Kolmatta kuumeilevien kevät/kesä 2014

Pahoitteluni pieni toive, jopa tuli ikävä kokemus teidän vauvahaaveiden keskelle :hug: Toivotaan, että pääsette tuosta yli :flower:
(Saanko jättää muuten sun nimen listoille vai pyhitäänkö kokonaan pois?)

Omaa napaa: menkkoja odotellaan. Yritys jäi aika kauas tässä kuussa (ei innostanut petipuuhat ei sitten pätkän vertaa) ja senpä vuoksi en mitään ihmeitä odota :kieh: Jospa ensi kuussa olisi parempi innostus.....

Mites listan loppupäässä olevat, onko siellä mitään kuulumisia?

Kaikille muille plussapuhureita ja sen sellaisia :D
 
Paljon tsemppiä Lillitykselle, toivotaan että viiva vain vahvistuu ;)

Jätän sut pieni toive listoille taustaileen :) Laita kp ajantasalle, jos haluat että päivitän kiertosi...:wave:

On kyllä hieman hiljaista...Mitäs mitäs, millaisia uutisia on...? Päivittäkää kanssasisaret kuulumisia :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lillitys
Pahoittelut pieni toive :hug: Voimia toipumiseen!!!

Lillitys, kuulostaapa lupaavalta! Milloin ajattelit testata uudestaan? Toivottavasti viivaa vahvistuu!!

Odottelen menkkoja tälle viikolle. Ovisplussa tuli äitienpäivää edeltävänä lauantaina eli tänään olisi dpo 8 tai 9. Ei mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan. Jos luteaalivaihe on vakio, niin torstaina pitäisi alkaa vuoto. Kovasti touhuttiin ennen ja jälkeen ovisplussan, mutta eipä se ole tähänkään asti riittänyt. Jospa nyt vihdoin!!! :)

Mites muut, tulkaahan päivittämään kuulumisia :attn:
 
Ajattelin tiistaina tai keskiviikkona testata seuraavan kerran. Tässä hiukan mietityttää nuo menkat jotka oli ja täasä sellaista niukkaa rusehtavaa vuotoakin ollut noiden menkkojen jälkeen. Eilen illalla ja tänään aamulla oli menkkakipujakin. Vielä ei uskalla iloita. Tein oman aloituksenkin huolestani mutta ei ole vielä vastauksia tullut.
 
pieni toive, pahoittelut teille molemmille! Kurjaa, että tommoista piti sattua kohdalle! :hug: Paljon toipumisia sinne! Toivotaan, että kaikki menee lopulta hyvin päin.

Lillitys, peukut pystyssä, että viiva vahvistuu. :) Mulla oli molemmissa raskauksissa semmoista ruskeaa tuhruvuotoa tonne about rv 13 asti. Ei jatkuvasti mut silloin tällöin.

Täällä on pukannut yötyötä. Tänään menossa gynekologille kun on noita kipuiluja nyt ollut enemmän ja tullut uutta juttua. Ehkä enemmän oman mielenrauhan vuoksi kun jäi viime kerralta niin paljon kysyttävää ja kipujen takia pelkään et olisi kysta kasvanut. Ikävää kun virtsaaminen sattuu sinne munasarjan kohdille. Ja vielä pitäisi malttamattoman odotella 8 päivää, että tietää taas miten kävi. :D

Plussatuulia kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Lillitys
Hei!
Pieni toivo, pahoittelut täältäkin! Kuulostaa kurjalta.. Pikaista toipumista!
Lillitys, minäkin peukut pidän pystyssä! Ihana ajatus et jo testeen päässyt ja edes haaleaa viivaa päässyt näkemään.. Kade!

