~~~KOLMATTA LASTA KAIPAAVAT~~~ vko 5

Pikkarainen pidän sulle peukkuja!
Täällähän on hiljaiseksi käynyt, kun on niin moni aktiivinen plussannut. Toivottavasti me muutkin päästäis tässä vähitellen siirtyyn tuonne odottajiin....Tää alkukierto on nyt vähän turhauttavaa, kun ei oikein osaa muuta kuin odottaa, että tärppipäivät lähestyis. Vieläkin harmittaa, kun sitä marrasvauvaa ei meille saadakaan. Mutta jospa joulunyytti sitten. Olihan se tuon esikonkin synnyttyä erityisen ihana joulu, kun oli ihan pieni vauva :D
 
No höh pikkarainen toivottavasti se täti nyt pian tulee kun kierto on jo venynyt noin pitkäksi! Itse odottelen jo kärsimättömästi kun viime keskiviikkona gyne sanoi, että limakalvo on niin paksu, että menkat alkaa päivänä minä hyvänsä ja vielä ei mitään. Kamalasti tekis kyllä mieli taas testata, viikko sitten tehnyt testin viimeksi ja se saatto kyllä olla reilusti liian aikasin, mut sit taas harmittaa jos ja kun sieltä tulee nega :(
 
Pikkarainen :hug: Toivottaa tosiaan ,että jotain alkaisi tapahtua. Piinaavaa odottelua sulla niin kuin myös tatomira sulla. Plussapuhuri :whistle:

Täällä ei mitää tapahdu. Olin jo viime viikolla varma ,että täti tulee ,mutta nyt ei mitää tuntemuksia taas. Raskaanakaan en ole ,kun testikin tehty. Meillä on kyllä muutenkin niin hiljaista vällyjen alla ,kun tytöt nukkuvat niin huonosti öisin, ettei sen puoleen raskautumiselle juuri mahkuja nyt ole. En ole iltaisin jaksanut yhtään valvoa vaan mennyt tyttöjen kanssa yhtäaikaa maate. Joten minäpä kyllä taidan tällä puolella vielä pitkään keikkua.
 
Poni06 Mikä sulla on noiden kiertojen kanssa tilanne? Kun sulla ei mitään päiviä oo, eli mennäänkö jo pitkällä? Anteeksi utelu jos on jo ollut jotain, mut ei muista...

Mulla kierrot on oikeesti ihan sekasin ja ton 35 vedin hatusta. Katselin tossa kalenteria viime vuodelta niin siellä on pillereiden jälkeen mennyt kierrot; 32, 34, 35, 68, 10, 36 ja viimeisin oli 27... tais välissä olla vielä jotain, mut niitä en muista. Eli reilu 30 päivää on ollut se normaalein joten mä odottelen vielä menkkoja kärsivällisesti (niin varmaan) nyt kyllä on maha sen tuntunen, että taitaa se täti tulla :( Hitto kun tekis mieli mennä ostaan se testi... oonko mä ihan tyhmä jos käyn hakemassa?

Raskaus kun on todellakin mahdollinen kpt 6-24 peitto heilu 2 kertaa lukuunottamatta joka päivä ja tuolloinkin kun oli ne kaksi kertaa niin välissä oli vain yksi päivä... et jos oon ovuloinut (mitään ovista en kyllä tunnistanut) niin ei luulis jääneen väliin, ellen sit oo ovuloinut tosi myöhään.

Mä vihaan tätä piinailua!
