Kolmatta kuumeilevien talvi 2014

Moi!

Vieläkö mahtuu mukaan yksi kolmatta lasta kuumeileva äiti?! Olen uusi täällä, joten ei ole oikein tietoa miten täällä toimitaan, eli neuvoja otetaan vastaan. Nyt menossa kp31/28-30. yrityskertoja ei periaatteessa ole kun me mennään periaatteella tulee jos on tullakseen (pari kuukautta menty näin). Toki minä olen hyvin tietoinen kiertopäivistä ja yritän ajoittaa mahdollisen ovulaation kohdalle tapahtumat. testiä en ole vielä uskaltanut tehdä...vaikka se jo oottaa kaapissa.

PLUSSASIN! :-D

Siis Halo, aiemmin plussa tuli vasta noin viikko menkkojen poisjäämisestä, ja negaa vaan näinä päivinä kuin muka pitäisi jo voida plussata. Mutta kiitos tämän palstan tajusin käydä ostamassa herkemmän raskaustestin ja johan tuli aamulla plussa kp 28!

Hih hih, Koikoi, mutta onhan se niinkin että vauvasi on fyysisesti sitä mitä syöt :) Eli jouluruoat jäävät elämään hänessä, solujen rakennuspalikoissa...

Viimeksi muokattu:
Täällä ilmoittautuu myös yksi kolmannesta kuumeileva. Kierto heittää ihan miten sattuu, nyt odotellaan ensiviikon lääkäri aikaa, jotta saadaan kadonneet kuukautiset edes tulemaan taas. Vielä ei siis ole yrityskertojakaan varsinaisesti yhtään.

Saa jännäillä meneekö onnistumiseen yhtä kauan kuin kakkosen kohdalla, tai onnistuuko enää ylipäätään. Hoitoihin oltaisi jo kakkosen kohdalla päästy, mutta päätettiin silloin että jos ei "luomusti" onnistu, niin sitten ei enempää lapsia tule.

Ei vitsi mikä mieletön plussa-aalto heti tammikuun alkuun :cool: Suurensuuret onnittelut Halo ja Bhumi! Vielä 20 päivää aikaa kasvattaa uusi ennätys plussanneiden määrään, viime vuonna yhtenä kk oli 7 plussannutta ja meillä jo nyt kolme :heart:

ja tervetuloa mukaan Leijona2014 ja pieni toive! Lisäsin teidät listaan, jos Leijona haluat iän/lasten syntymävuodet listalle niin ne voisin vielä laittaa. Pieni toive laitoin sut aluksi taustalle kunnes kierto alkaa, toivottavasti se sopii =)

ON: ei mittään. Okei hajamielisyys on aivan kammottavaa! Olen siis yleensä aika tarkka ja hyvämuistinen, nyt olen unohdellut ihan kamalasti asioita. Tänäänkin käytin paljon aikaa yhden asian etsimiseen, luovutin lopulta ja lähdin pois ja muutaman sadan metrin päässä tajusin että olin unohtanut sinne jotain muuta! Ei muutakuin takaisin ja sieltähän ne löytyi kummatkin kadonneet vierekkäin penkiltä.. Taitaa mennä kaamoksen piikkiin, en siis sentään kuvittele sitä oireeksi todellakaan. Tai ehkä e-pillerihormonit ylläpiti mun muistissa jotain oleellista osaa ja oikeasti olenkin tälläinen :p

kiitos mukaan pääsystä. :D ja ikäähän mullakin on jo 31v. lapset on syntyneet 06 ja 09. tämä yhdessä jännittäminen on paljon mukavempaa kuin yksin pohdiskelu. Minä ainakin tunnustan kuvittelevani oireita ja sitten taas tipun pilvistä alas kun ei plussaa tule. jos huomenna uskaltais tehä testin...

onnea paljon plussanneille :heart:
koi koi: mitkä kp:t sulla oli kun teit testin? =)

täälä kaikki "oireet" hävinny.. tai siis ne mitkä kuvittelin :stick:
ainoot on menkkakivut ja nipistelyt mitkä nyt muutenkin voi tulla ennen menkkoja.

plussia kaikille loppukiertoo lähestyville :heart:

halli: Mystinen kp18. :) normikierto 25-28päivää ja aikaisemmista olen plussannut vasta tyyliin kp30+.

