¤¤KOKKOLANSEUDUN VAUVAT¤¤

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miamis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lääkäriterveiset oli hyviä. EKG normaali, keuhkokuva norm. ja verenpaineet ok. Poika kasvaa "käyrällä" jne. Hento sivuääni kuului kuitenkin sydämestä, kun poika istui niin rauhassa että sai kuunneltua. Kertoi että niin hento ääni on, että jos Juuso olisi pikkuisenkaan liikahdellu tai "örissyt" omiaan, niin ääntä ei olisi ollut havaittavissa. Ilmeisesti (toivottavasti) asia ei tule haittaamaan jatkossakaan. Päätettiin kuitenkin ultrata n. vuoden kuluttua, kun Kokkolaan saadaan sellainen laite. (tällä hetkellä ko. ultrat tehdään Oulussa).

Eli ihan hyvä uutisia, onneksi! =)

Heissan! Minäkin pääsen pitkästä aikaa kirjoittamaan, kannettavan tietsikan kirjaimet ei toimi edelleenkään mutta mies hommasi irrallisen näppäimistön joka vaan johdolla kiinnitetty meidän koneeseen niin nyt toimii (eli miamis, olisi se todennäköisesti onnistunut sillä teidänkin ylimääräisellä näppäimistöllä niin kuin ehdotit mutta mistäs minä olisin sen arvannut...!)

Kiva että kaikki hyvin äitee-agneksen juuso-pojalla.

Meillä oli vihdoin ja viimein se neuvola, annilla oli pituutta 71cm ja painoa 9,5kg. Lääkäriaika on sitten vielä erikseen 31.päivä. Ja anni on vihdoin ja viimein oppinut kääntymään vatsalleen, nyt ei pahemmin enää selälleen viihdykään. Anni on tämän viikon ollut oikein ekstra-kiltti, ei juuri ollenkaan kitinöitä. Tänäänkin viihtyi niin kauan istumassa lattialla ja leikkimässä leluillaan että mun jo tuli huono omatunto kun touhusin omiani enkä leikkinyt sen kanssa...Ihan outoa kun ei tarvi koko ajan viihdyttää. Hampaita ei ole edelleenkään eli tiedä sitten mistä ne kitinät johtuivat.

En vielä tiedä kuinka pitkään hoitovapaalla olen (alkoi nyt 16.päivä), mahdollisesti siihen kun anni täyttää 2v mutta tosiaan meilläkin tarkoitus vielä se toinen tehdä niin saa nähdä miten käy. Mua vähän hirvittää rahallisesti pärjääminen, mulla tulot tippuivat noin puolella äitiyspäivärahaan verrattuna. Mutta niinhän se on että mitä enemmän rahaa tulee niin sen enempi sitä myös menee.

Mä olen ollut reilun kuukauden laihiksella ja nyt on tippunut n.3kg eli siihen mitä painoin ennen raskautta. Ajatttelin palkita itseni huomenna Fazerin sinisellä suklaalevyllä ja syödä sen kokonaan ihan itse! Vielä kyllä pitäisi muutama kilo lähteä, lihoin pari kiloa ennen kuin tulin raskaaksi. Eli yhteensä sellanen 5kg pudotus.

Nyt alkaa uni tulla, pitää mennä nukkuun et jaksaa taas huomenna lähteä uimaan. Anni heräs tänään jo kello 7...

Heippa heippa!!

Kyllä taas jumitti sivusto.. meni ainaki vartti ennen ku sai auki!

Hienoa että agneksen pojalla kaikki kunnossa! Ymmärrettävää että et raaskinut herättää toista unilta tapaamiseen.. mutta toisella kertaa sitten!

Mukavaa saada hansku takaisin linjoille =) Hetki sitten tuossa kaupassa törmättiinkin..

Meillä neiti ei sit viihtynyt ostos kärryssä ku pikku hetken ja kanneltiin vuorotellen ku tehtiin ostoksia!! Nukahti autoon samantien ku lähettiin ajeleen kotia päin.. sain haalaritkin riisua eikä meinannukkaan herätä!!
Hyvä näin..

