KOLMATTA kaipaavat HELMIKUUSSA 2011

  • Viestiketjun aloittaja mymosa
  • Ensimmäinen viesti
Sunflower11
Onnea oviksesta Miranda-81!

Mä taidan olla tulossa kipeäksi, eilen oli semmonen olo että kuume nousis, vielä ei oo noussu mut ruumiinlämpö korkeampi kuin normaalisti, nyt siis 36,7 (normaalisti varmaan 35,5). Kivahan se sitten flunssassa olla. Mahdolliseen raskauteen liittyviä kipuiluja ei kait oo.. oviksesta lähtien ollut niitä kipuiluja ja nippailuja ja edelleen on, mut eipä ne mitään meinaa..
 
sunflower11 noihan kuulostaa raskautumisen mahollisuudelta...siis toi lämpöily,ja jos sulla on ollut noita kipuiluja ja nippailuja...

nyt mulla taas niitä ihme nippailuja...eli menkat sieltä jollottaa tullakseen,tänään niiden pitäisikin alkaa.

kaikille muille plussa tuulia!!
 
Sunflower11
PieniTytönTylleröinen: Niinhän ne vois, mut jotenkin on vaikee uskoa koska nyt on vasta dpo 4. No jää nähtäväksi. Mä odotan kyl niitä menkkoja, jospa sit ei pettyis niin pahasti..
 
Onnea herttaliisa :heart:

Plussa onnea piinailijoille!

Äidin onni: Samoilla linjoilla mennään, menkat tänne kiitos =)

ON: Lääkäri soitti vuotohäiriöistäni ja meinasi että olisivat ovuloimattoman kierron kuukautiset, tai jotain sinnepäin jos nyt oikein ymmärsin :confused: Nyt kun katsoin, niin viimeiset vuodot ovat kyllä tulleet tammikuun ja helmikuun alkupäivinä kutakuinkin. Mutta ei sitä voi verrata kuukautisvuotoon.. Nyt jos maaliskuun alussa taas tiputtelee niin voisin kyllä tulla listalle "kiertopäivineni". Olisi sitten jossain ainakin ylhäällä, että voisin seurata. Kun enhän minä muista kalenteriin kirjoittaa :ashamed:

Aurinkoista sunnuntaita kaikille!
 
herttaliisa onnea:heart:

barbamama molemmat pienet voivat nyt jo onneks ihan hyvin. Poika vilistää taas sellasta tahtia, että heikompaa hirvittäis ja kahden kilon ihme räyhää omaan tapaansa kissoille:D

Sun toivotaan, että ois raskautumisesta johtuvia nippailuja!


ON: Täällä ois ovis-aika ja ehkä historian pahimmat limailut ja kipuilut. Hyödynnetty on ja lapsetkin menee tänään mummilaan yöksi niin taitaa olla lemmenilta tiedossa:whistle: Ei taida kivempaa lämmittelymuotoa olla tälläsillä pakkasilla :D
 
Miranda Onnea Oviksen bongaamisesta! Ja Hejalle samaiset onnittelut! Sitten vaan peitot heilumaan :)

Herttaliisa Ihanaa! Onnea ja tarrasukkia matkaan :heart:

Tähti77 Pahoittelut tädistä :( Tulethan sitten takaisin, kun siltä tuntuu.

äidin onni ja Moonchaser Toivotaan teille tädin tuloa :)

Pieni tytön tylleröinen Jospa ne menkat ei tulisikaan :) Olitko testannut? Sori en muista :ashamed:

).(
Tylsää alkukiertoa mennään. Täti pakkailee kamppeitaan, joten kohta päästään harjoittelemaan. Ovis taitaa osua nyt hiukan kimuranttiin paikkaan tuonne kuun vaihteeseen. Meillä on yövieraita ja sitten lähden tyttöjen kanssa toiselle paikkakunnalle. No, ehkäpä hissukseen voidaan hommailla vaikka yökyläläisiä onkin. On onneks makkari ja vierashuone eri kerroksissa ;) Toivottavasti se riittää... Enpä usko että ehditään ja pystytään o viksen aikaan hommailla kuin kerran tai hyvässä lykyssä kaksi. Ei toiveet ole kovin korkealla. No, niinhän se on että yksikin kerta riittää :)

