Kokemusta, ONKO TÄMÄ PLUSSA ????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äidiksikö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja oma kokemus:
Mun mielestä ei plussa, koska testissä yleensä lukee selvällä suomen kielellä, että testi on plussa jos on kaksi selvää viivaa. Tuo toinen ei ole selvä viiva. Itselläni näytti kolme testiä juuri noin, ennen selviä viivoja. En ollut raskaana silloin.

Ohjeistuksissa eroja ilmeisesti... mä olen lukenut omista testeistäni, että jos viivoja on kaksi, niin plussa on, niitten tummuutta ei pidä vertailla. Voihan olla että testeissäkin on eroa. =)

Alkuperäinen kirjoittaja oma kokemus:
Mun mielestä ei plussa, koska testissä yleensä lukee selvällä suomen kielellä, että testi on plussa jos on kaksi selvää viivaa. Tuo toinen ei ole selvä viiva. Itselläni näytti kolme testiä juuri noin, ennen selviä viivoja. En ollut raskaana silloin.

Mulla ei ole tullut minkäänlaisia viivoja ollenkaan silloin kun en ole ollut raskaana.

Siihen testiin ei ole tullut viivaa myöskään roskiksessa ( ja joo, tiedän ettei sitä saa katsoa sen määrätyn ajan jälkeen) silloin kun en ole ollut raskaana, mutta nuo haaleat viivat on muuttuneet kontrolliviivan värisiksi, eli tummuneet ajan kanssa.

Mutta siis se testihän reagoi istukkahormoniin jolloin tulee viiva joten siihen testiin ei pitäisi tulla mitään toiseen ikkunaan silloin kun HCG-hormonia ei ole virtsassa. Apteekin testiin ainakaan.

Aivan. Kannatan kuitenkin uuden testin tekemistä, ennen kuin kovin innostuu. kahdelta muulta lapseltani olen kuitenkin saanut samalla testillä aina kaksi aivan selvää viivaa. testi on predigtor.

sekin voi vaikuttaa kun testaan noin aikaisin.
Eli jos menkat olisi tänään pitänyt alkaa??
Oikeasti pitäis odottaa että menkat ovat 1-2vk myöhässä ja silloin testata. Sen takia haalea mutta raskaana olet!

onnea!!! =)

Alkuperäinen kirjoittaja kätilö:
sekin voi vaikuttaa kun testaan noin aikaisin.
Eli jos menkat olisi tänään pitänyt alkaa??
Oikeasti pitäis odottaa että menkat ovat 1-2vk myöhässä ja silloin testata. Sen takia haalea mutta raskaana olet!

onnea!!! =)

Noissa testeissä sanotaan että voi testata jo sinä päivänä kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Siksi niissä ilemisesti myös sanotaan ettei viivojen tarvitse olla yhtä tummia.

Kyllä se on plussa. Jos kuitenkin haluat vielä vahvistuksen asialle, odota pari-kolme päivää ja tee uusi testi aamun ensimmäisestä virtsasta. Parin päivän kuluttua viivan tulisi jo olla tummempi.

Niin ja ONNEA!

Terveisin labran täti

Ainakin apteekin omassa sanotaan et voi näyttää jo samana päivänä kun menkkojen pitäs alkaa. Mulla tuollainen viiva on ollut positiivinen, joka vahvistunut muutaman päivän kuluttua. :)

Onnea ap ja jarrusukkia mukaan! :heart: :flower:

Onnea, olet raskaana, tai ainakin olet ollut raskaana!

Raskaustestit reagoivat virtsassa olevaan hormoniin jota naisella ei virtsassa ole ellei ole raskaana! Minkäänlaista haamua ei siis voi tulla jos ei ole raskaana! Joskus kuitenkin haamutestin jälkeen alkaakin menkat ja kunn tehdään uusi testi, se näyttääkin negatiivista. Tällöin on tapahtunut aivan alkuraskauden keskenmeno.

Varmaan joka toisella naisella tapahtuu jossain vaiheessa raskauden yritystä tällainen alkuraskauden keskenmeno josta meillä ei ole mitään käsitystä, keskenmeno voi ilmetä ihan vaan tavallisina menkkoina.

Eli, onnea ap, raskaana olet ja kantsii tehdä testi vaikka viikon parin päästä niin tiedät et oletko edelleenkin raskaana!

Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:
Teepä uusi testi muutaman päivän päästä..sinuna en vielä turhaan hehkuttaisi. Aika haalea haamuhan tuo on.

Tuo on ihan selkeä viiva! Minä tiedän mikä on haamu... se sellainen, että kun 3 ihmistä katsoo samaa tikkua, kukaan ei osaa sanoa onko viivaa vai ei.
Tuo "haamu" täytti juuri 6v
:heart:

Mä tein samana päivänä testin- siis kun kuukautisten piti alkaa ja testi näytti juuri tuollaisen haamuviivan. Ei viivan tummuudella ole väliä- vain sillä että viiva ilmestyy =)

Alkuperäinen kirjoittaja Åsa-75:
Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:
Teepä uusi testi muutaman päivän päästä..sinuna en vielä turhaan hehkuttaisi. Aika haalea haamuhan tuo on.

Tuo on ihan selkeä viiva! Minä tiedän mikä on haamu... se sellainen, että kun 3 ihmistä katsoo samaa tikkua, kukaan ei osaa sanoa onko viivaa vai ei.
Tuo "haamu" täytti juuri 6v
:heart:
Niin minäkin tiedän mikä on haamu, juuri tuollainen kuin tuossa kuvassa.

Ei siihen toiseen kenttään tule mitään jälkeä, mikäli raskaushormonitaso ei ole elimistössä koholla. Mikään muu sitä ei kohota, paitsi raskaus.

Ja viivan haaleus johtuu siitä, että hormonia ei ole vielä kovin runsaasti. Kokeilepa viikon kuluttua uudellee, on viiva jo takuulla tummempi ;)

Onneksi olkoon! :flower:

Elimistö ei eritä hcg:tä, ilman että olisi raskaana. Joten pienetkin haamut ovat plussia. Tämä toki täytyy tulla sen ajan puitteissa, mitä testi on antanut.
50% raskauksista päätyy keskenmenoon, näistä suurin osa on varhaisia, jolloin ei edes tajunnut että on raskaana (paitsi jos on tehnyt testin liian aikaisin). Sen takia, testejä ei kannata tehdä ennen kuin kuukautiset ovat myöhässä.

Kuumimmat

Yhteistyössä