***KOLMATTA LASTA KAIPAAVAT***

Valon kantaja..........................kp 4/26-28
Vanttu80.................................kp 4/26-28
Katta2.................................... kp 9/26-29
Mantelinkukka........................ kp 11/28
Jellona84.................................kp 13/?...............yk 1
rakkaimpani............................ kp14/30.................yk 3
Jennyli.....................................kp 17/30-32
Elriina......................................kp 18/28........................KOKS
Danya..................................... kp 18/28
Marihoo.................................. kp 19/32............yk.8
Unelma3.................................kp 21/28-30............yk4......TYKS
Peipi80....................................kp 24/25
päärynärouva.........................kp 24/27-35...........yk 3
mervi-elina..............................kp 24/?
sshinä.....................................kp 25/28..............yk2
Piijuska-78.............................kp 29/28
äiti 07.....................................kp 31/28-30
Tikruliini..................................kp 31/37 (51).......yk2
Leitz.......................................kp 38/34-38
Tete.......................................kp 43/35
Kumkvatti...............................kp 46/28
Seamrog.................................kp 47/?
Perhoinen84...........................kp 64/28..........
Vilijonkkis...............................kp 81/28.............
TaikaWiitta.............................kp 83/22-30.......
linneaborealis........................kp 138/32-36.......
MammaRoi..............................
Mii-Sa......................................

[/color]

Haamuilijat

[color]

Plussanneet

äippä 84
stoppis
nasu79
AnnaManna
kukikas
Isabel81
Narya
juska
Noomi
Äitee2
jontturi
Tintta80
sarbba
perämaan emäntä
aurinkoenergiaa
Adeliina
triine
Luminalle
Liina81
Silleri
Taotao-
Onnimanni84
mutzi81
Kielo81
Kukkahattu
Tulentyttö
Red Dragon
maitooo
äippä-80
MissMaisa
Pamu k
Jännä
CitrusHeights
TähtiTaika
aurinkomamma
sarabi
mammakoo
Mivi
Nonna-79
daizz
Niiskunen
leofis
Luppana
Mammutti-Mamma
sleeping
Iitanen
oinas74
Mehiläinen
Vaavimasu
enkeli05
Matonen
Tassutin
RoSMo

Allunmamma.............taustalla
Tanjusha82...............taustalla
Neitokeiju..................taustalla

Näiltä nimimerkeiltä odotetaan päivitystä:
Käärme, Belle76, Kaksonen 74, ritsukka, peppi7, hömpänpömppä, Swiss, Riemurasia, salmiska, MiksiSiksi, mami-03, huhkuu, samppa77, Vanilja, hulluriitta

MUKAAN LISTALLE KYLLÄ PÄÄSEE KUNHAN TULE PÄIVITTÄMÄÄN OMAN TILANTEENSA!

Ahaa. Kiitoos korjaamisesta, mä oon aina ollu ihan pihalla näistä. Mut aina näköjään oppii uutta :D

En mä noista oviksistakaan tiedä tai tunne itte mitään semmosta, jonkun laskurin kautta oon käyny kattomassa :) Ihan kun olis ensimmäistä kertaa "pappia kyydissä" :LOL:

Mulla on kp21/28-30 ja yk 4, tämä kierto on ollut palstan suhteen hiljaiseloa mut jos vähempi murehtiminen ja märehtiminen ja oireiden tunnustelu auttais raskautumiseen saa nähdä, oviksen bongasin ja tikku varmisti sen. Eli toiveet korkealla taas....

Juttelin miehen kanssa tossa illal että minulla on nyt jotenkin jännä olo ja tunne. EN osannut sitä paremmin hänellekkään tai itselleni selvittää.

Väsyttää aamusin todella paljon. Vessasa juoksin koko päivän. Kotona olo ajan on tuntunut että kohta tulee itku.

Onnea Rosmolle!

