Kolmårdenin eläinpuisto Ruottissa, onko jollakin kokemuksia siitä paikasta? Entä mitä tekemistä Tukholmassa?

Kaksi kertaa olen käynyt Gröna Lundissa, mutta viimeksi vuonna 1997. Ainakin silloin oli tosi kiva paikka ja hyviä laitteita siellä. Tuskin on Linnanmäkeä/Särkänniemeä huonompi ainakaan. Jos lapsesi tykkää huvipuistoista niin kannattaa käydä, varsinkaan jos ette Suomessa ehdi/pääse mihinkään huvipuistoon.

Joo ei ehditä huvipuistoohin eikä niihin muutenkaan niin vain mennä kun matkaa on kuitenkin eikä ole autoa. Isänsä kanssa likka vissiin pääsee yhteen huvipuistoon.

Kolmårdenin ehtii niukin naukin kiertää päivässä. Siel on kuitenkin paljon sellasta nähtävää, mitä ei suomen eläintarhat tarjoa, mm. safari (eikä enää joudu omalla autolla sinne), delfinaario on vähän jotain muuta kuin särkkiksen... Ja tiikerilinna yms.
Tukholmassa on tosiaan Gröna lund, en tiedä millanen on nykyään, vuosia aikaa kun käynyt. Mut skansen on must paikka! Siel on vaikka mitä , niinkuin edellä mainittiin.
Ja vanhassa kaupungissa, ihania pikku puoteja, kuninkaallista menoa vahdinvaihdot varsinkin kans näkemisen arvoisia.
Toki tukholma on pullollaan myös kauppoja, niissäkin kannattaa käydä, hieman ovat erisorttia kun suomen.
Eiköhän noin lyhyen ajan täyttämiseen riitä päivän reissu Kolmårdeniin, päivä skanssenilla ja loppuaika varmaan vierähtää ihan Tukholmaa ihmetellen tai siel Gröna Lundissa.
Meillä on kanssa suunta Tukholmaan/Kolmårdeniin tänä vuonna, tosin vähän vielä arvon josko lennähtäis sittenkin Kööpenhaminaan ja Tivoliin... :)
Hyvää reissua, viihdytte varmasti. Tukholma on niiin mun lempikaupunkeja.

Kolmårdenin eläintarha on kyllä tosi hieno paikka. Omat poikani nauttivat siellä kaikesta, hyvin menee kaksikin päivää puistossa. Käydään aina katsomassa myös Bamse-teatteria ja Kolmårdenin ulkopuolella sijaitsevassa Tropicariossa tms. jossa on mm. haikaloja. Pojat tykkäävät kovasti myös taputella ja ruokkia kilejä.

Tukholmassa suosittelen Skansenia, alueella on myös eläintarha, jos ei Kolmårdeniin ehdi, sisäpuolella Skansenin akvaario, johon erillinen sisäänpääsymaksu, mutta on hintansa väärti. Saa mm. kävellä lemureiden seassa, katsella miniapionoita, krokotiileja, alligaattorikilpikonnaa, kaloja, käärmeitä ja hämähäkkejä, lepakoita ja kaljuja rottia. Itse Skansenin alueella on pääasiassa pohjoismaisia eläimiä. Täältäkin löytyy niitä taputeltavia kilejä. Rakennuksissa on myös nähtävää ja esim. leipomo toimii joka päivä. Sisäpuolella on myös pieni Galejan tivoli, jossa muutama huvipuistolaite ja näiden hinnat varsin kohtuulliset.

Vasa-laivalla kävimme itse hiihtolomalla, se oli elämys. Olin itse käynyt samassa paikassa yli 20 vuotta sitten ja silloin paikka oli kostea, haiseva ja pimeä. Nyt alus oli upeassa kunnossa ja lapsille löytyi kiinnostavaa tekemistä ja kokeiltavaa.

Yksi suosikeistamme on Tekniska museet, vähän kuin tiedepuisto, saa kokeilla mm. tv-kameraa ja on ehdottomasti sadepäivän paikka. Tekniska museetin vierestä löytyy poliisimuseo, jossa voi kokeila oikeata poliisiautoa, laittaa vilkut ja sireenit päälle ja pukeutuakin poliisiksi.

Kaknästornetissa voi ihailla maisemia.

Pikkuneitiä voi kiinnostaa kuninkaan linna ja sen aarteet, mm. kruunuja on näytteillä, ja käsittääkseni Livtrustkammerenissa on kuninkaallisten käyttämiä asuja juuri nyt esillä.

Tukholmassa huomioidaan lapset joka paikassa, museoihin on rakennettu lapsia kiinnostavia osia.

Minkä ikäinen se tyttösi oli? Junibackenkin voisi olla kiva.

Ainut paikka jota en suosittele, on Aquaria Djurgårdenin saarella, ainoa hauska juttu siellä olivat kalat, jotka sylkivät saaliinsa puista alas. Muuten oli vähän ankea paikka.

Poikia3, kiitos sun viestistä! Tuossa oli hyviä vinkkejä meille. Pitääskin tämän ketjun pohjalta laittaa ylös näitä juttuja ja tehdä tarkempaa suunnitelmaa.

Likka on 7½v.

Muistin muuten eilen, että mä tarvin yhden kortin mukaan josta näkee, että mun lonkas on metallia. Eihän se laite pakosta hälyytä, mutta kyllä se kortti pitää varmuuden vuoksi olla.

Muistin muuten eilen, että mä tarvin yhden kortin mukaan josta näkee, että mun lonkas on metallia. Eihän se laite pakosta hälyytä, mutta kyllä se kortti pitää varmuuden vuoksi olla.

Se on muuten jännä miten eri lentokentillä hälyttävät eri asiat. Hgissä mulla ei ole hälyyttänyt ikinä mikään, muualla kyllä senkin edestä. Riippuu ihan siitä, miten herkälle ne hälyt on ohjelmoitu. Ritsikat ovat piipanneet melko monissa paikoissa.

Se on muuten jännä miten eri lentokentillä hälyttävät eri asiat. Hgissä mulla ei ole hälyyttänyt ikinä mikään, muualla kyllä senkin edestä. Riippuu ihan siitä, miten herkälle ne hälyt on ohjelmoitu. Ritsikat ovat piipanneet melko monissa paikoissa.

Niin en tiedä sitten kuinka tuon lonkan kanssa on, että hälyttääkö kuinka helposti. Mä ajattelin kyllä vetää aivan minimiin kaikki metallit, ettei turhaan hälyyttääsi.

Niin en tiedä sitten kuinka tuon lonkan kanssa on, että hälyttääkö kuinka helposti. Mä ajattelin kyllä vetää aivan minimiin kaikki metallit, ettei turhaan hälyyttääsi.

Niin mäkin vedän. Korut, kellot tms. heitän aina siihen hihnalle, mutta kaarituellisista rintsikoista en luovu ja joskus on unohtunut joku koru, kello tms. käteen.

Niin mäkin vedän. Korut, kellot tms. heitän aina siihen hihnalle, mutta kaarituellisista rintsikoista en luovu ja joskus on unohtunut joku koru, kello tms. käteen.

No mulla on parit kaarituettomat rintsikat ja pitää muistaa laittaa sellaaset päälle.

Silloon kun olin menos Irlantiin niin oli takin taskuun unohtunu pullonaukaasija. :D

Yhteistyössä