* Kolmatta kaipaavien TAMMIKUU *

  • Viestiketjun aloittaja Sunflower11
  • Ensimmäinen viesti
voi itku sentään kun täällä taas ikäviä uutisia :'( sais totisesti jo loppua tämä epäonni! morebabies voimia kovasti :hug:

tervetuloa uusille :wave:

no huh kaikkea ne tosiaan keksii Sunflower11 :D muutamien vuosien päästä tuo sama ominaisuus on varmasti saatavilla jo digitaalisessa raskaustestissäkin :)

Moonchaser en muista olenko onnitellut ollenkaan, joten onnea nyt ihan hurjasti ja tarrasukat vauvelille :heart:

tsemppiä jännäilijöille!!!

meikäläinen ei ehkä ovuloinut tässä kierrossa ollenkaan, limoja tuli reippaasti kp10-kp14 mutta sitten loppu. eikä mittään kipuja, kun normisti tuntuu selvästi sieltä puolelta mistä munasolu irtoaa. siis kipeenä oon koko päivän. no katsotaan nyt sitten :)
 
mimosan mulla tulee limoja ja kipujakin on välillä, ei vaan tarpeeksi kovia mitä on yleensä ollu kun ovuloi. Mutta o-testit negaa eli taitaa mennä kierto harakoille :whistle: Outoa kun en edes stressaa koko asiaa, kai tähän koko sekalaiseen touhuun alkaa olee niin tottunut ettei edes sitä raskautta osaa enää odottaa vaikka siihen tässä muistaakseni pyritään :D
 
Mä en ole noita oviksia koskaan oppinut bongailemaan. Tosin meil on molemmat tytöt tulleet stjht vähällä yrittämisel. Esikoista tehtiin 8kk ja kuopusta 3kk. Ainoa mitä seuraan on laskureilla tärppipäiviä. Ne on just meneillään,mut tuntuu että hormonit on sekaisin kierukan poiston jälkeen. Et en oikein usko plussaan tästä kierrosta.
 
Sunflower: Heh, kaikkea ne keksivätkin. Voin jo kuvitella että siinä vaiheessa kun alan haaveilla lapsenlapsista, raskaustestit kertovat viikkojen lisäksi myös oletetun sukupuolen ja alkioiden lukumäärän. :LOL:

Ei mutta oikeasti, ajatella miten paljon maailma on muuttunut jo siitä kun meidän äitimme ovat aikoinaan olleet vauvakuumeen kourissa! Silloin ovista metsästettiin pelkkien tuntemusten ja lämpöjen perusteella, eikä mistään ovistesteistä ollut tietoakaan. Kotikäyttöön tarkoitetut raskaustestit maksoivat apteekissa varmaan 10 kertaa enemmän kuin nykyään, joten niitäkään ei juuri kukaan raaskinut ostaa. Ja terveyskeskuksen raskaustestiin ei ollut asiaa ennen kuin menkat olivat vähintään 2 viikkoa myöhässä.

Tänään DPO 11, enkä tiedä enää uskoako raskauden mahdollisuuteen vai ei. Vilunväristyksiä ei eilisiltana tai tämän päivän aikana ole ollut ollenkaan, joten alkaa epäilyttämään olisivatko ne aiemmatkin vain olleet ihan tavanomaista palelua. Alaselässä tuntui tänään menkkamaista jomottelua, mutta vielä ei ainakaan ole ruvennut vuotamaan. Sen verran alkaa jo hermoja raastamaan, että tekisi toisaalta mieli huomenna testata. (Vaikka parhaassakin tapauksessa Pregchekillä saisi tuolloin ehkä vain tosi haalean haamun.) Mistähän sitä kärsivällisyyttä saisi edes hitusen lisää...
 
Minkä merkkisiä noi raskauskeijun ovulaatio- ja raskaustestit on? Onko joku käyttänyt ja jopa hyväksi todennut, etenkin noita ovulaatiotestejä? Näyttääkö selkeästi plussan kun se tulee vai joutuuko arpomaan?

Ajattelin ens kierrossa luopua pregcheckeistä ja kokeilla muita merkkejä, raskauskeijun näyttäis melko edukkailta. Voipi olla että tulee äkkipaluu vanhoihin tuttuihin mutta ne on kalliimpia kuin moni muu testi. Pakko alkaa pihiksi kun tää homma tuntuu kestävän ja kestävän... ja ilman tikkuja en pärjää ;)
 
oliko davidit susta hyviä? Pregcheckit/wondfot (ne on samoja testejä, oriolan tekemiä, wondfo-nimellä niitä saa halpatestistä) on tosi selkeitä lukea, vähän arvelluttaa muut merkit jos meneekin ihan arpapeliksi. David r-testejä oon kokeilllu ja ihan oikein on toiminu, negaa sillon ku pitää, samoin plussaa (ei tosin kovin kestävää plussaa mun tapauksessani..).
 