Viime yö oli tosiaan aika hauska! Aino nukahti 00.30, nukkui tunnin heräs syömään, nukahti nätisti ja nukkui tunnin.. sit ei meinannu millään saada nukahtaan! Melkein sain nukkumaan vaunuihin puoliistuvaan asentoon,mut heräs ku lopetin heijaamisen! 04.30 sit lähettiin ajeleen autolla ja nukahtikin aika nopeesti.. nukuin sit itekki jonku pari tuntia ;) Havahduin kun oltiin vaasassa ja kello 06.30 B) Siellä sit suhattiin vähän aikaa ja lähettiin takasin kotiin päin.. tyty nukku koko matkan!! Kotona oltiin 9.00 ja tyty meni uudestaan unille 10.30 nukkui vaan 30min ja on ollu koko päivän äidissä kiinni =)

Uimassa ei oltu kun tytölle tuli nuha.. Viimeöinen seikkailukin johtui tuosta nuhasta kun oli niin tukkoinen ettei nukkunut muuten ku pystyasennossa! Nyt kuitenkin näyttäisi vähän paremmalta jo.. enää ei räkää valu ihan solkenaan B)

Mies laittoi eilen kyselyn yöpymisestä haaparannassa olevaan majataloon.. lähetään ikeaan heinäkuun alussa! Aateltiin olla 3 yötä haaparannassa niin kerkeää hyvin tehdä ostoja paikallisissa liikkeissä =)
Sitten paluumatkalla varmaan yövytään jossain oulun tienoilla..

Mutta nyt meen oikaseen hetkeksi soffalle B)

Miamis ja Aino tasan 9kk :heart:

moikkis!täällä taas!jaa sielä miamis joutunut valvomaan/ajejeleen,no eiköhän ens yönnä nuku vähän paremmin!meillä on nukuttu sut hyvin!tosin tyttö ku nukkuu perhepedissä yks aamu tippunut sänkystä,ei onneks pahemmin käynnyt!meidän tyttö on nyt 8,035kg ja 73,5 cm;pikku hiljaa paino nousee!tänään ollaankin oltu ulkona puistossa,lämmin tuuli puhalsi,veerakin möyri hiekkalaatikolla ja maisteli vähän hiekkaa,kolme tuntia oltiin ja lähettiin
sisälle syömään,sitten soittivatkin tutut et tuutteko puistoon,no joo syödään niin tullaan taas,siinä sitten oli vanhat naapuritkin joilla kaksi isompaa lasta ja pienet kaksospojat.sit huomenna pitäs lähtee tuttujen kans tivolliin,et isompi lapsi pääsee hurvittelemaan!mites laittakaa taas ehdotuksia tapaamis päiviin ke,to,pe 14?meillä ei taida olla mitään erityistä ens viikolla,et käy melkeen mikä päivä tahansa!

t:äippäx ja veera 11kk

Nostetaas ettei kokonaan hukuta...

Meille sopii tapaaminen mikä päivä tahansa, ehdotan vaikka keskiviikkoa mutta muutkin käy. Sain tänään pestyä olohuoneen ikkunat, keittiön ikkunan pesin viikonloppuna. Kyllä on kirkkaat!

Anni nukkui tänään ekat päikkärit vaan puoli tuntia, kun yleensä nukkuu 1,5-2 tuntia. Tuossa se silti jaksaa touhuta ilman kitinöitä vaikka on ollu hereillä kohta jo kolme tuntia. Täytyy vaan edelleen ihmetellä minne se meidän kitisevä ja itkevä tytsy on hävinnyt...!! Eilen teki kivan yllärin, heräsi jo kuudelta aamulla. Hieman äitiä väsytti koko päivän kun en osannut oikein päiväuniakaan nukkua ja mies oli reissussa. No meninkin sitten eilen nukkuun jo yheksän jälkeen kun anni oli nukahtanut. Tänään nukkui onneksi (!) seitsemään... Pitäisi varmaan koittaa tuota yöunille menoa vähän pitkittää josko nukkuisi pikkasen pisempään sit aamulla. Kahdeksaan olisin tyytyväinen.

Nyt taitaa neiti alkaa väsyä, lähdetään vaunulenkille niin eiköhän se nukahda.

Hansku ja Anni 230806

Moikka moi..

Keskiviikkoa minäkin ehdottaisin tapaamis päiväksi!!