Niisku kp 5/29-32
 
niisku74 joo testasin ekan testin mut oli liian aikasta,oli sillon ööö.en nyt kyllä muista sit yhtään,mut oisko ollut joku kp 22??? mut joo nyt siis ollaan jo kp 28...ja yleensä kun teroja olen ottanut niin ne menkat on alkaneet 2 päivän sisällä....en uskalla vielä toivoa liikoja,sillä toissa päivänä ja tänäänkin on ollut outoa tuntemusta ja nippailua pientä välillä,eli sieltä voi ne menkatkin vielä tulla huominen on viä aikaa..mut sit alan jo itekin ihmetteleen....
 
Sunflower11
Aika jännä tunne alavatsassa :confused: En osaa selittää, kuin kohtua (tahi jotain) puristais kasaan.. Jos jollain on ollu harkkasuppareita kauheen aikasessa vaiheessa ni ehkä tietää, samantyylinen tuntemus.. Mut kun mä TIEDÄN ettei ne mistään raskaudesta ainakaan johdu, et kauheen kiva ku kroppa kipuilee koko ajan :( No, kai se sit. Mullahan on mm. menkkakivut ja oviskivut pahentuneet molempien synnytysten jälkeen ni miksikös ei nytkin olis muutenkin noita kipuja.
 
no niin mä tyhmänä ja innokkaana,tein taas sitten testin...ja selvä nega oli...ei haamun haamua...jotenkin pettymys tuli...mutta jotenkin taas sitten ei..vaikee selittää

mutta enhän siis tiedä oonko edes ovuloinu koko kierrossa,tää oli se mun eka clomi kiertoni...

ja oon taaa alkanu miettimänkin...että haluanko todella kolmatta vai mitä....mulla kun on nyt ollut jo pidemmänaikaa joku ikä kriisi päällä....
 
PieniTytönTylleröinen :hug: Nega taas! Pöh. Voi sinua ja sun ajatuksia...! Voimia sinne!

Kiitos teille onnitteluista. Mä oon vieläkin ihan pyörällä päästä, meinaan tänään hakea apteekista uuden testin. Yhdenhän vasta olen tehnyt :D Jos sit vaik uskois tän jo todeksi.
Tekis mieli kuuluttaa koko maailmalle tää ihana uutinen!! Kellekkään ei olla vielä uskallettu kertoa, omalle äidilleni haluaisin kertoa, mutta pelkään hänen reaktiota....

Mymosa Päivitätkö mun tiedot: PLUSSA tuli kp 28/28 ja yk 1 :heart:

Hertta ja nuppu 4+1 :heart:
 
HEJA: kateeks käy että pääset nyt toden teolla jännäilemään :)

Kyllä kaikille se vuoro tulee ennemmin tai myöhemmin =)

ON: täällä odotellan kierron loppumista tädin saapumista ei minkäänlaisia oiveita raskautua tässä kierrossa ellen sitten sikise pyhästä hengestä ;) Tämän viikon vielä kotona ja sitten ensi viikolla töihin tyttö sai nyt flunssan ja koeta siinä nyt sitten saada syömään viimeisetkin ruokahalut tuntuu hävinneen... huomenna miulle laitetaan rakenne kynnet ja lauantaina hiusten pidennykset, oli ihan pakko saada itselle jotain piristystä, molemmat on ystäviä jotka laittaa joten rahaa ei mene nimeksikään =) mutta uskon että tekee kyllä terää. Miehen kanssa meillä olisi lapsi vapaa päivä/ilta lauantaina ystävä pariskunnan tuparit ja ajoitushan ei ole kovin hyvä täti on tuolloinen juuri kylässä... no täytyy sitten keskittyä keskinäisen yhteyden vahvistukseen on ollu kaikki koetuksella tytön sairauden kanssa ja miun energiasta suurin osa on menny tyttöön ja vielä kaiken lisäks meinas masennus ottaa vallan ja keskityin ihan liikaa omaan pahaanolooni vaikka ympärillänikin tapahtuu koko ajan asioita jotka todellkin ansaitsevat huomioni =) huomaaa että täti on tulossa kun ajatukset hetkellisen maanis kohtauksen jälkeen alkaa taas kirkastua =) tänään on hyvä olla =)
 
