* Kolmatta kaipaavien TAMMIKUU *

  • Viestiketjun aloittaja Sunflower11
  • Ensimmäinen viesti
Sunflower11
Tervetuloa Vaniljakaakao! Lisäsin sut tuohon kp-listaan, mut jos haluat ni kerrotko mikä kp on menossa ja paljon sun kiertojen pituudet on ollu? :) Ei siis ole pakko jos ei halua!

Pettunialle halit! Toivottavasti ei menkat alkaisi!

Malanialle pahoittelut menkoista!

Täällä kp 8 menossa. kp 6 jo luulin et menkat loppu mut eilen alko tiputtelee kirkasta verta, loppu sit illalla ja taas alkoi. Huoh.
 
onnea liljankukalle plussasta!

ja tervetuloa uusille, rohkeasti vaan keskusteluun mukaan ja jutella saa mistä vaan. Tietysti päivän polttavat puheenaiheet on kuukautiskiertoon ja yritykseen liittyviä mutta eiköhän kommentoijia riitä muihinkin aiheisiin :)

malanialle onnekkaampaa uutta kiertoa.

ON: tein tossa ajankuluksi FF-käyrän kun yksikseni iltaa istun. Käyttääkö täällä muut yrittäjät lämpökäyriä? Mulla näköjään laskusuunnassa lämmöt, hauska seurata miten jatkuu. Ovis on niin hukkateillä kuin osaa olla, vaikka eipä se aiemmissakaan kierroissa ole ennen kp23 näyttäytynyt. Nyt en tiedä tuleeko ollenkaan kun on niiin hailua viivaa testeissä. Välillä tosi kovasti
sattuu munasarjoihin muutaman tunnin ajan, ja sitten taas ei mitään. Kasvukipujako ne sitten on.. Petipuuhatkin tuntuu ilkeesti alavatsalla. Kivasti pysyny ajatukset pois polikäynnistä kun kaiken ylijäämäajan käyttää oviksen bongailuun ;)

Ai niin yks hyvä juttu jäänyt mainitsematta. En ole kp14 jälkeen bongannut mitään tuhruun viittaavaakaan, ei punaviirua tai rusotusta lainkaan. Oon onnistunu viikon olemaan tuhruilematta :) Tätä ihmettä ei oo tapahtunut kuukausiin.
 
Heti huomasin perään että sunflower tiputtelee.. toivotaan että sulla kierto pysyy kuitenkin kasassa. Sulla kohta se neuvolakäynti edessä, onko siellä lääkäri vai miten se toimii sitä kautta? Tutkitaanko siellä mitään vai laittaako ne lähetteen eteenpäin?
 
Sunflower11
Pikkuinen12: Mä oon miettiny tota lämpöjen mittausta, mut mun heräilyt on niin ja näin et joskus saa koko yön hyppiä hereillä ni en oo viittiny mittaushommiin alkaa..
Ei oo lääkäri vaan hoitaja, en oikeen tiedä mitä siellä tehdään. Ilmeisesti vaan kartoitetaan tilanne ja lähete lääkäriin?!
 
Vautsi vau Liljan Kukka. Kyllä se nyt varmasti lähtee hienosti vahvenemaan, näin uskotaan vankasti.

Emmaliini, voi harmi jos siellä jotain yritystä oli. Kovastihan tuo siltä kuulosti. Vielähän ne oireet voivat tulla takaisin noilla dpo:lla.

Tervetuloa Vaniljakaakao.

Unohdin Pikkuinen tuossa taannoin vastata kysymykseesi. Mulla on tosiaan vakituiseen tuhruttelua loppukierrosta 5-9 päivää ennen menkkoja. Viime keväänä ja tossa syksylläkin oli luget tukena, mutta ne ei auttanu tohon ongelmaan ollenkaan. Nyt sitten varmaan lähdetään vahvistamaan ovista clomeilla tai vastaavilla.

Tuuthan Liljan Kukka vielä viikonlopun aikana kertomaan kuulumiset.
 
Mä yritän nyt ensimmäistä kertaa ennakoida ovulaatiota noiden lämpöjen avulla. Aiemmin oon vaan ovisaikaan mittaillu kun testit plussannu ja siitä eteenpäin vuotoon asti, mutta viime kierrossa huomasin että parina päivänä ennen ovulaatiota lämmöt laskee vähän. Siitä sitten intouduin ton FF taulukon tekemään, jos niin kivasti kävisi että ovis eksyy meille vielä tälle kiertoa.