Omaa napaa sen verran, et ei edelleenkään mitään tapahdu.. Voiko näin monta viikkoa kestää et menkat tulee? Hormonikierukan tehon pitäis heti loppua ja siks luulin et alkais piankin kuukautiskierto ja kroppa normaalisti toimis.. Ei mun kai kohdalla..?
Viikonloppuna jo puhuttiin et pitäiskö kysyä asiasta jostain? Vai onkohan vaan normaalia, et joskus kestää pitkäänkin.. Olen jostain palstoilta lukenut, et kestänyt toisillakin monia viikkoja, mut en uskonut sen osuvan mun kohdalle.. Mies meinas, ettei tässä mitään hätää ole, et kyl se siitä kun odotellaan vaan.. Mut kun kauhee kuume! Parilla kaverilla tosiaan jo vauva mahassa ja heitä näen monesti viikossa. Lisäks parilla kaverilla muutoman kuukauden ikäiset vauvat, niin ei ole helppoa! Odotellaan vaan, kuten mies ehdotti..
No ei tässä muuta.. Kuullaan taas ja onnea muille!
 
pieni toive, pahoittelut ja paljon voimia teille :hug:

Pitäis nuo menkat alkaa tossa 23pv:n paikkeilla ja kyllä siihen suuntaan oireilee että alkaa ajallaan :headwall:
Täällä on kans kovasti touhuttu ennen ja jälkeen oviksen ja muutenkin koko ajan :D Nooh jos on alkaakseen niin sitten uutta yritystä vaan kehiin ei siinä muu auta, ei tuo teko ainakaan kamalaa ole :p
 
Mä tein nyt uuden testin siitäkin huolimatta, että neuvolantäti olikin sitä mieltä että jos kirkasta verta on tullut niin kesken on mennyt. Kovin kannustavaa..

Sanokaa mulle ettei mun silmät valehtele. Tässä se ensimmäinen raskaustesti sunnuntailta.

20140518 070221-1 - Aijaa.com

Ja tässä toinen tältä aamulta

20140520 071740-1 - Aijaa.com

Onhan tuo viiva vahvistunut? Tänään olisi laskujen mukaan rv5+0. En ole aiemmin tehnyt testiä näin aikaisin niin en osaa tulkita haaleita viivoja.

Joko mä siiryn plussanneisiin vai olenko mä tulkinnu nää väärin?

Jos tää on plussa niin meillä tärppäs sitten jo siitä ensimmäisestä yrityskerrasta. Huijas vaan valemenkoilla.
 
Lillitys: Voi olla, että en ole nyt kauhean hienotunteinen, mutta jos sanon ihan rehellisesti, niin periaatteessahan tuo testi näyttää vaan sen, että raskaushormonia on veressä. Ja sitä voi olla vaikka menisi heti alussa keskenkin. Jälkimmäisen testin viiva näyttää vahvemmalta, mutta silti varsin haalealta viikkoihin nähden. Itse suhtautuisin varovaisesti, jos 5+0 laskelma on varmaa tietoa, koska kuitenkin jo kuudes raskausviikko ja vastaavaa haaleusastetetta olevia testejä näkee yleensä 3+ vaiheessa. Toki, jos hedelmöittyminen on ollut pari viikkoa myöhemmin, niin sitten tuo haamuilu on ihan mahdollista.

Esimerkiksi esikoiseni kohdalla testasin kun menkkoja ei ollut näkynyt kuuteen viikkoon, eli menkoista laskien olin jo 5+ viikoilla. Sain haalean haamun ja ultrassa näkyi vain pieni kohouma kohdun seinämässä. Pääsin heti ultraan sen takia lääkärillä, että testi oli niin haalea ja menkoista oli kuitenkin reippaasti aikaa. Silloin lääkäri suhtautui raskauden onnistumiseen hyvin skeptisesti eli keskenmenon mahdollisuudesta puhuttiin. Kun sitten katselin kalenterista asiaa, niin tajusin, että hedelmöittyminen ei ollut voinut tapahtui kuin vasta kiertopäivän 30 paikkeilla eli kun testasin menkoista laskien 5+ viikoilla niin oikeasti olikin vasta 3+. Ja niin raskaus vain jatkui, syke löytyi kuukautta myöhemmin ja np-ultrasta saatiin sitten oikea LA ja sillä mentiin.

