Kolmårdenissa käyneet!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinkkura
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vinkkura

Vieras
Olemme menossa tulevana viikonloppuna Kolmårdenin eläinpuistoon. Voimme olla siellä vain yhden kokonaisen päivän ja olen kuullut, ettei kaikkea ehdi yhdessä päivässä kiertämään. Haluaisinkin kuulla suosituksia teiltä siellä tänä kesänä jo käyneiltä, mitä siellä ehdottomasti kannattaa käydä katsomassa (jotain on varmasti pakko jättää välistä..). Se leikkipaikka (vai mikä se nyt olikaan..) jätetään ainakin pois, lapset ovat jo sen verran isoja.

Vinkkejä ja suosituksia kehiin siis!! Siellähän ei vissiin enää ajeta omalla autolla vai olenko ymmärtänyt väärin?! Safari lienee korvaa sen?!

Kyllä me ehdittiin aika hyvin kiertää koko eläinpuisto yhdessä päivässä, vaikka joidenkin eläinten luona viihdyttiin todella pitkään. Safarille mennään tosiaan nykyään Gondoleilla, joihin sai suomeksi selostuksen. Tosin me ei käyty Bamse-maailmassa ollenkaan.

Halusit suosituksia tänä kesänä käyneiltä, mut pakko kommentoida silti vaiks oltiinkiin viime kesänä:D Jos haluaa nähdä niitä esityksiä/ ruokintoja, niin ne taitaa mennä limittäin, joten kaikkea ei näe päivässä. MUTTA jos vaan on mahdollista niin delfiini-show oli aika mieletön, kannattaa mennä jos ehtii. Apinoiden ruokintaa oli hauska seurata, ne teki jos mitä temppuja, että sai hoitajalta porkkanoita.
Näihin varmasti löytyy aikataulut netistä, hope so.

Suosittelen menemään sinne kondoleille heti aamusta, iltapäivällä on kauheet jonot ja menee aikaa hukkaan. Eli ekana kondoleille ja siitä suoraan delfiinishowhun (se on siellä päässä puistoa).

Lapset tykkäs kameliratsastuksesta (noin keskellä puistoa) ja trampoliinihyppelystä...

Kiitos vinkeistänne! Tuosta delfiiniesityksestä olen kuullut kovasti kehuja, ei kuulemma Särkänniemen delfiinit yllä samaan.. ;) Ja pingviinit olis tytön mieleen.. Ja varmasti mieluisia ois kaikki muutkin. Täytyykin noista ruokinta-ajoista katsoa netistä, jos sattuisi löytymään.

Vinkkejä saa toki vielä laittaa, mielelläni niitä lueskelen :)

Hyvin ehtii kiertää kaiken päivän aikana, käymään gondoleissa ja katsomaan eläinshowt jos jättää leikkipaikat viimeisiksi, sellaisiksi, joihin mennään jos on aikaa. Kartat oli mun mielestä tosi huonoja siellä, siis eläinpuiston sisällä.
Ja leikkipaikat on suunnattu osin vähän vanhemmille lapsille, ja ainakin silloin kun me käytiin siellä, oli ohjelmassa kameliratsastusta ilmaiseksi - mutta 4-vuotias oli liian pieni siihen hommaan mun mielestä, kuten useimpiin leikkipaikkoihinkin.

Tänä kesänä käytiin. Ja vinkki on, että jos joku ei tunnu kiinnostavan, eläimet pitää hellettä tms. niin eteenpäin vaan! Ja sitten, kun on mieleinen kohta, niin kannattaa jäädä.

Se safarikierros oli ihan yliveto! Me käytiin tuossa alkukesästä, joten ei siellä mitään ruuhkia ollut. Mutta ehdottomasti parempi kuin mikään autokierros! (Olen käynyt Kolmårdenissa viimeksi joskus 80-luvun lopulla...

Mutta suosittelen! Ajatus jäi kytemään että vielä uudestaan lasten kanssa, kun vielä ovat siinä iässä että mahtuvat autoon vanhempiensa kanssa :)

Yhteistyössä