Kokeneet, pienten lasten kanssa Thaimaa vai Teneriffa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Matkakuumeessa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Matkakuumeessa

Vieras
Kumpaa maata suosittelette lapsiperheelle, jossa pieniä lapsia 1-4 v, Thaimaata vai Kanarian saaria? Ajankohta ehkä Marraskuu. Onko suosituksia kohteeksi tai hotelliksi?

Pyytäisin kommentteja molemmissa paikoissa käyneiltä. Itse olemme käyneet jo lasten kanssa Kanarialla, joten siitä en tarvi lisäinfoa, mutta nyt mietimme mihin seuraavaksi.

Thaimaa sinänsä houkuttaisi, mutta mietin pitäisikö sinne menoa siirtää, kunnes lapset ovat vähän isompia, koska en halua pieniä lapsiani esim. lava-auton kyytiin. Kokemuksia turvallisuudesta ja siisteydestä Thaimaassa?

Itse en ole koskaan käynyt Thaimaassa, mutta kuvittelisin olevan ihan turvallista majoittua johonkin lapsiperhehotelliin, Tjäreborgilla on esim. niitä Sunwing-hotelleja ja ne on ylipäänsä tosi turvallisia just lasten tarpeita ajatellen. Jos lähtisin Thaimaaseen menisin varmaan johonkin tollaseen.

Itse ollut Thaimaassa kahdesti lasten kanssa, ensin yhden 8kk ja sitten 11kk ja 2v2kk. Kyllä ennemmin lähtisin Thaimaahan. Lava-autollakin on ajettu lapsen kanssa ja siellä on lapset niin tärkeitä ja arvostettuja että kuljettaja ajoi jopa ärsyttävän hitaasti. On matkustettu Thaimaassa ilman lapsiakin useamman kerran ja kohtelu lasten kanssa matkustaessa on aivan eri luokkaa. Ravintoloissa seuraavat vähän väliä ja lasku tulee nopeasti, lapsille aina ruoka ennen aikuisia ja yleensä ekstraviihdykettäkin. Busseissa paikalliset nuoret viihdyttivät lapsiamme jnejne. Kanarialta ei kyllä itsellä kokemusta, mutta Thaimaahan uskallan suositella. Onhan se ilmastokin ihanteellinen.

Itse oltu lasten kanssa Khao Lakissa ja Phuketin Katalla. Khao Lak kannattaa kyllä, Katakin ihan ok. Molemmissa pärjää hyvin rattaillakin. Krabilla oltu ilman lapsia eikä ehkä lasten kanssa ykköskohde kun rantaelämä on pääosin venematkojen varassa.

Jos pärjäät lasten kanssa 6 tunnin lennon kanarialle niin pärjäät kyllä 11 tunnin yölennon Thaimaahan. Lyhyessäkin lennossa on kuitenkin ne passijonot ym jutut ja laskun ja nousun turvavyöpakko ym. Ainakin meillä vaikeammat lennot on olleet Rodoksen ja Madeiran päivälennot vaikka rodokselle vain 4 tuntia.

Nuo lapsiperheille markkinoidut kohteet esim. sungwing tai blue familyt ei kyllä ole yhtään sen turvallisempia, esim. rakennukset on ihan yhtä paikallisilla standardeilla tehdyt ja parvekekaiteet ym. kuin muissakin hotelleissa. Ainoa ero on se että on varmasti hyvät isot huima-altaat ja isommille lapsille viihdykettä. Lähinnä nuo hotellit on vain markkinointikikka ja mahdollisuusrahastukseen, koska ne saa tällä tavalla ennemmän tähtiä matkanjärjestäjältä kuin muut rivihotellit samalla varustuksella.

Alkuperäinen kirjoittaja lomakuumetta täälläkin;22024179:
Jos pärjäät lasten kanssa 6 tunnin lennon kanarialle niin pärjäät kyllä 11 tunnin yölennon Thaimaahan. .

Minä olen tästä eri mieltä, ei nimittäin ole yhtään sanottu että lapset nukkuvat sen yölennon. Yhden kerran olen lentänyt pitkän yölennon nukkumattoman taaperon kanssa ja sitä h*lvettiä en suosittele kyllä kenellekään. Enkä lähde enää kaukomatkalle ennen kuin lapsi on reippaasti isompi.

Teneriffa ja Fanabe esimerkiksi on ihan passeli paikka pienten kanssa myös marraskuussa. Helppo ja siisti paikka ja suht lyhyt lento.

Kiitos vaustauksista! Lisää kohdevinkkejä Thaimaan kivoista paikoista ja hyvistä hotelleista, olisi kiva saada, vaikka omatoimimatkoistakin.

Kuuden tunnin lento on tuntunut pitkältä lasten kanssa, mutta kai sen voisi kestää vielä pidempänäkin. Mietityttää toki vielä kaikki turvallisuus ja hygieenisyysasiat 1 vuotiaan kannalta.

Mulla ei ole kokemusta Thaimaasta, mutta Kanarialla käytiin keväällä 16kk ikäisen kanssa, eikä ollut ongelmia sen enempää lennon kuin olemisenkaan suhteen, kun oli valinnut kohteen ja hotellin täysin lasta ajatellen. Mitään kummempaa tekemistähän tuolla lomalla ei kaivattu, pelkkää yhdessäoloa ja lepoa, jotka varmasti olisi onnistuneesti toteutunut ihan missä vaan.
Kanaria sinänsä kohteena (Gran Canaria) ei sykähdyttänyt, kerran käyty, ei toiste tarvitse mennä. Thaimaa siis tässä perheessä haaveissa.