Meillä on nyt nukuttu taas hyvin viimeiset 2 yötä =) Helpotti flunssa aika nopeesti!

Peruin muuten kuitenki sen meidän kesäkuun uinnin.. tulee varmasti lähdettyä mökille niin jää käymättä vaan sit! Turhaa maksaa jos ei käykkää..

Tuukko Hansku peseen meidänki ikkunat?? ;) Kyllä noista nyt vielä läpi näkee mut aika likaset on.. sade piiskaa näihin meidä olkkarin ja makkarin ikkunoihin nii sais olla joka sateen jälkeen pesemässä!! Varmaa täytyy tällä viikolla sekin tehdä.. oon venyttäny ja venyttäny!

Meidä isukki muuten tuumas ku kotiin päästii kaupasta lauantaina että olipas Annilla paljon tukkaa =) Meidän neidillä kun tuota vielä ei niin paljoo oo.. ja kun on vaaleekin vielä niin näyttää välillä et ei oo ollenkaa!!

Vähän akaa sitten oltiin tytyn kans ulkona ja nyt nukkuu.. Käytiin pikku lenkki matkarattailla ja hyvin kulkee =) Paremmilla ilmoilla melkeen vois alkaa käyttään niitä kaupunkireissuilla!

Aloin tuossa päivällä tekeen tytölle kevyempää takkia ja housuja ulkoiluun.. Kirsikan punaisesta ja vaaleen sinisestä rukan verkkakankaasta! Vuori vielä puuttuu niin pääsis ompeleen B) Täytyis varastosta lähtee penkoo kangaslaatikkoo josko sieltä löytyis..

No joo.. nyt kömmyyttään mies sängystä ylös syömään B)

Miamis ja Aino 190806

Heippa!
Joo, tänne kans Hansku ikkunoita peseen!!!
Kattelin päivällä, että onpa likaset. Ja nyt siitepölykaudella lisää tuloo.
Ja sinä Miamis kovasti ompelet kaikkea. Hienoa!
Tulipa ittekin aikoinaan ommeltua kaikenlaista, helpompaa;
verhoja jne..muttei enää aikoihin "ole aika riittänyt".
Tai sitten jotain muuta harrastusta tullut tilalle?!?

Tänään sain tehtyä vähän pihahommia. Nurtsille kertynyt suuret määrät voikukan alkuja. Niitä nappasin pois yhden ison jätesäkin verran. Eihän siihen paljon nurtsia jäljelle jäänyt (pieni rivitalon piha kun on), joten eiku multaa ja nurmikonsiemeniä tilalle. Eiköhän se siitä lähde kasvamaan, aikanaan.

Juuso pääsi eka kertaa vähän pihalle konttaamaan, kun päiväunilta heräsi. Kyllä oli poika ihmeissään ja innoissaan tästä uudesta jutusta!
:whistle:
Muutaman kerran ollaan myös tuossa vieressä olevan puiston keinuissa käyty ja sekin on ollut mieluisaa touhua.
Yöt meillä onkin vähän "niin ja näin". Juuso herää vielä syömään muutaman kerran yössä. Pitäisi varmaan jotain "unikoulua" pitää, että tulisi kokonaisemmat yöt. Vaikkakin aattelin, että kun poika siirtyy tavallisen maidon pariin, niin lopetan imettämisen ja eiköhän se sitten ala helpottaan?!?

Me voitaisiin TAAS kerran yrittää tulla kahville keskiviikkona. Jos vaikka onnistuis tällä kertaa...

Agnes ja Juuso 070806

Moikka!

Meillä neiti pihalla nukkumassa.. Laitoin ihan sisävaatteissa makuupussiin, pipon ja pakkauksen kevyet töppöset käsiin! Luulisin että tarkenee.. Täytyy kohta käydä kattoon mikä lämpötila vaunuissa on.. aina mittari vaunuissa kun nukkuu!!

Hansku; Laitan tilauksen tänään.. saat ensiviikon tapaamisessa sitten postia!!

Agnes; yrittäkää päästä mukaan kaffille huomenna!! Kokoonnutaan taas siinä aulassa ensin.. Meidät kyllä huomaa =)

Laitan äippäxille viestiä jos hekin tulevat! Varmaan menee pipsallekkin viesti sieltä sitten..