Testi oli tänään vähän tummempi mutta silti tosi vaalea nega edelleen, ei lähelläkään tasavahvaa edes. Limoista ja lämmöistä olettaisin että ovis tulee 5 päivän sisään, mutta aika heikko luotto on siihen että mun kierroillani pystyy ovulaatiota mitenkään ennakoimaan. Kunpa gynepolilta sais oikeesti apuja näihin mun ovulaationbongaus ongelmiin, tää on ihan tähtitiedettä koko touhu kun ovis tulee milloin vaan kp14-32 välillä.

Pettunia joko sulla on lähete jatkotutkimuksiin vai käyttekö jo polilla? Noi loppukierron tiputtelut taitaa niitä yleisimpiä ongelmia olla, ihmeen usein tyrkytetään kaikille tiputtelijoille lugeja tai teroja vaikka ongelma oikeasti on useimmiten alkukierrossa ja ovulaatiossa. Huono ovulaatio -> huono munasolu - > huono keltarauhanen -> huono limakalvo -> korkeintaan kemiallinen raskaus.

Sunflower
teillä "onneksi" jo vuosi takana, pääsette saman tien hoitojonoon. Toivottavasti on lyhyt jono, kauhulla lukenu miten jotkut jonottaa monta kuukautta. Meillä oli vaan reilu kuukausi jonoa eikä meidänkään sairaala pienin mahdollinen ole.
 
Pikkuinen, me käydään ihan yksityisellä. Tuskin julkiselle päästäis, kun jo kaksi lasta. Alunperin ei ollu ajatuksissa edes hakea mitään apuja vaan tyytyä noihin kahteen, mutta tässä matkan varrella on mieli hitaasti mutta varmasti muuttunut.
 
Hei mahtuuko mukaan kolmatta kuumeileva? :)

Täällä muksut syntyneet: 2/09 ja 7/10. Ja nyt oltu ilman ehkäisyä tän kuun alusta. Ei julkisesti olla kerrottu että kolmatta toivotaan, kun puhellaan että tulee jos on tullakseen... :D Mutta toivon että pian. Olen kuumeillut jo tosi kauan, melkein heti toisen synnyttyä. Mutta nyt kun toinenkin jo "iso" niin uskaltaa alkaa toivomaan taas uutta vauvaa.
Molemmat lapsoset tulleet ekasta yrityskierrosta, eli heti kun päätettiin että voipi tulla niin raskauduin. Mutta nytten usko että raskaudun niin pikaiseen. Ovispäivätkin laskureiden mukaan oisivat olleet pari päivää taaksepäin... Mitkä ne kiinnittymiskivut olikaan ja milloin niitä saattais alkaa tuntemaan? Mä en ollenkaan muista.
Ja mistä päin täällä muut pikku kolmosen kuumeilijat ovat? :)
 
Vaniljakaakao ja lippimami tervetuloa :wave:

Mittailin lämpöjä kun yritettiin kuopusta ja muistaakseni niistä kyllä saattoi oviksen havaita. Oli sellainen kätsä sivusto johon merkkailin lämpöjä, mutta mikähän se oli? taisi olla ulkomaankielinen... on enää hämäriä muistikuvia niin kaukaisista ajoista, siitä on jo 6 vuotta! Voi taivas...
Olen miettinyt stressin osuutta onnettomiin kiertoihin. Tämä kierto on tainnut olla ovuloimaton (toisin tämä on tietysti ns. perstuntumaa), oireita ei ole ollut ja kuivaa on kuin autiomaassa. O-testin viivat oli hailakoita. Ja vaikka aikaisemmin kehuskelin, että ei työt huoleta, niin taas vaihteeksi olen viettänyt unettomia öitä töiden takia. Meillä on sellainen "haastava työyhteisö" ja sitten tuli yllättäen extrahommiakin. Varmaan tässä munasolutkin surkastuu, kun on hermo piukalla 8 tuntia päivässä (ja välillä yölläkin). Mun pitää alkaa harrastamaan jotain rentoutus ja mielentyhjennysmenetelmää, tyhmähän sitä nyt kotona työjuttuja murehtii.

Liljan kukka, ihanaa! Toivotaan oikein paksua plussaa.
 
Aijaa.com - 9355187.jpg


Tuossa tän päivän o-testi. Alavatsa ollu sen verran kipeä tänä aamuna ja limaa tulee paljon, oli pakko tiristää testin verran "näytettä" että sai tikutettua ja tulihan sieltä se tulos mitä oletinkin. Näköjään ovulaation voi myös ennakoida vaikka pitkä kierto onkin, mutta katsotaan lähteekö muutaman päivän päästä lämmöt nousemaan ja ovulaatio oikeesti tapahtuu huomenna tai ylihuomenna. Lämmöt oli eilen ja tänään 36.4, normaalilämpö on 36.6. Yritin lämpökäyränkin tähän linkittää mutta en osannu..

mirjami ainakin fertilityfriendissä on lämpökarttoja.
 
