Kolmas päivä tiukkaa vähähiilihydraattista dieettiä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Fleur de la Cour

Vieras
Pari päivää kuulemma menee ennen kuin ketoosi lähtee käyntiin ja taitaa pitää paikkansa kun pari päivää sujui hyvin. Houkutukset tietty houkutti, muttei ollut isommin nälkä. Tänään on nälkä, voimaton olo, väsyttää. Rasva palaa kun energiaa ei oo.. Paino oli tänä aamuna 60.8 (170cm pitkä olen) Lähtö oli 62 ja neste poistui ekana kropasta eli pissalla on saanut käydä tiuhaan tahtiin.

kyllä pitäis viikossa olon helpottua, aion itsekin alkaa nutrauksen jälkeen hyvä karpiks. Kokeilin karppausta viime kesänä ja kyllähän sillä lähti, mutta ihan täys karpiks ei minusta ole.

Alkuperäinen kirjoittaja ok go:
ketoosi vain särähtää korvaan. Hiilareita toki saa vähentää.

Atkinsissa pyritään ketoositilaan jossa keho alkaa polttaa rasvaa kun energiaa ei enää ole jos se ravinnosta hiilihydraattien muodossa karsitaan pois.

Alkuperäinen kirjoittaja df:
Mitä sä syöt päivän aikana?
Kun eikös se ketokarppaus ole aika tiukkaan rajoitettu myös kasvisten yms. osalta?

Mä syön kananmunia, pähkinöitä, juustoa, lihaa ja kanaa ja kalaa ja sit olen syönyt kaalia, porkkanoita, salaattia ja tomaatteja, vaikka niissäkin toki saattaa olla liikaa hiilaria, mutta kun himoitsen nyt jostain syystä niitä ihan hirveesti. Jos iskee makean himo niin syön soijatuotteita. Hedelmät ja viljatuotteet on kiellettyjen listalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Niitä hyviäkin hiilareita saa olla tosi vähän, jos elimistönsä haluaa ketoosiin. Paljonko sulla se hiilarimäärä on?

Nyt se on ollut varmaan vielä 300-400 mut 200 olis se tavoitemäärä kunhan tottuu eikä tule repsahduksia.

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Niitä hyviäkin hiilareita saa olla tosi vähän, jos elimistönsä haluaa ketoosiin. Paljonko sulla se hiilarimäärä on?

Nyt se on ollut varmaan vielä 300-400 mut 200 olis se tavoitemäärä kunhan tottuu eikä tule repsahduksia.

Siis 300-400g hiilareita per vuorokausi! Tarkotat varmaan 30-40?

Ketoosi vaatii usein sen alle 20g/vrk.

Hah, ei tuo ole mitään karppausta. Sulla on megasuuret hiilarimäärät. Ketokarppaus vaatii sen alle 20g hiilareita ja hyväkarppauskin usein alle 100g.

Hiilarimäärä kuulostaa mielestäni ihan fiksulta suht normaalilta ruokavaliolta. Mutta voiko noin suurella hiilarimäärällä päästä ketoosiin?

Noi pari päivää olin vielä töissä ja siellä oli vaikeempaa olla dieetillä. Eilen alkoi loma ja olin eilen varsinaisesti vasta kunnolla dieetillä ja söin eilen myös hyvin vähän, koska jostain syystä mulle ei tahdo proteiini sitten maistuakaan ihan kauheesti eli olen mieluiten syömättä kokonaan.

Alkuperäinen kirjoittaja saara:

Siis 300-400g hiilareita per vuorokausi! Tarkotat varmaan 30-40?

Ketoosi vaatii usein sen alle 20g/vrk.

Olen elellyt lähinnä pelkillä hiilareilla joulusta asti joten ensinnäkin jo se, että karsii jääkaapin tyhjäksi ei käy hetkessä. Ensimmäiseksi olen lopettanut jauhojen syömisen eli leivät ja pullat ja keksit on kielletty, mutta hedelmiä söin vielä. Eilen ja tänään en ole syönyt enää niitäkään.

Haloo, ei tollasilla hiilarimäärillä todellakaan pääse ketoosia edes lähelle. Ja täytyy olla useampi päivä, jopa kaksi viikkoa, tosi pienillä hiilareilla, just ton n.20g, niin kuin joku jo sanoikin, ennenkö voi puhua ketoosiin pääsemisestä. Hankipa nyt tietoa enemmän ap, ennenkö tulet tänne julistamaan, miltä ketoosi tuntuu!!!!

Olin viime kesänä vähän hiilihydraattisella ja söin hiilihydraatteja max 50g päivä. Siinä saa jo ihan tosissaan seurata ruokavaliota mutta voi kuitenkin aika paljon syödä vihreitä vihanneksia. Painoa lähti 10 kg neljässä kuukaudessa. Mihinkään liuskoihin ei tullut pissittyä joten ketoosista en tiedä. Mutta ruokavalio oli kyllä terveellisempi silloin, nyt on taas hiilihydraatit maistuneet liian hyvin.

No sä et ap todellakaan ole mikään karppaaja. Et taida olla tutustunut edes kirjallisuuteen asiasta?

Sun hiilarimäärät on ihan tajuttomia, et ole lähelläkään vähähiilarista.

Luepa vähän faktaa vaikka www.hiilaritietoiset.net

Alkuperäinen kirjoittaja no huh:
No sä et ap todellakaan ole mikään karppaaja. Et taida olla tutustunut edes kirjallisuuteen asiasta?

Sun hiilarimäärät on ihan tajuttomia, et ole lähelläkään vähähiilarista.

Luepa vähän faktaa vaikka www.hiilaritietoiset.net

Ne määrät on niitä mitä normaalisti söisin hiilihydraatteja. En nyt just syö enää.

Yhteistyössä