On yrittänyt mahdollisimman paljon ommella tytölle, mutta aika vähäksi on nyt jäänyt.. Sillon kun tyty touhuaa itsekseen niin tulee otettua kone esille ja suristeltua.. Monesti oon huomannu että kun touhuan jotain niin tytykin viihtyy hyvin itekseen pitkiäkin aikoja!

Miehellä iltavuoro niin ollaan täällä kotosalla tää päivä.. Kaupassa täytyy neidin kanssa käydä kun vaipat loppuu B)

Oottako muuten missään nähnyt niitä uusia hedelmäsoseita jossa on paloja mukana?? Olikohan se bonan uutuus! Tyhmää kun mainostavat eikä missään niitä vielä oo..

Kokeilin tytölle antaa Bonan hedelmäistä kauraherkkua ja herkkuahan se tosiaan oli =) Piltillä on toisen makuinen versio niin täytyy kokeilla sitäkin.. Ihan reissua ajatellen oon nyt kokeillu enempi noita valmisruokia antaa ja tuntuu nekin maistuvan!

Vielä ruoka asiaa.. Puuroista! Oletteko kokeillut antaa valmispuuroja? Meinaan nyt näitä esim. muksun tetroissa olevia tai semperin lasipurkkeja?? Kun reissussa ei ehkä ole tuota keittomahdollisuutta niin pitäis niitäkin kokeilla!!

Mutta nyt touhuamaan taas..

Miamis ja Aino 190806

Heippa!

Juu meikäläiselle tuo ikkunoiden pesu onkin niin kovin mieleistä puuhaa...
Toisaalta se on ihan mukavaa kun joku vaan kantaisi niitä vesiä ja siivoisi sitten jäljet...

Äitee-agnes; meilläkin heräillään vielä öisin useasti, ei syömään vaan muuten vaan itkemään. Yhden kerran annan maidon vaihtelevasti 5-7 välillä. Muuten ne heräilyt on sellasia että itkee, pistän tutin suuhun niin itku loppuu samantien ja on unessa, mutta jos en mene luokse ja sitä tuttia laita niin itku vaan yltyy. Näitä heräilyjä on vaihtelevasti mutta pisin pätkä heräämättä yleensä on n.5-6 tuntia, tämäkin vaihtelee. Eli meilläkin aika risaisia yöt vielä on mutta koska olen ihan hyvin jaksanut niin en ole alkanut vielä unikouluilemaan.

Miamis; En ole kaupassa nähnyt niitä uusia hedelmäsoseita, en kyllä ole osannut etsiäkään. Mä annoin muutaman kerran valmispuuroa, olisiko ollut jotain vadelma-kaurapuuroa silloin ennenkuin siirryin ihan tavalliseen eloveenaan. Hyvin se meillä ainakin upposi (tai mikä meillä ei uppoaisi...)
Kiva saada se tilaus, pitää sit muistaa ottaa rahaa mukaan.

Mä olen nyt parina päivänä opettanut kissaa olemaan ulkona valjaissa niin että se on narussa kiinni ovenkahvassa ja itse olen myös ulkona (meillä hyvin pieni takapiha). Ihan sillä ajattelin että voisi sitten kesähelteellä pitää ovea auki ja olla Annin kanssa myös siinä pihassa eikä tarvi kissasta huolehtia. (käyn sen kanssa kyllä muutenkin päivittäin ulkona). No eilen kun mulla oli se naru vähän pidempänä niin eiköhän se ollut heti moneen kertaan kiertänyt itsensä puskan ympäri. Ja sitten kun meillä on sellanen aita niin se hyppäs aidan päälle ja ennenkuin kerkesin ottaa kiinni hyppäsi aidan toiselle puolelle ja jäi narusta roikkumaan puoleen väliin.... Kyllä mä säikähdin et nyt se kuristuu tai taittaa niskansa
mutta kissa vaan tyytyväisenä roikkui ilmassa eikä edes häntä ollut pörröllään! No tästä viisaampana tänään laitoin narun niin lyhyelle ettei ylettynyt puskiin eikä aidan päälle vaan söi ruohuoa ja loikoili siinä mun ja annin vieressä kun anni istui rattaissa ja mä vähän siivoilin pihaa. Ihmeesti se on oppinut noihin valjaisiin, olen viime elokuusta asti sen kanssa valjastellut ja se täyttää nyt 4 vuotta. Mä kuvittelin ettei vanhalle kissalle pysty enää opettamaan uusia tapoja. No joo, se kissa-asioista!

