kolmas haaveissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

äiti

Aktiivinen jäsen
20.01.2004
3 643
0
36
Meillä on kaksi lasta tyttö 2v ja poika 3 v.Molemmilla on uhmaikä.Mieheni toivoo kolmatta lasta ja kierukka poistettiin viime vuoden lopussa.Ongelmana on,että olen alkanut miettiä omaa jaksamistani.Hoidan yksin kaiken kodista lapsiin. Tuntuu välillä,että olen jaksamisen rajamailla.Tyttökin valvottaa öisin.Uhmaikä on raskasta kahden kanssa.En saa lapsia hoitoon kenellekää (ei omaa aikaa).Olen tosissani miettinyt,että onko parempi jättää kolmas tekemättä (niin lapsirakas kuin olenkin).Haluan olla lapsille hyvä äiti enkä aina väsynyt.Miten te olette selvinnyt kun lapset ovat pienellä ikäerolla ja on kolme lasta?En siis ole raskaana vielä.
,

Meillä on ekan ja tokan välillä ikäeroa 1v8kk, toisen ja kolmannen välillä 4vuotta, eli isot oli jo vähän isompia, kun vauva tuli. En olisi mitenkään jaksanut aiemmin, koska olin väsynyt kahden vaippapöksyn hoitamiseen. Nyt tilanne oli jo aivan toinen. Esikoisesta on jo apua, isot leikkivät paljon kahdestaan, eikä tarvitse kannella muita kuin vauvaa =)
Meille vauvasuunnittelun ajankohta oli aivan minusta kiinni, sillä myös minä olen "yksin" lasten ja kodinhoidon kanssa. Mies on paljon töissä ja opiskelemassa, joten nyt mennään näin. En olisi "suostunut" vauvansuunnitteluun, jos olisi vähäkin tuntunut siltä etten jaksa. Suosittelen että odotatte hieman, kaikki on niin paljon helpompaa (ja hauskempaa) kun äiti on kaikinpuolin hyvässä kunnossa.

Meillä on jakseltu ihan hyvin vaikka lapsilla eroa vain 1v3kk.Nyt pojat on 2 ja 3 vuotiaita ja kolmas kasvaa masussa.Ja kotona teen kyllä kaiken melkein ja pojat itse hoidan,mies paljon töissä mutta se auttaa meillä kun pojat nukkuu hyvin ja toisella vain uhmaikä ja isompi ei ole koskaan ränännyt uhmaa.Minulla kyllä on täällä paljon hoitoapua,sukulaisia joten sekin auttaa mutten ole usein kyllä tarvinnut hoitoapua mutta pelkkä sen tieto saamisesta helpottaa jos tarve vaatii!!Jokainen tekee omat valintansa ja kannattaa tietenkin kuunneella omaa jaksamista sillä sehän heijastuu suoraan lapsiin....

Yhteistyössä