Alkuperäinen kirjoittaja wannaberich:
Kaikki haluavat olla rikkaita. Ostaa ja yrittää, sehän on helppoa, rahaa tulee ovista ja ikkunoista.
Kokoomus on luonut itselleen hienon imagon "välittävä" ja mukava ja se tärkein: hyvin toimeentuleva kokoomuslainen. Sellaiseksihan kaikki tänä päivänä tahtovat. Pääasia että julkinen imago on siisti ja MINULLA menee hyvin - säälin köyhempiä naapureita julkisesti ja seinieni sisäpuolella nauran partaani.
Kuinka moni katsoo koiran sileää turkkia ja kuinka moni näkee todellisen luonteen.
Se että äänestät vaaleissa oikeistoa ei tee sinusta rikasta.
Tämä puoli minuakin kiinnostaa vaalityössä.
Vaikken itse äänestäkään Kokoomusta, nostan kyllä hattua sen tekemälle vaalityölle. Olen pohdiskellut, pitäisikö vasemmiston ottaa käyttöön samoja keinoja vaiko ei.
Kokoomuksen ehdokkaana on kotikunnassani tuttavani, jolla ei ole mitään kokemusta yhteiskunnallisesta vaikuttamisesta. Itse asiassa hänelle on epäselvää, mihin asioihin hän pääsisi valituksi tullessaan vaikuttamaan. Hän aikoo mm. lakkauttaa subjektiivisen päivähoito-oikeuden. Hän on nuori ja sievä nainen ja tekee vaalityötään pääasiallisesti nuorten kanssa. Hänen mukaansa hänen tehtävänsä on aktivoida nuoria äänestäjiä, koska hänellä on kivoja ajatuksia ja hän ymmärtää nuoria, koska on itsekin nuori.
Vasemmistolla kotikunnassani ei ole mediaseksikästä, nuorta ehdokasta. Heillä on kyllä jokunen nuorehko ehdokas, jotka kyllä tietävät, mistä asioista ovat menossa päättämään. Mutta ehkä taktiikka on väärä. Pitäisi pystyä houkuttelemaan puolueen äänestäjiksi myös ne, jotka eivät pidä politiikkaa arvossa - ehkä tämä olisi se keino.
Kokoomusnuorethan tekivät myös eroottisen kalenterin tukemaan vaalityötä. Ehkä vasemmiston pitäisi myös tehdä jotain tämän tapaista äänestäjien kosiskelemiseksi.
Lisäksi tämä Kokoomuksen mainonta, jossa käytetään elementtejä, jotka tuovat mieleen työväenliikkeen. Ajatuksena on toki houkutella duunareita, olla työväen edustaja. Pistää miettimään, kenen asialla Kokoomus oikein on. Kun mahdotontahan sitä on kaikille olla mieliksi.
Mutta hyvin tuntuu purevan. Ehkä vasemmistonkin pitäisi hylätä perinteiset arvonsa ja houkutella äänestäjiä toisesta leiristä aktiivisemmin.
Mene ja tiedä - mutta jos tosiaan on ihmisiä, jotka äänestävät julkisuuskuvan ja puolueidentiteetin perusteella, niin ehkä olisi viisainta heittää arvot romukoppaan ja ryhtyä ihan vaan imagonrakennukseen. Ei ehkä moraalisesti kunnioitettavin mahdollinen valinta, mutta sentään laillista.