Olin muuten eilen hierojalla, sain äitienpäivälahjaksi. Kyllä tuntui ihanalta. Pikkasen oli jumissa hartiat! Tilasin vielä toisen ajan ensi viikolle.

Nyt pitää mennä Annia viihdyttään.
Huomiseen tapaamiseen!

Hansku ja Anni, huomenna 9kk.

Huomenta!

Meette siis tänään HH kahvioon klo 14?

Juuso kun herää melkeenpä joka aamu klo 6 kieppeillä, niin
nyt se on jo eka päikkäreillä ja toiset yleensä klo 12-13 ja siitä eteenpäin, mutta yritetään tulla mukaan.
Saatetaan tulla vähän myöhässä, jos joudun herätteleen pojan eli ei kannata jäädä meitä odotteleen aulaan..tullaan sitten kahvioon suoraan.

:) agnes ja juuso

Moikka!

Juu tänään mennään kaffittelemaan klo.14.00 =)

Yleensä ollaan istuskeltu siellä veskien ja lastenhoitohuoneen lähellä.. kyllä meidät sieltä löytää!!

Täällä taas huonosti nukutun yön jälkeen ei oikeen meinaa mikään onnistua..
Kai siihen tottuu aikanaan!

Aino on nyt nukkunut jo tunnin.. tuossa vähän äsken änisi niin pistin tissin suuhun ja jatkoi vielä uniaan! Voi olla että kahden aikaan alkaa jo kitistä väsyä uudelleen.. mutta nukahtaa sit kotimatkalla!

Onneksi nyt näyttää vähän aurinkokin pilkahtelevan.. oli niin nätti päivä eilen! Jos sitä pääsis kevyemmillä ratailla liikenteeseen.. Ei tosiaan ole sadesuojaa noihin meidän matkarattaisiin! Hankintalistalla sekin..

Oltiinkin sitten illalla Ainon kanssa tuttava perheellä käymässä kun ei olla pitkään aikaan siellä käyty ja mies ei sinne lähde, niin on käytävä kun se on töissä ;)

Mutta nyt syömään..

Miamis ja Aino 190806

Huomenta!

Oli mukava tavata teitä; Miamis ja Aino-neiti sekä Hansku ja Anni-neiti eilen.
Reippaita ja söpöjä pikkuneitejä teillä!

Juuso nukahti kotona heti, kun tultiin. Tais kaikki vaavit olla jo vähän väsähtäneitä loppuajasta?!?

Ostin Halpiksesta "kunnon" ikkunanpesuvärkit ja aattelin tänään tehdä sen Hanskun "lempipuuhan", kun ilmakin on suotuisa.

Mukavaa loppuviikkoa!

agnes ja juuso

Huomenta!

Oli mukavat treffit eilen =) Oli mukavaa saada poika porukkaan!!

Meillä neiti sitten nukahti matkalla rattaisiin ja kotona riisuin liiat vaatteet pois, syötin ja siirsin ulos toisiin vaunuihin jatkamaan unia! Ei siis herännyt missän välissä vaikka pyörittelin kuinka kun riisuin..

On nykyään ihan jokapäiväistä että Aino alkaa itkeä kun on väsynyt.. Eilinen "raivoaminen" ei ole yhtään mitään verrattuna siihen mitä se joskus iltaisin on kun yöunille mennään ;)

Yritin tuossa laittaa neitiä unille kun oli niin väsyneen oloinen.. Oli jo melkeen unessa mutta piristy sit ihan yhtäkkiä! Nyt se tuolla touhuaa omiaan =) On ennenkin käynyt näin ja sit unet siirtyny monella tunnilla..
Yritin kai sit liian aikaisin nukuttaa, kun torkku vaan hetken rinnalla!!

Laitoin tässä välissä neidin pomppimaan hyppykiikkuun..
Hyppii ihan innoissaan taas! Täys meno päällä, eikä väsystä tietoakaa B)

Kaippa se vaan on alettava laittaan paikkoja kuntoon.. yleensä teen kaikki kotihommat ku neiti nukkuu!

