Kolmas migreenipäivä jo...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KoleaQ
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä yks
Keinoa en oo keksiny, panadol-burana "coctail" toimii kyllä melko hyvin kipuun

Yleesä mulla tulee "kohtaus" toiselle puolelle päätä, sit jomottelee monta päivää ja kun se kohtaus iskee toiselle puolelle, niin tietää, et viimeinkin se särky loppuu :/

Miten pystyt olee koneella?

Tai nuo kohtauksetki kaiketi yksilöllisiä, mut ite joudun makaa pimeessä huoneessa hiljaa. Muuten hajoo pää ja pahimmillaan alkaa naamanpuolisko puutuu ym..

Ite en oo kuullu mitään keinoo päästä tuota hemmetin riesasta eroon.ikävä kyl..

tääll kans yks migreeni pää :wave: kävin toukokuun alussa neurologilla ja sain lääkityksen kohtauksiin. Estolääkitystä en vielä halunnu. Mulla kans ruukaa olla kolmekki päivää joskus ja se on ihan kauhea se olo silloin.
Koitahan jaksaa ja pikaista paranemista :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Täällä yks
Keinoa en oo keksiny, panadol-burana "coctail" toimii kyllä melko hyvin kipuun

Yleesä mulla tulee "kohtaus" toiselle puolelle päätä, sit jomottelee monta päivää ja kun se kohtaus iskee toiselle puolelle, niin tietää, et viimeinkin se särky loppuu :/

Oikeesti esim. diclomexs auttaa meikäläisellä ja ei ole kallis. Mutta reseptillä saa.

Mulla kans silleen, et kohtauksen aikana hiljaa pimeessä. En pysty avaamaan silmiä lainkaan, kun oksennan heti. Se on pelottavaa! Kipu on käsittämättömän kova.
Hankalaa on se, ettei lääkkeet pysy sisällä kun oksennan koko ajan...
Jos jollain jotain vinkkejä niin otan mielelläni vastaan! Mula tää on uus juttu. Vasta kaksi kohtausta olen saanut. Ilmeisesti stressistä tulee...

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Miten pystyt olee koneella?

Tai nuo kohtauksetki kaiketi yksilöllisiä, mut ite joudun makaa pimeessä huoneessa hiljaa. Muuten hajoo pää ja pahimmillaan alkaa naamanpuolisko puutuu ym..

Ite en oo kuullu mitään keinoo päästä tuota hemmetin riesasta eroon.ikävä kyl..

Mulla sama homma. Lisäksi oksennan. En pääse sängystä ylös...

Viimeksi oli niin paha, että oikeasti mietin ambulanssin tilaamista. Se kipu oli niin kovaa.

Alkuperäinen kirjoittaja RitiRalla:
Mulla kans silleen, et kohtauksen aikana hiljaa pimeessä. En pysty avaamaan silmiä lainkaan, kun oksennan heti. Se on pelottavaa! Kipu on käsittämättömän kova.
Hankalaa on se, ettei lääkkeet pysy sisällä kun oksennan koko ajan...
Jos jollain jotain vinkkejä niin otan mielelläni vastaan! Mula tää on uus juttu. Vasta kaksi kohtausta olen saanut. Ilmeisesti stressistä tulee...

Mulla on täsmälääkkeenä Maxalt rabitab, se sulaa jo suuhun ja alkaa vaikuttaa jo sitä kautta. Siksi tuota mulla, kun oksentelen myös. Mun mielestä jotain muutakin valmistetta saa vastaavana.

Alkuperäinen kirjoittaja Mä vaan:
Ei sulla kovin paha migreeni oo ku pystyt palstaileen. Tai ei ainakaan just nyt oo pahana... :)

:whistle: voip olla pahanakin mutta sillon kun on migreeni niin voi kyetä hypersuorituksiinkin...tai jos on ollut liian paljon migreenejä(kuten mulla ) niin sitä on "tehnyt" itsestään robotin joka tekee pakolliset toimet ja vähemmän pakolliset...

ap:lle...joo hyper migreenikko..ei päivää ole etteikö migreeniä ois..on tutkittu hutkittu ja nyt heitetty tyhjän päälle migreenin kanssa..
coktaililla miranax+panadol 1g ja joskus se 12,5mg..se no nyt mie nimenkin unohdin..

ei oo apua ollu mistään lääkkeistä eikä noistakaan, ainoastaan kärki pois..
migreenin jälkeen menee jalat kramppiin ja jumalaton särky niissä..tasapainottomuutta,puheen takeltelua , puutumista, pyörtyilyä, ääni ja valo herkkyys, joskus oksentelu, voimattomuus toisessa raajassa ym ym ..name it , I got it..
nyt on välitauko migreenissä mutta lupaavasti taas nykii päätä :(

Ei voi kauhean paha olla, jos koneen ääressä voi olla.. Onkohan jotain muuta kuin..?
Itsellä ainakin niin paha, että oksennan, voin pyörtyä, ei voi syödä eikä juoda mitään, ei liikkua, ei puhua.. ei yhtään mitään..
Ainoa mikä auttaa on vahva täsmälääke, mutta sekin täytyy ottaa heti hyvissä ajoin. Eikä siltikään aina vie pois. Itsellä on sellainen olo, että kuolema tulee!!

