***KOLMATTA LASTA KAIPAAVAT***

J84
Heipsan rakkaimpani :) täällä myös pyörii samat ajatukset. Ja tuosta kp hommasta..mikäli olen tajunnut oikein niin sulla olis nyt sit kp 10/? yk? (esim. kp 10/28-30 ja yk3) Itsellä on menossa kp 9/? ja yk 1..menkat alkoi ekaa kertaa 23.8.08 synnytyksen jälkeen ja kierron pituudesta ei siis vielä tietoa. Heti päätettiin aloittaa kolmosen hankinta. Esikon ja kuopuksen ikäero on 7v10kk niin siksi jo aloitettiin yrittäminen..jos se taas kestää, että tulen raskaaksi.

ahaa..en kyl oikein hokan :LOL: no muut sit yrittää päätel jotakin,, :ashamed: niin kuinka pieni sun viimisin on? päättelin tuosta ikäerosta jotta sinullako on ollut vaikeaa raskautua? voi kuule olla että olet hyvinkin pian mahaasukin kanssa, sitä sanotaan jotta jos on ollut vaikeaa saada vauva aluille,niin paljon helpompaa myöhemmin =) mutta pidän sinulle ja kaikille muille peukut pystyssä :hug: oletteko muuten ajatelleet minkämoista 3lapsen kanssA ON? kuinka väsyny on?kuinka omaa aikaa on? vai onko ollenkaan..rahaasiat?onko asunto tarpeeks iso?entä lasten kasvettua,?mitä jos vauva on koliikki? kuinka parisuhteen käy, vai käykö mitenkään, huoh paljon olen miettiny.. B) :snotty: :saint:

J84
Nuorimmainen on 8,5kk...oikee termiitti. Kaikki mikä eteen sattuu niin tutkitaan ja heitellään pitkin kämppää :D Mulla oli ovuloinnissa häikkää, joka sitten korjaantu kuin ihmeen kaupalla. Olin varmaan meidän kaupungin suurin testien kuluttaja :LOL: ja sitten kun viime vuonna onni potkas oikein kunnolla..just sillon kun sitä vähiten odotti :p En koskaan pannu merkille saati sitten huolestunut kun en raskaaks aiemmin tullu..luojan kiitos en silloiselle miehelle, hän kun osottautui rahaa huijaavaksi koijariksi..kuljin pitkään laput silmillä. Nyt tämän nykyisen kanssa on tallattu samaa polkua kohta 4 vuotta josta kaksi kihloissa. Kun vuosi oltiin oltu yhdessä niin aloimme puhuun jälkikasvusta..no sitä ei kuulunut vuoteen ja silloin hälärit alkoivat soimaan, et mitä jos kroppa ei toimikkaan oikein ja eihän se toiminutkaan kunnolla. Ihan kuin ois ollu sellane on/off tilanne :(

Juu sitä on kyl mietitty, et kuinka sitä osaa olla kolmen lapsen kanssa..tosin esikko on jo "iso" poika ja auttelee mielellään pikkuveljen kanssa. Hänkin toivoi monta vuotta sisarusta leikkikaveriksi. Tilaa löytyy riittävästi...asumme omakotitalossa (4h, oh, k, s, ala-keski- ja yläkerros) ettei sen puitteen ole hätää. isäntä tienaa talouteen tällähetkellä kiitettävästi, että olen itse voinut olla kotona lasten kanssa. Omaa aikaa löytyy iltaisin, jos haluan käydä lenkillä tai uimassa. Ulkona hillumassa olen käynyt muutaman kerran, mutta kiinostusta lähteä ei oikein ole. Olen mielummin kotona...ennen ei tarvinnut kahta kertaa käskeä, et mennäänkö ihmisten ilmoille. Sitä osaa arvostaa vasta sitten, kun on monta vuotta halunnut jotain, mutta ei vain kuulu. Kai sitä on meikäläinenkin vihdoin kasvanut aikuiseksi :p

juuh niinhän se on :D toki kyllä sitä lasta pitää ittes olla vähän :LOL: välil vähän liikaakin :ashamed: joo kyllähän niitä huijareita löytyy, onneks ei omal kohdal ole tullut :heart: joo meijän 1v poika on kans kauhea riiviö..ainA menossa, ja joka paikkaan mennään mihkä ei saisi :LOL: saas sit nähä kun kolmas on kehis jot löytääkö sitä ittensä jostain "taukohuoneelta" :LOL: no ei kai B)

