Kokoomuksen Räty kiersi veroja, kun muilta vaan kiristetään verotusta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja veronmja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

veronmja

Vieras
Sosiaali- ja terveysministeri Laura Räty (kok) yritti vältellä veroja vuosina 2006-2009, kun hän hyödynsi monimutkaista yhtiöjärjestelyä,

Kyllä nuo kokoomuslaiset osaa. No, me muut veronmaksajat maksamme sitten vähän enemmän.

Ylen mukaan Räty liittyi helmikuussa 2006 osakkaaksi DocOne-yhtiöön, jonka avulla hän saattoi muuttaa Töölön Mehiläisessä sivutoimisesti pitämänsä yksityisvastaanoton tuloja luontoiseduiksi ja osingoiksi palkan sijaan. Myöhemmin samana vuonna Räty perusti sijoitusyhtiö Groundhog Holding Oy:n, joka tuli DocOnen osakkaaksi Rädyn tilalle.

Järjestely mahdollisti osinkojen nostamisen Rädyn omistamaan yhtiöön ilman veroja.

Yle kertoo, että Rädyn holdingyhtiö sai vuosina 2007-2011 kaikkiaan noin 20 000 euroa verovapaita osinkoja. Tästä summasta yli puolet olisi mennyt veroihin ja muihin pakollisiin maksuihin, mikäli Räty olisi nostanut sivutulonsa palkkana HUS:n virkalääkärin palkan päälle.

- On aivan normaalia suomalaisen lainsäädännön mukaisesti harjoittaa yksityislääkäritoimintaa tällä tavalla, ministeri kommentoi Ylelle.

Yle: Laura Räty muunsi sivutulojaan verottomiksi osingoiksi

Laura Räty muunsi sivutyönsä tuloja verottomiksi osingoiksi | Yle Uutiset | yle.fi

Heh. Jos mä keksin yritykselleni tavan kiertää veroja (laillisesti, toki) niin ihan varmasti teen niin. Ja jos jaksaisin käydä äänestämässä, äänestäisin luonnollisesti kokoomusta.

Nii eik toi sit mee ihan oikein? Mä ainakin olen edustettuna eduskunnassa. :)

Isotuloisille on näköjään kehitetty systeemit, joissa veronkierto onnistuu ihan laillisesti. Pienituloisilla duunareilla ei vastaavat järjestelyt onnistu. Kohte ei voi tehdä enää edes talkootyötä ilmaiseksi. Törkeää toimintaa. Kaiken huippu on, että nuo itsekkäät ja ahneet sikailija, joille mikään ei riitä, ovat päättämässä asioistamme.

Heh. Jos mä keksin yritykselleni tavan kiertää veroja (laillisesti, toki) niin ihan varmasti teen niin. Ja jos jaksaisin käydä äänestämässä, äänestäisin luonnollisesti kokoomusta.

Nii eik toi sit mee ihan oikein? Mä ainakin olen edustettuna eduskunnassa. :)

Eukko kouluttautuu yhteiskunnan rahoilla lääkäriksi ja saa palkkaa yhteiskunnalta lääkärintyöstään ja sitten vielä poliitikkona olosta.

Tämä ei riitä hänelle, vaan tekee yhteiskunnalle, eli kädelleen, joka häntä ruokkii karhunpalveluksen siirtämällä ihan laillisesti, mutta ahneuttaan tulojaan erilliseen yhtiöön välttääkseen maksuja, joista hänen palkkansakin maksetaan.

Laura Räty ei sovellu vaativaan yhteiskunnalliseen asemaan ajamaan tämän maan asioita.

Voitte olla eri mieltä, mutta minä en voi moista loista arvosta.

Ja itsekin teen verosuunnittelua maan perkeleellisesti, mutta revin rahat omalla tekemisellä ilman yhteiskunnan apua.

Isotuloisille on näköjään kehitetty systeemit, joissa veronkierto onnistuu ihan laillisesti. Pienituloisilla duunareilla ei vastaavat järjestelyt onnistu. Kohte ei voi tehdä enää edes talkootyötä ilmaiseksi. Törkeää toimintaa. Kaiken huippu on, että nuo itsekkäät ja ahneet sikailija, joille mikään ei riitä, ovat päättämässä asioistamme.

kyllä monet raksamiehet ym tekee ihan samalla lailla

ei tossa veronkiertomahdollisuudessa mitään tulorajoja ole

stubbetu180814MH_uu.jpg

Pienituloiset maksavat niin vähän veroja, että Suomea voi kutsua pienituloisten veroparatiisiksi.

[QUOTE="...";30211162]Kokoomus on antanut Mitäs nytin krutille kokoomus-propagandan levittämiskanavaksi...[/QUOTE]

en ole kokoomuksen jäsen enkä aina edes äänestä kokoomusta mutta tunnustan että se on Suomen puolueista lähinnä mun ajatusmaailmaa

tosin mun makuun se on liian vasemmistolainen, enempi porvarillisliberaalisuus olis toiveena

Suomessa on verolait, jotka eduskunta on laatinut. Räty ei ole rikkonut lakia, joten ei tuo ole sen ihmeellisempää kuin duunarin työmatkavähennykset, jotka ovat myös laissa sallittuja verovähennyksiä.

Alkuperäinen kirjoittaja laki äärää;30211707:
Suomessa on verolait, jotka eduskunta on laatinut. Räty ei ole rikkonut lakia, joten ei tuo ole sen ihmeellisempää kuin duunarin työmatkavähennykset, jotka ovat myös laissa sallittuja verovähennyksiä.

Ei ole kyse laista vaan moraalista sekä esimerkistä ja sehän tuntuu olevan hukassa kovin monella.

Yhteistyössä