Mulla on ikkunoitten pesu ohjelmassa viikonloppuna =) Piti jo aiemmin mut en kuitenkaa saanut aikasiksi.. On se jännä että töissä sitä pesi kymmeniä ikkunoita ihan tosta vaan mut noita omia ei sit millään viittis!

Mutta nyt pomppimaan tytön kans niin kunto kohenee mammallakin!

Miamis ja Aino 190806

Heippa hei!

Juu tosiaan oli kivaa saada söpö poikakin porukkaan mukaan. Meillä Anni vaikka oli väsynyt jo silloin kahdelta niin ei kuitenkaan nukahtanut kotimatkalla vaikka kuinka yritin, nukahti sitten puoli viideltä ja nukkui puolen tunnin unet. Tänään on kanssa ollut vähillä päiväunilla ja nukahti yöunille jo kasilta. Ihanaa omaa aikaa äidille!

Ostin sitten eilen matkarattaat, carenan easyt cittarista. Jotenkaan en tykästynyt niihin Peukaloisen rattaisiin jotka oli vähän kalliimpiakin. Ajattelin eka etten ihan halvimpia osta mutta nuo carenat kuitenkin tuntuivat ihan hyviltä. Ainoa harmi mun mielestä on ettei niissä ole sellasta jalkasuojaa mutta kai sitä tulee toimeen ilman.

Miamis, nuo ainon itkut on kovasti tuttua. Meillä itkettiin 7kk unta vastaan, mentiin sitten yöunille tai päiväunille. Ja usein itkettiin todella kovaa! Nyt on helpottanut mutta kyllä useasti edelleenkin ennen unta itkee enemmän tai vähemmän, harvemmin ihan ilman itkuja nukahtaa.

Pitää lopettaa et kerkee vielä jotain touhuta ennen teho-osastoa. On muuten ihmeesti tuo telkkarin katsominen vauvan myötä vähentynyt...Katson nykyään enää Emmerdalen ja Teho-osaston ja aamuisin jos Anni antaa niin Hollyoaksin ja sitten sen hömpän venezuelalaisen sarjan Tuhkimotarina kun tulee aamuisin uusintana. Se on aivan hölmö, sata kertaa hölmömpi kun kauniit ja rohkeat mutta olen siihen ihan koukussa... Aikaisemmin en paljon muuta tehnytkään kun iltaisin katoin telkkaa..

Hansku ja Anni 230806

Täällä sitä vietellään tyttöjen iltaa Ainon kanssa!

Isi on juhlistamassa kaverin synttäreitä!

Herättiin tänään vasta 10.30 ja syötiin aamupalaa ja lähdettiin kaupungille asioille! Kelaan on nyt sit toimitettu kaikki tarpeellinen tällä erää..

Ettin joka kaupasta kevyttä lakkia tytylle ja viimesestä elikä cittarista se sit löyty..

Tyttö nukku päikkäritkin kaupungilla ja välipalaa syötiin anttilan aulassa.. Päivä meni kyllä niin hyvin että!!

Nyt on sit Unikot ostettu ja huomenna olis tarkoitus ommella uudet verhot keittiöön ja olkkariin!! Maksohan tuo, mutta kerrankos sitä..

Ainon serkku poika oli meillä nyt illalla hoidossa ja voi kun viihtyivät hyvin yhdessä =) Tuli sellainen olo että kyllä se toinen lapsi todella saa tulla.. serkkupoika kun on ainut lapsi perheessään niin huomaa vaan että kaipaa sisarusta!

Aamulla olisi sitten viimeinen vauvauinti tällä erää.. Rattailla olis tarkoitus lähteä suhaamaan! Toivottavasti on hyvä ilma aamulla.. nyt kyllä näyttää aika ikävältä :(

Hansku; Oikein hyviltä ne rattaat vaikutti! Ja väritkin oli kivat =)
meillä on se jalkasuoja, mut kertaakaan en oo käyttäny.. Sadesuojan ajattelin hommata niin ajaa sit saman asian!

Mutta nyt antaan maitoo pienelle!