Sunflower11
No mä ekan kerran testailin digin kans, niin sai sit selville tarkkaan ja oon mä kyllä ilmankin saanut selvää. Ainakin kun testaa sen oviksen "yli" niin näkee koska haalenee.

Tos noi pari esimerkkiä mitä löysin ovistestiketjusta..



 
Suuri kiitos noista kuvista sunflower! ettei vaan tuo liuska olisi davidin ja tuollaista viivaa oli minun ovisbongailut. Viivat tummeni selvästi toissapäivänä (mutta ei kyllä olleet yhtä tummat kuin kontrolli) ja eilen ei ollut viivaa juuri laisinkaan. Että nyt saattaisi olla dpo1? Himmeät on viivat! tai sitten oli ovuloimaton kierto... Mutta plussaa on tuskin luvassa, koska luteaalivaihe on lyhyt :( taidanpa hankkia jonkin muun merkkisiä testejä (onko hyviä kokemuksia?) noiden davidin liuskojen lisäksi ensi kiertoon. Jos ovis jää jatkossakin näin myöhäiseksi, pitää varmaan yrittää hankkitua lääkärille...
 
Hui miten hailu viiva! Tietty noitakin testejä oppis varmaan lukemaan kun pari kiertoa tikuttelee mutta silti.. Houkuttais tilata jostain ulkomailta kun on niin paljon halvempaa mutta niissä on toi sama ongelma, joutuu taas opettelee uudestaan millainen viiva on o-plussa ja mikä ei ole..

Voiskohan sitä kohta jo tulla raskaaksi ettei tarvitsis enää miettiä näitä testijuttuja ;)
 
Täällä "surutyö" menossa tämän kierron osalta. Niin kovin tuhruttelee, että ei voinut enää olla huomaamatta. Sunnuntaina tai maanantaina alkaa uusi kierto. Sitten vaan alkuviikosta lääkärinaikaa tilaamaan. Huokaus.
 
Iltapäivällä innostuin tekemään huvikseni ovistestin, ja tulos oli tämä:

Aijaa.com - 9348581.jpg

Täältä muistan lukeneeni, että ovistestikin saattaa reagoida myös raskauteen antamalla plussan silloin jos on raskaana, mutta mitenkään luotettavana raskaustestinä sitä ei voine pitää? Kieltämättä toiveet kuitenkin kohosivat sen verran, että en enää taida malttaa jättää huomenaamulla raskaustestin tekemistä väliin.
 
Moi kaikille! :wave:

Täällä olis tälläinen kolmatta vauvelia kovasti kaipaava mamma juttuseuraa vailla, tuo oma mies kun ei taida jaksaa enää ainuttakaan sanaa vauvakuumeestani (kuumeilee sekin, se ei vaan tunnusta :saint: ).
Eli meillä on 11/08 ja 10/10 syntyneet tytöt ja nyt kovasti yritetään uutta raskautta. Imetysaikana meillä oli kortsu varmistamassa, mutta kun kuopus täytti vuoden ja kuukauden, lopetin imettämisen ja jätimme ehkäisynkin pois. Marraskuusta olemme siis yrittäneet, ei nyt kovin kauaa siis, mutta vauvakuume kun on niin viikkokin tuntuu vuodelta... :rolleyes: Kuukautiseni ovat aina säännölliset, joten 20.päivä ne pitäisi alkaa.
Saako täällä jakaa omia ongelmiaan muunkin kuin raskautumisen suhteen? =)
 
Tällä olis lupaavia jomotuksia oikealla puolella, joten toiveikkaana lähdetään viikonlopuksi mökille talletuksia tekemään. ;)

Touhua riittää, niin ei ehdi kovin paljon miettiä raskautumisasioita, ehkä hyvä niin.

Toisessa ketjussa jo kerroinkin, että saadaan meidän perheeseen vauvantuoksua koiranpentujen muodossa, koiramme ultrattiin tiineeksi ja pennut syntyvät noin kuukauden päästä. Onneksi nyt onnistui, edellisellä kerralla jäi tyhjäksi vaikka itse astutus onnistui silloin teknisesti ottaen paremmin. Nyt oli vain sellaista sohimista, mutta tällä kertaa sekin riitti ja kuutta pentua ultran mukaan veikataan olevan tulossa. :)

Nyt pitää lähteä kahville ja suihkuun, mukavaa viikonloppua kaikille!