Minä olen tästä eri mieltä, ei nimittäin ole yhtään sanottu että lapset nukkuvat sen yölennon. Yhden kerran olen lentänyt pitkän yölennon nukkumattoman taaperon kanssa ja sitä h*lvettiä en suosittele kyllä kenellekään. Enkä lähde enää kaukomatkalle ennen kuin lapsi on reippaasti isompi.

Teneriffa ja Fanabe esimerkiksi on ihan passeli paikka pienten kanssa myös marraskuussa. Helppo ja siisti paikka ja suht lyhyt lento.

Ei ole tosiaankaan sanottu, että nukkuvat yölennolla, mutta aika pitkä se 6 tunnin lentokin on taaperoille jos eivät onnistu päiväunille nukahtamaan. Meillä päiväunille nukahtaminen koneessa on mahdotonta, mutta kyllä yöunet onnistuu kun kone on pimeäkin. Mutta jos 6 tuntia pärjää niin pärjää toisetkin 6. Koska jos lapset ei jaksa istua paikallaan niin huuto alkaa jo tunnin päästä, kuudessa tunnissa ne on jo tottuneet

Mulle ei tulis mieleenikään enää lähteä alle kouluikäisten kanssa thaimaahan- hitto sitä lentomatkaa. puoltoista vuotias huusi 9 tuntia. Missään ei ollut hyvä, mikään ei lasta viihdyttänyt ja nukkuikin olemattomia pätkiä. Kanssamatkustajilla oli helvettiä. Koko kaksi viikkoo samalla lennolla tulleet suomalaiset katsoivat pitkin nenän vartta hotellissakin.. Onneksi tulomatkalla lapsi ei huutanut kuin neljä tuntia.
Hygienian kanssa saa olla tarkanna sekä hotellihuoneissa tarkistaa kaikkien ötököiden varalta. Syöminen sujui onneksi hyvin, retkille ei niinkään osallistuttu. Kuuma on joten hyvät suojakertoimet jos thaimaahan menette.

Thaimaassa oltiin 1v1kk:n kanssa omatoimimatkalla ja IHANA loma oli! Paikalliset rakastaa lapsia. Mun mielestä hotellit ja ravintolat ovat erittäin siistejä. Me oltiin suurin osa lomasta Phuketissa Karon beachilla, Kata beach on ihan siinä vieressä ja molemmat ovat sellaisia rauhallisia kohteita, Karonissa ei ainakaan ollut yhtään yökerhoa, tavallisia ravintoloita vain. Mentiin myös kolmeksi yöksi Phi Phi-saarille, mun sydän jäi sinne, ehdottomasti kaunein paikka jossa olen koskaan käynyt. Oikea paratiisi. Krabissa oltiin myös yksi yö ja siitä jäi kuva, että paikka on ehkä enemmän eläkeläiskohde...

Thaimaata suosittelen lämpimästi. Ravintoloissa tekevät myös vauvalle sopivan annoksen, kun pyydät. Purkkiruokatarjonta on surkea ja kallis, vaipatkin maksavat n. 50 senttiä kipale joten Suomesta kannattaa ottaa mahd. paljon mukaan.

Teneriffa.

Thaimaa on musta ällöttävä (lapsi)huorien ja narkkarien kotosija. Maisemat kyllä huikaisevat ja ruoka hyvää.

Mäkin tykkään thai-ruuasta ja uskon, että luonnonkauneus siellä olisi kiehtovaa.

Pelkään, että mullekin olisi ongelma, jos näkyvillä on lasten hyväksikäyttöä yms.

Olisi kiva kuulla, onko siellä tosiaan näkyvillä paljon yhteiskunnan negatiivisia puolia, ja eikö suurin osa turisteista vaan välitä niistä lainkaan. Vai liioitteleeko toiset näkemäänsä.

[QUOTE="vieras";22026909]Thaimaassa oltiin 1v1kk:n kanssa omatoimimatkalla ja IHANA loma oli! Paikalliset rakastaa lapsia. Mun mielestä hotellit ja ravintolat ovat erittäin siistejä. Me oltiin suurin osa lomasta Phuketissa Karon beachilla, Kata beach on ihan siinä vieressä ja molemmat ovat sellaisia rauhallisia kohteita, Karonissa ei ainakaan ollut yhtään yökerhoa, tavallisia ravintoloita vain. Mentiin myös kolmeksi yöksi Phi Phi-saarille, mun sydän jäi sinne, ehdottomasti kaunein paikka jossa olen koskaan käynyt. Oikea paratiisi. Krabissa oltiin myös yksi yö ja siitä jäi kuva, että paikka on ehkä enemmän eläkeläiskohde...

Thaimaata suosittelen lämpimästi. Ravintoloissa tekevät myös vauvalle sopivan annoksen, kun pyydät. Purkkiruokatarjonta on surkea ja kallis, vaipatkin maksavat n. 50 senttiä kipale joten Suomesta kannattaa ottaa mahd. paljon mukaan.[/QUOTE]

Silmät kiinni olet kyllä ollut jos sanot että Karonilla ei ole baareja!? Katallakin on miljoona vaikkakin vähemmän kuin Karonilla. Mutta eipä niitä näe jos ei halua kun eivät ravintola/ostoskaduilla ole vaan niiden takana. Ei siellä siis tarvitse silmiään ummistaa, huorajuttuja, saati lapsien hyväksikäyttöä ei näe, toki joskus päivällä miehiä joiden naisystävä on thaimaalainen eli ehkäpä maksettu seuralaien, mutta niitä nyt näkee yhtä paljon Suomessakin.

Yhteistyössä