Kolmas lapsi; kyllä vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Miehen mielestä ei, koska:
- meillä on kaksi lasta 8 ja 10v, ei tukiverkkoa ja elämä alkaa nyt olla jo helppoa. On aikaa olla kahdestaan ja päästään yhdessä esim. lenkille.
- ei mahduttaisi menemään autolla mihinkään
- koti käy ahtaaksi (4h+k, 110neliötä)

Minun mielestä kyllä, koska:
- minä haluan :)

Mies on ihan oikeassa siinä suhteessa, että elämänne varmaankin on nyt aika helppoa...mutta miten niin ette pääsisi kolmilapsisena menemään autolla mihinkään? Onko teillä nelipaikkainen auto? :o
Ja kyllä 110 neliöön se kolmas lapsi menee ihan näppärästi...meillä neliöitä 90 ja muutettiin tähän nimenomaan siksi että kohta meille syntyy kolmas lapsi.

Eli mä vastaan KYLLÄ :D

Meille kolmas lapsi on syntymässä keväällä eli kyllä! En kyl tajuu, miten teillä käy ahtaaksi toi 110 neliön asunto, jos tulis kolmas lapsi? Meillä 83 neliöö ja mietitään isompaa viim. sitten kun nuorin on joku 2vuotias tai isompi....

Miten niin ei mahdu menemään autolla mihinkään?
Meillä on nyt 3 lasta, 5v, 4v ja 1v4kk ja ihan hyvin päästään autolla menemään eikä ole edes farmari.

Talossa on neliöitä 115m2 ja erittäin hyvin mahdutaan.

Taitaa miehelläsi olla vaan mukavuuskysymyksiä nuo omat väittämänsä.
Mutta yritä perustella itse vähän paremmin kuin vaan että sä haluat.

Kyllä! Auton voi vaihtaa isommaksi, asunnon voi sisustaa erilailla, tukiverkkoa ei tarvita, lenkille pääsee vaunuja työnnellen ja aikaa olla kahdestaan on sitten joskus 20 vuoden päästä.

Kyllä!

Noi miehen perustelut ei ollut kovin kummoisia. Ja toiset lapset on jo niin isoja, että niistähän on jo suuri apukin kaikessa. Koitappa keskustella vielä asiasta :)

Alkuperäinen kirjoittaja v:
No mielestäni kyllä. Ärsyttää kun tällä palstalla aina ollaan miehen puolta näissä vauva asioissa.

Ihan feminismin hengessä olet miesten mielipiteitä vastaan vaikka ne olisivatkin järjellisesti oikein?!

Alkuperäinen kirjoittaja Sillivati harmailee:
Meille kolmas lapsi on syntymässä keväällä eli kyllä! En kyl tajuu, miten teillä käy ahtaaksi toi 110 neliön asunto, jos tulis kolmas lapsi? Meillä 83 neliöö ja mietitään isompaa viim. sitten kun nuorin on joku 2vuotias tai isompi....

No miehen mielestä kaikilla pitäs olla oma huone ja tuota auto juttua en ymmärrä minäkään. Tokihan me nyt kauppaan yms. päästäs ihan hyvin, mutta esim. mökkireissut menis hankaloiksi, kun mukaan pitäs mahtua vielä lauma koiria ja läjä tavaraa. Tosin ei siellä mökillä käydä muutenkaan kuin pari kertaa vuodessa.

Ja ei, en ole aina saanut kaikkea minkä olen halunnut. Mutta eikö lapsia tehdä juuri sen takia, että niitä halutaan, vai tekeekö joku lapsen jonkun järkisyyn perusteella?

Meillä 3 lasta (6v. 4v. ja 2v.). Mahdutaan kaikki autoon (-98 eikä edes farmari). Asuntona 77neliöinen neliö ja mahdutaan tännekin :)

Vastaan kyllä, jos saat miehesi ylipuhuttua :)

Jos vaan rahkeet riittää taas hoitaa pientä vauvaa, heräillä öisin jne. niin mikä ettei. Ja ettei taloudellisesti tule liian tiukkaa. Toisaalta taas mä tekisin lapset aina sarjoissa, eli ei liian suurta ikäeroa toisiin lapsiin. Eli sinuna jos lähtisin kolmatta tekemään, tekisin myös sen neljännen tälle kuopukselle "kaveriksi". Melkein 10v ikäeroa aiempiin on mielestäni liikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Sillivati harmailee:

No miehen mielestä kaikilla pitäs olla oma huone ja tuota auto juttua en ymmärrä minäkään. Tokihan me nyt kauppaan yms. päästäs ihan hyvin, mutta esim. mökkireissut menis hankaloiksi, kun mukaan pitäs mahtua vielä lauma koiria ja läjä tavaraa. Tosin ei siellä mökillä käydä muutenkaan kuin pari kertaa vuodessa.

Ja ei, en ole aina saanut kaikkea minkä olen halunnut. Mutta eikö lapsia tehdä juuri sen takia, että niitä halutaan, vai tekeekö joku lapsen jonkun järkisyyn perusteella?

Ei ole olemassakaan järkisyytä tehdä lapsia. Itseasiassa aivan järjetöntä! Kyllä ne mukulat väännetään tasan tarkkaan tunnepohjalta:)
T: kolmen alle kouluikäsen, TÄYSIN tukiverkoton äiti

lenkillehän te pääsette kun otatte vauvan matkaan vaunuihin. ja sit kun tää pikkunen on vähän vanhempi on sulla omasta takaa 15v lapsenvahti niihin sun menoihin, kuten harrastukseen. ja muutenkin kyllä nyt 3 lasta mahtuu takapenkille. meillä ainakin on mahtunu.

Yhteistyössä