Hauskaa viikonloppua kaikille B)

moikka!voi meitä alkoi laiskuuttaan keskiviikkona,ei jaksettu lähtee tapaamiseen!ai nyt oli agneskin päässyt pojan kanssa mukaan,sepä mukavaa!on ollut nyt vähän epävakainen ilma!pitäs kans tehdä kaiken näköisiä kesä hankintoja,siivouksia,mut ku sais jotain aikaiseksi!mut tää on tällänen pika käynti taas sivuilla,nyt saunaan!ilmoitelkaa sit jos tapaaminen tulossa?

t:äippäx ja veera

Hei kaikille :wave:
Olen käynnyt kyllä lukemassa teidän kuulumisia, mutta laiskuutta ollut liikkeellä kun en ole mitään jaksannut kirjotella.
Meillä oli tänään viimeinen vauvauinti. Se on sitten jatkossa koitettava käydä uimassa tytön kanssa ilman ryhmää. Kun ei neiti ihan vauva ole enään.
ikkunoiden pesunne sai minutkin innostumaan siihen puuhaan, kiitos. :)

Kyllä taas pahasti tökkii nämä sivut, kirjoitin pitkät tekstit eikä sitten suostunutkaan sitä lähettään eteenpäin...
Joten nyt vaan lyhyesti. Meille sopii tapaaminen mikä päivä tahansa, torstaina on neuvolalääkäri mutta jo 9.30, eli keretään hyvin jos tapaaminen kello 14.

Hansku ja Anni 230806

Eilen oli meillä ristiäiset ja tyttö sai nimeksi Aleksanna. Kaikki meni muuten hyvin, mutta meillä ja ristiäisvierailla heräsi epäilys että pappi olisi ollut humalassa tai jossain aineissa.
No, ensinnäkin pappi täällä tepasteli ilman sukkia, eikä hänellä ollut asianmukaista pukua. Välillä luki raamatusta väärin ja virretkin vähän välillä tökki. Kastekynttilää ei muistanut sytyttää ja vieraiden mielestä vähän outoja puhu. Katse oli jotenkin sellainen töllöttävä ja puhe välillä sammalsi.
Mutta tärkeintä tietenkin että tyttö sai nimen ja kaikki meni muuten ihan hyvin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 10:13 apila87 kirjoitti:
Eilen oli meillä ristiäiset ja tyttö sai nimeksi Aleksanna. Kaikki meni muuten hyvin, mutta meillä ja ristiäisvierailla heräsi epäilys että pappi olisi ollut humalassa tai jossain aineissa.
No, ensinnäkin pappi täällä tepasteli ilman sukkia, eikä hänellä ollut asianmukaista pukua. Välillä luki raamatusta väärin ja virretkin vähän välillä tökki. Kastekynttilää ei muistanut sytyttää ja vieraiden mielestä vähän outoja puhu. Katse oli jotenkin sellainen töllöttävä ja puhe välillä sammalsi.
Mutta tärkeintä tietenkin että tyttö sai nimen ja kaikki meni muuten ihan hyvin.
:o :o Saako ihan kysyä, että kuka teillä oli pappina? Nätti nimi tuli tytölle :)

Heippa!

No olipa aika tapaus, tuo Apilan pappijuttu. Kyllä olisi harmittanut jos pappi olisi noin käyttäytynyt. Nätti ja erikoinen nimi tuli tytölle, ei varmaan montaa suomessa ole samannimistä?

Vauvauinnista; meillä Anni oikein todella innostui vikalla uintikerralla, oikeen harmittaa että loppui, en viitsinyt kuitenkaan kesäuinteihin ilmottaa kun on niin paljon kaikkea muuta menoa. Mekin yritetään ihan omalla ajalla käydä uimassa, jos saisi aikaiseksi 1-2x kuukaudessa.

Miamis; kateeksi käy sun unikkosi, haluaa kanssa...En kyllä aijo tähän kämpään mitään uutta hankkia kun tarkoitus olisi vielä tämän vuoden aikana oma taloa löytyä. Jos sitten mullakin olisi unikkoa..
Ne matkarattaat on ollut ihan hyvät, pari kertaa minimanissa niillä käyty. Ehkä sitä jalkapeitettä ei sitten tarvi, sadesuojan hommasin. Ne rattaat on sellaset vaalean beigen väriset, niitä ei ollut siinä näytillä vaan löydettiin paketista, halusin vaaleat kun vaunut on tummat.

