Lillitys: Voi olla, että en ole nyt kauhean hienotunteinen, mutta jos sanon ihan rehellisesti, niin periaatteessahan tuo testi näyttää vaan sen, että raskaushormonia on veressä. Ja sitä voi olla vaikka menisi heti alussa keskenkin. Jälkimmäisen testin viiva näyttää vahvemmalta, mutta silti varsin haalealta viikkoihin nähden. Itse suhtautuisin varovaisesti, jos 5+0 laskelma on varmaa tietoa, koska kuitenkin jo kuudes raskausviikko ja vastaavaa haaleusastetetta olevia testejä näkee yleensä 3+ vaiheessa. Toki, jos hedelmöittyminen on ollut pari viikkoa myöhemmin, niin sitten tuo haamuilu on ihan mahdollista.
Esimerkiksi esikoiseni kohdalla testasin kun menkkoja ei ollut näkynyt kuuteen viikkoon, eli menkoista laskien olin jo 5+ viikoilla. Sain haalean haamun ja ultrassa näkyi vain pieni kohouma kohdun seinämässä. Pääsin heti ultraan sen takia lääkärillä, että testi oli niin haalea ja menkoista oli kuitenkin reippaasti aikaa. Silloin lääkäri suhtautui raskauden onnistumiseen hyvin skeptisesti eli keskenmenon mahdollisuudesta puhuttiin. Kun sitten katselin kalenterista asiaa, niin tajusin, että hedelmöittyminen ei ollut voinut tapahtui kuin vasta kiertopäivän 30 paikkeilla eli kun testasin menkoista laskien 5+ viikoilla niin oikeasti olikin vasta 3+. Ja niin raskaus vain jatkui, syke löytyi kuukautta myöhemmin ja np-ultrasta saatiin sitten oikea LA ja sillä mentiin.
Ehkä olisi hyvä hakeutua labratestiin ja ultraan, joiden perusteella nähdään raskaushormonipitoisuus tarkkaan, alkion sijainti ja koko ja siitä voi sitten arvioida, mikä raskauden jatkumisen mahdollisuus on. Vähän ehkä paremmin kuin näiden meidän silmämääräisten arvioiden perusteella
Tsemppiä kovasti matkaan!
Meillä edelleen suht hiljaista, ovisoireviikolla oltiin kyllä ilman kumia saman vällyn alla kerran, mutta mun ovisoireet ovat olleet taas ihan mitä sattuu, joten voi hyvin olla, ettei sitä ole vielä tullut ollenkaan. Limailua on nimittäin ollut vähän joka toinen päivä... Yleensä tää on tarkoittanut sitä, että munasolu yrittää irrota useampaan kertaan siinä kuitenkaan onnistumatta --> superpitkä kierto. Ei siinä mitään, ei vielä tässä kuussa ollutkaan tarkoitus sen paremmin yrittää, vaan vasta kesäkuulla.