Mulla on aivan törkeen kova vauvakuume. Arvasin, että tässä käy näin saman tien, kun annetaan vauvalle lupa tulla. Haluan raskaaksi ihan heti. Ei malttas oottaa yhtää. Ja tänää vasta kp 4, mut meinasin kyl miehen houkutella petipuuhiin, ihan vaan vaik harjottelumieles. ;) Ja kun eihä sitä tiedä noista tärppipäivistä, vaik tärppäis jo nyt. Eikös ne simpat kuitee saata useemmanki päivän tuolla säilyä toimintakuntosena..?
Mites se uskomus muuten meni niistä tyttöjen ja poikien tekemisestä? Oliks ne tyttösimpat niitä nopeita, mut lyhytikäsiä vai toisinpäin?
Ei sen puoleen, mulle kelpaa ihan kumpi vaan. Molempaa merkkiä jo löytyy. Mutta jostain syystä on ihan semmonen olo, että meidän kolmonen olis sitten poika.

Alkuperäinen kirjoittaja vanttu80:
Onnea Rosmolle!

Mulla on aivan törkeen kova vauvakuume. Arvasin, että tässä käy näin saman tien, kun annetaan vauvalle lupa tulla. Haluan raskaaksi ihan heti. Ei malttas oottaa yhtää. Ja tänää vasta kp 4, mut meinasin kyl miehen houkutella petipuuhiin, ihan vaan vaik harjottelumieles. ;) Ja kun eihä sitä tiedä noista tärppipäivistä, vaik tärppäis jo nyt. Eikös ne simpat kuitee saata useemmanki päivän tuolla säilyä toimintakuntosena..?
Mites se uskomus muuten meni niistä tyttöjen ja poikien tekemisestä? Oliks ne tyttösimpat niitä nopeita, mut lyhytikäsiä vai toisinpäin?
Ei sen puoleen, mulle kelpaa ihan kumpi vaan. Molempaa merkkiä jo löytyy. Mutta jostain syystä on ihan semmonen olo, että meidän kolmonen olis sitten poika.
Muistaakseni kolmekkin päivää saattavat säilyä kunnossa. Mä en muista kumminpäin se oli, tytöillä ja pojilla mut kai niin, et tytöt on sitkeempiä. Poikaa kai juur oviksen aikana ja tyttöä siinä sitten :) Tiiä sitten miten toimii oikeesti. Meil kans poika ja tyttö jo, ihan sama kumpi tulee kun vaan tulis. Muutenkin ihan sama tilanne, nyt kun on lupa saatuna, niin tarvis sitten olla vatta pystyssä jo heti huomenna.. Mut ei se aina mee niinku on suunnitellu.

db tikruliinille!! ;)

Vanttu sama täällä...piti ottaa niin rennosti kun kolmoselle annettiin lupa tulla mutta enhän mä pysty :whistle:
Vauvakuume kolahti ihan täysillä päin ja nyt en muuta ajattelekaan kun vauva tänne heti!! :whistle: :D :heart:
Pienet itkut tuli tirautettua viimekuussa kun tärppi ei käynytkään mutta pian sitä taas ryhdistäytyi uuteen kiertoon.
Nyt sitä saapi sitten taas jännitellä nimittäin lääkärireissu takanapäin ja komea keltarauhanen sielä näkyi! Ovulaatio on siis tapahtunut ja mun tuntemukset on osoittautuneet oikeiksi!!
Mutta mikä ihmeellisintä ovistestit näytti koko ajan negaa!! :eek: Mä en siis luota niihin enää pätkääkään!! :kieh:
Lääkäri haukkui netin ovistestit alimpaan helv..., sanoi että tämä ei ole mitään uutta että ne ei toimi!! Käski ostaa apteekin testejä!
Nyt mä en sitten tiedä koska se ovis on oikeesti ollu,epäilen että eilen koska eilen oli vielä limoja...ja oli tänäänkin päivällä,tuli hieman verisenäkin :$
Onko kellään tullut ovisaikaan verta?
Eilen alkoi myös kuvotus ja kipujakin oli vielä eilen. Nyt taasen illalla kaikki vuoto on lakannu ja on kuivaa kun saharassa :whistle:
Tänään huomasin myös mummotaudin alkaneen...niinkuin viimekuussakin :kieh:
Noh,hempeiltiin tiistaina ja tänään...saas nähdä onko tuo tiistainen saanut mitään aikaan. vähän on sellainen olo ettei vieläkään tärppiä :ashamed:

Ainiin Vanttu...poikasiittiöt on nopeampia mutta ei elä niin pitkään kun tyttösiittiöt. Siksipä jos haluaa tytön pitäis hempeilyt ajoittaa päivää paria ennen ovista. Näin oon lukenu ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vanttu80:
tikruliini, koskas oot meinannu testailla?? Toivottavasti toi sun olo tietäis plussaa :)
Korkeintaan ensi viikolla perjantaina. Silloin on vuodot myöhässä jos on sama kierronpituus kuin viimeksi. Ja silloin ollaan menossa viihtelle myös että senkin takia tarkistan jos tätiä ei näy

RoSMo.....................................kp 1/22-40
Valon kantaja..........................kp 5/26-28
Vanttu80.................................kp 5/26-28
Katta2.................................... kp 10/26-29
Mantelinkukka........................ kp 12/28
Jellona84.................................kp 14/?...............yk 1
rakkaimpani............................ kp15/30.................yk 3
Jennyli.....................................kp 18/30-32
Elriina......................................kp 19/28........................KOKS
Danya..................................... kp 19/28
Marihoo.................................. kp 20/32............yk.8
Unelma3.................................kp 22/28-30............yk4......TYKS
Peipi80....................................kp 25/25
päärynärouva.........................kp 25/27-35...........yk 3
mervi-elina..............................kp 25/?
sshinä.....................................kp 26/28..............yk2
Piijuska-78.............................kp 30/28
äiti 07.....................................kp 32/28-30
Tikruliini..................................kp 32/37 (51).......yk2
Leitz.......................................kp 39/34-38
Tete.......................................kp 44/35
Kumkvatti...............................kp 47/28
Seamrog.................................kp 48/?
Perhoinen84...........................kp 65/28..........
Vilijonkkis...............................kp 82/28.............
TaikaWiitta.............................kp 84/22-30.......
linneaborealis........................kp 139/32-36.......

[/color]

Haamuilijat

[color]

Plussanneet

äippä 84
stoppis
nasu79
AnnaManna
kukikas
Isabel81
Narya
juska
Noomi
Äitee2
jontturi
Tintta80
sarbba
perämaan emäntä
aurinkoenergiaa
Adeliina
triine
Luminalle
Liina81
Silleri
Taotao-
Onnimanni84
mutzi81
Kielo81
Kukkahattu
Tulentyttö
Red Dragon
maitooo
äippä-80
MissMaisa
Pamu k
Jännä
CitrusHeights
TähtiTaika
aurinkomamma
sarabi
mammakoo
Mivi
Nonna-79
daizz
Niiskunen
leofis
Luppana
Mammutti-Mamma
sleeping
Iitanen
oinas74
Mehiläinen
Vaavimasu
enkeli05
Matonen
Tassutin

Käärme, Belle76, Kaksonen 74, ritsukka, peppi7, hömpänpömppä, Swiss, Riemurasia, salmiska, MiksiSiksi, mami-03, huhkuu, samppa77, Vanilja, hulluriitta

onnea plussanneille!! :flower:

tulinpa taustalta kurkkimaan.... Vahdin tänään kaverini neljää lasta ja yhtä omaa, ja mietin että menishän noita viisikin tuossa! :LOL:

Kun pääsis tästä odotuksen odotuksen odotuksesta edes siihen odotuksen odotukseen... :kieh:

*huokaus*

Plussatuulia *puuuuuuuuuuuuh* :whistle:

huomenta kaikille!
tääl alkaa oleen jännät paikat... nyt toivotaa ettei ala mensut. raskausoireita on, mut tiedä sit taas ovatko niitä oikeita eli väsyttää, selkä kipeä, näälkäääää, käyn yöllä pissalla ainakin kerran ja muutenkin useimmin ku normaalisti, huimausta, etova olo aamulla ennen ku kerkeen syömään.
no katsellaan.

kaikille kovasti tärppi onnea ja toivottavasti tästä kuusta tulee hyvä plussa kuukaus.

