Heippa,
Olen pyörinyt täällä kaksplussalla aktiivisesti jostain vuoden 2012 maaliskuusta lähtien, kun aloitimme yhteisen lapsemme vauvakuumeilun. Nyt olen jonkun aikaa etsinyt sopivaa ketjua itselleni ja täällä tuntuu olevan mukava meininki, sopivan pieni porukka ja ehkä samantyyppisiä tilanteita takana. Mahtuuko mukaan
?
Jotain musta, meidän perheestä ja
galluppeihin vastauksia: Ikää on 36 vuotta (kesällä jo 37), edellisestä elämästä löytyy kuumeetta ns. pyytämättä ja yllätyksenä syntynyt poika '03 ja uusperheeseen yrittämällä yritetty tyttö '13. Mies on lähes samanikäinen, täyttää keväällä 36. Tuo tyttö oli hänelle ensimmäinen. Lisäks löytyy karvainen koirakaveri kohta 3v. Yksissä ollaan oltu reilut viisi vuotta, naimisissa reilu vuosi. Kun tapasimme mieheni kanssa, puhuimme heti aluksi isosta perheestä, mutta mitä se sitten numeroissa tarkoittaisi... Mä luulen, että tämä
kolme olisi mulle sopiva, mutta never say never
Johan tässä biologiakin tulee vastaan. Mies sanoi heti viimeisimmän synnyttyä, että pannaanko toinen samantein tulemaan eli hänkin selkeästi useamman oman haluaa.
Tyttö on siis syntynyt elokuussa 2013 ja on tällä hetkellä melkein 5kk. Kuukautiseni eivät ole vielä alkaneet, sillä imetän kellon ympäri 3-4t välein.
Kiertoa ei siis ole, mutta eipä ole ehkäisyäkään. Vuoden alusta jätimme kortsut pois, jotta voimme antaa pikkusisarukselle mahdollisuuden tulla maailmaan. Oliko täällä muuten muita "ikäneitoja" kolmosta koittamassa? Viime vuonna syntyneiden äitejä oli listassa ainakin, mutta imettääkö kukaan teistä enää tai vasta hiljattain lopetteli? Esikoisesta mulla käynnisty menkat vasta kun imetys loppui ja tätäkin ajattelin lähessä vuoden imetellä, eli voipi tulla aika pitkä roikunta listoilla vielä
Yrityskiertoja ekan lapsen kohdalla 0 - sai alkunsa "varmana päivänä" eli kp31 tapahtuneesta ovulaatiosta, yllärilapsi siis, jota kasvatimme hänen isänsä kanssa saman katon alla 4v, sen jälkeen vuoroviikoin, ja nyt lähes naapureina eli olemme ystävällisesti eronneita. Tän
tokan (miehelleni ekan) lapsen kohdalla yritystä oli yhteensä vajaa 9kk, josta kolme ekaa meni täysin harakoille.
Aktiivista yrittämistä lämpöjen ja tikkujen avulla tuli
6kk mitä pidän tässä iässä enemmän kuin kohtuullisena aikana. Tärppikierrossa ehdin hakeutua itse jo gynelle alkuselvityksiin, mutta silloin bongatusta oviksesta tämä viimeisin tirppana sitten saikin alkunsa.
Mulla on jonkin verran epäsäännöllinen kierto ollut aina, pitkänpuoleinen eli n. 30-45 päivää. Ovulaation ajankohta vaihtelee kp 14-31 välillä, eli tähtääminen on pikkasen hankalaa ja ovistesteihinkin meni omaisuus 2012 vuonna
Munasolun kypsymisessä on jotain häikkää, vaikka tutkitusti ovuloinkin.... gyne näki jotain pco-tyyppisyyttä munasarjoissa. Käytännössä se tarkoitti, että niitä kyllä kypsyy, mutta monesti useampi yhtäaikaa vähän eri vaiheissa ja mikä niistä sitten lopulta irtoaa on mysteeri. Siksi tuo kiertokin venyy välillä viikoilla. Luteaalivaiheeni on aina 13 päivää, sen opin tuolla tehokuumeilukierroksella lämpömittauksista.
Mitähän minusta tuonne listaan sitten voisi laittaa? Ehkäpä jotenkin näin:
Pippurihäntä......kp ?/?..... tjot.....36...... -03, -13
Mut vois heittää sinne alimmaksi listaan, ettei sotke muiden kiertopäiviä. Viimekertainen hampaat irvessä -kuumeilu teki kyllä selväksi sen, että mitä tahansa oireita voi olla koska tahansa. Enää en jaksa sellaista kyttäämistä, mutta koska näitä uudestaanraskautumistoiveita kuitenkin on ja niitä miettii, niin mielelläni käyn täällä niistä jutustelemassa aiheesta.
Mukavaa viikonalkua,
Pippurihäntä (tai PH kun en jaksa koko nickiä naputella)