Täällä edelleen epäuskoisena harhailen. Huomenna tai ylihuomenna pitäis uskaltaa tehdä digi. Hui!

En ole päässyt neljään päivään koneelle, kun on ollut niin kiireisiä ja pitkiä päiviä töissä ja kotona ei netti ole toiminut. Täällähän on tapahtunut sillä välin paljon! :)

Minulle voi päivittää kp4/25-31, yk7. :'( Tuntuu, että meidän perheeseen ei ole tarkoitettu kolmatta lasta. :( Onneksi viime päivät ovat olleet niin työntäyteisiä, etten ole liikaa päässyt masentumaan. Nyt vain pakko yrittää taas saada uusi tsemppi päälle!

Täällä on ihanan paljon plussanneita heti alkuvuodesta! PALJON ONNEA Koikoi, Bhumi ja Halo!!! Ja paljon tarrasukkia matkaan! :)

Ja tervetuloa Leijona2014 ja pieni toive! Kiva saada lisää porukkaa! :)

Waude miten monta plussannutta täällä jo on!!! Onnea!! Tottakai lisää plussauksia tarvitaan, että saadaan uudet ennätykset tähän kuuhun!! Cheriselle lähettelen tsemppiterveisiä ja plussatuulia! Itsekin olen ollut tilanteessa, että yrityskertoja on jo paljon ja ei vaan plussaa tule. Kyllä te vielä sen plussan saatte!

ON: tänään olikin menossa jo kp33 eikä 32. olen vaan yrittänyt ottaa mahdollisimman "rennosti" tän homman, etten stressais liikoja (niin kuin kahden ensimmäisen lapsen kohdalla). mietin aamulla, että pitäiskö tehdä testi vai ei. Mies sanoi, että älä tee, oota viel muutama päivä. Minä kun en uskonut ja tein testin...ja vahva plussa pärähti ruutuun jo heti alussa. Ei tarvinnu oottaa kolmea minuttua :D ihanaa, ja samalla niin pelottavaa. En uskalla liikaa ajatella vielä asiaa, kun pelkään keskenmenoa (siitäkin kokemusta kaksi kertaa). varaan kyllä pian ajan alkuraskauden ultraan, että tiedän onko siellä ketään ja onko oikeassa paikassa.

Onnea Leijona2014! :) Vaikka teille taitaa kyllä tulla Neitsyt2014 jos nimimerkkisi on viittaus horoskooppiin...

Cherise, vanha hyvä ohje oli yrittää vauvaa vuosi ennen kuin huolestuu. Eli 7 kk yritys ei vielä ole kuin reilut puoli vuotta. En tiedä lohduttaako tämä yhtään, mutta soitin eilen äidilleni ja kerroin hänelle plussasta. Kuulin häneltä, että hän yritti minua kolme vuotta, ja vasta kun hän henkisesti luovutti ja päätti ettei ikinä saa lasta, hän tulikin noin vain raskaaksi ja sai minut. Ja myöhemmin minulle pari veljeä ilman raskaaksitulo-ongelmia. Äitini teoria on, että raskaaksi tuleminen onnistuu parhaiten silloin kun ei ajattele sydän syrjällään koko ajan vauvoja.

Tervetuloa pieni toive ja Leijona2014 ja samalla Leijonalle onnittelut plussasta. Lyhyeksi jäi sinun kuumeilu täällä.

