Kolmas, neljäs jne. vauva hankitaan, kun raskaana on niin ihanaa?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja OMG
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

OMG

Vieras
Kuka uskaltaa tunnustaa, että motiivi kolmannen, neljännen jne. lapsen hankkimiselle on ollut halu olla taas raskaana ja synnyttää, hoitaa pikkuvauvaa... vaikkei oikein niin montaa lasta haluaisikaan, tai etenkään JAKSAISI hoitaa.

Poika 4kk ja kyllä mä toisen ainaki haluan osaksi myös siksi että raskaana olo oli ihanaa...
Mutta jos sen "tekee" vain raskaana olon takia niin sitten ollaan hakoteillä ja pahasti...

Lapsesta on 18vuoden vastuu

:o :laugh:

Mä vihaan olla raskaana ja synnytystä pelkään kuin ruttoa. Joten en voi millään muotoa allekirjoittaa ap:n väittämää. Meille on siis kovaa vauhtia kolmas tulossa.

Raskaana oli kamalaa ja monta vauvaa yhtä aikaa oli aika järkkyä välillä.. Onneksi se on ohi! Tosin vaikeimmat ajat varmaan ovat vielä edessä, murrosiät sun muut.. :o

no ei kolmannen kohdalla sellaista ollut. halusin ihan vain lapsen.
mutta joskus tässä aattelen et ois niin ihana plussata,olla raskaana,synnyttää ja hoitaa vauvaa. ois kamalaa jos sitä ei enää kokiskaan..mutta en tiä tuleeko neljättä. ehkä sitä nyt mietitään kauan että jaksaako kaiken alottaa alusta.

Ihan hutiin meni kyllä.
Mä enimmäkseen inhoan olla raskaana, eikä ihan pienissä vauvoissa hoitamisineen ole mitään niin herttaisen auvoisen ihanaa, että sen takia nyt neljättä odottelisin.
Ilman näitä vaiheita yrittäisin mielellään viidettäkin, mutta eiköhän tämä tähän jää, on tää raskaana olo vaan niin syvältä.

mä haluisin olla vaan raskaana, synnyttää =) mut järki sanoo et en tuon takia enää lähde kolmatta tekee... Miehelle riittää kaks, ja kai ne sitten mullekin =) Vaikka olisihan ihanaa vielä hoitaa pikkuvauvaa mut aikansa kutakin!!!

No ei todellakaan. Mä en yhtään tykkää olla raskaana enkä synnyttää. Enkä oikeastaan edes siitä pikkuvauva-ajasta, ekä puoli vuotta on tympeetä. Jospa jostain saisikin jonkun puolivuotiaan vauvan... mutta siis kolmas on tulossa.

Ei mulla ollut mitään raskaana olemista vastaan, ollu helpot odotukset ja helpot synnytykset ennen tätä ja ihan viihdyinkin raskaana. Tai ainakaan mitään suunnatonta tuskaa ne eivät ole olleet. (paitsi tämä kolmas nyt on hankalampi huomattavasti)
Pikkulapsi ja taaperoaika on ihan jees, ei mitenkään hurjan ihanaa ja ruusuista mutta ihan jees, menettelee.

Suurin syy hankkia kuitenkin se kolmaskin lapsi on perhekoko. Itse olen ainut lapsi ja ikänä kaivannut sisaruksia. Nyt meillä varmaan on se lapsiluku sitten täynnä ja lapsilla sisaruksia.

Raskaanaolo on raskasta, mut tunnustan että nautin siitä erityishuomiosta ja siitä olosta että on kuiin kuningatar. Meil on nyt kaksi pientä joiden kanssa on välillä helvetin raskasta enkä todellakaan jaksaisi enää lisää tähän samaan syssyyn ainakaan.. Mut mikään ei silti ole ihanampaa kuin vastasyntynyt.

Lapsia 5, raskauksia 4 eikä todellakaan lapsia ole hankittu sen vuoksi että raskausaika olisi ihanaa.
Onhan se ihanaa muttei syy.
Mä olen aina ollut todella hyvässä kunnossa, ei kipuja eikä kolotuksia ollut ees kaksosista.
Mutta ei silti sen vuoksi että saan olla raskaana, tehdä lisää lapsia.