Ehkä olisi hyvä hakeutua labratestiin ja ultraan, joiden perusteella nähdään raskaushormonipitoisuus tarkkaan, alkion sijainti ja koko ja siitä voi sitten arvioida, mikä raskauden jatkumisen mahdollisuus on. Vähän ehkä paremmin kuin näiden meidän silmämääräisten arvioiden perusteella :) Tsemppiä kovasti matkaan!

Meillä edelleen suht hiljaista, ovisoireviikolla oltiin kyllä ilman kumia saman vällyn alla kerran, mutta mun ovisoireet ovat olleet taas ihan mitä sattuu, joten voi hyvin olla, ettei sitä ole vielä tullut ollenkaan. Limailua on nimittäin ollut vähän joka toinen päivä... Yleensä tää on tarkoittanut sitä, että munasolu yrittää irrota useampaan kertaan siinä kuitenkaan onnistumatta --> superpitkä kierto. Ei siinä mitään, ei vielä tässä kuussa ollutkaan tarkoitus sen paremmin yrittää, vaan vasta kesäkuulla.
 
Menkkojen ja ovistestien mukaan hedelmöitys on tapahtunut 29.4. ja raskaustesti näyttää luotettavaa plussaa aikaisintaa. 13.5.
Testien paketin mukaan haaleakin plussa on plussa ja testin voi tehdä aikaisintaan sinä päivänä kun kuukautiset ovat päivän myöhässä. Tuo päivä oli juurikin 13.5. Sama päivä jolloin ovistesti alkoi näyttää plussaa. Vuorokausi näiden kahdenpäivän menkkojen jälkeen kp4.
 
Lillitys, kyllä viiva on selkeästi vahvistunut. Mahdollista ilmeisesti on, että raskaustesti näyttää plussaa vaikka raskaus olisi mennyt jo kesken. Toisaalta on myös mahdollista, että tulee veristä vuotoa ja kaikki on silti hyvin. Itse en ole kummastakaan aiemmasta raskaudesta saanut kuin haaleita viivoja vaikka testasin muistaakseni rv5+. Kaksi tervettä lasta olen kuitenkin saanut. Soita uudestaan neuvolaan ja kysy, miten nyt tulisi edetä. Saisitko esim ajan ultraan. Tsemppiä! Pidän peukkuja, että kaikki on hyvin! :)
 
Juu, soitinkin terveyskeskukseen josta sanoivat, että mikäli testi näyttää plussaa ja vielä vahvistuu verenvuodon jälkeen niin raskaana ollaan. Mikäli uusia vuotoja ei ala niin viikon päästä uusi testi ja jos viiva on vahvistunut niin yhteys neuvolaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Pippurihäntä
Jörriliini81, Hormoonit voi olla sekaisin ja kroppa käynnistellä itteään pitkään kierukan jälkeen. Yleensä tulee heti mut poikkeuksiakin on. Serkulla meni yli puoli vuotta että menkat taas alkoi. Tietty jos huoletta niin voi käydä gynellä ns. yleistarkastuksessa jossa katotaan et kaikki on ok.

Lillitys, Tsemppiä sinne ja kärsivällisyyttä! Ootko muun merkkisillä testeillä tehny? Esim. Clearbluen digitaalinen? Mulla silloin noi halpis liuskatestit likasta anto koko ajan vaan pelkkää haamua vaikka muut anto jo selkeää tummaa viivaa. Niin juu ja onhan sekin mahdollista et on ollut esim. kaksoset ja toinen mennyt kesken. Sekin on vissiin aika yleistä.