Sunflower11
Menkkamaisia tuntemuksia lantion seudulla. Epäilen sen silti olevan vain tulevista menkoista johtuvaa.. saapa nähdä kuinka monta päivää tää (mikä vaihe se nyt onkaan??) kestää.. oviksesta menkkoihin siis. Joku hieno sana sille oli mikä alkoi lu...? :D
 
Minnarun: juurikin noin menee itsellänikin.. Meinaa masis ottaa vallan aina aiko ajoin. Ja ikinä ennen otettu yhteen näin paljon mitä viimeisen 3kk:n aikana :':)ashamed:
Väliin mahtuu ihaniakin hetkiä, mutta aina völistä tuntuu kuin vetästäis jalat alta.
nyt olenkin yrittänyt itteäni tsempata..

Sunflower: Mulla ollut jo miltei viikon verran outoja kipuja alamahalla.. ja myös oikealla puolella munasarjan seutuvilla. ja mulla ne tietää kyllä menkkoja.. Jospa sulla kuitenkin jotain aivan muuta ;)
Itsellä tuo aika oviksesta menkkojen alkuun on n.13vrk. tässä kierrossa en ovista testeillä paikallistanut, mutta kaikkien oireiden perusteella ois ollut kp24, joten ylihuomenna alkaa menkat sitten.

Herttaliisalle onnea! :flower:

Moonchaser: Itsellä oli viime vuoden kesän lopulla yhdet kuukautiset jotka alkoivat aivan spontaanina kp25 (ikinä ole ollut yhtä lyhyttä kiertoa) ja vuosin kuin härän kurkku.. piti hakeutua päivystykseen ja olivat ensin, että voiko olla varhainen km, mutta hormonitaso oli normaali.. sitten lääkäri tuumi että jos on vain ovuloimaton kierto, ja antoi vuotoa rauhoittavaa lääkettä.. En tiedä oliko km laittanut elimistöä sekaisin niin pahasti vai mikä oli..ei kuitenkaan selvinnyt.
 
Minnarun: Tuo on niin totta mitä sanoit parisuhteesta ja lapsen sairastelusta. Meillä meni exän kanssa sukset silloin lopullisesti ristiin, kun lapset sairastelivat ja asuttiin puolittain sairaalassa. Jotenkin ei vain löydetty sitä yhteistä säveltä silloin, että olisi pystytty tukemaan toisiamme. Itse keskityin täysillä vain lapsiin, jotta jaksoin ylipäätään tehdä mitään. Mies sanoi myöhemmin, että hän jäi sivuun kaikesta. Silloin ei tietenkään avannut suutaan... Meillä tilanne johti eroon. Siispä suosittelen todella sitä parisuhteen liekin elvyttelyä aina välillä. Hienoa, että saatte kahdenkeskistä aikaa. Toivottavasti sitä järjestyy myös tädin vierailun jälkeen ;)

Sunflower: Se on luteaali vaihe =)

PieniTytönTylleröinen: :hug:

Niisku: Ehtiihän sitä aina pikaiset jossain välissä ;)

Omaa napaa... Nyt on ajatukset olleet niin muissa asioissa, että tämä alkukierto on sujahtanut tosi nopeasti. Ovisviikko käynnissä ja lapset sopivasti isällään hiihtoloman vietossa... Peittoja olisi tarkoitus heilutella ahkerasti :D Mitään poppakonsteja en ole jaksanut enää harrastaa, en tikuttele ja lämpöjen mittaaminenkin on ollut tässä kierrossa hyvin satunnaista. TJOT meiningillä siis mennään =)
 
Sunflower11
Barbamama: No just se :) kiitos!

