Kokemusta lemmikistä luopumisesta lapsen allergian takia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "surullinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="surullinen";24966976]No, me käydään vain yksityisellä, ei arvauskeskuksessa ja tämän diagnoosin tehnyt lääkäri on lastenlääkäri, joka on erikoistunut allergoihin ja astmaan. Että silleen. Oliskin ollut joku tk:n opiskeleva yleislääkäri, niin olisin voinut ajatella, ettei se mitään tiennyt.

Tämä on mielenkiintoinen palsta. Kun tulee kysymään jotain, saa pelkkää pjaskaa ja syyllistämistä niskaansa. Tämä tilanne on mulle tosi paha ilman että vielä saan syyllistäviä kommenttejakin asiasta. Toivoin, että joku vastaavassa tilanteessa ollut olisi kertonut miten hänen lapsensa sopeutui ja miten asiaa käsiteltiin lapsen kanssa. Mutta ei, täällä vaan yleensä haukutaan aloittajaa tuntematta sen enempää tosiasioita.[/QUOTE]

Itse olet tosiasiat kertonut:
-Lapsi ei oireile
-koirat helvettiin huushollista YHDEN lääkärin sanomisten vuoksi, joka on nykyisten, uusien ohjeiden kanssa ristiriidassa.

Ja sitten ruikutat, ettei kukaan tue. No voi elämä! Muka koiraihminen ja harrastaja, paskanmarjat!

[QUOTE="Nana";24967013]Itse olet tosiasiat kertonut:
-Lapsi ei oireile
-koirat helvettiin huushollista YHDEN lääkärin sanomisten vuoksi, joka on nykyisten, uusien ohjeiden kanssa ristiriidassa.

Ja sitten ruikutat, ettei kukaan tue. No voi elämä! Muka koiraihminen ja harrastaja, paskanmarjat![/QUOTE]

-MINUN mielestäni lapsi ei oirehdi, LÄÄKÄRI oli toista mieltä
mulla ei ole lääkärin pätevyyttä, joten ehkä se lääkäri tietää paremmin

-koiria on vain yksi ja se ei lähde mihinkään, koska on jo niin vanha, ettei uusi koti ole mahdollinen ja tuskin enää edes elää kovin pitkään. uutta koiraa en nyt uskalla ottaa, vaikka piti ja kissat joutuu ilmeisesti lähtemään, koska niistä arvo oli testin mukaan todella korkea. ilmeisesti nämä nykysuositukset koskee tapauksia, joissa ihmisellä on LIEVÄ allergia ja lääkärin mukaan tämä ei nyt ole lievää siitä huolimatta, että minä en niitä oireita näe. Mutta olenhan minä toki ihan paska koiraihminen, kun edes mietin asiaa jonkun lapsen kannalta, ihan tyhmää.

Meillä poika erittäin allerginen koiralle. Siis testien mukaan koiran karva laukasee erittäin pahan allergiakohtauksen. Ei kyllä tähän mennessä mitää oiretta ole tullut ja meillä siis asustaa koira. Olen niin tyytyväinen, etten luopunut koirasta lapsen "allergian" takia. Ja siis en harkinnutkaan luopumista, koska lapsella siis ei oireita ollut tullut koirasta.

Eli sinuna en missään nimessä luopuisi koirasta. Vasta sitten, jos lapsen allergia menee ihan mahottomaksi. Ja voipi olla, että eläimien luopumisen jälkeen lapsen allergia pahenee ja ei siedä enää lainkaan eläimiä. Eli elämän laatu huononee. Joutuu välttelemään paikkoja, jossa eläimiä, kylään ei saa tulla eläimen omistajia yms.

[QUOTE="Nana";24967013]Itse olet tosiasiat kertonut:
-Lapsi ei oireile

Ja sitten ruikutat, ettei kukaan tue. No voi elämä! Muka koiraihminen ja harrastaja, paskanmarjat![/QUOTE]

Sä olet kyllä ihan pihalla, toisella huoli ja koet tarpeelliseksi tulla vaan sättimään ja syyllistämään turhaan.
Meneeköhän sun kohdalla tuo "koirarakkaus" hieman överiksi?
Tsemppiä aloittajalle!

Allergialiitossa on tullut uudet "suuntaneuvot", eli niissä sanotaan ettei sittenkään pidä luopua eläimistä heti vaikka allergia olisi huomattu testeissä (aiemmin sanottiin että eläimet pois). Kuten usea täällä sanonut, olisi ehkä kuitenkin viisasta jutella vaikka allergialiiton lääkäreiden kanssa, tai yleensäkin soittaa sinne ja kysyä neuvoa. On nimittäin harmi jos lapsi sairastuu sitten "oikeasti" eläinallergiaan, tulee olemaan monta rankkaa paikkaa edessä tulevaisuudessa. Ymmärrän kuitenkin huolesi, ja jos oireita tulee tai astma pahenee eläinten takia, niin tietenkin on eläimistä luovuttava. Mutta sittenhän niistä kaikista varmaan pitäisi luopua, ei vain osasta.
Ystäväni huomasivat testeissä poikansa allergisuuden, antoivat kissan pois, ja nyt vasta lapsi on alkanut oireilemaan tosi pahasti, muiden eläinten seurassa.He harmittelevat päätöstään kovin. Mutta kaikki lapset ovat toki erilaisia. EI muuta kuin kysymään vaan vielä muiltakin ammattilaisilta jotta saat vahvistusta päätöksellesi!

Mun esikoispoika on allerginen kissalle. Meidän kissa ei kuitenkaan aiheuttanut hänelle mitään oireita, mutta kun poika oli armeijassa, siis kauan pois kissan luota, niin oireita alkoi aina kotilomilla tulla. Hipaisukin kissaan aiheutti nokkosrokkoa ja silmien kutinaa, aivastelua ja nenän vuotamista. Armeijan jälkeen hän siedättyi kissalle uudestaan, eikä oireita ole taas n. vuoteen ollut ollenkaan.

Yhteistyössä