varmasti haluan vielä vauvan, aiemmin puhuttiin miehen kanssa että 2 riittää, mutta eilen tuumailtiin että kylläpä se yksi vielä joukkoon mahtuu (JIPPII, JEEJEE, HURRAAHURRAAA :):):):)) krmh,juu.

Toivon kaikille kuumeilijoille plussia :hug:

tuittunen: tervetuloa mukaan! eikös niillä herkillä voisi jo testailla, kun sulla kierto noin pitkällä..? *yllyttää*

Kertokaapas naiset, pyrittekö jollakin tavoin edistämään raskautumista?
(Esim. kahvinjuonnin välttely/vähentäminen, greippimehu yms.yms )

Mä en oo vielä kiinnittäny mitenkään mihinkään elämäntapoihini huomiota, kahvia kuluu tolkuttomasti ja greippimehut ja sinkkitabut oottelee vielä kaupan hyllyillä. Stressiä on tiedossa lähiaikoina, kun palaan työelämään ensiviikolla. Se vähän jännittää, että haittaakohan tuo raskaaksi tulemista. Tosin kakkonen tärppäs kyllä aikoinaan sellaiseen aikaan vuodesta, jolloin mulla töissä kaikista kiireisintä ja ylitöitä tuli paahdettua harva se ilta.

).( kp 10, ovisoireita odottelen, paitsi jos se siis meni jo.. Jonku laskurin mukaan (en enää muista mikä nettisaitti se oli), mulla alkaisi tänään hedelmällisin aika kuukaudesta ja se kestää tonne ensi maanantaihin asti.

Plussatuulia kaikille !

Kiitoksia kaikille :)

Minä en ole mitenkään edistänyt ennen, enkä nytkään kyllä usko siihen. Tosin en polta, enkä juo kahvia, teetäkin todella harvoin.

Kauhea miten aika on nyt menevä hitaasti.
Eilen mietin taas itkun kanssa miehelle, että mitenhän tämä nyt on ja pelkään kovasti etten onnistu kaatamaan niitä isompia pelkojani ja ahdistuksiani raskaudesta. Mies miettii sitä myös. Kannattaako tämä, kun pelkään niin paljon ja ahdistun niistä ajatuksista? Olisiko sittenkin parempi, ettei?

Mitenkä muut, oletteko ajatelleet kotihoidontukea? Törmäsin tuossa tutkiessani tähän ja tajusin, ettei minulla nyt, kun minulla on tienaava mies ja tuloja, ole varaa jäädä kotihoidontuelle. Kahden ensimmäisen kanssa opiskelevana pystyin olemaan hyvin kotona neljä vuotta. Kauhistus ajatus itselle, että joutuisi ihan niin pienen laittamaan hoitoon. Tässä miettiessä kaikkea muuta niin tulee mietittyä vähän enemmän ja pitemmälle..

Yhteistyössä