Ihan tuo aivan järjetön syy.... :o

Esikoinen syntyi 11/09 ja nyt haaveissa jo toinen ja suuri syy näin pian toisen tekemiseen on juuri kaipuu raskaus aikaan, raskaana ollessa odotin niin kovasti vauvan tuloa että unohdin nauttia raskaus ajasta, tuskin harvinaista, koska kyseessä Esikoinen, mut nyt tahdon tulla taas raskaaks, koska osaan nyt nauttia siitä kaikesta mitä ihanaa raskaus toi mukanaan, voisin aina olla raskaana :) Tietenkin tähän vaikuttaa helppo raskaus, synnytys oli 50h mutta ei silti jättänyt traumoja...

Alkuperäinen kirjoittaja tytyli -88:
Esikoinen syntyi 11/09 ja nyt haaveissa jo toinen ja suuri syy näin pian toisen tekemiseen on juuri kaipuu raskaus aikaan, raskaana ollessa odotin niin kovasti vauvan tuloa että unohdin nauttia raskaus ajasta, tuskin harvinaista, koska kyseessä Esikoinen, mut nyt tahdon tulla taas raskaaks, koska osaan nyt nauttia siitä kaikesta mitä ihanaa raskaus toi mukanaan, voisin aina olla raskaana :) Tietenkin tähän vaikuttaa helppo raskaus, synnytys oli 50h mutta ei silti jättänyt traumoja...

Siis myös aina olen tahtonut paljon lapsia ja raskaus ajan ihanuus tukee vain haluani saada lapsia :D:D

Eiköhän valtaosa naisista kuitenkin ymmärrä että ne lapset myös kasvavat, eikä edes se raskaus ja vauva-aikakaan 100-varmasti ole niin ihanaa? Eli ei luulisi kovin monen tekevän liutaa lapsia vain siksi että haluavat nauttia raskaudesta ja vauva-ajasta.

Itse olen jo piiiitkään kaivannut raskaana olemista ja vauva olisi niin... :heart: :heart: :heart: Mutten silti voisi kuvitella rupevani yrittämään raskuatta vain noista syistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Uskokaa pois, näitäkin on... ihan lähipiirissä!

Anna olla vaan, mitä sinä siitä otat päänvaivaa? Siis oikeesti, miksi? eikö ole parempaa ajateltavaa tai tekemistä?
En ymmärrä ihmisiä, jotka aina jaksavat miettiä tollaisia ja ihmetellä muiden valintoja.. jos vaan keskittyis itteensä, mut elämää ei taida olla...

mulla on 10V ja pian 3V tytöt ja pian 4kk ikäinen vauva ja esikosen odotusaika oli ihanaa ja helppoa mutta synnytys kamala ja vauva/ taaperoikä raskas.Kakkosen odotusaika oli raskas ja täynnä vaikeuksia(korkea verenpainen ja raskausmyrkytys) mutta synnytys,vauva aika ja taaperoaika helppoja .Kolmosen raskaus oli helppo mutta huilaan ei hirveästi päässyt kun oli taapero samaan aikaan ,synnytys oli helppo ja nopea ja tähän asti vauva aikakin on ollut helppo.Mutta uskoisin että meidän vauvat on tässä kolmosesta oli jo vaarallisen korkeat verenpaineet .

No ei todellakaan. kaikki raskaudet olleet äärimmäisen raskaita ja vaikeita. kyllä ne LAPSET on ihan heitä itseään varten tehty ja tarkkaan harkittu oma jaksaminen monen lapsen kanssa.

Mä rakastan raskaana olemista sekä synnytyskin on ihana juttu :heart: mutta en mä kyllä edellä mainittujen takia neljättä lasta halua. Olen aina halunnut enemmäin, kuin kaksi lasta, samoin mies ja pitkän pohdinnan jälkeen ollaan sitä mieltä, että neljäs saa tulla, jos on tullakseen, mutta viidettä meille ei tule, vaikka raskaus ja synnytys olisi kuinka ihanaa :)

Yhteistyössä