Kokoomuslaisen ja vassarin ajattelu syrjäytymisriskissä olevasta perheestä

Ööö... ap kertoi kuinka adhd hoidetaan kasvatuksella pois. Niin kuin homous häviää rukoilemalla. Hän on itse esimerkki molemmista
Käypäs se peruskoulu ja varsinki äikäntunnit uudestaan.
Kirjoitin että LIEVÄ adhd voi jäädä näkymättä, jos perhe on johdonmukainen, turvallinen ja jämäkkä. Tää oli tutkimustieto, jonka luin joskus vuosia sitten.

En puhunut pahasta adhd:sta. Ja alttius säilyy aina vaikka piirteet pysyis kurissa, oli adhd tai homous (josta siitäkin tulkitset mun kirjoitukset päin persettä).
 
Ja mä en tajua, miten huono sosioekonominen asema voi aiheuttaa sitä, että koulu ei maistu ja pitää perseillä.

Koulukirjat ja chromebookit on ilmaisia peruskoulussa. Jossain hikisessä kaksiossa pystyy tekemään koulutehtävät ja lukemaan kokeisiin. JOS vaan haluaa ja on motivaatiota.

Tai kerrostalossa saattaa olla 2 köyhää yh-perhettä: toisessa päntätään, toisessa uhriudutaan ja huudetaan tukitoimia.
 

Tässä klassinen esimerkki eri suhtautumistavasta. Nasima nyyhkii ja velloo, Purralla kyyninen "mitäs minä sanoin"-asenne.
Minusta on aina ollut outoa, että niin moni paheksuu "mitäs minä sanoin"-kommentteja. Eteenpäin paremmilla tuloksilla on mahdollista päästä vain silloin, kun ensin avoimesti tunnustetaan, missä on oltu väärässä. Jos se tarkoittaa nöyrää kumarrusta "mitäs minä sanoin"-henkilön suuntaan, on se vain nieltävä.

Nasima tarjoaa samoja lääkkeitä, mitä on jo vuosia syöty kehnoilla tuloksilla. Hänkin on varmaan kuullut tämän: "“Insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results.”
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Se mitä olen huomannut suhtautumisesta porvareilla ja vassareilla, niin plussaa ja miinusta:

Porvari pureutuu juurisyihin, mutta ei auta enää silloin, kun p*skat on housuissa.
+"Mitäs otit kuupon miehen". Aivan, naisilla pitää oikeasti toimia jotkut sensorit, joilla tunnistetaan luuserimies
+"Luuserimies ei saa lisääntyä." Hyvä, just noin.
+ "Älä tee liikaa lapsia, jos et pysty niistä yksin huolehtimaan." Correct!
+ "Olisit opiskellut rahakkaamman ammatin aikoinasi, jolla voit elättää perheesi tarvittaessa yksin."

-Ei syyllistämisen lisäksi oikein auteta perhettä. "Mitäs läksit." Tai "Muuta halvempaan luukkuun/maaseudulle". Ok, hienoa, mutta lasten vähäisetkin kaverisuhteet saattavat katketa koulun vaihdoksen jälkeen. Yksinäisyyden ja koulukiusaamisen riski pahenee, ja sitten Janina on k*sessa. Ja saako Janina töitä, kun jonossa on kymmeniä/satoja hakijoita?

Vassari:
+miettii tukimuotoja ja palveluja perheelle, eli ei jätä yksin
+lainaa ehkä rahaa (miksei porvarikin)
-syyttää yhteiskuntaa ja porvareita tukimuotojen ja rahan vähäisyydestä
-ei paneudu juurisyihin, eli kasvatuksen puutteeseen ja virikkeettömään lapsuuteen, tietynlaiseen rotiin ja tiukkaan kuriin lasten kohdalla.
Päin vastoin. Vassari ei auta mutta oikeistolainen auttaa koska ne harrastaa hyväntekeväisyyttä muutenkin.
 
Minusta on aina ollut outoa, että niin moni paheksuu "mitäs minä sanoin"-kommentteja. Eteenpäin paremmilla tuloksilla on mahdollista päästä vain silloin, kun ensin avoimesti tunnustetaan, missä on oltu väärässä. Jos se tarkoittaa nöyrää kumarrusta "mitäs minä sanoin"-henkilön suuntaan, on se vain nieltävä.

Nasima tarjoaa samoja lääkkeitä, mitä on jo vuosia syöty kehnoilla tuloksilla. Hänkin on varmaan kuullut tämän: "“Insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results.”
Kiitos selväjärkisestä ja viiltävän älyllisestä viestistä, autisti/aspergeri-samis. :sneaky:
 
  • Rakkaus
Reactions: Johnny Appleseed

Yhteistyössä