Kokeneimmilta apuva

Kertokaahan kokeneemmat näin esikoista odottavalle ,että mitä siihen synnytyskassiin nyt oikein kannattaisi laittaa??Yritin epätoivoisasti tuossa pakkailla,mutta jotenkin ei vain järki juokse.. :) Mikä oli teille tärkeää ja mikä jäi käyttämättömäksi..Ja miten huomioisin lapsen isän??kiitoksia vain jo etukäteen!!
 
neuvolakortti
laturi
sampoot, kosteusvoiteet ym. kaunistumisvälineet
omia siteitä lähtöä varten
jotain tekemistä jos ei tykkää jouten makoilusta
rahaa
jotain hyvää synnytyssaliin esim. suklaata
ja nyt katkes ajatuksen juoksu...
Olikohan siinä kaikki tarpeellinen

meillä on mies aina tuonut kotiinlähtövaatteet sekä minulle että vauvalle.
Kotona olen katellut valmiiksi niin osaa tuoda.
Liivinsuojukset on hyviä kotona, mutta ainakin laitoksella on itsellä maidon nousu ollut niin runsasta että on joutunut käyttään sairaalaan liinoja ja siltikin on saattanut paita kastua.
Imetysliivit olis hyvät vaan itsellä rinnat paisuneet niin mahtaviksi että en olisi mahtunut niihin liiveihin jotka sitten jo muutaman päivän päästä ovat ihan sopivat maidon tulon tasaantumisen myötä
 
neuvolakortti
kamera
kännylaturi
kahdet imetysliivit
korvatulpat (saa tietty myös kätilöiltä jos pyytää)
hakaneuloja (osastolla on lakanan alla muovi, joten lakana ei pysy paikallaan ja hiostaa sitten ilkeästi)
shampoo, hoitoaine
hammasharja ja tahna

osastolla on lehtiä, jos jaksaa lueskella. itse otin kotiutumisvaatteet samantein mukaan, vauvan kotiutumisvaatteet laitoin pieneen pussiin ja turvakaukaloon, mistä mies sitten otti koko paketin mukaan kotiin hakiessa.
imetysliivejä otin kahdet, toiset pesin aina aamulla nyrkkipyykillä ja käytin toisia kuin kuivuivat.
 
- shampoot, hammastahnan ja -harjan
- kameran ja kännylaturin
- imetysliivit ja liivinsuojia (edel kerral otin vaan muutamia, nyt taidan ottaa koko paketin, sen verta hurjasti vuoti rinnat esikoisen syntymän jälkeen)
- parit alkkarit ja yösiteitä (pidin omia alkkareita jo synnytyksen jälkeisenä päivänä ja tutut siteet tuntu kivemmilta, pysyivät paikoillaan)
- pikkusen rahaa
- neuvolakortin
- villasukat (synnytys oli talvella ja tiesin etukäteen synnytyssairaalan osaston olevan viileä ja olen melkoinen vilukissa...)
- itselle vaatteet kotiin lähtöä varten

vauvan vaatteet pakkasin valmiiksi että mies tuo ne tullessaan. mukaan laitoin tutin. esikoinen joutui teholle ja kun sieltä kotiutui niin piti olla oma tutti mukana varuilta, sieltä eivät antaneet.

jemmasin mukaan pari kirjaakin, kirjatoukka kun olen, mut ne jäi lukematta. kahviosta kävin pari juorulehteä ostamassa ja niitä tavasin millon huvitti. jos tuli jotain mieleen mitä kotoa tarvihti niin mies toi kun kävi

isille jemmasin synnytyssaliin pari sellaista uutta lehteä mitä tiesin hänen lukevan mutta eipä hän kerenny niitä siellä lukemaan. luki niitä sitten osastolla kun oli käymässä (vauva oli koko sairaala-ajan teholla eikä voitu olla hänen kanssaan koko aikaa).
 
Minulla oli mukana myös omia vaatteita. Verkkareita ja paitoja. Viihdyin paremmin omissa vaatteissa. Villapaita ja villasukat. Vauvan puin myös omiin vaateisiin. Sairaalan vauvanvaatteet oli mielestäni omituiset. Hattu esimerkiksi ei pysynyt päässä. Omat tuntuivat kivemmilta. Vauvalle kantsii ottaa tumput, jos haluu pitää niitä käsissä.

Onnea synnytykseen ja vauvailuun.
 
mukaan kannattaa pakata:
- kamera+varaparistot ja filmit
- hygieniavälineet (shampoo,saippua, kosteusvoiteet yms.)
- hiusharja ja muut tukkajutut (meikkejä tuskin tarvitsee!!)
- omat imetysliivit ja liivinsuojuksia (sairaalastakin yleensä löytyy)
- juotavaa!!! (synnytyksessä janottaa!!) miehelle myös! ja jotain pientä purtavaa ehkä.. vaikka ei siinä oikein ruoka maistu :)
- kännykkä ja laturi
- tärkeät puhelin numerot (jos ei kännykässä)
- neuvolakortti
- omat ja vauvan kotiutusvaatteet (jos isä ei tuo)
- isoja siteitä
- vauvalle voi ottaa esim. oman myssyn tms. jos haluaa
- keitetty tutti

nämä olivat omassa kassissani.. mutta eipä sinne nyt mitään ihmeitä tarvitse ottaa ja jos mies kulkee välillä kotona niin saa sitten tuotua mitä tarvitset!! ONNEA MATKAAN!!! :)
 

Yhteistyössä