tervetuloa uusille :hug: täällä tyhjennetty ja siivottu alakertaa,autotallia ns.Alkaa remontti pyörimään..i hope.Murkuille ilmeisesti huoneita :D viimein...(avokin pojat) mulla nyt kp14 enkä ovista vielä bongannut?testejä nääs...suurkuluttaja niissäkin :LOL: perjantaina iski himot ja isäntäkin innostui leffan |O lomassa.... Kohta viettelysyritys :whistle: vihlontaa on alamasussa josko se ovis sieltä...nyt varman päälle.Tulee kohta vuosi kun plussasin 7.9 ja keskenmeno 29.10 NP ultrassa todettiin juuh.Kutina että nyt se tärppi käy :p anteeksi taas oma napa... :ashamed: Mukavaa loppuiltaa!!!Ja tietysti ++++++++++++++++ tuulia kaikille! :wave:

Äh,kp 14 eikä minkäänlaisia ovistuntemuksia!! Ovistestikin ihan haalee haamu (eilen)!!!
Eli ovuloimaton kierto tahi sitten ovis tulee myöhemmin! Torstaita TODELLAKIN odotellessa...oon menossa sinne tutkimuksiin :D
Jos jotain positiivista hakee niin nyt ei ole 2 kiertoon ollu tiputteluvuotoja ollenkaan!!

Sitte kun seuraavan kerran listaa päivitellään, niin mun tietoja voisi kanssa päivittää. Tänään sitten menkat odotetusti alkoi ja eka yrityskierto samoin. Mie ovuloin ilmeisesti aikaisin kierrossa, kun molemmat lapset on ollu rv 12 ultrassa viikon verran menkoista laskettua laskettua aikaa edellä, joten se on alettava peittoja pöllyyttään heti vaan, kun toi vuoto tosta vähän niukkenee..
Sitä odotellessa siis. Eli mulla tänään kp 1/26-28 ja yk 1.

Alkuperäinen kirjoittaja Jennyli:
Äh,kp 14 eikä minkäänlaisia ovistuntemuksia!! Ovistestikin ihan haalee haamu (eilen)!!!
Eli ovuloimaton kierto tahi sitten ovis tulee myöhemmin! Torstaita TODELLAKIN odotellessa...oon menossa sinne tutkimuksiin :D
Jos jotain positiivista hakee niin nyt ei ole 2 kiertoon ollu tiputteluvuotoja ollenkaan!!
Mulla eilen kp14(viimex ovis tuolloin) ja testi ei näyttänyt edes haamua kunnolla,oli muistaakseni tyylipuhdas nega!Nyt testasin,tummat viivat!!!Onneksi sain isännän vieteltyä eilenkin... :p ja ehkäpä tänään,huomenna... :D

Elriina,kiitos tsempeistä :hug:
Taitaa tuo testi kuitenkin ihan oikeassa olla sillä ei kerrassaan mitään ovisoireita...ainakaan vielä!! Ei haluta,kohdun nupukka on vielä 'epäkypsä' ( :whistle: ) ja vuotokaan ei ole vielä sitä hedelmällisintä. Ei kipuja ei mitään!!
Viimekierrossa oli niin selkeä ovis kun olla ja voi mutta ei ovistestejä vielä käytössä. Hempeilyt menikin sitten pieleen ja oltiin hommissa liian hätäiseen :whistle:

Mitkä testit sulla elriina on käytössä? Mulla on mammaksilta tilatut ja en tiedä miksi koen ne jotenkin, hmm, hankalina tai jotain!! Viivaakin saa odottaa tosi kauan n. 10-15min.

Mulla on ovulaatiohäikkiä ollut aina joten voipi siis olla ovuloimatonkin keirto! Torstaina menen tosiaan tutkimukseen ja toivottavasti saan jotakin lääkkeitä auttamaan vauvautumisessa ;)

Sinulla alkaakin nyt jännäilyt, toivottavasti tärppää! =) :heart:
Tuli muuten mieleeni että jos tänään olet tummat viivat saanut niin pupuilla kannattaa tänään ja huomenna, tai vain huomena! Mun testeissä lukee että kun saa plussan testiin niin pitäis pupuilla 24-48h aikana, ei kuitenkaan ennen 24h!

