Kokkola ja lähialueet huhuuu....

Meilläkin vielä pienempi pojista lievässä kuumeessa. Mutta paranemaan päin.

Isäni tuli poikia hoitamaan ja pääsin käymään kaupoilla. Halpa-hallista hain kevät haalarit pojille. Pääsiäiskoristeitakin tarttui mukaan. Sekin on ihan pian... Mitäs teidän muksut, käyvätkö trulleina?

Nyt lähden katselemaan ja varaamaan porin jazzeille stingin konserttiin lippuja. Jos vain anoppi (asuvat porissa) ottaa pojat hoitoonsa. Hänellä rytmihäiriöitä ja väsyy helposti, joten mikään ei ole vielä varmaa. Mutta ainahan suunnitella voi... ;)

Uskaltaudunkohan minä tapaamiseen... vai onko se teille vakkari ketjulaisille vain tarkoitettu?

Mukavat viikonloput! :wave:

Kiitos kutsusta tapaamiseen! =)
Mielenkiinnolla odotan...
Missä yleensä olette tavanneet ja kuinka usein? Jonkun kotona vai "yleisellä paikalla"?

Mies tuli just äsken töistä, tekee pitkää päivää. Pojille sain iltapalan annettua ja nyt pomppivat vierashuoneen patjoilla \|O

Mies saa luvan nukuttaa ja minä olen ansainnut lasin punkkua sillä välin :kieh:

Pari konetta pyykkiäkin odottaa ja keittiö ollut jo monta viikkoa ilman verhoja, ne olisi tarkoitus vielä väkertää ikkunaan.

Mutta palataanpas taas! :hug:

Hienoa että tuo päivä sopii noin monille. Missäs tavataan? Olis kiva tavata jossain missä lapset vois leikkiä keskenään, haluaako kukaan kotiansa näin isoa joukkoa vai missäs tavattais? Leikkipuistokin olis kiva mutta keleistähän ei tiedä kun vasta lähempänä.

Hyvää yötä. On tuo lomalla olo rankkaa kun piti tänään ottaa kolmen tunnin päikkärit ja nyt jo taas väsyttää \|O

Niin mikä se paikka olis missä vois tavata???? Haluaako joku tosiaan ottaa kotiinsa tän sakin.
sade: me on nähty pari kertaa hesellä ja sit on oltu mun ja saparon kotona.

Meillä pikkunen on kuumeessa ja nukku yön niin huonosti että mää oon ihan \|O :headwall: päätä särkee ja sydän hakkaa, väsyttäis niin etten tiä miten jaksan olla ylhäällä. pakko ku sovittiin miehen kans että sen vuoro nukkua tänä aamuna ja mun huomena. :whistle:
kaupungille lähen kyl vähä hummaan ku tästä vaan selviän ja isäntä nousee. Pakko päästä... :whistle:

Niin pitäskö nyt olla kevät vai oonko mää väärin ymmärtäny? ....."lunta tulvillaan on raikas talvisää".... :eek: :headwall:
MISSÄ SE KEVÄT OIKEIN LUURAA?? \|O ;) :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.04.2006 klo 09:20 hennuli2 kirjoitti:
Niin pitäskö nyt olla kevät vai oonko mää väärin ymmärtäny? ....."lunta tulvillaan on raikas talvisää".... :eek: :headwall:
MISSÄ SE KEVÄT OIKEIN LUURAA?? \|O ;) :whistle:
Jus tuossa mietin että meillä on kolmen viikon päästä futisturnaus Vaasassa, pelit pelataan ulkona ja aikaisempina vuonna lunta on ollut vain pikkuplänttejä jäljellä silloin. Saa nähdä pelataanko tänä vuonna hankifutista :D

Tänään oli mun vuoro nukkua pitkään kun eilen oli isännän vuoro. Nousin ylös jo vähän ennen kymmentä mutta sekin teki terää kun neitimme herää nykyään tuossa puoli kahdeksan maissa.