Mulla migreeni diagnosoitu vuonna 1991.Migreenilääkkeitä on, mutta paremmin pärjään tavallisilla.Lähes joka päivä pää kipee ja melkein joka viikko migreeniäkin.Siihenkin tottuu ja toimii silloin robotinomaisesti tehden kotitöitä yms, vaikka olo on ...jääköön sanomatta mistä. :whistle: Luksusta on ne päivät kun päätä ei särje.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei voi kauhean paha olla, jos koneen ääressä voi olla.. Onkohan jotain muuta kuin..?
Itsellä ainakin niin paha, että oksennan, voin pyörtyä, ei voi syödä eikä juoda mitään, ei liikkua, ei puhua.. ei yhtään mitään..
Ainoa mikä auttaa on vahva täsmälääke, mutta sekin täytyy ottaa heti hyvissä ajoin. Eikä siltikään aina vie pois. Itsellä on sellainen olo, että kuolema tulee!!

Mitä muuta muka?

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja Mä vaan:
Ei sulla kovin paha migreeni oo ku pystyt palstaileen. Tai ei ainakaan just nyt oo pahana... :)

:whistle: voip olla pahanakin mutta sillon kun on migreeni niin voi kyetä hypersuorituksiinkin...tai jos on ollut liian paljon migreenejä(kuten mulla ) niin sitä on "tehnyt" itsestään robotin joka tekee pakolliset toimet ja vähemmän pakolliset...

ap:lle...joo hyper migreenikko..ei päivää ole etteikö migreeniä ois..on tutkittu hutkittu ja nyt heitetty tyhjän päälle migreenin kanssa..
coktaililla miranax+panadol 1g ja joskus se 12,5mg..se no nyt mie nimenkin unohdin..

ei oo apua ollu mistään lääkkeistä eikä noistakaan, ainoastaan kärki pois..
migreenin jälkeen menee jalat kramppiin ja jumalaton särky niissä..tasapainottomuutta,puheen takeltelua , puutumista, pyörtyilyä, ääni ja valo herkkyys, joskus oksentelu, voimattomuus toisessa raajassa ym ym ..name it , I got it..
nyt on välitauko migreenissä mutta lupaavasti taas nykii päätä :(

juuri näin

Alkuperäinen kirjoittaja Kotikissa:
Mulla migreeni diagnosoitu vuonna 1991.Migreenilääkkeitä on, mutta paremmin pärjään tavallisilla.Lähes joka päivä pää kipee ja melkein joka viikko migreeniäkin.Siihenkin tottuu ja toimii silloin robotinomaisesti tehden kotitöitä yms, vaikka olo on ...jääköön sanomatta mistä. :whistle: Luksusta on ne päivät kun päätä ei särje.

niimpä...luksusta tais olla eilen viimeeksi..mutta nyt jo nykii taas...eipähän se migreeni oo ku semmoset 4-5pv viikossa tai 3päivää kerrallaan...että hunajata hunajata

HEI!onko kenenkään lapsella migreeniä?itse kävin poikani kanssa äsken lääkärissä.kun hän on lauantaista asti oksennellut n.kerran päivässä(ei tänään enää)ja valittaa päänsärkyä..nyt seurataan tilannetta.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
HEI!onko kenenkään lapsella migreeniä?itse kävin poikani kanssa äsken lääkärissä.kun hän on lauantaista asti oksennellut n.kerran päivässä(ei tänään enää)ja valittaa päänsärkyä..nyt seurataan tilannetta.

on meidän pojalla..4v:nä todettu..harvoin tulee mutta sitäkin voimakkaammin..
(toi oksentelu voi kyllä olla ihan oksu tautiakin? )..

niimpä...luksusta tais olla eilen viimeeksi..mutta nyt jo nykii taas...eipähän se migreeni oo ku semmoset 4-5pv viikossa tai 3päivää kerrallaan...että hunajata hunajata

:hug: ei ole hääviä, ei :/

Sä varmaan olet jo kokeillut estolääkitystäkin?

Joku kysyi, miten voin olla koneella ja vastaus kuuluu, etten voisikaan, jos kunnon kohtaus olisi päällä. Tämä juiliminen ja huono olo on enää ainoastaan jälkimaininkeja.

Mulla tuli migreenikohtaus eilen niin pahana, että kaverin piti tulla ajamaan auto pois kaupungista ja äidin hoitamaan meidän lapset, kun mies oli iltavuorossa töissä. Oksensin 10 kilometrin matkalla kaksi kertaa :snotty:

Mulle kohtaus tulee onneksi aurallisena eli tiedän migreenin olevan tulossa, kun alan nähdä valopilkkuja. Kaikki hajut tekee pahaa, samoin melu ja valo. Kipu on vasemmalla puolella päätä ja viiltävää/sykkivää. Joskus kohtaus menee ohi muutamassa tunnissa, mutta raskausajan ennätys oli 5 vuorokautta, joista yksi sairaalassa.

Nyt minulla ei ole täsmälääkistystä, sillä olen ollut kohta 3 vuotta putkeen raskaana tai imettänyt. Ehkäisevänä lääkityksenä olen tähän asti käyttänyt Panacodia, mutta se saa nupin sekaisin, joten nou tänks. Alkais näemmä olla ajankohtaista hankkia taas kunnollinen lääkitys...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Sä varmaan olet jo kokeillut estolääkitystäkin?

olen :laugh: (anteeksi) ...mistäs alotetaan..atacand , propral jne...joka ikinen kokeiltavissa oleva pilleri on kokeiltu ja ei apua..magneettikuvissa käyty(aivojen etulohkossa 3mm valkeita pisteitä )..kyssi heitti pois ku on muka normaalia migreeniä, oma lekuri taas suuttu ja sano että ei oo(halvausoireinen migreeni ja suvussa aivoverenkierto sairauksia)..

Yhteistyössä