Kokeneita ompelijoita paikalla? Mulla on ongelma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittelija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittelija"

Vieras
Olen nyt ommellut lapselle vaatteita ohuehkoista trikookankaista ja ongelmana kaksoisneulalla ompelu. Mulla katkeaa nuo kaksoisneulat tosi nopeasti. Eilen en kerennyt kuin yhden paidan helman ommella, kun saumakohdassa meni neula poikki. Miten nuo saumakohdat pitäisi ommella, että neula kestää? Voiko mulla olla joku säätö väärin tai jotakin? Tulee nimittäin aika kalliiksi ostaa joka päivä uutta kaksoisneulaa.

Vaikea nyt sanoa, oletko katsonut langat? Jos langat on värin? tai puola liian kireällä?
Itselläni ei ole tuota ongelmaa tullut vastaan. Ompelen kaikki saumat saumurilla ja kaksoisneulalla, Oletko kokeillut yhden neulan kanssa ja jousto-ompeleella?

Langat pitäis olla ihan oikein ohjekirjan mukaan. Mistä tietää, onko puola liian kireällä? Sitä en ole kokeillut säätää. Tavallisella neulalla ei oo mitään ongelmaa ja muut saumat oon ommellu jousto-ompeleella, mutta noi helmat ja hihansuut pitäis tuolla kaksoisneulalla saada ommeltua ja ne oon tavallisella suoralla ommellut.

Langat pitäis olla ihan oikein ohjekirjan mukaan. Mistä tietää, onko puola liian kireällä? Sitä en ole kokeillut säätää. Tavallisella neulalla ei oo mitään ongelmaa ja muut saumat oon ommellu jousto-ompeleella, mutta noi helmat ja hihansuut pitäis tuolla kaksoisneulalla saada ommeltua ja ne oon tavallisella suoralla ommellut.

Siinä puolassa on pieni ruuvi joka säätelee puolan kireyttä, ota puola kotelosta ja ota langasta kiinni, jos lanka tulee liian nopeasti niin on liian löysä jos taas ei liiku kunnolla niin liian kireä.

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy;23469539:
kaksoisneulalla oon ihan käsipelillä pyörittäny sivusaumojen yli sen jälkeen kun yksi kaksoisneula räjähti silmille.

Näin mäkin taidan seuraavaksi tehdä. Johan ne tuolla kangaskaupassakin alkaa kattomaan, kun oon joka päivä uutta neulaa ostamassa :D

Tarkistapa sieltä ohjekirjasta, että millainen kaksoisneula koneeseesi sopii ja mitä ommelta kaksoisneulan kanssa tulee käyttää sinun koneellasi. Joissain koneissa vaatii erilaisen neulan ja kaksoisneulalle voi olla omat ompeleet.

Tuleeko teillä muuten kaksoisneulalla ommellessa millainen siitä nurjasta puolesta? Kun ensimmäistä kaksoisneulaa olin ostamassa, minulle sanottiin, että nurjasta tulee samannäköinen kuin tasosaumurilla, eli sellainen saumurijälki. Kahdella koneella olen kokeillut, mutta en kyllä saa aikaiseksi kuin kukonaskelsiksakia ja se ei kyllä ole kovin toimivaa päärmäämiseen, saati trikookanttauksen.

[QUOTE="vieras";23470412]Tarkistapa sieltä ohjekirjasta, että millainen kaksoisneula koneeseesi sopii ja mitä ommelta kaksoisneulan kanssa tulee käyttää sinun koneellasi. Joissain koneissa vaatii erilaisen neulan ja kaksoisneulalle voi olla omat ompeleet.[/QUOTE]

Ei siellä ohjekirjassa ole mitään tuollaisia mainintoja. Eikä noita neulojakaan ole ainakaan eurokankaan valikoimissa kuin kolmea erilaista.

Just tuolleen sivuun taitaa heittää paksuissa kohdissa. Huomasin kun yhdestä neulasta vaan vääntyi toinen neula, kun osui paininjalkaan.

Yhteistyössä