Täällä tuli eilen käytyä gynellä noiden vatsakipujen takia. Jonkun aikaa ollut jo semmoista että tulee kovaa pistävää kipua oik. munasarjaan kun rakko on täynnä tai käy pissalla. Mutta selkis se sitten et se endokysta oli hävinnyt. Epäilee, että olisi joko puhjennut tai surkastunut. Sanoi, että nyt näyttää molemmat munasarjat aktiivisilta ja ovis ois tapahtunut sieltä oikealta missä oli se endokysta. Ihan on outo olo... Mut kiva saada siinä suhteessa positiivisia uutisia. :) Kuulemma näyttää munasarjat siltä että tässä kierrossa on hormoonitoiminta voimakasta eli keltarauhanen oli suht iso. PMS:iä siis ootellessa.... Jospa nyt vaan ois tärpännyt niin välttäisi senkin ikävyyden. Jännittää. Ehkä se eka ovisplussa vasta nyt meinaili sitä, että aiemmin on se endokysta siellä häiriköinyt kropan toimintaa. :) SUositteli tarkastusta aina kerran vuodessa.

Tsemppiä kaikille!! :) Ja pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille. :/
 
Viimeksi muokattu:
Rouva kampiakseli onnea oviksesta :) Asioita, joita jotkut eivät tajua arvostaa.

Vain noita marketista saatavia RFSUn testejä olen käyttänyt. Kaapissa olisi yksi marketin Pregcheck, joka väittää olevansa herkkä. Sen ajattelin huomenna tai ylihuomenna aamulla tehdä oman mielenrauhani takia.
Kamala olo kun ei voi olla varma mistään. Tämä tekemällä tekeminen on ihan kamalaa. Edelliset on tehty jättämällä ehkäisy pois ja jatkamalla elämää kuten siihenkin saakka. Esikoisesta huomasin joskus 10 tai 11 viikolla raskauden ja kuopuksesta joskus viikolla 8+ kun ensimmäiset oireet tulivat. Silloin viivat olivat ihan selkeitä ja tummia, ei jäänyt mitään epäilystä tulkinnasta. Kovasti jo tänään harkitsin lähteväni hakemaan tuota digitaalista testiä joka kertoo viikot. Hinta vaan sen verran suolainen että päätin tehdä mielummin tuon joka jo kaapissa odottaa. Pelottaa tämä oireettomuus. Olen tänään tehnyt olohuoneessa suursiivousta koko päivän ja ainut mikä havahdutti mistään, oli kun kantelin raskaita tavaroita huoneen toiselle puolelle ja pesin lattiat niin ihan alavatsalta vihlaisi. Eilen kävellessä häpyluu sattui ja alavatsalla oli hetken lievää paineentunnetta. Jotenkin olen kuvitellut, että jos tekemällä tekee, niin kaikki oireet tulevat heti hedelmöityksen jälkeen suunnilleen kun osaa odottaa niitä. Ja minulla ei ole mitään. Pöh.

Josko tästä nukkumaan, että jaksaa aamulla herättämään lapset kouluun. Laitan teille tietoa kun olen tehnyt tämän hieman paremman (?) ja kalliimman testin, että mitä se näytti.
 
Mä oon niin samaa mieltä siitä, että tekemällä tekeminen on ihan arseesta! Eka tuli "yllättäen", tokaa tehtiin 9kk josta tosissaan 6kk. Tikut, lämmöt, limat, pakkoseksi, oireiden tarkkailu - you name it. Nyt ei jakseta samalla tavalla. Tulee kun tulee, ehkäisyä ei enää tässä kuussa käytetty vaikka piti kesäkuulle käyttää... Koska mistä sitä voi koskaan tietää. Musta toisaalta olis kyllä ihan hauska juhlia juhannusta tänä vuonna ilman raskautta kun viime vuosi oli aika tuskaista kahdeksannella kuulla ;) Onneks ollaan nyt semmoisessa "molempi-parempi" mielentilassa, paljon rennompaa.

Onhan tuo testi hailakka vielä. Pitkiä nämä päivät ovat, mutta toivottavasti ensi viikolla olette jo viisaampia! Tsemppiä ja hali, Lillitys.
 
  • Tykkää
Reactions: Lillitys
Hellouta!