Mulla ovistestit on hankittu tuolta huutiksesta ja siellä semmonen vakkari myyjä :D Viimeksi "huusin" 20ovistestitä+4 herkkää raskaustestiä yht.17.90e ja tuossa oli muistaakseni postikulut mukana jo.Testi pidetään noin 10sekuntia virtsassa ja odotellaan 5min. ja tulos.Mä en ole perehtynyt(ihme :LOL: )ovikseen että milloin kannattaisi pupuilla :ashamed: laskurilla sain oviksen 1.9 ja hedelmällinen aika 29.8-3.9.Ja ajattelin että niin usein kuin jaksaa!! :D :LOL: :ashamed: vaikka jossain oli että pitää antaa siittiöiden levätäkin...tai jotain. :ashamed: nyt ruoka... :wave:

valon kantaja..........................???
Vanttu80.................................kp 1/26-28
Katta2.................................... kp 6/26-29
Mantelinkukka........................ kp 8/28
Jellona84.................................kp 10/?...............yk 1
rakkaimpani............................ kp11/?.................yk 2
Jennyli.....................................kp 14/30-32
Elriina......................................kp 15/28........................KOKS
Danya..................................... kp 15/28
Marihoo.................................. kp 16 /32............yk.8
Peipi80....................................kp 21/25
päärynärouva.........................kp 21/27-35
sshinä.....................................kp 22/28..............yk2
Piijuska-78.............................kp 26/28
äiti 07.....................................kp 28/28-30
Tikruliini..................................kp 28/37 (51).......yk2
Leitz.......................................kp 35/34-38
RoSMo....................................kp 36/28-30
Tete.......................................kp 40/35
Kumkvatti...............................kp 43/28
Seamrog.................................kp 44/?
Unelma3.................................kp 47/29............yk.3......TYKS
Perhoinen84...........................kp 61/28..........
Vilijonkkis...............................kp 78/28.............
TaikaWiitta.............................kp 80/22-30.......
linneaborealis........................kp 135/32-36.......
MammaRoi..............................
Mii-Sa......................................

mervi-elina..............................Yritys alkaa syyskuussa
[/color]

Haamuilijat

[color]

Plussanneet

äippä 84
stoppis
nasu79
AnnaManna
kukikas
Isabel81
Narya
juska
Noomi
Äitee2
jontturi
Tintta80
sarbba
perämaan emäntä
aurinkoenergiaa
Adeliina
triine
Luminalle
Liina81
Silleri
Taotao-
Onnimanni84
mutzi81
Kielo81
Kukkahattu
Tulentyttö
Red Dragon
maitooo
äippä-80
MissMaisa
Pamu k
Jännä
CitrusHeights
TähtiTaika
aurinkomamma
sarabi
mammakoo
Mivi
Nonna-79
daizz
Niiskunen
leofis
Luppana
Mammutti-Mamma
sleeping
Iitanen
oinas74
Mehiläinen
Vaavimasu
enkeli05
Matonen
Tassutin

Allunmamma.............taustalla
Tanjusha82...............taustalla
Neitokeiju..................taustalla

Näiltä nimimerkeiltä odotetaan päivitystä:
Käärme, Belle76, Kaksonen 74, ritsukka, peppi7, hömpänpömppä, Swiss, Riemurasia, salmiska, MiksiSiksi, mami-03, huhkuu, samppa77, Vanilja, hulluriitta

MUKAAN LISTALLE KYLLÄ PÄÄSEE KUNHAN TULE PÄIVITTÄMÄÄN OMAN TILANTEENSA!

:wave: Hei vaan kaikille!

Tassutin onnittelut plussasta! :heart:

Tervetuloa uudet... Sekaan vaan jännäileen!

Ja sitten se pahin, eli lista on nyt päivitetty. Valituksia saapi laittaa, jos päivät on viturallaan. Iiiisot pahoittelut jo etukäteen! :attn:

Päivät on oikein. Vaikka voisivat olla jo pitemmällä. Tämä loppukierto kuluu todella hitaasti.