Myös Bhumille onnea plussan johdosta ja onnea matkaan :)

Cheriselle pahoittelut tädistä. Onneksi on kuitenkin jo kaksi ennestään niin on todennäköistä, että kolmaskin sieltä jossain vaiheessa perheeseenne liittyy. Täällä peukut pystyssä myös pienelle toiveelle ja Cariocalle

Täällä huomenna digi-päivä. Hirmuisella varauksella suhtauden tuohon hailakkaan viivaan. Oireita on mutta jotenkin pelkään ettei niitä ole riittävästi ja tuo viivanen kuihtuu pois. On tää järjetöntä että ensin jännätään kierrosta toiseen, että tärppääkö ja sit kun ehkä tärppää niin jännätään et kestääkö loppuun saakka... Ilmoittelen siis miten käy. Aamusta heti testiä kehiin. Ja vielä pieni ja merkityksetön korjaus listalle, jos plussanneissa säilyn niin yk on oikeasti 3. ;)

Moikka taasen ja älyttömän paljon ONNEA kaikille plussanneille ja onnea myös matkaan!! Ja toki tervetuloa uusille kuumeilijoille!

Apua, ketä meitä tänne jää?? Ja listoilla pari nimimerkkiä joilla tilanne päällä? Ilmoitelkaa itsestänne jos plussat tullu niin saamme me "jämätkin" toivoa :)

Huoh, paha mieli ja silti kova tsemppi toisaalta.. Eiköhän tämä tästä tosiaan kun todistettavasti on ainakin ollut lisääntymiskykyä..kuopuksen kuumeilun muistelen olleen yhtä epätoivoisen raastavaa mutta tuolla se nyt nukkuu ja tuhisee <3 toivoa en menetä!

Viimeksi muokattu:
Moikka kaikille! Viikonloppu mennyt töissä ja juhlissa, aika mennyt niin nopeasti etten ole ehtinyt kuin pikaisesti puhelimella vilkaista oliko uusia plussia. Vähän järkytyin kun huomasin että olen seuraavana piinailemassa niistä jotka nyt tammikuun aikana ovat linjoilla olleet :O ja kuitenkin vasta kp20, meillä on tosiaan aika pieni ryhmä nyt! Liittykäähän mukaan joukkoon te jotka lueskelette ja kuumeilette taustalla :cool:

Ensi viikonlopuksi olen sopinut matkan onneksi, pystyn toivottavasti huijaamaan itseni suunnittelemaan sitä reissua eikä miettimään mahdollisia oireita (joita löydän varmasti lukuisia vaikken raskaana olisikaan :D ). Kierron pituuskin on vähän mysteeri, ovista en todellakaan usko oikeasti tunnistaneeni joten suuntaa ei siitäkään saa. Viime kierto tosiaan oli sen 28pv mutta se oli ensimmäinen kierto pillereiden jättämisen jälkeen joten voihan se olla lyhyempi siksikin. Joku kaukainen muistikuva mulla on että aikaisemmin olisi ollut 30pv. Noh, saa nähdä miten käy!

Pitikin muuten tehdä pieni gallup siitä,miten nopeasti teidän edelliset raskaudet ovat saaneet alkunsa?

Viimeksi muokattu:
Phuuh! Koko päivä vietetty synttärijuhlinnan merkeissä. Alkaa olla takki tyhjä mutta huomenna vielä toinen kattaus.

Hallille pahoittelut tädistä, toivotaan seuraavasta tärppikiertoa!

Ja Cariocan kanssa jännätään kyllä kun se aika koittaa :)

Täällä digi kertoi aamulla, että: "raskaana 2-3" ja menossa siis laskujen mukaan kp 27. Toistaiseksi siis ainakin näin, toivon todella että kaikki menee vielä sen kolmannen ja todennäköisesti viimeisenkin kerran hyvin. Meillä siis taustalla pitkiä kuumeiluja ja useita yrityskiertoja aiemmissa, varsinkin hormonaalisten ehkäisyjen jälkeen kierrot olleet tosi sekaisin. Nyt niitä ei ole vuosiin ollut käytössä ja tällainen ikääntyvä kehäraakki voi olla tyytyväinen näin lyhyeen yritykseen :) Uskon vahvasti, että tuo kehon oma hormonitoiminta on se mikä kärsii noista hormonaalisista ehkäisysitä ja ainakin itsellä tämä johtanut siihen että raskautumista odotettu pitkään. Ekaa yritettiin lähes vuosi, toinen tuli hieman lyhyemmällä yrityksellä ja tämä kolmas tärppäsi nyt siis kolmannesta kierrosta.