Hei! Ajattelinpas minäkin ilmoittautua tänne (harmaana tosin,koska en ole saanut aikaiseksi kirjautua vielä sivuille) kun tällaisen pinon täältä löysin. Olen 25-vuotias 1-vuotiaan pojan kotiäiti, perheeseen kuuluu myös 24-vuotias opiskelija iskä. Asumme tällä hetkellä vielä Rovaniemellä, mutta toukokuun alusta olemme muuttamassa Kokkolaan.(Asunto tosin vielä hakusassa) Tuttavia ja varsinkaan perheellisiä sellaisia minulla ei Kokkolassa ole joten olisi todella mukavaa tutustua uusiin "mammakavereihin" & saada seuraa poitsulle ja itsellekin.
Kyselisinkin toimiiki esim. Kokkolassa jonkin lainen
"mamma" porukka, keskustelupalstana tms.. Millaisia kerhoja/ muuta toimintaa sielä lapsiperheille järjestetään jne...Sitten asumisesta, että millaista asuinaluetta Koivuhaka nykyään on (olen kuullut melko paljon negatiiviisiä juttuja,pitävätköhän paikkansa) ja yleensäkin mistä Kokkolassa kannattaa asuntoja etsiä...
Kiitos jo etukäteen kaikista tiedoista...
:flower:

Hei hansu ja teretulemast!! :hug:
Minäkin olen uusi täällä, pari viikkoa "porukoissa pyörinyt". Mutta hyvin otettu vastaan ja kutsuttu tapaamisiin.

Kokkola on ihan kiva paikka asua. Meri on lähellä ja palvelut pelaa. Äiti lapsi kerhoja on paljon, kirkon puolesta, mutta käy kaikille.
Myös muutama muu esim.turvakodin vetämä äiti lapsi tapaaminen on hyvä. Ja sinne voi mennä ihan kaikki Ilman mitään ongelmia.

KOivuhaasta sen verra että onhan sillä paikalla aikas maine vielä nykyäänkin vaikka paljon ovat tehneet asian eteen. Mutta jos olet lapsen kanssa päivät yksin ilman autoa, niin en kannata että muuttaisitte sinne sillä sieltä on pitkä matka kaupungille.

Mukavampia asuinalueita on kokkolassa monta! Ja ennen kaikke lähellä kaikkea!
Kun me muutettiin kokkolaan. Soitimme asuntojen välitysfirmoihin ja annoimme tiedot mitä, minkälaista asuntoa etsimme. Myös kokkola lehteen laitoimme ilmoituksen. Todella hvyän asunnon saimme hakalahdesta jossa asuimme vuokralla vajaa 2v.

Nyt asumme meren rannalla halkokarilla ja tykkäämme kovasti vaikka miestä kositaan koko ajan etelään töihin...

Nyt täytyy mennnä nukkumaan atai ainaskin sänkyyn katsoon telkkua kunnes nukahtaa.. :wave:

Hei!
Olen lukenut kirjoitteluanne tällä palstalla aika ajoin. Nyt on pakko ilmaista mielipiteeni liittyen tuohon Koivuhakaan liittyen. Ja ensimmäisenä kysyisin Sadelta, että oletko asunut joskus Koivuhaassa? Veikkaampa että et... Nimittäin Koivuhaka on ollut levoton paikka joskus -70 luvulla, mutta on rauhoittunut siitä. Tuota levottoman kaupunginosan mainetta pitävät yllä puheissaan yleensä ne, jotka eivät ole asuneet koskaan Koivuhaassa.
Lapsiperheen on hyvä asua Koivuhaassa. Täältä on kaupungille n. 3-4km. Ja Koivuhaassa on kyllä kaikki palvelut lähellä, täältä löytyy 2 kauppaa, kioski, koulu, pari päiväkotia, Koivutupa (siellä voi käydä lasten kanssa leikkimässä ja tapaamassa muita pienten lasten vanhempia, todella mukava paikka!), posti, apteekki, parit ravintelit...mitä vielä... ja puistoja on ja talvella luistinradat lähellä.
Ja kun kaupunkiin on tarvetta päästä, mutta autoa ei ole, niin bussit kulkevat...
En halua tällä, sade (tai kukaan muukaan), loukata tai mitään. Haluan vain oikoa noita paikkaansa pitämättömiä puheita siitä "levottomasta" Koivuhaasta. Olen asunut Koivuhaassa lähes 30 vuotta, joten tiedän mistä puhun...Että tervetuloa vaan Koivuhakaan, ei kannata uskoa kaikkea mitä kuulee =)