Tänään töissä iski yks kaks totaalli väsymys. Keskiviikkona uusitaan sopimus. Toivottavasti nyt sit tehtäis loppuvuodeksi sopimus. Niin ei tartte miettiä uuden paikan etsimistä enää tälle vuodelle.

valon kantaja..........................???
Vanttu80.................................kp 2/26-28
Katta2.................................... kp 7/26-29
Mantelinkukka........................ kp 9/28
Jellona84.................................kp 11/?...............yk 1
rakkaimpani............................ kp12/?.................yk 2
Jennyli.....................................kp 15/30-32
Elriina......................................kp 16/28........................KOKS
Danya..................................... kp 16/28
Marihoo.................................. kp 17/32............yk.8
Peipi80....................................kp 22/25
päärynärouva.........................kp 22/27-35
sshinä.....................................kp 23/28..............yk2
Piijuska-78.............................kp 27/28
äiti 07.....................................kp 29/28-30
Tikruliini..................................kp 29/37 (51).......yk2
Leitz.......................................kp 36/34-38
RoSMo....................................kp 37/28-30
Tete.......................................kp 41/35
Kumkvatti...............................kp 44/28
Seamrog.................................kp 45/?
Unelma3.................................kp 48/29............yk.3......TYKS
Perhoinen84...........................kp 62/28..........
Vilijonkkis...............................kp 79/28.............
TaikaWiitta.............................kp 81/22-30.......
linneaborealis........................kp 136/32-36.......
MammaRoi..............................
Mii-Sa......................................
mervi-elina..............................Yritys alkaa syyskuussa
[/color]

Haamuilijat

[color]

Plussanneet

äippä 84
stoppis
nasu79
AnnaManna
kukikas
Isabel81
Narya
juska
Noomi
Äitee2
jontturi
Tintta80
sarbba
perämaan emäntä
aurinkoenergiaa
Adeliina
triine
Luminalle
Liina81
Silleri
Taotao-
Onnimanni84
mutzi81
Kielo81
Kukkahattu
Tulentyttö
Red Dragon
maitooo
äippä-80
MissMaisa
Pamu k
Jännä
CitrusHeights
TähtiTaika
aurinkomamma
sarabi
mammakoo
Mivi
Nonna-79
daizz
Niiskunen
leofis
Luppana
Mammutti-Mamma
sleeping
Iitanen
oinas74
Mehiläinen
Vaavimasu
enkeli05
Matonen
Tassutin

Allunmamma.............taustalla
Tanjusha82...............taustalla
Neitokeiju..................taustalla

Näiltä nimimerkeiltä odotetaan päivitystä:
Käärme, Belle76, Kaksonen 74, ritsukka, peppi7, hömpänpömppä, Swiss, Riemurasia, salmiska, MiksiSiksi, mami-03, huhkuu, samppa77, Vanilja, hulluriitta

MUKAAN LISTALLE KYLLÄ PÄÄSEE KUNHAN TULE PÄIVITTÄMÄÄN OMAN TILANTEENSA!

hei, ompas piitkä lista, olen jo alkanu pelkäämään jot mitä jos sitä kolmatta ei tulekaa,, :| mutta onneksi on jo kaksi ihanaa mukulaa :heart: :heart: ja rakas mieheni :hug: perseestä kun kuukausi tuntuu niin pitkältä babyä odotelles,, mua jo nyt alkanu synnytys pelottaa, ..vaikka eihän sitä vauvaakaan viellä ole :LOL: :LOL: täällä seinäjoella päin on niin puosta noi synnytys osaston hoitsut, töykeitä..ei, ei todellakaan voi johtua minusta :snotty: :saint: kuinkas muilla? nyt siirryn bb katsomaan, kun lapset ollu nukkumas jo 8, :heart: :wave:

J84
Huomenta kaikille :wave: (.) Aamu alkoikin mukavalla alamahan jomotuksella tai paremminkin se tuntu et munasarjoja ois vihlonu/repiny varsinkin kun venyttelli...oisko ovis tulossa parin päivän päästä :p Mites tota onko torstaina liian myöhäistä tikutella ovista, kun pystyn tikut tilaan vasta huomenna? Silloin kierto olis 13/?.