Kovia plussapuhureita yritän lähettää sinne. Kyllä ne kolmannet nyytit sieltä itse kullekin matkalla ovat, näin ainakin toivon :) Taustailen siis, en oikein osaa tuonne muihinkaan ketjuihin hipsiä :D

Moi! Voisinko liittyä mukaan? Varsinaista yritystä meillä ei ole, mutta kuume on silti kova. Lapset syntyneet 7/11 ja 4/13, nyt maanantaina siis kp 5/28.
muoks. Gallupia kyselitte että kauanko kesti ennen kuin aiemmat tärpit kävi, niin ekaa yritettiin vuosi, toista 6kk.

Viimeksi muokattu:
Onnea Halo plussauksesi varmistumisesta! Ihanaa :cool:

Pitikin muuten tehdä pieni gallup siitä,miten nopeasti teidän edelliset raskaudet ovat saaneet alkunsa?
Minulle on kehittynyt tässä viime päivinä jo suorastaan syyllinen olo... tajusin nimittäin että olen tullut raskaaksi kaikilla kolmella kerralla elämässäni "heti". Kaksosteni kohdalla oikeastaan oli kyllä yk2 mutta yk1:n aikaan silloin emme silloisen miehen kanssa juurikaan koskeneet toisiamme joten sitä ei kannata laskea. Minullakin on niin paljon ystäviä ja tuttavia joille raskaaksi tuleminen on ollut vaikeaa, etten voi olla ihmettelemättä, MIKSI maailma on tämmöinen. Niin moni joutuu yrittämällä yrittämään ja toiset raskautuvat ongelmitta? Olen onnellinen mutta onnessani on tukala sävy kun tiedän etteivät kaikki ole yhtä onnekkaita.

Jos hormonaalisella ehkäisyllä on haittavaikutuksia niin ehkä sen puute onkin sitten puolellani... Lopetin pillerit nuorena aikoinaan pari vuotta ennen kuin aloimme yrittää koska minua masensi ja ajattelin että ehkä asioilla on yhteys, niin kuin ilmeisesti olikin koska voin paremmin ne lopetettuani. Imetyksen jälkeen otin hormonikierukan, mutta se sotki kuukautiskiertoni (ja epätieteellisen mututuntumani mukaan myös laimensi tunne-elämääni) niin että otatutin sen myöhemmin pois... Ehdin olla ilman hormonaalista ehkäisyä neljä ja puoli vuotta ennen tätä raskautta. Nykyisen mieheni kanssa käytimme ehkäisynä Persona -varmapäivämittaria, joka olikin erehtymätön. Kätevä vempele, voi elää olla rauhassa ehkäisyä miettimättä suurimman osan kuusta, eikä sivuvaikutuksia ole! Ja kun sitä vuosia käytti, osasi yrityksen alkaessa jo ulkoa, milloin luultavimmin ovat ne kierron "vaaralliset päivät" joina kannattaa yrittää hankkiutua raskaaksi :)

Kiitos Leijona2014, Bhumi ja Halo lohduttavista sanoista! Ihanaa kun on tämä palsta olemassa ja voi jakaa kaikki ilot ja surut. :) Kyllä tässä vielä toivoa pidetään yllä!

NaksuP, tervetuloa mukaan! :) Meillä lista alkaa plussien jälkeen käydä niin pieneksi, että erityisen kivaa saada uusia kuumeilijoita!

