No pakko se on kertoa, kun sulla ei ole kapasiteettia. Poliisin KPI:t voisivat olla esimerkiksi rikollisuusaste per 1000 henkilöä vuodessa. Eli yleistä rikollisuutta vähentämällä poliisit noustaisivat työssä suoriutumistaan. Toinen KPI voisi olla reagointiajat hälyytysten tullessa ja kolmas esimerkiksi rikosten ratkaisuprosentti.
Eli aivan hyvin poliisinkin työ voisi olla tulosvastuullista ja osittain tulospalkattua. Ainakin minä (ja uskoakseni joku muukin) haluaa Suomeen poliisin joka aidosti vähentää rikollisuutta ja saa myös tehtyjä rikoksia selvitettyä. Verorahoistani en mieluusti vastaavasti maksa poliisille vain siitä, että he istuvat autossa syömässä donitsia.
Voin kertoa, että mun ei just koskaan tartte googlata.
Et kai nyt vaan sekoita henkilökohtaista tulospalkkausta organisaation tavoitteisiin?
Kas kun organisaation tavoitteisiin se yksittäinen konsta- Aapeli ei juurikaan voi vaikuttaa.
Reagointiajat tässä mun nurkillani ovat kiitettävät! 24/7 lähin partio ei k o s k a a n ole kolmea minuuttia kauempana.
Jossain Koillismaalla vasteaika saattaa olla tunteja tai päiviä.
Rikosten ratkaisuprosentti taas paranee ihan perkeleesti jos jättää vaikeat jutut sikseen ja yhden vaikean homman sijaan selvittää sata helppoa nakkivarkautta.
Nimimerkillä kokemusta on. Mä en koskaan viittiny tutkia mitään missä tutkittavaa ei ollu vähintään viittä miljoonaa.
Mut mä olinkin paska ja laiska.
Olisin saanu potkut olemalla toimiston laiskin jos en olis onnistunut markoissa mitaten kantamaan yksin 75% . Ööh... kymmenen vuotta peräkkäin.
Vaivaisella prosentin tulospalkalla mä olisin jääny eläkkeelle jo kolmekymppisenä.
Jos lukumäärissä lasketaan niin mun keikka vuodessa, kaks parhaassa on perseestä. Keikkamäärissä laskien sillä ei tulospalkkioille pääse.
Poliiseista puheenollen, tänään kävin ostarilla. Poliisipartio oli parkkeerannut Maijan ostarille ja olivat vissiin R-kiskalla kahvilla? En tiedä. Mut ostarilla oli hemmetin rauhallista vielä tunti sen jälkeen kun Maija oli poistunut.
Niin ja mulla on pari miljoonaa kilsaa maanteitä takana mutta en ole vielä nähnyt sitä ihmettä, että joku ohittaisi Maijan joka ajaa suurinta sallittua nopeutta.
Niinpä ihan se donitsien syöntikin on duunia.
Usko tai älä