Sunflower11

Sunflower
teillä "onneksi" jo vuosi takana, pääsette saman tien hoitojonoon. Toivottavasti on lyhyt jono, kauhulla lukenu miten jotkut jonottaa monta kuukautta. Meillä oli vaan reilu kuukausi jonoa eikä meidänkään sairaala pienin mahdollinen ole.
Joo. Jonoista en tiedä täällä mitään, selvinnee siellä neuvolassa sitten. Tosin ollaan nyt mietitty yksityistä, mut katotaan ton neuvolakäynnin jälkeen sitten.
 
Hei
Olen täällä taustalla pyörinyt joulukuusta. Päätimme ruveta yrittään kolmatta lasta. Joulukuun alussa lopetin pillerit. Marraskuun 17 alkoi viimeiset kuukautiset. Ei vieläkään ole alkaneet. Niin sellaista kyselen voiko silti plussata?
4.1 kävin labrassa ja silloin testi oli negatiivinen. Tänä aamuna kotitestiin tuli viiva. Voiko se pitää paikkansa?
 
smurffiina84 mullahan kävi just tolleen. lopetin pillerit kesäkuussa ja tyhjennysvuodon jälkeen ei sitten tullu vuotoa ollenkaan. elokuun viimenen päivä sain digitestiin et raskaana 1-2. :) tosin raskaus meni sitten kesken rv 10+.
eli täällä ainakin yksi elävä esimerkki, että näinkin voi käydä! onnea! :heart:

pikkuinen mahtava plussa! peukut pystyyn!

tervetuloa Vaniljakaakao ja lippimami
 
Malania Minulle ei tyhjennys vuotoa tullut ollenkaan. Kun pillerit lopetin joulukuussa. Ja edelliset kuukautiset alkoi marraskuun 17 päivä. Siksi tuntuu jotenkin ihmeelliselt että nyt olis tärpännyt kun pillereiden lopetuksen jälkeen ei vuotoja ollenkaan.
Nuoremman saimme juuri tuollain että pillerit kun lopetin tuli kuukautiset mutta ei enää sen jälkeen. Tälläin ei ole aikasemmin käynyt että tyhjennys vuotoja ei ole tullut.
 
smurffiina hassua kyllä! en oo kuullu ennen. mut täällä on paaaaljon asiantuntevia naisia, saat varmasti useammankin vastauksen ihmettelyyn. mut jos testissä on viiva, niin kyllä mä sen ainakin aika tosissaan ottaisin :) ootko digi-testiä kokeillu?
 
Malania En ole. Ajattelin kyllä alkuviikosta hakea sellaisen. En ollut ajatellut että sellaista tarviis kun vuotoja ei ole tullut. Tämä minkä tein oli liuska testi ovat ennen minulla ainakin toimineet eivät kertaakaan väärää plussaa ole näyttäneet. :)
 
smurffiina mä tulin raskaaksi vaikka söin pillereitä. Viimeiset menkat oli syyskuussa, seuraava välivuoto jäi tulematta mutta jatkoin seuraavaan liuskaan sinä päivänä kun kuuluikin, söin koko liuskan, taas jäi tulematta vuoto joten tein testin ja oli plussaa marraskuun alussa. En ollut raskaana vielä silloin kun yksi vuoto jäi tulematta, ultrassa paljastui että tein plus testin n. rv 3+5.
Olin siis tullut raskaaksi niillä main kun toinen tyhjennysvuoto jäi tulematta. Tästä aikaa niin kauan että yllärivauva on jo 7v:) Toinen tuli 5kk pillereiden lopetuksen jälkeen, heti kun jätettiin kumi välistä pois tärppäsi melkein puolivahingossa ja plussasin jo 3 viikon päästä. Oltiin varauduttu että vasta seuraavana syksynä alettais tosissaan yrittämään.

Laita meille kuvaa testistäsi? :)
 
Liljan kukka: Toivotaan viivan vahvistumista! Olisit ihmeessä laittanut kuvaa testistä ;)

pikkuinen: Sinullekin viivan vahvistumisia o-testiin =)


ON: Uskaltauduin vihdoin varaamaan varhaisultran reilun viikon päähän, jolloin pitäisi olla 7+6. Jännittää hirveästi.
 

Yhteistyössä