Täällähän on jännää, ainakin lillityksellä melko jännät paikat. Sais muillakin olla jotain jännitettävää enenevissä määrin:)

Itellä tänään lääkäri kilpirauhasarvojen takia....kunpa saisin lääkityksen ku verikokeiden ja oman olon perusteella vajaatoiminnalla mennään:( vaikuttaa raskautumisen mahdollisuuksiinkin niitä heikentäen ja keskenmenoriskiä lisää . Yhyy :( mielialat ei katossa tosiaan eikä toiveet raskautumisesta myöskään. Kumma homma et sitä mitä ei voi saada tai mikä on hankalaa niin sitä toivois kaikkein eniten ja tuntuu ettei millään muulla olis mitään väliä. B3 toiveissa vaikka olosuhteet haraavatkin vastaan. Oliko kellään muulla kokemuksia tai tietoa kilpparin vajaatoiminnan ja raskauden yhteyksistä?

Koittakaa te muut pitää lippu korkeella. Aurinkoisia päiviä ja plussia kaikille toivottelen <3

Baby3
 
  • Tykkää
Reactions: Lillitys
Soitin sitten neuvolaan. Täti meinasi, että raskaus ei ole niin pitkällä kuin kuvittelen. Väitti kuitenkin kivenkovaa että jos testi näyttää plussaa, niin se on silloin plussaa. Käski testata viikon päästä seuraavan kerran ja ottaa sen jälkeen uudelleen yhteyttä jos vielä näyttää plussaa. Eli samaa sanoi kuin arvauskeskus. Ihan tyhmää! Tekisi mieli kiukutella ja polkea jalalla lattiaa. Juuri niinkuin parivuotias tekee kaupassa karkkihyllyn edessä. Sellainen olo on. Saisivat tehdä taikatemppuja ja kertoa olenko raskaana vai en ja jos olen niin miten pitkällä. Tästä tulee pitkä ja kiukkuinen viikko.

Nyt siirryn taustalle kiukuttelemaan viikoksi ja lukemaan teidän juttujanne.
 
Tein sunnuntaina testin, ei näyttänyt vielä mitään. Tänä aamuna kävi sit toisin :) enpä ehtinyt sitten kauaa tässä ketjussa roikkumaan. Esikoista yritettiin 6kk, toka ja tää kolmas päättivät tulla vähän vähemmällä yrittämisellä. Oishan tuota ollut ihan kiva puuhata vaikka koko kesä, mutta nyt kävi näin. :) Toivottavasti muillakin tärppää pian!
 
  • Tykkää
Reactions: Lillitys
Sateenraikas, Paljon onnea plussasta!! :flower:

Baby3, toivottavasti saat kilpirauhasjutut kuriin ja ei niinkään vaikuttaisi raskautumiseen. Mulla ei valitettavasti tuosta ole kokemusta. Tsemppiä!

Täällä on vähän kummallinen tilanne. Hätähousu kun olen ja kierto hiukan heittää niin tein tuon raskaustestin. Alkuun näytti selkeää haamuplussaa, mutta joku 15-20min testin tekemisestä olikin muuttunut negatiiviseksi. Eh. Ehdin jo innostua kunnolla. Mutta sen siitä saa kun liian aikasin testailee. Munasarjaa jomottaa oikealta ja tissit hieman aristelee. Normisti näin on myös pms:ssä. Se mikä oli outoa niin mulla oli hiukan huonohko olo aamulla ennen aamupalaa. Semmoinen lievä vain onneksi. Onhan tässä vielä päiviä jäljellä ennen varmaa vastausta et miten kävi.

Tsemppiä kaikille!
 
Lillitys, tosi kurjaa että tuokin anto tommosen haalean viivan. Oma km kokemus on viikoilla 7 ja silloin ainakin tiesi hyvin kun tyhjeni kohtu. Mutta en tiedä sitten onko ihan alussa mitään vastaavaa. Toivon suuresti että jaksat viikon touhuta ja puuhailla muuta kun miettien raskautta tai sen oireita. Viikon päästä ollaan sitten viisampia, toivottavasti.
 
  • Tykkää
Reactions: Lillitys

Yhteistyössä