Kolmas lapsi, kun ikäeroa tulee "jo" 4 ja 6 vuotta sisaruksiin??

• Viestiketjun aloittaja miollli
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
meillä kolmas syntyi kun isommat oli 5,5 ja 4. ja olen todennut et on tosi hyvä ikäero. kun vanhemmat leikkii keskenään ja on jo tosi itsenäisiä, ei siis tarvi koko ajan olla passaamassa. ja "hoitavat" vauvaa kun itse on vaikka vessassa. viihdyttävät vauvaa ja tykkäävät vauvasta tosi paljon. :)

vieraas
[QUOTE="vieras";23658210]meillä kolmas syntyi kun isommat oli 5,5 ja 4. ja olen todennut et on tosi hyvä ikäero. kun vanhemmat leikkii keskenään ja on jo tosi itsenäisiä, ei siis tarvi koko ajan olla passaamassa. ja "hoitavat" vauvaa kun itse on vaikka vessassa. viihdyttävät vauvaa ja tykkäävät vauvasta tosi paljon. :)[/QUOTE]

Näin meilläkin. Meillä isommat olivat juuri tuon 4 ja 6v kun vauva syntyi. Isommat tykkäävät tosi paljon vauvasta ja ovat myös esim. aina innoissaan vauvan uusista taidoista ja usein haluavat hoitaa vauvaa. Nyt vauva on 6kk ja molemmat välillä pyytävät, että voiko vauva tulla leikkimään. :D Sitten vien vauvan lasten huoneen lattialle "leikkimään" legoilla, eläimillä, prinsessaa tai mitä milloinkin.

aiti kaa
Meillä juuri nuo ikäerot ja kuopus on hyvin tärkeä sisaruksille ja sisarukset kuopukselle. Läheisiä ovat ja isommat rakastavat kun kuopus oppii heiltä jotain. Lapset siis nyt 1v, 5 v ja 7 v Ja ihanaa on.

"vieras"
Mulla on nuorempaan yli 10 vuotta ikäeroa. Ja toiseen sisarukseen nuorimmalla on vieläkin enemmän ikäeroa. Joten mun korviini edes kysymys onko 4-6 vuotta ikäeroa liikaa kuulostaa aika kummalliselta.

ikäero
Meillä lapset kesällä 10v, 6v ja 2v ja neljäs tulossa.
Musta tuo 4v ikäero on ollut hyvä, on saanut rauhassa nauttia aina yhden lapsen vauva ja taapero ajasta. Toisaalta pikkulapsi aikaa ollut meidän elämässä paljon. Nyt tulokas pienemmällä ikäerolla, koska ikä alkaa tulla meilläkin jo vastaan ja elämässä haluaisin olevan joskus muutakin kuin vaan pikkulapsi aikaa.

Kuka kertois vielä mikä on se huono ikäero?

Yhteistyössä