RoSMo :hug: uuteen kiertoon sitten vain :( tylsiä tollaset väärät plussat.

Mulla ei vieläkään menkkoja näy eikä kuulu, silti on sellanen olo, että kyllä ne sieltä tulee, joten siksi ei ole mitään kiirettä testiäkään tehdä :) nyt vaan taas kierto tuntuu venyvän, on se kumma kun aluksi se oli 3 kk sen tasan 34 päivää,viime kierto 38 ja nyt mennään jo 39päivää, mutta eipä se mitään, en mä kuukautisia kaipaakaan :D
Mitään raskausoireitakaan mulla ei ole, mies kyllä väittää, että mun rinnat näyttää "normaalia täyteläisemmältä" mutta se saattanee johtua siitä, että olen lihonut 5kg kuukauden sisällä :( ( siinä meni mun kesäksi laihdutus, joten nyt loman jälkeen pitää ottaa taas itseään niskasta kiinni.) ja sen lisäksi sitten olen koko ajan ihan järjettömän väsynyt, tällä viikolla on joka työpäivän jälkeen pitänyt mennä päiväunille, tosin senkin uskon johtuvan vain siitä, kun lomalla tuli "vähän" nukuttua :)

Eli mä odottelen ihan rauhassa ainakin viikonlopun yli.

Toivottavasti päärynärouvalle tulee plussa testiin kun testailee :)

pahoittelut rosmo :'( muille onnea että plussan sais. =) itsellä nännipihat kun lautaset, mutta en tie sit voinko raskaana olla viellä kun kp on 15/30....jaa a,,, mua on kyllä kolmas lapsi alkanu pelottaa aika lail, huolestuttaa oma jaksaminen yms, vaikka mies kyllä hyvin lapsia hoitaa, ei valittamista sen suhteen. mutta mutta, kukaan muu ei taida panikoida :ashamed:

Rosmolle pahoittelut! :hug:

Kolmas lapsi ja oma jaksaminen... Kyllä se vähän mua kans jännittää. Just eilen miehen kanssa muisteltiin millasia meidän illat oli viime syksynä/talvena, kun kuopus oli vasta syntyny. Nukutukseen meni aina monta tuntia, ei auttanu syli, ei tutti, ei tissi, ei kapalo, ei kanniskelu, ei MIKÄÄN. Ekat 4 kuukautta likka huusi illat ja siihe päälle sitten 3-6 kk iässä heräili yöllä VÄHINTÄÄN tunnin välein. Sillon meinasin, että hajoo pää enkä ikinä enää edes harkitse kolmatta lasta. Vaan miten kävi, kun yöt ja illat paranivat...

Joka tapauksessa, nyt tuntuu, että eiköhän sitä kolmannen huudoista ja herätyksistäkin sitten selviä, kun näistä kahdestakin oon jo selvinny. Toisaalta se voi olla yhtä helvettiä sitte, jos vauva kovasti valvottaa ja itkee. Mutta toisaalta taas, nyt sitä paljon viisaampikin. Tietää, että yhden lapsen kanssa on niin paljon helpompaa kuin sitten, kun niitä on kaksi, joten kolmatta odotellessa ei varmaan muuta edes ajattelekaan kuin että vaikeaa tulee olemaan. Sitä osaa jo vähän varautua, niin ei sitten putoa niin korkeelta.