-Elmaleena-
 
Sunflower11
mirjami_73, juuri davidin testistä on kyse! Mulla ei aina näytä ovis+ aikoihin plussaa selvästi.

pikkuinen12 Joo! oon ihan samaa mieltä :D et vois tulla raskaaksi jo (pysyvästi eikä kemiallisia).. pregchekit mä tilasin taas, ne on niin selkeet..
 
pikkuinen: Minulla nuo davidin liuskatestit toimivat täydellisesti. Ei ikinä ollut epäselvyyttä sen suhteen tuliko ovista vai ei :) Aina alkuun oli joko ihan blanco tai TODELLA hailu viiva. Sitten ehkä päivä ennen kunnon plussaa viiva vähän tummeni, ja o-plussa päivänä testiviiva oli vähintään kontrollin vahvuinen. Voin omasta kokemuksesta suositella davidin liuskoja ja puikkoja mutta en kasetteja, ne olivat susia :)

Liljan kukka: Voi hyvälle näyttää! Toivotaan parasta b:)d Tee ihmeessä pregcheck. Kyllä se todennäköisesti näyttäisi noilla dpo:illa jo melkoisen vahvaa viivaa :)

Pettunia: Voih :( :hug: Toivottavasti saisitte sitten pikaisesti ajan.
 
moonchaser jos sulla noin hyvät kokemukset davideista, voisin niitä tilaillakin ens kiertoon ja tuleviin. Mullahan pregcheck näyttää ovulaation tosi tummalla testiviivalla eli mulla lh erittyy hirmu runsaana, vois olettaa että saan mihin vaan testiin selkeän plussan.

Liljankukan o-testi ei ole ihan plussa mutta tumma kyllä, toivottavasti olisi raskaudesta eikä loppukierron lh-piikistä b:)d

sunflower vähän luulen että mä ainakin ehdin kokeilee vielä monet eri testimerkit ennen kuin raskaana ollaan.. etenkin kun ovulaatio on hukassa viikko tolkulla ja ilmestyy paikalle siinä vaiheessa kuin normaalisti kierron kuuluisi jo loppua. Aamulla oli hyvät jomotukset munasarjoissa mutta nyt ei taas yhtään mitään, tuskin tulee ovis tälläkään viikolla.
 
Helou naiset!

Täällä ollaan taas! Kp 1 / ? (jaa-a edelleen) yk 5
Toinen Primolut kuuri syöty ja menkat alkoi siis tänään.
Eli nokka kohti uutta kiertoa ja sormet ja varpaat ristissä ollaan, jospas se tärppäis sitten tästä kierrosta.

Täs edellisessä kierrossa oli tosi pahat oviskivut, alko näkyy testissä jo kp 11, mutta selkee + tuli vasta kp 20!!! Että terve! Kovasti kyllä 2 vkoa talleteltiin, mut näköjään ei tuottanu tulosta. Osasin kyllä varautua asiaan ku oli viel se Primo päällä et menkat alkaa, mut siltikin ärsyttää!!!!!! ARGH!

No jospas se tästä kierrosta alkais sitte ns. normaalit kierrot ilman noita vuotamisia. Toivossa on hyvä elää! Ahkerana siis taasen paikalla kuumeilemassa.

tervetuloa uusille
 
Liljankukka, miten kävi? Omat raskausolot loppui. Kiinnittymistä arvelen tapahtuneen tiistaina, ja tuolloin olikin dpo 6. Toissapäivänä olin ihan varma, että nyt on tärpännyt, oli repäisykipuja, vihlontaa ja erilaista menkkajomotusta, kuin yleensä. Tisseissä oli hyvin voimakkaita tuntemuksia. Eilen aamulla tuntui vielä joltain, mutta päivän aikaan loppui eikä sen koommin ole ollut minkäänlaista oloa/ tuntemusta mielen pohjalla, eikä rinnoissa kertakaikkiaan mitään. Lämmöt edelleen koholla, mutta niin ne kai yleensäkin on siihen saakka kun menkat alkaa...? Valmistaudun jo henkisesti pettymykseen, mutta toivon kai voisi antaa elää menkkoihin asti. Tänään dpo 9 vasta, joten muutama päivä vierähtänee hohhaillessa.
 
Vaniljakaakao: Tervetuloa! Kyllähän täällä on tullut keskusteltua lapsenteon lisäksi kaikesta muustakin (perhe-)elämään liittyvästä. Elämässähän kuitenkin välillä kaikki liittyy kaikkeen...

Pettunialle :hug: Kovasti toivoisi jo teillekin parempaa onnea kun varmaan tämän ketjun pisimpiä yrityksiä jo takana.

Omaa napaa: Tänään DPO 12, ja sain Pregcheckillä aivan haalean vaaleanpunaisen haamun. En viitsinyt edes kuvaa ottaa, niin haalea se vielä oli. Mutta selvästi kuitenkin haamu, eikä mikään viivanpaikka. (Enkä ole ikinä saanut Pregcheckin testeillä minkäänlaista viivaa jos en ole raskaana ollut.) Alaselkää juilinut koko päivän, ollut ihan sillä rajoilla pitäisikö jo ottaa Panadolia. Huomenna pitäisi menkkojen alkaa. Jos eivät ala, niin odottelen varmaan vielä pari päivää ennen seuraavaa testiä. Kun pari kuukautta sitten testasin DPO 14, oli viiva silloinkin vielä aika vaalea. (Ja sekin meni jo parin päivän kuluttua kesken.) Toinen liuska on siis vielä kaapissa odottamassa, ja siinä haluaisin nähdä ihan selvästi vahvemman viivan.
 

Yhteistyössä