rakkaimpani, musta taas tuntuu, et päivät vilisee ohitse ihan huomaamatta :D On ollu täs niin paljon tekemistä...suurien juhlien suunnittelua ja toteuttamista, iskä täyttää 50 vuotta ja oon luvannu järkätä sille juhlat..oon aivan innoissani :p
Mä oon kans miettiny, et mitä jos sitä kolmatta lasta ei suodakkaan meille tai et jos se kestää ikuisuuden. No onneks tosiaan on noi lapset...ei tuu niin ressattua joka päivä raskautumista..osaa ottaa luukisti jo tässä vaiheessa :) Mulla kuopuksen synnyttäminen oli mahtava kokemus..alko varotteleen tulostaan kaks päivää ennen syntymistään. Olin jo miettinytkin silloin, että haluan sopivan pitkän synnytyksen josta jää hyvät muistot ja niinhän siinä kävi. TAYS:ssa oli mukavat hoitajat ja kätilöt, jotka osas hommansa.

morjens!
tääl tänään eka ovistesti tehty raskaustestinä ja negaa näytti vielä, no ei ihme. oireita on ja ei, häviävät ain välillä mut lämpöä, erinlaisia mahakipuja, nälkääää, jano, rinnat arat, maha niin kamalan turvonnu, mut voihan noi johtua muustakin

mä jännäilen et jatkuuko työsopimus viel olis pari viikkoa kärvisteltävä. no ainakin tän kuun loppuun olis töitä, sit täytyy miettiä.

on se vaan hyvä et toi lista on olemassa ku mä olin laskenu ihan väärin noi mun päivät. oikein ne tos listas oli ku tarkistin kunnolla eli kiitos mervi-elinalle :flower:

tääl kyl on niin kamala synnytyspelko et pelkoklinikalle meinasin tallustaa jos kolmannen vaan saan.

Mulla menkat myöhässä yli viikon :whistle:
Ei se mahdotonta ole, vaikka raskaana olisinkin :D Kun tuolla aiemmin meinaan kerroin, et ei voi olla tärppiä, kun ei ole isäehdokastakaan.. Mut eihän siihen tärppiin tarvita kuin se kerta ;)
Aion kyllä odottaa testaamisen kans viikonloppuun, kun en halua pettyäkään, jos nega pamahtaa!

Alkuperäinen kirjoittaja Jellona84:
RoSMo ootkos millo aatellu testiä tehä..jännää :p Toivottavasti se on PLUSSA!!!
Ehkä pe-aamuna testaan =) Mulla ei IKINÄ oo ollu menkat näin myöhässä :eek: Pe on sit jo 40/28-30
Että jos se testi ei plussaa sillon näytä, niin jo on kumma :D Jotain täytyy olla sit pahasti pielessä, jos en raskaana oo ja menkat vaan kuppaa..

hm,,siis tuota rosmo, et siis elä parisuhtees?eikö se olisi aika rankkaa hoitaa aivan yksin? ja heräs kysymys onko tämä mahd babyn isä tietoinen asiasta,, en mitenkään halua tuomita :ashamed: joo musta tuntunu pari pvä et ovis ois nyt,,mut entie sit voiko ku kk ollu 22.8.....mistä sitä ikinä tietää. tikuttaa en halua, sit menee liian tekemiseks... :| huoh..petyn kyl ja pahasti jos ei nyt tärppää :'( kuinka te muut suhtaudette kun ei sitten tärpännytkään, tai jos jatkuvia epäonnistumisia? onko näin monella parisuhde hyvä kun uskaltaa kolmannen tehä?ihanaa jos meitä onnellisia on näin paljon, yleensä on tottunu lukee ja kuulee kun menee niin huonosti, ja se on surullista :( mutta meille kaikille tsemiä :hug:

Kyllä mä kanssa oon miettiny, että mitä jos kolmatta ei meille tulekaan. Nyt tähän mennessä, kun ehkäisy vasta lopetettu eikä kunnolla vauvaa alettu vielä ees yrittämään, niin oon ajatellu, etten vuotta kauempaa lasta edes haluaisi sitten yrittää vaan jos ei vauvaa kuulu, niin sitten alan elämään elämääni eteenpäin. Tosin luulen, että toisin käy, tuo vauvakuume kun tuppaa vaan kasvamaan, mitä pidemmälle siitä kärsii.
Mutta mulla olisi seuraavan 5 vuoden aikana toiveena löytää uusi työpaikka ja siksi oon ajatellu, etten kolmatta lasta järjettömän kauan odottele. Jos ei meille kolmatta ole tarkoitettu,niin sitten ei. Toivottavasti kuitenkin.. :heart:

Meillä toista lasta yritettiin yli 9 kuukautta. Tosiaan vasta yk 11 muistaakseni tärppäs. Olihan se aina suuri pettymys,kun kuukautiset alkoi. Etenki, kun joka kuukausi kuvittelin itselleni vaikka mitä raskausoireita. Mutta ei mulla vielä mitään paniikkia ollu, olin ajatellu niin, että jos ei yk 12 mennessä tärppää, niin sitten otan yhteyttä lääkäriin.

Parisuhde meillä on ihan hyvä, tai oikeestaa tosi hyvä. Kyllähän me paljon välillä riidelläänkin, mutta vuosien saatossa ollaa opittu jopa riitelemään rakentavastikin ilman järjettömiä raivostumisia tai päivien mittaisia mököttämisiä. Tuleehan niitäkin vielä välillä ja kyllä mä oon ehkä semmonen nalkuttava akka, mutta osataan onneksi myös keskustella paljon, niin ettei noi asiat paisu mahdottoman suuriksi ongelmiksi.

Onks täällä muita syöksysynnyttäjiä?
Mulla tokan synnytys meni niin vauhdilla (avautumisvaihe 55min ja ponnistus 5min), että synnytyksen jälkeen vannoin, etten enää koskaan uskalla hankkiutua raskaaksi ja lähteä synnyttämään. Säikähdin julmetusti sitä kipua sekä niitä tauottomia supistuksia kun avauduin vikat 6cm 20 minuutissa. Kätilöt lisäksi varoittelivat, että seuraava voisi syntyä kotiin, jos supistukset alkavat ennen kuin vedet on menny.
Nyt en oo niin tuota miettiny enää vaan jännään tuota sitten, jos nyt ikinä enää alan vauvaa odottamaan.

Oviksesta ja ovistesteistä muuten tuli mieleen, että mä tein noita ovistestejä tokaa lasta yrittäessä ja nimenomaan myös siinä kierrossa, mistä sitten tulin raskaaksikin. Ihmettelin aina, miten oikein tulin siitä kierrosta raskaaksi, kun me ei edes päästy pupuilemaan sillon, kun testi näytti plussaa. Mun kierto oli sillonki 26-29 pv ja aloitin testaamisen kp 9, siinä kp 12-13 paikkeilla sain jonkinnäköisen plussan. En kuitenkaan vahvan, kun eikös se testiviiva pitäis yleensä noissa testeissä olla kontrolliviivan vahvunen tai vahvempikin? Taisin käyttää sillon aconin ovulaatiotestiä ehkä.. Joltain nettisivulta tilasin ne kuitee.
No jokatapauksessa, kun nimittäin meillä sitten myöhemmin ultrassa katsottiin, että sikiö olikin viikon vanhempi eli vauva oliki saanu alkunsa viikkoa aiemmin kuin mitä menkkojen (ja tuon ovulaatiotestin) mukaan oltii laskettu. Mun tapauksessa siis vissiin noi testit meni ihan pieleen ja näytti mitä sattuu kai, joten en tälläkertaa ainakaa ihan heti niitä hanki, kun ovuloinki ihan millon mitenki.

=) tuosta parisuhteesta sen verta että meilläki tosi hyvä, mutta ainahan niitä riitoja joskus o, ja nalkuttamista, mutta nehän ny kuuluu jokaisen suhteeseen. halus tai ei :saint: joo toivotaan ettei mene pitkälle babyn tulo..ei jaksaisi odottaa, :ashamed: joskus kyllä mietin että miksi ei voi tyytyä sihen kahteen,,,kolmas tietysti pelottaa,ei muuten mut jaksaminen,,, vai onko sen jälkeen tikittävä aikapommi :LOL: :LOL: :saint:

Yhteistyössä