Niin ja löytyyhän meiltä täältä Koivuhaasta myös terveyskeskus ja neuvola, että palveluita kyllä löytyy.
Millä perusteella, sade, sanot että Kokkolasta löytyy monia miellyytävämpiä asuinalueita kuin Koivuhaka?

mää oon ite ollu 5v ku ollaan muutettu koivuhakaan,jossa sit asuinki 16 vuotiaaks asti.mää oon aina siellä viihtynyt ja nytki ku sielä lastenkaa oon niin oon ihan ku "kotona".tosiaan mun vanhemmat edelleen sielä asuu ja paljon minäkin lasten kanssa siellä oon,varsinki tuolla koivutuvalla mikä on aivan IHANA paikka.siellä on tosiaan lapsille paljon tekemistä ja äititkin saa sieltä juttu kavereita =)

ANTEEKSI!!! :ashamed:

TODELLAKAAN EI OLLUT PUHUA KOIVUHAASTA SIIHEN SÄVYYN ETTÄ SE EI OLE HYVÄ PAIKKA ASUA!
Ehkä kirjoitukseni oli väärin "rakennettu".
Ainoa asia siis mitä itse pitäisin negatiivisena on se että suht pitkä matka kaupunkiin.

Tiedän että siellä on kaikki palvelut omasta takaa.
Silloin kun etsimme
omakotitaloa niin ajattelimme muuttaa silloisesta vuokra-asunnosta pois (se lehti ilmoituksella saatu, kun oli niin kallis vuokra).
Suunnitelmamme oli muuttaa vuokralle edullisesti ja etsiskellä rauhassa taloa. Kävimme koivuhaassa katsomassa muutamaa asuntoa, joissa oli edullinen vuokra ja olivat tosi siistejä, just rempattuja. Mutta sitten näimme tämän nykyien talomme myynnissä ja ostimme sen heti.

Joten jos olisin sitä mieltä että koivuhaka on huono paikka asua, niin en olisi edes lähtenyt niitä asuntoja katsomaan.
Anteeksi vielä kerran jos pahoitin jonkun mielen kirjoituksellani! :'(

no nyt meillä on Jemina kuumeessa :( tytöt on lähössä Ruotsiin ens viikon tiistaina,toivottavasti ovat sillon kunnossa.menevät sinne miehen tätin luokse,niin ja siis mummun ja vaarin kanssa sinne lähtevät.
mun äiti joutu eilen uudestaan sairaalaan,on huonossa kunnossa :'( en tiiä onko influenssaa vai mitä,ei pysty edes puhumaan ku ääntä ei tule..

no mutta jatketaan..

No niin nyt on kaupungilla käyty asiat toimittamassa. Ihan hiki pukkas päälle kun monessa paikassa piti käydä. Meillä on ihanan rauhallista, isäntä ja neiti on molemmat päikkäreillä. Taidan lähtee katsomaan 24 kun sain isännältä joululahjaksi ekan tuotankokauden boxin ja olen vasta jaksossa 8 menossa. Jos kerkeis yhden jakson katsoa ennen kuin heräävät.

Onks täällä mitään ruokapaikkaa missä lapset vois leikkiä kun äitit lörpoöttelee? Mietin vain sitä kokoontumista. Hesessäkään ei enään pallomerta ole.

hemuliina: mitenkäs teillä voidaan? entäs sun äiti?? :hug:

Niin missä tavattas?? onko ehotuksia kellään!!! :attn:

Mä kävin tänään uimassa ja kaupungilla shoppailemas..taas... :whistle: Kodinhoitajan hommasin että pääsen jonnekki ku ukkoki on reissussa. ja on niin karsee ikävä että :'( mutta eiköhän tää tästä. :/

Veetille onnea nimppareitten johdosta!! :flower:
meiän "vauva" täyttää huomena vuoden :eek: :heart:

Hui, ihan tuli olo että olenko väärille sivuille eksynyt mutta taitaa sivut olla käyny muuttumisleikissä :p No eiköhän näihinkin taas totu =)

Sainpas meidän neidin syömään perunaa. Tein jauhelihakeittoa, neiti kyllä ilmoitti kun kuorein perunoita että Milla ei syö perunaa mutta menipäs kuitenkin alas puoli lautasellista. Koko ajan piti höpöttää että sai silleen sala vaihvihkaa suuhun tungettua. Ehkä se tästä lähtee....