 
tatomira Mulla ei ole vielä menkat alkaneet synnyttyksen jälkeen. Vauva on vasta 7kk ja imetän tosi paljon. Esikon jälkeen alkoi hänen ollessa 8kk ,mutta kierrot oli ihan mitä sattuu alussa. Eka bongattu ovis oli 1v3kk synnytyksestä ja siihen saikin tämä kakkonen heti alkunsa. Mulla tuppaa toimimaan imetys vähän turhankin hyvin ehkäisynä. Kyllähän se niin on ,että epäsäännöllisessä kierrossa ovista ei välttis tapahdu ollenkaan tai se on "huono". Sinuna hakisin testin. En malttais olla testaamatta :)
 
Poni07 aivan joo, eli teillä on nuorin vielä noin pieni :) no, toivotaan, että ne kuukautiset sieltä sitten tulee ja kierrot alkaa pyörimään :)

Mulla on AINA ollut tosi epäsäännöllinen kierto, sinä vuonna kun esikoista "tehtiin" niin kierrot oli kaikkea väliltä 21-64 ja siitä huolimatta esikoinen sai alkunsa ekasta kierrosta kun sai luvan tulla :) kuopuksen aikaan mä en kiertojani muista, taisi olla jotain 30 pintaa, epäsäännöllisesti kait sillonkin, mutta hänkin sai heti ekasta kerrasta alkunsa kun sai luvan tulla :)
Nyt siis on jo kauhea piina kun on "jo" toinen yrityskierto menossa... tottunut liian hyvään :)

muokataas vähän viestiä. Eli mahakipu oli oikeassa ja täti kurvas kylään. Loppuipa piinaviikko sitten aika tehokkaasti tähän. ONNEKSI mies sitten sanoi, että ei hän aio kortsua tulevaisuudessakaan käyttää, mutta -hän- välttää tärppipäiviä (ikäänkuin se niistä mitään tietäis) eli uuteen kiertoon :) Minä ainakin jatkan täällä siis vielä ja ens kierrossa EN testaa liian aikaisin, nih. Päätin, että testaan seuraavan kerran esikoisen synttäripäivänä sillon on jo päiviäkin enemmän.

Eli mulle saa laittaa kp1/32 (mennään nyt tällä ) ja yk 3 :( :(
 
Heipä hei!!
Ekaa kertaa kokeilen ovistestejä, millaisia kokemuksia muilla tälläisistä liuska testeistä?Ovatko kuinka tarkkoja/luotettavia?
Ohjeessa sanottiin, no oman kiertoni mukaan 10.pv olisi sopiva aika testailla mutta kun malttamaton on niin piti eilen ja tän tehdä yhdet ja ei vielä mitään..eli nyt menen 9.pv:llä

Kaiken tämän innostuksen mukana on kuitenkin hiipinyt mieleeni pieni epävarmuus että jaksaako sitä ihan oikeasti 3 pienen kanssa (jos nyt niin onnellisesti kävisi että tärppäisikin)nyt kun pari huonosti nukuttua yötä takana niin tuntuu että voimavarat hieman" vara-akun" varassa..
Kovasti mieli halajaa pientä kääröä ja kun eilen katselin pientä 10kk tyttöäni joka taapero kärrin kanssa painaa taloa ympäri että vasta hänkkin oli pienen pieni ja nyt jo omat jutut veljen kanssa, aika menee NIIIIN äkkiä :'(
 
Välillä kun uhmis saa raivarin kaupassa tai muuta niin ajattelee et ei enää yhtään lasta mut sit taas suurimman osan aikaa on että yksi pikkuinen vielä :LOL: ei kukaan sano että siitä helppoa tulisi mutta ihanaa varmasti :)

Itse tilasin Donna ovis testin että saa nähdä millainen vehje on.. Vähän varauksella sen suhteen mutta miksei se toimis mulla kun muillakin. Tikut kuitenkin niin kalliita varsinkin tällaisella himo testaajalla. :LOL: nyt saa testata sit ihan mielinmäärin..

Mulla iski lähinnä paniikki että mitä ihmettä tehdään kun esikoinen täyttää kohta kolme ja hänestä kotihoidontuki loppuu.. No jos jään sitten taas äitiyslomalle (toivottavasti) niin olisi toimeentulo "turvattu" vielä vuosi siitä eteenpäin kun kuopus täyttää sen 3.

Kämppä pitäis vaihtaa neljään huonetta. Eli pk seudulla tulee niin kalliiksi että taidamme yrittää omaa asuntoa saada. En kyllä oikein tiedä onko tässä taloustilanteessa meillä siihen mahdollisuuksia mutta jos meillä mahd maksaa vuokraa 900/kk niin miksei lainaa??
 
Ei varmaan helppoa aikaa 3men pienen kanssa mutta olen sitä mieltä että jos jostain päättää selviytyä niin ihminen kyllä siihen pystyy.Omassa tilenteessani olisi järkevin pitää n.vuoden tauko ja yrittää sit mutta kun tämä ikä rupeaa painamaan jo sinne ehtoo puolelle :LOL: niin sinänsä asiaa ei kehtaa lykätä tuonnemmaksi.Monessa suhteessa asiat on jo helpottaneet ihan siitä vauva ajasta ja molemmat lapset olleet kuitenkin suht helppoja niin kuume vaan on päässyt yltymään.

Mulla oli olevinaan aivan selvää kuopuksen syntymän jälkeen että sterilisaation teetän ja siitä piti jo sairaalassa olo aikana keskustella onneksi se keskusteli unohtui.Nyt kyllä harmittaisi todella paljon jos siihen olisin mennyt.
