Kolmårdenin eläinpuisto Ruottissa, onko jollakin kokemuksia siitä paikasta? Entä mitä tekemistä Tukholmassa?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Mitä tykkäsit paikasta? Menikö siellä kuinka kauan aikaa, saako helposti kulumaan yhden päivän?

Onko kenelläkään kokemusta Tukholmasta junalla menosta tuonne? Kestääkö matka kuinka kauan ja mistä pitääs Tukholmassa lähtiä?

Tukholmassahan on se huvipuisto, mutta mikäs sen nimi olikaan? Sen ohi mentiin kun viime kesänä oltiin menossa Junibackeniin. Mitä mieltä olette siitä huvipuistosta?

Ja jos tähän alootukseen tulee yksikään päänaukominen niin takuulla lähtee modeille ilmootus joten parempi vain keskittyä aiheeseen.

En mä muista tarkalleen tuntimäärää, mutta kyllä meillä siellä aika lailla päivä meni. Ajeltiin aamupvällä Södetäljestä ja illalla sinne takaisin. Kierrettiin aluetta, oltiin välillä leikkialueella, käytiin syömässä, haukkanäytöksessä ja siellä safariajelulla.

Gröna Lundia ilm. tarkoitat? Nimen nyt siis muistin, mutta mun käynnistä siellä on vuosia, joten en voi sen tarkemmin sitä suositella :D

[QUOTE="vieras";24079063]Kolmårdenissa meni pari päivää. Yksi ei olisi riittänyt. Todella kiva paikka, ja iso.[/QUOTE]

No tuota mä mietinkin kun kattoon, että minkälaanen paikka on, että ei taida yks päivä riittää. Mutta kun me ollaan Tukholmas, että onko sitten liikaa kahtena päivänä rehata sitä väliä kun ollaan kuitenkin reissus ma-pe ja perjantaina ei enää mihinkää ehdi.

Djurgårdenin saarella on vaikka mitä kivaa. Mm. justiinsa toi Gröna Lundin huvipuisto. Lisäksi Skansenilla (samalla saarella) on paljon nähtävää. Muita paikkoja Djurgårdenilla on:

Aquaria vattenmuseum
Cirkus
Djurgårdsbrons sjöcafé
Djurgårdslinjens museispårväg
Gröna lunds tivoli
Handarbetets vänner
Junibacken
Liljevalchs konsthall
Nordiska museet
Parkteatern
Prins Eugens Waldermarsudde
Scandic Hasselbacken
Rosendals slott
Rosendals trädgård
Skansen
Vasamuseet
Wärdshuset Ulla Winbladh

Kungliga Djurgårdens Intressenter

Ooi, Kolmården on ihana! :) On safaria, merieläinmaailmaa ja tiikerimaailmaa, ja Enzon ja Echon (siis niiden gorillaveljesten) puuhia on hauskaa seurailla. Kyllä siellä saa kulumaan päivän jos toisenkin, on sen verran iso eläintarha.

No tuli käyttyö tuossa männä vuonna. Melekosen kokonen paekkahan tuo on ja voen kyllä suositella vilipittömästi. Se täyttyy sannoa, että kuumalla kelillä juotavata kannattee olla mukana meleko paljo, ettei pääse kuivummaan roppa. Mukulathi viihttyypi takkuulla. Hyvvee matkkaa vaen teille!

Me käytiin vastikään. Oli kyllä ihana paikka :) Haluaisin kovasti viedä toisenkin tenavan katsomaan niitä upeita norsuja ja kiikkumaan (ehkä pikkuisen äitiä hirvittävään) köysirataan. Päivä oltiin ja se kyllä riitti oikein hyvin.

Mitäs kuraa täällä on taas lentänyt? :whistle:

Kolmården on kiva paikka ja suosittelen lämpimästi. Yksikin päivä riittää ihan hyvin paikan koluamiseen. Junista en osaa sanoa mitään, sillä olen ollut siellä vain bussilla ja omalla autolla. Junaa tuskin menee ihan perille asti, joten suosittelen bussia Tukholmasta. Niin ikään Gröna Lund on viehkeä ja mukava paikka viettää yksi päivä. Tosin keskikesällä saa varautua jonottamiseen.

Mitä Lontoon reissun suunnittelulle tapahtui, jos saa kysyä.

Mitäs kuraa täällä on taas lentänyt? :whistle:

Kolmården on kiva paikka ja suosittelen lämpimästi. Yksikin päivä riittää ihan hyvin paikan koluamiseen. Junista en osaa sanoa mitään, sillä olen ollut siellä vain bussilla ja omalla autolla. Junaa tuskin menee ihan perille asti, joten suosittelen bussia Tukholmasta. Niin ikään Gröna Lund on viehkeä ja mukava paikka viettää yksi päivä. Tosin keskikesällä saa varautua jonottamiseen.

Mitä Lontoon reissun suunnittelulle tapahtui, jos saa kysyä.
Älä kysy, pysy asiassa! Scarletti esitti alussa pelottavan uhkauksen.

No tuota mä mietinkin kun kattoon, että minkälaanen paikka on, että ei taida yks päivä riittää. Mutta kun me ollaan Tukholmas, että onko sitten liikaa kahtena päivänä rehata sitä väliä kun ollaan kuitenkin reissus ma-pe ja perjantaina ei enää mihinkää ehdi.

Jos olisitte siellä Kolmårdenin lähellä yhden yön ja muut yöt sitten Tukholmassa?

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24079567:
Me mentiin omalla autolla ja kesti 1,5 tuntia. Junahan pysähtyy ihan siinä Kolmårdenin huudeilla.

Joo mä huomasin netistä, että juna pysähtyy siinä. Omaa autoa ei ole joten julkisilla pitää kulkia.

[QUOTE="vieras";24086081]Hei miten se äänestys meni eli miksei Lontoo? :)[/QUOTE]

Exä ei suostu antamaan likalle lupaa tuohon reissuun joten se on sitten Tukholma 4 yötä. Onhan sielläkin vaikka mitä nähtävää ja kyllä me vielä joskus mennään sinne Lontooseenkin. :D

Exä ei suostu antamaan likalle lupaa tuohon reissuun joten se on sitten Tukholma 4 yötä. Onhan sielläkin vaikka mitä nähtävää ja kyllä me vielä joskus mennään sinne Lontooseenkin. :D

Aijaa :( No, eiköhän Stockiksessa ole tytölle paljon kaikkea mukavaa, ja Lontoo ehkä kiinnostavampi ja antaa enemmän sitten kun hän on teini-iässä :) Oikein mukavaa matkaa sulle ja tyttärellesi :flower:

[QUOTE="vieras";24087398]Aijaa :( No, eiköhän Stockiksessa ole tytölle paljon kaikkea mukavaa, ja Lontoo ehkä kiinnostavampi ja antaa enemmän sitten kun hän on teini-iässä :) Oikein mukavaa matkaa sulle ja tyttärellesi :flower:[/QUOTE]

Kiitos! Eiköhän me keksitä tekemistä Tukholmassakin. =)

Kaksi kertaa olen käynyt Gröna Lundissa, mutta viimeksi vuonna 1997. Ainakin silloin oli tosi kiva paikka ja hyviä laitteita siellä. Tuskin on Linnanmäkeä/Särkänniemeä huonompi ainakaan. Jos lapsesi tykkää huvipuistoista niin kannattaa käydä, varsinkaan jos ette Suomessa ehdi/pääse mihinkään huvipuistoon.

Yhteistyössä