Gallupiin, meillä kaksi ensimmäistä sai alkunsa hyvin nopeasti. Molemmat tulivat yk2 tai yk1? Varsinaisesti ei vielä edes yrittämällä yritetty, joten en nyt muista ihan tarkkaan.

Halli pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta! :hug: Kovasti tsemppiä ja plussaonnea uuteen kiertoon!!!

Nyt ollaan kaikki Cariocaa lukuun ottamatta aika alkupäässä kiertoa. Nannamanna, tulehan ilmoittelemaan, miten on käynyt! Plussatuulta kaikille!

Oikeastaan kuopustakin "yritettiin" vuosi, koska esikoisen syntymän jälkeen ei koskaan ollut mitään ehkäisyä käytössä. Mutta lasken kuitenkin yritysajaksi sen 6kk kun kierto oli käynnistynyt imetyksen loputtua esikoisen ollessa puolivuotias. Mulla on myös ystäviä, jotka aina raskautuivat ekasta yrityskierrosta. :D On se joillekin helppoa.

Bhumi itsekin söin e-pillereitä 8v, ja niiden lopettamisen jälkeen ei menkkoja näkynyt eikä kuulunut puoleen vuoteen! Ihan seis kaikki hormonitoiminta. :/

Viimeksi muokattu:
ekaa yritettiin puolivuotta, tokaa 2kk :)

tilasin ovis testejä tänään, nyt ekaa kertaa käytössä.
koskahan niitä kannattaa alkaa testaileen ja riittääkö yksi kerta päivässä?

pistetääs toinen galluppi ;)
monestako lapsesta haaveilette?
meille tämä kolmas (toivonmukaan vielä saadaan) on se viimenen..
ja jotenkin nyt tää kuume on kaikista kovin, ja samalla jotenkin haikeeta että tämä on nyt se viimenen kerta kun kaikki tapahtuu (toivonmukaan) :'(

Heippa,

Olen pyörinyt täällä kaksplussalla aktiivisesti jostain vuoden 2012 maaliskuusta lähtien, kun aloitimme yhteisen lapsemme vauvakuumeilun. Nyt olen jonkun aikaa etsinyt sopivaa ketjua itselleni ja täällä tuntuu olevan mukava meininki, sopivan pieni porukka ja ehkä samantyyppisiä tilanteita takana. Mahtuuko mukaan :)?

Jotain musta, meidän perheestä ja galluppeihin vastauksia: Ikää on 36 vuotta (kesällä jo 37), edellisestä elämästä löytyy kuumeetta ns. pyytämättä ja yllätyksenä syntynyt poika '03 ja uusperheeseen yrittämällä yritetty tyttö '13. Mies on lähes samanikäinen, täyttää keväällä 36. Tuo tyttö oli hänelle ensimmäinen. Lisäks löytyy karvainen koirakaveri kohta 3v. Yksissä ollaan oltu reilut viisi vuotta, naimisissa reilu vuosi. Kun tapasimme mieheni kanssa, puhuimme heti aluksi isosta perheestä, mutta mitä se sitten numeroissa tarkoittaisi... Mä luulen, että tämä kolme olisi mulle sopiva, mutta never say never :D Johan tässä biologiakin tulee vastaan. Mies sanoi heti viimeisimmän synnyttyä, että pannaanko toinen samantein tulemaan eli hänkin selkeästi useamman oman haluaa.