Kaipa tämä pieni epävarmuus häipyy taas kunhan kunnolla saa nukuttua.

Onhan ne asunot/asuminen pk seudulla aivan er hinnoissa kuin täällä maalla päin.900 lla lyhentää jo kummasti oman asunnon lainaa.
 
pikkarainen millä testillä teit? en tahdo olla ilon pilaaja, mutta itse tein apteekin omalla selvän negan joka muuttui testiajan jälkeen selkeäksi viivaksi ja nega se oli. Sen jälkeen ollut jo kahdet menkatkin (tai toiset alko tänään) joten testaa uudestaan tosiaan keskiviikkona.

Sitten jos sillonkin tulee viiva niin sitten onnittelen (ja varovaiset onnitukset nyt jo :) )
 
Pikkarainen varovainen onnentoivotus ja toivotaan keskiviikolle vahvistunutta viivaa!!

tatomira Käsitinkö oikein et täti kurvas paikalle? Kurjuus, jos näin oli ,mutta toisaalta piina päättyi ja pääset uuteen yritykseen.

carla tätipahoittelut myös sinulle

Meillä kolmannen vauvan tulo meinaisi myös ,että saataisiin pidettyä meidän huippuhyvä työntekijä yrityksessäni töissä vielä kauemmin edulliseen hintaan. Nyt tuettuja päiviä on tämän vuoden loppuuan asti, mutta jos raskaudun sitä ennen saisin pitää hänet meillä töissä edullisesti ainakin kaksi vuotta lisää. Pientä laskelmointia. Kyllähän se jaksaminen vähän mietityttää, mutta kun sitten taas miettii mikä ilo lapsi aina on ja myös sisarukset seura ja turva toisilleen, niin epäilyt kaikkoaa.

mamx2 Meillä on lainanlyhennys 950?/kk ja uudessa ok-talossa asutaan, mutta maalla ja Pohjanmaalla. Pankkien maksuehdot kyllä niin joustavia ,että kyllähän se oma aina kannattaa. Varsinkin nyt ,kun korot matalat ja asuntojen hinnat laskussa.

Jaahas..jospa kömpisi tuonne esikon viekkuun ja nostaisi tämän vauvelin sylistä pinnikseen alkuyöksi nukkumaan. Öitä ja plussapuhureita !!!!
 
Poni06 joo, ymmärsit oikein. Täti kurvasi paikalle ja nyt siis kp 2... inhalla tuulella tuntuu olevan kun maha on ihan järkyttävän kipeä. Eilen illan menin buranan voimalla :( noh, kohtahan ne on taas ohi :)

carla pahoittelut tädin saapumisesta.

Mua kiinnostais kovasti koittaa ovistestejä ja katselinkin jo netistä sellasta tarjousjuttua, kun tahtoisin tietää, että ovuloinko laisinkaan. Mutta, tää kierto mennään ilman. Loppukierrosta otan ne terolutit käyttöön. Gyne sanoi, että kp 16 alkaen, mut kun mulla on melkeinpä järjestäen tuo kierto ollut yli 30 päivää niin omavaltaisesti aattelin aloittaa vasta kp 20 tai 22

 
Poni06]Meillä myös yritys ja siihen työn tekijän palkkaaminen jos nyt uudestaan raskaaksi suotaisiin, niin millä tavalla tuetusta työntekijästä teillä kyse?Nyt meilläkin tämän loman loppuun yksi tuki työllistetty,tuo kaksi vuotta kuulostaisi erittäin ihanalta =)

tatomira
minä tilasin mammaksi.fi ovistestejä sen tarjouspaketin mis 20 ovista 2 r.testiä olen jo tikuttanut parin pv ajan kun itselläkin nyt tuo ovis ajankohta hukassa, vielä ei olla viivoille päästy..
 
pp73 Meillä on ratsutila ja kuulun Myel:n piiriin, joten saan kunnallisen lomittajan sairauslomille ja äitiyslomalle. Sitten on vuosilomaa 25 pv ja alle 3v lapsen hoitoon tarkoitettua tuettua lomaa 100 pv/v/lapsi. Vuosilomalla lomittaja on ilmainen ja muuten maksan 2-6?/h. Sairaslomalle tulen jäämään ,jos tässä raskautuisin , niin todennäköisesti hyvin varhaisessa vaiheessa, jotta vauva pysyy matkassa. Lomittajasta huolimatta olen töissä n. 15-20h/viikko. Tämä on kevyttä opetustyötä. Kaksi viikkoa olen ollut kotona synnytyksien jälkeen.
