Kokemuksia yökastelijan hälytinhoidosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pirttikarhu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heips! Meidän 5 vuotiaalta palautettiin n.kuukausi sitten hälytin...Ja me ollaan oltu ylen onnellisia tuloksista! Ensimmäiset 2vkoa oli rankkoja, kun se hälytin piti ihan kamalaa ääntä 1-2 kertaa yössä...Sitten, kuin seinään, loppui yö pissaamiset! Muutaman kerran kävi vielä niin, että poika heräsi pissalle itse. Kävi siis omatoimisesti pissalla ja meni takaisin nukkumaan... Sen jälkeen loppui myös se pissalla käynti. n.4viikkoa pidettiin kuitenkin sen jälkeen vielä hälytintä lääkärin ohjeesta, mutta ei yhtään hälyytystä! Ja poika on ollut 95% kuiva...vahinkoja on sattunut nyt 2 kertaa, kun on ollut tosi kovassa kuumetaudissa ja lääkepöppyrässä... :| :heart:
Toivottavasti teillä yhtä tehokas jakso!

Joo, ei uskallettu toivoa näin nopeaa oppimista! Lääkäri nimittäin kertoili ihan toisenlaisista oppimisista...ja ohjeisti jo kirjaamaan ylös kastelut ym. että voi sitten hakea kelasta hoitotukea jne... Lääkärikin oli hämmästynyt nopeasta oppimisesta! Vähän jännitin silloin, kun se laite palautettiin, että alkaako uudestaan kastelu, mutta ei ole alkanut. Onko teillä se lakana, josta menee piuhat siihen hälyttimeen? Se reagoi TOSI herkästi. Pari kertaa jopa pojan kuola aiheutti hälyytyksen!

Ei ole lakanaa, vaan sellainen pikkuhousuihin laitettava viritelmä. Sitä vähän mietin että miten poika tuon kanssa suostuu nukkumaan, kun tosiaan housuihin pitää laittaa toinen pää ja se hälytin osa yöpukuun kiinni...Tuntuu että eikö se paina tms. nukkuessa. Mut muita ei meidän neuvolassa ole.

Okei, tiedän tuon systeemin...Netistä selailin silloin, kun me vasta odoteltiin meille hälytintä. Se on varmaan parempi ainakin siksi, ettei herätä ainakaan, jos kuola valuu unissaan poskelle! Meillä ainakin poika oli innolla mukana opettelemassa kuivaksi. Oli tärkeetä saada aina itse kytkeä hälytin illalla päälle ja aamulla pois päältä. Kuin usein teidän pojalle sattuu vahinkoja? Meillä se oli lähes joka öistä, pahimmillaan 2 kertaa yössä... Eikä vaippaa ollut enää aikoihin suostunut pukemaan...

No meilläkin kastelee ihan joka ikinen yö, joskus harvoin on kuiva yö ollut. Ja meilläkin poika jo häpeää tuota vaivaansa, vaikkei siitä kukaan ole moittinut/kiusannut. Meillä on suostunut vielä vaipan pitämään, ihan hyvä niin kun se pyykin määrä on ihan valtava.

Olette varmaan lääkärin tutkimuksissa käyneetkin, eikä mitään vikaa ole löytynyt, mutta kerronpa nyt varuilta. Olin itse yökastelija lapsena, ja multa löytyi sitten 10-vuotiaana rakenteellinen vika virtsateissä, josta seurauksena tuota kastelua (ja alituisia pissatulehduksia). Silloiset lääkärit eivät osanneet vikaa etsiä, joten se oli ollut mulla ihan vauvasta saakka, mutta nythän ihan ultralla saisi selville moiset. Vika korjaantui sitten kasvun myötä noin 12-vuotiaana. Lisäksi multa löytyi aikuisena liikkuva munuainen, joka saattaa aiheuttaa sen, että munuaiseen kerääntynyt virtsa tyhjenee rakkoon vasta kun menee makuulleen. Siitä ei ole ollut mitään erityisiä vaivoja, joten sitä ei ole aiemmin osattu edes tutkia. Jaksamista teille kovasti noiden kastelujen kanssa - itseeni ei suhtauduttu mitenkään _erityisen_ nurjasti, mutta jo ne pari huonoa yötä vanhemmiltani ovat jääneet pysyvästi mieleeni häpeän tunteena :-(

Alkuperäinen kirjoittaja ni:
Kokemuksia on myös sellaisia, että koko muu talo herää hälyttimeen mutta sikeäuninen yökastelija ei :D

Tätä minäkin vähän pelkään, meillä on erittäin huono-uninen 1v. talossa myös ja mietin jo millaiseksi ranttaliksi meidän yöt menee :D :kieh: Toivotaan parasta, että poika herää itse myös!

Yhteistyössä