Danjuska: Mulla on näitä ollu ihan oviksesta lähtien. Mä en tuota luteaalivaihetta tiedä itselläni vielä, kun ensimmäistä kertaa oon oviksen tikuttanut, että saapa nähdä :)
 
Danjuska: Vuotohäiriöni ovat sellaista niukahkon jälkivuodon tyylistä limaista verta :x Varsinaiset kuukautiset eivät siis ole vielä alkaneet synnytyksen jälkeen. Lääkäri aikaa en saa, meinaavat että olisi normaalia kun synnytyksestä "vasta" 5kk.. Ja lääkäri väläytti tosiaan puhelimessa tuon mahdollisuuden ovuloimattomista kierroista. Tiedä sitten :confused: Siinä mielessä ei ihme jos en ovuloi, kun täysimetänkin vielä, mutta tuo ihme vuotelu kyllä mietityttää :(

Minnarun: Kuulostaa ihanalta =) Piristää kummasti kun saa vähän panostaa itseensäkin välillä.

PieniTytönTylleröinen: :hug:

Niisku: Kiitos =) ja peesaan barbamamaa, kyllä sitä aina johonkin saumaan kerkeää. Ja tuskin sinne toiseen kerrokseen mitään kuuluu, vaikka sille tuntuisi :)

Missä listan kärkipäässä olevat luuhaa? :) Kp: t jo ihan hyvällä mallilla, oletteko testanneet? :)

ON: Kauhea kylmä kokoajan.. Eikä varmaan suinkaan johdu pakkasesta ja 18c sisälämpötilasta :D
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa kun jaksan olla täälläkin taas aktiivinen... hieman tuli itselle jo "ulkopuolinen" olo kun ei oo jaksanu hirveästi kannustaa muita eikä oikein ajatella itseäänkään... miun olisi nyt todella suuri syy aloittaa laihdutus olen paisunut tämän talven aikana jälleen kerran itseäni ällöttäviin mittoihin hyvä että kärsin katsoa itseäni peilistä saati saunsassa omaa kehoa katsoa ällötän siis itseäni aika paljon ja kukapa muu tälle mahtaa kuin minä itse !!! En tiedä missä vaiheessa mennyt vikaan mutta liikunta ei enää tuo sitä iloa minkä se joskus ennen muinoin toi joten senkin harrastaminen on ihan minimaalista...haluaisin kotiini jonkinlaisen jumppalaitteen kun miun liikkumis into tulee aina ihan miten sattuu ja asun paikkakunnalla jossa liikunta mahdollisuudet on suhteellisen niukat siis semmoiset mielekkäät kylänraittia on kyllä mitä tallata mut jos ei oo intoa ni ei sinne tuu lähdettyä ja kun tekosyitä on tämmöinen määrä kuin minulla ni kyllä lenkkikamat pysyy kaapissa pölyttymässä...

Barbbis: kiitos jälleen kerran kannustuksesta en voi kun ihmetellä kuinka aina jaksat ottaa kaikki huomioon ja mainitset pienimmätkin asiat ja kanssa kuumeilijana iedän siitä tulee tosi mukava olo kun huomaa että joku on maininnut kirjoituksessaan =)

Moonchaster&Danjuska: kiitos myötäelämisestä, yllättävän hyvin suhteemme voi ei olla ainenkaan vielä otettu yhteen on tää meidän perhe-elämä niin seesteistä nykyään voihan se olla et jossain vaiheessa käydään tiukka sanaisia keskuteluita asian suhteen mutta tästä tilanteesta ei onneks kukaan syytä ketään ja tosi hyvin on koko porukka käyty läpi meillä on torstaina psykologille aika siinä on etä molemmat vanhemmat mut miun täytyy soittaa ja kysyä kuinkas tuo meidän esikoinen voiko sekin tulla mukaan tää on ollu myös pojalle raskasta aikaa...
 
