Kokosin kaikki lasteni lelut yhteen -ja hämmästyin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Halikatti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Halikatti"

Vieras
Minulla oli tässä päivänä muutamana aikaa ja tein 2v 11kk (poika) ja 1v (tyttö) ikäisten lastemme leluinventaarion. Hämmästykseni oli suuri, kun leluja ei ollutkaan yhtään niin paljon kuin olin luullut. Emme ole vielä koskaan antaneet leluja pois joten tuossa on kutakuinkin kaikki lelut, jotka matkan varrella ovat kertyneet. Aina kuulee valitusta siitä, miten leluhomma lähtee käsistä viimeistään kun lapsi on parivuotias.

Siis voiks näitä olla näin vähän?! Vai onko teistä? Siis ihan sopivasti leikkeihin kuitenkin. Meillä on vintti, jonne olen laittanut leluja välillä jemmaan, mutta viimeaikoina tuntui, ettei sinne oikein riittänyt mitään. No, ei ihme.

Kuvassa ovat myös ulkolelut paitsi ei hiekkalelut. Ei myöskään kirjoja.

En mä tota määrää nyt niin vähäisenä pidä. Onhan tossa monta laatikollista tavaraa.

Meillä oli vissiin tuossa vaiheessa 2kpl Ikean vesslalaatikoita (35cm*35cm*35cm) duploja, saman verran FP Littlepeoplea (osa taisi olla mummolassa) + pari niiden rakennusta sekä junarataa ehkä myöskin kahden veslan verran. Pieni nivaska pelejä ja palapelejä. Taaperokärry ja "mopo". Palloja ja ehkä just tollainen palikkalaatikko. Pieni kasa pikkuautoja. En muista oliko pikkulegot jo rantautuneet taloon. Leikkikauppa tuli kylläkin 3vee lahjaksi ja siinä on tavaraa tosi paljon.

ei tuossa minun silmiin ole liikaa eikä liian vähän, mutta en kyllä paljoa tuota enempää ainakaan esillä pitäisi!
onko teillä lastenkirjoja jossain? ei näytä ainakaan montaa olevan, se voisi olla hyvä lahjavinkki jouluksi. kivaa ja rauhallista yksintekemistä yksin ja yhdessä!

Se määrä lisääntyy just kohta, kun sun vanhempi lapsi alkaa haluta "isojen" poikein leluja (eli loputon määrä leikkiautoja tai dinosauruksia tai mihin hän nyt suuntaakaan kiinnostuksensa) ja tyttö puolestaan tarvitsee nukenrattaat, paremmat nukenvaunut, nuken syöttötuolin (miksei teillä ole jo leikkikeittiötä, vai oliko se tuolla vuoren sisällä), nukkeja, barbeja, poneja, nukketalon. Ja missä teidän pehmot on, oliko niitä tuolla? Niistä jo muotoutuu yksi vuori.

Mun mielestä tuossa on varmaan aika sopivasti.

Meidän oienillä (1v8kk ja 7kk) on leluja paljon enemmän, mutta olenkin niitä juuri karsimassa. Toisaalta legoja ei voi koskaan olla liikaa ja niitä onkin ikean expedit hyllyssä 4 laatikkoa...ja lisää tulee.

Siis pointtini oli se, että ihan sopivasti niitä onkin, mutta hukkumaan noihin ei vielä pääse, kuten lapsiperheissä, kuten mekin, luulin olevan.

No kyllä se kohta teilläkin räjhähtää käsiin. 3 ikävuoden (1+2v) aikana tullut tuon verran, eli, kun 1,5vuotta ( = 3ikävuotta kahdelta) kuluu niin tuo määrä on tuplaantunut jne. Siihen lisänä vielä se, että mitä enemmän ikää sitä enemmän toiveita eli...

No meillä on 3v ja 6v ja voit uskoa että tavaraa piisaa. Alhaalla takkahuoneellinen ja ylhäällä vielä yksi huone ja telkkarihuoneessa on nukketalo ja prinsessalinna vielä päälle.

Niin siitä hukkumisesta leluihin. Meillä ainakin tavaroille on paikat ja kaikkien paikka ei ole lastenhuoneessa. Kaikki ei tartte olla esillä, laatikot ja ovet ovat ihan hyviä juttuja kaapeissa :O Esim junarataa on parempi koota alakerrassa kuin lastenhuoneessa.

Yhteistyössä