Niin, kyllä meilläkin mies paljon lasten hoitoon on osallistunut aina. Meillä vaan on siinä mielessä hankala tilanne, että miehen työ on sellasta, että mulle lankeaa lastenhoitovastuu 24h keskimäärin 4-5 päivänä viikossa, kun mies tekee pitkää päivää/on yövuorossa. Ainakin nyt tän kakkosen syntymän jälkeen toi oli just se päänuppia hajottava tekijä toi kotona yksin lasten kanssa oleminen ja yksin lasten nukuttaminen jne.
Muuuuutta, ei tää mun vauvakuumetta kyllä mihinkään muuta. Jännä tauti toi on. ;)

niin no kyllä babyn haluan :heart: mutta tottakai mieleeni tulee kuinka pärjää, ja toinen asia olen aivan kamala raskaana, niinkuin perseeseen ammuttu karhu. että mies käy jo nyt sääliksi :ashamed: :heart: elikkäs nyt tulee teille kysymys :) oletko kuin itse piru? vai kiltti kun enkeli :saint: ? rehellisiä vastauksia tulemaan B)

Väsymys on aivan hirveä nyt. En näin väsynyt ole aikasemmin ollut. Tekis mieli mennä ottaa pienet päikkärit vielä. Tänään ei ruoka edes kunnolla maistunut töissä.

Testi huutelee kyllä tuolta lääkekaapista minulle. Mutta en usko että viel näkyy jos kierto sama kuin viimeks.

Alkuperäinen kirjoittaja rakkaimpani:
elikkäs nyt tulee teille kysymys :) oletko kuin itse piru? vai kiltti kun enkeli :saint: ? rehellisiä vastauksia tulemaan B)
Vaikka itse sanonkin niin mulle sopi raskausaika ja musta se masuaika oli ihanaa =) Jotenkin tunsi itsensä niin naiselliseksi ja muutenkin voin varmaan paremmin kuin normaalisti...iho,hiukset,kynnet ym. kukoisti!
Eli mä olin hyvinkin tasapainoinen ja hyväntuulinen koko raskausajan! Isäntäkin sanoi että sunhan pitäis olla raskaana aina :LOL:

Nojoo,näin muuten oonkin sit tasaisen kärttyinen tapaus ;) :saint: Ja kohta varmaan alkaa taas kunnolla pinnaa piukata kun alkaa täti tehdä tuloaan :kieh:

(.) Ovis siis ollut ja mennyt ja nyt sitten odotellaan! Mulla on ollut eilisestä asti vähän veristä vuotoa,mitä ihmettä?!!? :eek: Onko kellään oviksen jälkeen ollut sellaista?! Vai johtuisiko sitten ohuesta limakalvosta tämä tuhrutus?!
Entiedä,jotenkin tuntuu siltä ettei tässäkään kuussa ole tärpännyt :ashamed:
Sensijaan oviksen jälkeiset oireet on kyllä lyöny kehiin...aamulämpö 37.2,kuvotus,rinnat kipeenä,kuumat aallot ja nyt myös kipuja kohdussa. Liittyiskö just tohon vuotoon?!

RoSMo.....................................kp 2/22-40
Valon kantaja..........................kp 6/26-28
Vanttu80.................................kp 6/26-28
Katta2.................................... kp 11/26-29
Mantelinkukka........................ kp 13/28
Jellona84.................................kp 15/?...............yk 1
rakkaimpani............................ kp16/30.................yk 3
Jennyli.....................................kp 19/30-32
Elriina......................................kp 20/28........................KOKS
Danya..................................... kp 20/28
Marihoo.................................. kp 21/32............yk.8
Unelma3.................................kp 23/28-30............yk4......TYKS
Peipi80....................................kp 26/25
päärynärouva.........................kp 26/27-35...........yk 3
mervi-elina..............................kp 26/?
sshinä.....................................kp 27/28..............yk2
Piijuska-78.............................kp 31/28
äiti 07.....................................kp 33/28-30
Tikruliini..................................kp 33/37 (51).......yk2
Leitz.......................................kp 40/34-38
Tete.......................................kp 45/35
Kumkvatti...............................kp 48/28
Seamrog.................................kp 49/?
Perhoinen84...........................kp 66/28..........
Vilijonkkis...............................kp 83/28.............
TaikaWiitta.............................kp 85/22-30.......
linneaborealis........................kp 140/32-36.......