Tyttö on siis syntynyt elokuussa 2013 ja on tällä hetkellä melkein 5kk. Kuukautiseni eivät ole vielä alkaneet, sillä imetän kellon ympäri 3-4t välein. Kiertoa ei siis ole, mutta eipä ole ehkäisyäkään. Vuoden alusta jätimme kortsut pois, jotta voimme antaa pikkusisarukselle mahdollisuuden tulla maailmaan. Oliko täällä muuten muita "ikäneitoja" kolmosta koittamassa? Viime vuonna syntyneiden äitejä oli listassa ainakin, mutta imettääkö kukaan teistä enää tai vasta hiljattain lopetteli? Esikoisesta mulla käynnisty menkat vasta kun imetys loppui ja tätäkin ajattelin lähessä vuoden imetellä, eli voipi tulla aika pitkä roikunta listoilla vielä :D

Yrityskiertoja ekan lapsen kohdalla 0 - sai alkunsa "varmana päivänä" eli kp31 tapahtuneesta ovulaatiosta, yllärilapsi siis, jota kasvatimme hänen isänsä kanssa saman katon alla 4v, sen jälkeen vuoroviikoin, ja nyt lähes naapureina eli olemme ystävällisesti eronneita. Tän tokan (miehelleni ekan) lapsen kohdalla yritystä oli yhteensä vajaa 9kk, josta kolme ekaa meni täysin harakoille. Aktiivista yrittämistä lämpöjen ja tikkujen avulla tuli 6kk mitä pidän tässä iässä enemmän kuin kohtuullisena aikana. Tärppikierrossa ehdin hakeutua itse jo gynelle alkuselvityksiin, mutta silloin bongatusta oviksesta tämä viimeisin tirppana sitten saikin alkunsa.

Mulla on jonkin verran epäsäännöllinen kierto ollut aina, pitkänpuoleinen eli n. 30-45 päivää. Ovulaation ajankohta vaihtelee kp 14-31 välillä, eli tähtääminen on pikkasen hankalaa ja ovistesteihinkin meni omaisuus 2012 vuonna :) Munasolun kypsymisessä on jotain häikkää, vaikka tutkitusti ovuloinkin.... gyne näki jotain pco-tyyppisyyttä munasarjoissa. Käytännössä se tarkoitti, että niitä kyllä kypsyy, mutta monesti useampi yhtäaikaa vähän eri vaiheissa ja mikä niistä sitten lopulta irtoaa on mysteeri. Siksi tuo kiertokin venyy välillä viikoilla. Luteaalivaiheeni on aina 13 päivää, sen opin tuolla tehokuumeilukierroksella lämpömittauksista.

Mitähän minusta tuonne listaan sitten voisi laittaa? Ehkäpä jotenkin näin:

Pippurihäntä......kp ?/?..... tjot.....36...... -03, -13

Mut vois heittää sinne alimmaksi listaan, ettei sotke muiden kiertopäiviä. Viimekertainen hampaat irvessä -kuumeilu teki kyllä selväksi sen, että mitä tahansa oireita voi olla koska tahansa. Enää en jaksa sellaista kyttäämistä, mutta koska näitä uudestaanraskautumistoiveita kuitenkin on ja niitä miettii, niin mielelläni käyn täällä niistä jutustelemassa aiheesta.

Mukavaa viikonalkua,
Pippurihäntä (tai PH kun en jaksa koko nickiä naputella)

Kolme kuulostaa ainakin nyt riittävältä lapsiluvulta, mutta en sulje pois sitä mahista että saisin toiset kaksoset, ja kun olen jo yksien kaksosten iloa toisistaan saanut seurata niin välillä sitä miettii, onko itsekästä ettei yritä saada pienelle kaveria myöhemmin jos sieltä tuleekin vain yksi... Toisaalta meillä on aika vähän rahaa ja lähisukua asuu ulkomailla, ihan sellaisestakin syystä jo kuin matkustamismahdollisuudet tuntuu siltä että kolme on se mitä tavoitellaan. Tylsän raadollista tämä elämä joskus! Varsinkin mies on sitä mieltä että yksi lapsi lisää tähän taloon saa riittää. Häntä oikein hirvittää se, mitä minulle sanottiin kun viimeksi synnytyssairaalassa olin, eli että koska minulla on jo yhdet epäidenttiset kaksoset, mahdollisuus saada toisetkin on 1/5 joka raskaudessa!

Yhteistyössä