Tuntuu hurjalta kun Annille täytyy nykyään ostaa jo 80cm vaatteita,melkein poikkeuksetta 74cm on liian pieniä vaikka oli viime mittauksessa 71cm pitkä. Mutta se on sen verran pullukka että vaatteet kiristää rinnan ympäryksestä ja vatsasta. Ostin prismasta sellasn lyhythihaisen ja -lahkeisin sisähaalarin 74 kokoa niin eihän siinä mennyt edes napit kiinni edestä...Pitää käydä vaihtaa isompaan.

Anni on viime päivinä nukkunut vaan yhdet päiväunet ja nekin kestää korkeintaan tunnin, en sitten millään saa sitä nukahtaa toisille unille, en ulos enkä sisälle. No sitten se kyllä onkin jo kasilta illalla unessa...Anni on alkanut nousemaan konttausasentoon, musta vähän tuntuu että taitaa ryömiminen jäädä kokonaan välistä kun ei sitä vieläkään tee!

Olisiko keskiviikko hyvä tapaamispäivä?

Toivottavasti nyt tämän tekstin lähetys onnistuu kun eilen vähän tökki...

Hansku ja Anni 230806

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 14:27 sussu82 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 10:13 apila87 kirjoitti:
:o :o Saako ihan kysyä, että kuka teillä oli pappina? Nätti nimi tuli tytölle :)

Antti Lapinoja oli papin nimi. Miehen työpaikalla sanoivat että ainakin on kuulemma aika "omalaatuinen". Ei täällä kuitenkaan kukaan tahdo tuntea kovin hyvin, kun on ollut vasta niin vähän aikaa pappina täällä Himangalla.

Moikka!

No huh mikä pappi ollut apilalla kastetilaisuudessa!! Mutta tärkeintä että tyttö sai kauniin nimen =)

Meillä meni lauantain uinti myös oikein hyvin! Päristeltiin ja loiskittiin minkä kerettiin.. Oltiin me taas tunti altaassa B) Nyt sitten omatoimista uintia vaan kesän aikana!!

Juttelin uimaohjaajan kans ja suositteli käymään aamuisin ja samassa tai siinä viereisessä pienemmässä lämpmässä altaassa! Vähitellen aloittaa totuttaan viileämpään veteen koska.. Syksyllä alkava Taapero uinti on sit siellä lasten altaassa ja vesi vähän viileämpää!! Kokkola lehteen tulee sit loppukesästä ilmoitus kun voi alkaa ilmottautuun ryhmiin =)

En osaa sanoa vielä päästäänkö tapaamiseen.. Ainolla unirytmi muuttumassa!! Jos ei päästä niin tuon Hansku sulle sit vaikka huomen illalla sun tilauksen kun käydään minskussa kaupassa =)

Mies tuo paketin postista kun tulee kotii.. Tilasin itelle vähän meikkejä kun oli ihan kaikki menny vanhaks mitä kaapissa oli!

Meillä on sitten oikeen juntturan junttura toi neiti.. Nukumaan kun on menossa niin huutaa ihan hysteerisenä kunnes nukahtaa olkapäätä vasten mun syliin! Välillä huutoa kestää vartti toisinaan puol tuntia..

Ja kitisee muuten vähän väliä hereillä ollessaankin.. Ei ollakkaan nyt paljoo liikuttu kotoa kun heti alkaa narina kun jonnekkin pääsee!

Varmaan tämä on jokin kehitykseen kuuluva vaihe ja menee pian ohi toivottavasti!

Eilen kun surffasin niin vastaan tuli ilmoitus Äiti-lapsikerhosta!

Alkaa ke 6.6 ja on avoinna 10-13.00 Osoitteessa Pitkänsillankatu 22B (Cafe edlan vieressä) Järj. Kokkolan Nuorten tuki Ry.

Vapaata kanssakäymistä äitien - ja lasten kesken. Isätkin tervetulleita!
Myynnissä kahvia ja keksejä!

Mukavaa että täälläkin alkaa tällainen toiminta =)

Mutta nyt otan itekki torkut kun nuppunen vielä paapii!

Miamis ja Aino 190806

Yhteistyössä