 
poni06 kiitos tiedosta,meillä yritys hieman toisenlaisella alalla ja ei mahdollisuutta saada ko.tukea työntekijään.Olen itsekkin ratsastuksen harrastaja ja ratsastuksen ohjaaja, tällä hetkellä teen satunnaisia valmennus reissuja.Tahtoo nämä mukulat sen verran viedä tätä aikaa ettei ratsastukselle jää paljoa aikaa hyvä jos krt viikossa pääsen selkään.No kaikki palautuu aikanaan omille uomille..
Esikoista odottaessani ratsastin viikolle 28,silloin oli oma hevonen johon pystyi 100% luottamaan ja kuopusta odottaessa rats.jäi jo n.15 viikon paikkeilla,no nyt tuntuu että jos kolmas tärppää niin uskaltaako nousta ollenkaan vanhuuden "mukana" on tainnut järki vähän kasvaa ja kai se on luonnollista suojeluvaistoa ja jopa järkevääkin,vaikka kokemusta ja taitoa on niin koskaan ei voi tietää mitä sattuu kun toisen luontokappaleen kanssa tekemisissä, nytkin kun käyn ratsastamassa harkitsee ihan eritavalla tekemisensä.

Vatsanpohjassa on ollu tämän pv kummaa vihlontaa ja pientä nippailua oletin että olisiko jo ovis käsillä mut testi nega..? :/
 
TERVETULOAJakamaan yhdessä ajatuksia, toiveita ja odotuksen onnea kolmannesta rakkaasta







TIISTAI 10.3.2009






mamx2.....................................kp 5/?.........................yk 1
pp73........................................kp 9/27.......................yk
kujakatit..................................kp 11/27-29..................yk 6....KOKS
Unikeiju....................................kp 12/27-32.................yk ?
P123....................................... kp 18/35.....................yk 4
Pakanamaan kartta.................kp 25/28-30................yk ?
Carla........................................kp 2/26.....................yk 3 vuotta
mammamia82..........................kp 26/28......................yk
snowangel...............................kp 30/27.....................yk 7
Toukotuuli................................kp 5/24-30............... yk 4
Tatomira................................. kp 2/32.......................yk 3
memmiliini................................kp 40/30.......................yk 1
Puuhaemmi..............................kp 42/25.......................yk ?
Justiina82.................................kp 45/29-31.................yk 3
Pikkarainen..............................kp 46/33-36.................yk 1
Indo.........................................kp 53/?......................... yk 2
Piijuska-78.............................. kp ?
Babyporkkana..........................kp ?
Poni06......................................kp ?...............................yk ?
Kahvilla.....................................kp ?...............................yk ?
saralia......................................kp..................................yk
Miukkelis..................................kp...................................yk




Haamuilijat:

Pikkarainen






Vuoden 2009 plussat:

Suzu1981 :heart:
Emmama
:heart:
Sonja R :heart:
Varanikki :heart:
aamukastetta :heart:
Jennyli :heart:

Tervetuloa mukaan kaikki uudet ja vanhat kolmoskuumeilijat!
(Anteeksi jos poistin jonkun vielä mukana olevan, vinkki vain niin pääset mukaan)


Plussa onnea kaikille!!













 
Huomennahan se kaiketi selviää.. Ainakaan kuukautiset ei ole alkaneet ja IKINÄ minulla ei ole ollut näin pitkää kiertoa.
Tarkan hedelmöitysajan kun tiedän niin sen perusteella viikkoja ei olisi vielä paljoakaan joten ehkä sillä ei tule vielä selvää plussaa testiin..?
Pelottaa että ne kuukautiset alkaakin, on kyllä niin kova vauvakuume noussut näiden piinapäivien aikana ja korkealta tiputaan jos kuukautiset alkaa..
 
Täällä on kova yritys päällä.
Olen yrittäny "metsästää" ovista, mut vielä ei oo onnistunu. Pupuiltu ollaan kyll joka toinen pvä vaikken sitä ovista oo bongannu.
Lääkärissäkin tuli käytyä kun menkkojen takia ja verikokeisiin laitto. Torstaina sit lääkäri soittelee et löytyykö mitään.Gynekologisen tarkastuksen teki,sillä saralla kaikki ok.
Täällä jatkuu ovisksen metsästys...
 

Yhteistyössä