Kokemuksia vauvan kääntämisestä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mude-75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mude-75

Jäsen
26.02.2008
33
0
6
Mulla neuvolalääkäri ei tuntenut päätä kohdunsuulla, eikä päältäpäinkään pystynyt sanomaan, mitenpäin siellä ollaan (tosin hän oli joku sijainen, tuntui että iältään hädintuskin 20v. ja niin äärimmäisen varovainen, ettei oikein mahaankaan uskaltanut kunnolla koskea)
Mulla maha ollut koko ajan äärimmäisen kova ja pinkeä, että siitä ei kyllä kovin helpolla pystyiskään painelemalla asiaa toteamaan. Liikkeet tuntuu jännästi, välillä ihan selkeesti ikäänkuin jalkoina vatsan yläosassa, mutta hyvin usein taas aivan oudossa paikassa vatsan ihan sivulla(ihan kuin siellä oltas poikittain, niinkuin aikoinaan ultrassa olikin)
Lääkäri laittoi lähetteen ultraan viime keskiviikkona, mutta aika sieltä annettiin mulle vasta tulevaksi torstaiksi! Mielestäni kumman myöhään lykkäävät, jos olisi kääntämistarve, kun sillon torstaina on jo rv38+1, ja ipanahan kasvaa tällä hetkellä huimaa vauhtia viikossa..
Esikoinen painoi kaikenlisäksi 8v. sitten 4010g, että saattais olla kookkaanpuoleinen tämä toinenkin..
Istukka mulla on kuulemma edessä, ja jostain luin, että sekin vaikeuttaa kääntämistä ??
Jostain kuulin myös, että mahdollinen kääntäminen on laukaissut synnytyksen alkamisen (eli pitää varmaan ottaa mies varuix sairaalaan mukaan :D ) Tai onko jollain tietoa, saako mies tulla tuohon tarkastukseen ja mahdolliseen kääntöön mukaan?
Voihan se olla, että siellä ollaan ihan oikeinkinpäin, mutta kyllä tässä tulee mietittyä.. kun ainoa, mitä en haluaisi kuulla, on, että pitäis tehdä sektio..
Toisilla kai siihenkin on päädytty suurinpiirtein samalla käynnillä, eli kai pitää varautua kaikkeen kun sinne tarkastukseen lähtee :/

Yhteistyössä