Onnea Hennulin "vauvalle" :flower: Nyt tuli oikosulku, mikä nimi yhdistää kehenkin mutta tais olla Julius :heart: Kyllä tuo aika menee äkkiä, tuntuu että vasta se oli sellainen pikkuinen, vaikka on se vieläkin ihanan pikkuinen meidän neitiin verrattuna.

Tänään pitäis aloittaa työt loman jälkeen eikä kyllä ole työfiilistä juurikaan mutta ehkä se tästä. Palataan taas

:wave:

Veeti kiittää eilisistä nimppari onnitteluista :flower:

tytöt on edelleen kuumeessa,mut ovat kyl jaksaneet jopa leikkiä.täällä toivon niin kovasti et kerkeevät parantua ja pääsevät lähteen reissuun.ovat oottaneet niin kauan ja Ruotsissa miehen 10v serkku oottaa kans tyttöjä kovasti sinne.

äitistä ei oo oikeestaan mitään uutta,edelleen sairaalassa :'(

hennuli:pALJON ONNEA PIKKU miehelle :flower: :flower: onko teillä isot juhlat tiedossa?meillä Veeti täyttää 14pvä 2v.on kyl hirmu nopeesti menny aika!!

Nöyränä saavun tänne katselemaan... :ashamed:
Vieläkö minut huolitaan porukkaan vai loukkasinko tuolla koivuhaa jutulla jotain niin kovasti?

Meillä pikkumies vieläkin kuumeessa. Nyt takana jo 9päivää! Tänään saatiin osa verikokeiden tuloksia ja senkka sekä crp on kohollaan. Aamulla lääkäri, jospas sitten oltaisiin vähän viisaampia...

Mies lähti lätkäpeliin ouluun ässät-kärpät. Joskus puolen yön maissa tulee kotiin... :/
Milloinhan mun vuoroni tulee :kieh:

Tosi märkä keli, vesi vain tippuu räystäiltä.

Kivat loppuviikot! =)

Sade: Olet edelleen messissä. Minusta kirjoituksesi ei ollut loukkaava, jokainen saa sanoa oman mielipiteensä. Minusta Kirkonmäki on parempi asuinalue kuin Koivuhaka mutta se on mun mielipiteeni.

Mites se tapaaminen, nähdäänks taas Hesessä kun ei muita ideoita tule???
Vai tuleeko ???

Täytyy kohta lähtee koisiin että jaksaa aamulla puoli seitsemäks töihin :p :wave:

sade, kuten jo aikaisemmin sanoinkin, ei ollut tarkoitukseni loukata tai mitään. Halusin vain ilmaista mielipiteeni. Mua niin suututtaa vain se, kun paljon kuulee ja lukee juttuja, et Koivuhaka on sitä ja tätä, mut se ja se on paljon parempi paikka jne. kun todellisuudessa tyypeillä ei oo mitään omakohtaista kokemusta asiasta. Huhut kun eivät aina pidä paikkaansa... Ei mulla ainakaan ole tapana mollata asioita mistä mulla ei ole kokemusta. Mutta kuten jo sanottua, NO HARD FEELINGS, SADE ???

Haudataan Koivuhaka keskustelu PISTE

Tulin tänään töistä kotia ja neiti oli ulkona. Kun ajoin pihaan autolla niin neitillä suu kävi ja kädet. Avasin sitten oven kuullakseni asian. Neiti selitti että olin ajanut hänen vesilätäkön päälle ja auto pitäisi siirtää. Hän kun leikki siinä. Kilttinä äitinä sitten peruutin auton pois B)

Että silleen mutta eipäs kummempia ei muuta kuin Hyvää yötä!

Missäs muut luuraa... Huhuu Hennuli, Snowfairy, Hemuliina ym.

täällä ollaan :wave:

sairaana edelleen,minä myös :( viime yönä nousi taas itelle kuume ja oli tosi heikko olo.vasta aamuyöstä helpotti ku lääke rupes vaikuttaan.Ville ja vauva terveenä,me muut sairastellaan.sais kyl jo riittää \|O

meillä ois ollu eilen neuvola vauvalla,mut eihän me sinne päästy.uuden ajan sain tiistaille,kiva tietää paljonko on tyttö kasvanu =)

mutta eipäs tänne kummempia,toivottavasti tämä flunssa jo kohta hellittäis!

Yhteistyössä