Pieni tytön tylleröinen Voi harmi, että nega tuli!

Minnarun Kuulostaapa tosiaan mukavalta tuo hemmottelu ja olet sen kyllä ansainnut! Ja mukavaahan se kahdenkeskinen aika miehen kanssa on joka tapauksessa. Ovisaika ois tietty plussaa. Ja mukavaa että arki sujuu paremmin. tule mukaan meidän painonpudotushaasteeseen! Ja mulla on kaapissa zumba-levyt, se on mukavaa ja voi zumbailla koska haluaa.

Barbamama Mukavaa että alkukierto on mennyt nopeaan. Se kun on aina se tylsin vaihe kierrosta. Tietty tuo luteaalivaihekin sais mennä mahdollisimman nopeaan.

Danjuska Koska meinaat testata?

Painonpudotus alusta alkaen tänään -4,8kg :)
 
Heippa.
Täällä jännät paikat, tätiä ei näy ei kuulu joten huomenna teen aamusta testin. nyt kp30/28-30
Aamulla oli maha lujaa kipeä mutta se ei johtunutkaan menkoista vaan siitä että olin juonut liikaa kahvia.
:attn: Eilen tei liuskatestin mutta se näytti olevan pilallinen, siihen tuli poikkipäin sinertäviä viivoja ja koko testi värjääntyi pinkiksi.. :D luotettava siis, nega se kuitenkin oli.
Rintoja alkoi pakottaa viikonloppuna ja koko naama räjähti täyteen näppylöitä.. nice. :D
Huomiseksi on yksi clearblue. toivottavasti tulee muutakin kuin viivanpaikka.
Niisku74 tosi hienosti sun paino pudonnu.
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
Olipas mukava viikonloppu.. Suvi Teräsniskan keikkaa ja peli-iltaa :)

Ja hyvä mieli tuli gynen puhelustakin, sain uuden metu-reseptin. Sen lisäksi otetaan uusi terokuuri (tuskin raskaana olen) ja sitten seuraavasta kierrosta kp 12 ultrataan munasarjat, onko sieltä irtoomassa mitään ja millasta..

Ja työpäivä oli taas vallan ihana..
 
Unohdin punnituksen tänäänkin... :ashamed:
Käyn vaa'alla huomenna aamulla ja ilmoitan tuloksen sitten.. Turvotusta kullä riittämiin, joten tuskinpa on huimia pudotuksia.

AIVAN HURJAN PALJON ONNEA PLUSSANNEILLE!

Ei oo tullu kirjoiteltua, lukenut olen kyllä miltei päivittäin, vaikka olen yrittänyt pitää ajatuksia pois vauvakuumeesta..
Menkkojen alkamisaika lähestyy, ja oireita pukkaa vaihteeksi... Lauantaina testaan, vaikka silloin vasta kp 29 (kierto max. 30). En malta odottaa kauempaa, nytkin syyhyttää se testi tuolla kaapissa, mutta tuskin sitä kannattaa vielä kp 24 tehdä. Ja lisäksi lauantaina olisi illanvietto tiedossa... :)
Oireiksi olen luokitellut nyt omituisen iltapäiväpahoinvoinnin, joka loppuu vasta nukkumaan mennessä ja oudot muljahtelut alavatsassa. Turvotusta tavalliseen tapaan, kuten aina ennen menkkoja, tissit ei oo kipeet ja oon luultavasti saamassa muksuilta flunssan.
Oireet siis eri, kuin aiemmissa kierroissa, niitä tosin määrällisesti vähemmän...
Voi että mä haluaisin tehdä sen testin jo!
 

Yhteistyössä