[/color]

Haamuilijat

[color]

Plussanneet

äippä 84
stoppis
nasu79
AnnaManna
kukikas
Isabel81
Narya
juska
Noomi
Äitee2
jontturi
Tintta80
sarbba
perämaan emäntä
aurinkoenergiaa
Adeliina
triine
Luminalle
Liina81
Silleri
Taotao-
Onnimanni84
mutzi81
Kielo81
Kukkahattu
Tulentyttö
Red Dragon
maitooo
äippä-80
MissMaisa
Pamu k
Jännä
CitrusHeights
TähtiTaika
aurinkomamma
sarabi
mammakoo
Mivi
Nonna-79
daizz
Niiskunen
leofis
Luppana
Mammutti-Mamma
sleeping
Iitanen
oinas74
Mehiläinen
Vaavimasu
enkeli05
Matonen
Tassutin

RoSMo.....................................kp 3/22-40
Valon kantaja..........................kp 7/26-28
Vanttu80.................................kp 7/26-28
Katta2.................................... kp 12/26-29
Mantelinkukka........................ kp 14/28
Jellona84.................................kp 16/?...............yk 1
rakkaimpani............................ kp17/30.................yk 3
Jennyli.....................................kp 20/30-32
Elriina......................................kp 21/28........................KOKS
Danya..................................... kp 21/28
Marihoo.................................. kp 22/32............yk.8
Unelma3.................................kp 24/28-30............yk4......TYKS
Peipi80....................................kp 27/25
päärynärouva.........................kp 27/27-35...........yk 3
mervi-elina..............................kp 27/?
sshinä.....................................kp 28/28..............yk2
Piijuska-78.............................kp 32/28
äiti 07.....................................kp 34/28-30
Tikruliini..................................kp 34/37 (51).......yk2
Leitz.......................................kp 41/34-38
Tete.......................................kp 46/35
Kumkvatti...............................kp 49/28
Seamrog.................................kp 50/?
Perhoinen84...........................kp 67/28..........
Vilijonkkis...............................kp 84/28.............
TaikaWiitta.............................kp 86/22-30.......
linneaborealis........................kp 141/32-36.......

[/color]

Haamuilijat

[color]

Plussanneet

äippä 84
stoppis
nasu79
AnnaManna
kukikas
Isabel81
Narya
juska
Noomi
Äitee2
jontturi
Tintta80
sarbba
perämaan emäntä
aurinkoenergiaa
Adeliina
triine
Luminalle
Liina81
Silleri
Taotao-
Onnimanni84
mutzi81
Kielo81
Kukkahattu
Tulentyttö
Red Dragon
maitooo
äippä-80
MissMaisa
Pamu k
Jännä
CitrusHeights
TähtiTaika
aurinkomamma
sarabi
mammakoo
Mivi
Nonna-79
daizz
Niiskunen
leofis
Luppana
Mammutti-Mamma
sleeping
Iitanen
oinas74
Mehiläinen
Vaavimasu
enkeli05
Matonen
Tassutin

Valon kantaja ovis on yleensä kierron keskivaiheilla. "Oireet" ovat yksilöllisiä. Omat tuntemukset ovat limainen & venyvä vuoto :x , petipuuhat kiinnostaa huimasti, nipistely munasarjojen kohdalla. Kesto on yleensä sen 1-2 vuorokautta. Ja näin olen ymmärtänyt, että jos tuota limaa tulee useampi päivä, niin ovulaatio ajoittuu sille viimeiselle päivälle, jolloin limaa erittyy.

Yhteistyössä